Masennusta vai ahdistusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninni

Vieras
Huomaan että nyt ensimmäistä kertaa on alkanut olemaan seuraavia oireita;ahdistaa mennä töihin,mielialat vaihtelee,unohtelen asioita kotona ja töissä.Epäilen että työssä puhutaan selän takana pahaa(olen aloittanut uuden työn 3kk sitten).Mutta etupäässä ahdistaa,en osaa kuvailla tarkemmin,sekava olo päässä.Mitä tämä nyt on?
Lapset on 6v ja 4v.

Varmaan kumpaakin, yleensä niin. Yleensä sen vasta huomaa masennusoireista, vaikka päällimmäisenä olisikin ahdistus. Hae ajoissa apua ahdistukseen. Se saattaa mennä niin pahaksi, että sinun tekee mieli vain satuttaa itseäsi. Kokemusta on.

Mulla sama vaiva samat oireet. Kerroin asiasta tänään neuvolalääkärille(lasten käynnin yhteydessä) ja sain lähetteen psykiatriselle erikoissairaanhoitajalle. Hän lääkärin kertoman mukaan kartoittaa laajemmin asiaa ja saan ehkä masennuslääkkeet ja katsotaan muuta jatkohoitoa. Lääkkeet ovat kuulemma hyvin siedettyjä ja sivuvaikutuksia tai riippuvuutta ei ole. Tuli ihan yllättäin mulle tämä eteen enkä ole mitenkään ennen perehtynyt aiheeseen enkä tiedä aiheesta mitään. Oletko aikeissa varata itsellesi lääkäriaikaa?

Yhteistyössä