Masennustako???

Moi vaan!
Aattelin kysyä teiltä kanssa sisarilta et onko teillä ollut masennusta ym. synnytyksen jälkeen ja miten ootte selvinneet siitä?
Ite huomasin ku tulin sairaalasta et koti ei tuntunu omalta enkä enää tuntenu itteeni..kaverit kun lähti ja jäin yksin vaavelin kanssa tuntui et oisin unessa ja olo oli avuton ja soitin kaverin hätiin ja sain itkettyy pahimman ulos...mut kyl toi vauva on niin ihana ja päivä päivältä alkaa tuntuu paremmalta, tosin välissä kun vauva nukkuu tulee mieleen ajatuksia mitkä ahdistaa ja itkettää mut sitten alkaa helpottamaan.. :)
Eniten stressaa noi mieli alan vaihtelut itkusta nauruun ja sellanen höntti olo
Kertokaa jos teillä on samanlaisia ajatuksia ja tuntemuksia..auttais paljon ja tietäs et ei ole yksin täällä :eek:
 
KRJ
Ihan normaalia kuulostaa olevan, tottakai tulee erilaisia tuntemuksia lapsen synnyttyä ja pääasia on että todellakin pidät ja rakastat lastasi. Jos alkaa tuntua liian raskaalta ja ylitsepääsemättömältä arki yksin vauvan kanssa, älä epäröi pyytää apua.
Itsekin muutuin vauvan saavuttua kotiin (nyt tämä "vauva" on jo 2,5v ihana pirteä pikku-ukko =) ) mielestäni vain parempaan :)
Vauva-aika ei kestä kauan,sen voin sanoa, ota nyt kaikki ilo irti pikkuvauvelistasi. Yhdessä hujauksessa tuo minunkin vesselini tuntui kasvavan
Jaksamisia :hug:
 
synnytyksen jälkeen äiti on sekä psyykkisesti että fyysisesti aika rikki! voi kestää vuodenkin ennenkuin toipuu täysin..kunnioitan kaikkia äitejä!! :hug: jos masennus tuntuu pahenevan niin kannatta ehdottomasti hakea ammattiapua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja groki:
synnytyksen jälkeen äiti on sekä psyykkisesti että fyysisesti aika rikki! voi kestää vuodenkin ennenkuin toipuu täysin..kunnioitan kaikkia äitejä!! :hug: jos masennus tuntuu pahenevan niin kannatta ehdottomasti hakea ammattiapua!
:hug: ihana miesnäkökantakin asiaan ja joku joka ymmärtää
 
moi!
minä taisin olla kans synnytyksen jälkeen aika masenuksessa,mutta sitten jotekin kaikki meni hyvin.jäin myös lapsen kanssa yksin ja nyte tammikussa 2008 huomaasin taas alamäkeä ja kävin lääkärissä ja selvis että olen kauhessa masenuksessa,nyte käytään lääkeita ja tapaan ammatti ihmista ja se on autanut kovasti.olen muutunut paljon.vointia sinulle jos haluat voitan kirjoitella sähköpostiä.
 
kirjoitin siksi aiemmin kun minun ex-avopuoliso ja 2v.maailman ihanimman pojan äiti sairasti jo ennen raskautta lievää masennusta..synnytyksen jälkeen kaikki romahti!! :'( . nyt 2vuotta myöhemmin edelleen paha masennus ja jopa psykoosin oireita matkan varrella ollut! että näin se ihmismieli kuitenkin on todella haavoittuva..olen nyt ollut puoli vuotta yh-isi ja nautin kyllä pojan kanssa olemisesta..kaikille uusille ja vanhemmille äideille paljon voimia ja kuunnelkaa omaa kehoa ja mieltä! =) ps. eikä ammattiapua kannata pelätä/hävetä...
 

Yhteistyössä