Masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masennus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masennus

Vieras
Moniko teistä oikeasti tietää mitä masennus on ilman omakohtaista kokemusta? Tai moniko on nähnyt läheisensä taistelevan masennuksen kanssa? Moniko teistä voisi erottaa oikean masennuksen esimerkiksi väsymyksestä tai innottomuudesta? Tämä tuli mieleen eräästä ketjusta.
Ne, joilla ei oikeasti ole kokemusta siitä mitä masennus pahimmillaan voisi olla, ovat kärkkäitä, erittäin kärkkäitä, kommentoimaan asiaa negatiivisesti. Ehkä he ovat sellaisia, joilla on asiat hyvin tai ainakin kuvitteellisesti hyvin ja heillä on tarve näyttää olevansa parempia. Mistähän se sitten kertoo?

Asiallista keskustelua, jos se vain on tämän palstan puitteissa mahdollista. Epäilyttää suunnattomasti kyllä.

itse joskus ajattelin että miksi joku antaa mielensä vajota sellaiseen tilaan, et miks ei vaan relaa ja nauti ja tee elämästään helpompaa. nyt olen nähny masennuksen läheltä ja en todellakaan ole enää sitä mieltä.

Mulla on ollu alakuloisuutta, masennusta aika ajoin, josta aina selvinny. Ja tiedän mihin se masennus voi viedä, kun se todella pahana. Masentuneen ihmisen kanssa olen lapsuuden/nuoruuden viettänyt.

Yhteistyössä