marsuista

Mulla on ollut marsuja jo kauan. Sain itselleni ekaksi lemmikiksi marsun. Se on oikeastaan tosi helppo hoitoinen, häkki tarvii siivota, ruokkia ja pitää antaa paljon huomiota.
Meillä tällä hetkellä n.5-vuotias marsu herra ja n.8kk ikäinen poika.
Kun molemmat telmii lattialla niin täytyy olla tarkkana, marsu kun ei tunnu pelkäävän mitään vaan menee välillä nuuskimaan.
Mä henk.koht. pidän marsuista. Ne on helppoja ja todella persoonallisia otuksia.

Ne kaipaavat paljon silettelyä ja huomiota, mutta pärjäävät myös välillä vähemmälläkin.. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2005 klo 21:25 dreamcatcher80 kirjoitti:
Vähemmällä huomiolla pärjäävät jos on lajitoveri seurana =)
Aivan juu, piti kirjoittaakin että kannattaa aina ostaa kaksi.. =)
Mulla on nyt yks vaan koska viettää jo eläkepäiviä ja meille ei sitten enää tule.. (koira haaveissa)
 
dreamcatcher80
Kyllä ne lapsiin ajan kanssa tottuu ja siihen meteliinkin. Omaa rauhaa niille saa laittamalla häkkiin kunnon pesäkopin, mihin pääsevät tarpeen tullen "piiloon". Marsu on kiva pienen lapsen lemmikki, ei pure niin herkästi, kun taas jotkut jyrsijät esim. kanit saattaa näykkästä vähästäkin. Helpompi lapsen itsensäkin käsitellä kunhan ikää tulee vähän enemmän ja oikeat otteet on hallussa :)
Meillä on kaksi kania ja lapsia kolme 1v, 4v ja kohta 6v. Hyvin tulevat juttuun =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2005 klo 19:53 katjuska kirjoitti:
kiva kuulla :) taitaa meille se marsu sit tulla kun mieskin jo antoi luvan, heh. olen allerginen kissoille ja koirille niin kiva että joku lemmikki ois. :)
oletkos varma ettet ole allerginen marsulle? yleensä jyrsijöillä vielä hienompi allergeeni kun esim. kissalla tai koiralla, hamsteri on kaikkein pahin kannattaa käydä kokeilemassa jossakin ennekun tuot kotiin, luopuminen sitten vaikeaa, jos viikon-parin päästä huomaatkin olevasi allerginen!

toivotaan ettet ole! :hug:
 
niin...voihan se varmaan olla niin että olen sitten jyrsijöillekin allerginen.voi ei...olis niin kiva joku lemmikki. täytyy kai harkita jotain akvaariota tai muuta. olen niin eläinrakas että on ihan kakka juttu tää allergia :headwall: mutta ei voi mitään....täytyy laittaa tää lemmikkiasia kai harkintaan.kiitos kommenteista =)
 
Meillä 2 marsua...ja ovat aivan ihania lemmikkejä...Hoitoa vaatii tietty häkki kun se aika iso kun kaksi marsua...ja sseuraa marsuilla on toisistaan toki niiden kanssa leikitään ja sylissä pidellään pitkin päivää..ja kesällä ruokaakin pihalla yllinkyllin...ruohoa nääs...;)
 
Mumelo
Juu, marsu on paljon pahempi allergiaoireiden aiheuttaja, kuin vaikkapa koira. Muistan ikäni, kun eläimille allerginen serkkuni tuli kylään. Mulla oli silloin marsu. Nukkui ikkuna auki ja silti oli aamulla silmät ummessa ja nenä vuosi.
Marsu on TOSI PAHA allergian aiheuttaja, vastaa varmaan kolmea koiraa! Älä anna koon hämätä. Älä vaan ota marsua, jos olet allerginen!
 
Marsua hankkiessa perheeseen (jos on ensimmäinen lemmikki) kannattaa tehdä allergiatestit ensin. Purut ja heinät aiheuttavat hyvin nopeasti allergiaa ja ikävää on luopua eläimestä. Tunnen monia ihmisiä, jotka eivät pysty talossani olemaan kahden marsun takia, vaikka heillä itsellään olisi koiria tai kissoja.
 

Yhteistyössä