Masennus

• Viestiketjun aloittaja äitihän minäkin
  • Ensimmäinen viesti
äitihän minäkin
Mulla taitaa mennä alakuloisuuden piikkiin.
Yleistä haluttomuutta, aktiivinen liikkuminen loppunut ihan täysin ja kaikenlainen syöminen kiinnostaa - paino nousee ja alakulo lisääntyy...

Mie
sain 13... lekurin puheille kuulema pitäs mennä. Oon miettinytkin paljon tätä oloani, raskaana vk 10. Mies sanonut jo aikaisemmin että mun kannattais käydä jossain juttelemassa mutta mitä ne voi tälle ololle ja mielialalle tehdä... miehen mielestä mä oon ollu tällänen jo kesästä lähtien :(

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
sain 13... lekurin puheille kuulema pitäs mennä. Oon miettinytkin paljon tätä oloani, raskaana vk 10. Mies sanonut jo aikaisemmin että mun kannattais käydä jossain juttelemassa mutta mitä ne voi tälle ololle ja mielialalle tehdä... miehen mielestä mä oon ollu tällänen jo kesästä lähtien :(
Kellään kokemusta, raskaus ja masennuksen oireita?

Surusilmä
Mä sain 23.... :( Mä oon niin rikki. Apua pyytänyt neuvolasta, psyk.sairaanhoitajalta terveysasemalta, vauvaperhetyöryhmältä... Kukaan ei auta. Lapset 2 vuotta ja nuorempi 5kk. Olen aivan yksin. Ei sukua. Molemmat vanhempani ovat alkoholisteja ja itsetuhoisia. Heistä ei ole muuta kuin taakkaa jota kannan kaiken tämän lisäksi. Miehen vanhemmat ja sisarukset eivät ole kiinnostuneita meistä..Eivät koskaan käy. Olemme kaksin tämän rankan vaiheen kanssa. Rakastamme lapsiamme ja saamme heistä voimaa, mutta nyt tarvitsen oikeesti apua! Enkä tiedä mistä sitä saan! Anteeksi vuodatus..

Alkuperäinen kirjoittaja Surusilmä:
Mä sain 23.... :( Mä oon niin rikki. Apua pyytänyt neuvolasta, psyk.sairaanhoitajalta terveysasemalta, vauvaperhetyöryhmältä... Kukaan ei auta. Lapset 2 vuotta ja nuorempi 5kk. Olen aivan yksin. Ei sukua. Molemmat vanhempani ovat alkoholisteja ja itsetuhoisia. Heistä ei ole muuta kuin taakkaa jota kannan kaiken tämän lisäksi. Miehen vanhemmat ja sisarukset eivät ole kiinnostuneita meistä..Eivät koskaan käy. Olemme kaksin tämän rankan vaiheen kanssa. Rakastamme lapsiamme ja saamme heistä voimaa, mutta nyt tarvitsen oikeesti apua! Enkä tiedä mistä sitä saan! Anteeksi vuodatus..
Miten sinua voisi auttaa? Jos asuisit jossainpäin Varsinaissuomea voisin/haluaisin jotenkin olla tukena, vaikka ihan siivouksessa tai viemällä lapset pihalle että saisit hengähtää/pääsisit psykologille. Ensi askel taitaa olla tk-lääkäri ja lääkkeet, ja luulisi että ohjaisi eteenpäin. Tosin psykologille voi mennä ihan varaamalla ajan, tosin kallista se on yksityisellä... toki sen arvoista jos auttaa :hug:

Surusilmä
Asutaan pk-seudulla. Lääkkeitä en vielä halua koska täysimetän edelleen! Psykologin luona alan luultavasti käymään vuodenvaihteen jälkeen jos saan jostain hoitajan 2 veelle ja luultavasti tuon pienemmän joudun ottamaan mukaan.. tää on niin järkky vaikeeta. Olen aivan poikki. Kaikki vaan sanoo, että näin loppuvuodesta on määrärahat kunnalta loppu! Siihenkö on oikeesti tyytyminen! Hitto! Kaikista vaikeinta on tämä yksinäisyys ja se tuska minkä kannan siitä että isovanhemmat ei välitä eikä rakasta näitä pieniä kullan-nuppuja. Kun valitsin lapsilleni kummit luulin valinneeni oikein, mutta siinäkin olen epäonnistunut.. hekin käyvät harvoin eikä apua saa kuin yhdeltä, joskus. Tästä on yksi tie ja se on ylös päin. Tulee olemaan vaikeeta ja toivon siihen apua, jos vain jostain sitä saisin!

Nämä on tosi vaikeita asioita kaikille, ammattilaisillekin! Ymmärrän hyvin ettet halua vielä lääkkeitä, ja toivon tosiaan ettet tule koskaan niitä tarvitsemaankaan vaan saat tarvitsemasi tuen muualta. Yksi väylä saada apua voisi olla Mannerheimin lastensuojeluliitto, siis ei nämä maksulliset hoitajat vaan vapaaehtoistyöntekijät, oletko kysynyt sieltä?

Se ettei isovanhemmat ei välitä on aivan käsittämätöntä, mutta siihen et voi vaikuttaa, yritä laskea se taaksesi. Meitä on paljon jotka haluaisi olla sinun ja lastesi tukena ja apuna, kysyntä ja tarjonta ei vaan ole vielä kohdannut! Itsekin tässä tarjoudun vaikken ihan naapurissa asukaan, kirjoita yksityisviesti jos jaksat? :hug:

Hölmis
Alkuperäinen kirjoittaja äitihän minäkin:
Mulla taitaa mennä alakuloisuuden piikkiin.
Yleistä haluttomuutta, aktiivinen liikkuminen loppunut ihan täysin ja kaikenlainen syöminen kiinnostaa - paino nousee ja alakulo lisääntyy...
Niin sama fiilis :( Sain testissä 16pist

Yhteistyössä