masennus ja siitä nousu

  • Viestiketjun aloittaja pakko piristyä
  • Ensimmäinen viesti
pakko piristyä
Mistä mahtaa johtua, kun on masentunut olo ja sitten tulee pieni häivähdys, että nyt nousen tästä ja piristyn, niin joku osa itsessä sanoo, että pysy siellä vaan?
Kuin kaksi mieltä taistelisi keskenään...Ihan kuin ei olisi oikeutta voida hyvin.
 
suosittelen käyntiä oman alueesi psykiatrisella polilla..

jos vielä oireina on vilkas mielikuvitus, maniat, erakoituminen ja/tai ylisosiaalisuus, univaikeudet, niin saattaa olla, että sulla on kaksisuuntanen..

sen kanssa pystyy ja oppii elämään, diagnosoiminen vaan voi kestää sen 10v..

nim. "diagnoosia odotellessa"
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nytkin istun vaan ja tekee mieli kuunnella masentavaa musiikkia, vaikka tiedän, että hyvää tekisi reipas musa ja siivous.
Et o valmis piristyyn? Ehkä sun pitää käsitellä jotain asioita ennen ku voit iloita koko sydämestäs. Omalla kohdalla meni noin ja piristyminen / iloitseminen tuli sitte aikanaan... Tokihan mä välillä hymyilin ja iloitsin asioista, saahan sellasesta voimia, mut aika pliisuja oli ne ilon tunteet. Jos on sairaudesta nimeltä masennus, niin sillon piristyminen edellyttää muutaki ku itteensä niskasta ottamista... Ei o tahdon asia.
 
Masentuneena ei tarvi ottaa vastuuta omasta elämästään. Se on semmoinen suojamuuri. Ei se ole pelkästään "kivaa" olla normaali ja terve, täysillä elämässä mukana oleva ihminen, masentuneena on monella tavalla "helpompaa".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saitek:
Miten niin masentuneena on helpompaa? :(
Mulle ainakin kävi vähän niin, että kun alko olla jo "hiukan järjissään" niin välillä teki lähes tietoisen valinnan mennä sen masennuksen taakse piiloon. Ei tarvinnu yrittää mitään, kun kerran oli sairas. Sitä on vaikea selittää, mutta kun oli jo hyväksyny, että ei ole ihan kunnossa, sitä jotenkin niinku halus luovuttaa kokonaan ja lakata edes yrittämästä ja sitten se "perkele, mä tästä vielä nousen" ja "vitut, mä en tee mitään, järkkään itteni eläkkeelle" olo kävi keskenään taistoa.
 

Yhteistyössä