Marssin tänään Painonvartijoihin!

No niin, nyt se tapahtui: marssin tänään heti aamulla Painonvartijoiden ovesta sisään ja aloitin laihdutuksen! Mä en saanu mitään tolkkua tohon mun syömiseen yksinäni. Oon ollu ennenkin vartijoissa ja kaikki vanhat laput tallella mut ei siitä tullu mitään ilman sitä ryhmän tukea ja sitä et joku kans tosissaan vahtii mun syömisiäni. Joten geimeissä ollaan. Aika paljon saan syödä kun vielä imetän, poika on 4kk. Ens viikolla sit nähdään miten homma hoituu...
 
pömppömaha
Mulla sama juttu että ilman ryhmän tukea pisteiden laskusta ei tule mitään. Esikoisen jälkeen pudotin painonvartijoissa 8 kg ja nyt on kuopus jo yli vuoden mutta kilot eivät katoa, pitäisi kai raahautua taas sinne ryhmään...
Hirveesti tsemppiä kaikille kilojen kanssa kamppaileville! =)
 
Piti vielä lisätä et tarkoitus olis laihduttaa 23 kg et oisin tavoitepainossa, siis painohaarukan ylärajalla edes! Saas nähdä jaksanko sinne asti, nyt menen vaan päivän kerrallaan ja otan pienempiä etappeja. Jos ekaks vaikka sais vaan 5 kg pois... hyvin menee toistaiseksi. :)
 
Saju
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 15:04 Augustina kirjoitti:
Piti vielä lisätä et tarkoitus olis laihduttaa 23 kg et oisin tavoitepainossa, siis painohaarukan ylärajalla edes! Saas nähdä jaksanko sinne asti, nyt menen vaan päivän kerrallaan ja otan pienempiä etappeja. Jos ekaks vaikka sais vaan 5 kg pois... hyvin menee toistaiseksi. :)
itsellä pudotettavaa puolet mun painosta.. :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 11:02 Melissa kirjoitti:
Olisin kysynyt että kuinka paljon niitä pisteitä saa lisää kun imettää? Itselläni poika kohta 3kk, mutta jääneet kilot ärsyttää :/
Jos lapsi on täysimetyksellä saa syödä 10 pistettä lisää/päivä, jos syö osittain kiinteitä pisteitä tulee 5 /päivä lisää. Mä iten lisäsin 7p. lisää kun poika on vasta ruvennu maistelemaan kiinteitä eikä varsinaisesti vielä syö niitä kovinkaan paljoo. Ryhmänohjaajan mukaan voi vähän joustaa sen mukaan miten vauva syö kunakin päivänä, tärkeintä on et vauva saa tarpeeks ruokaa.
 
Aloin tuossa selailla materiaalia mitä vartijoista olen keräänyt, iloinen yllätys oli tuo että ei tarvitse enää odottaa 4kk ennen aloitusta. Mutta tuo pistemäärä tuntuu huimalta, testin mukaan saan syödä 21p jos kahden lapsen kotihoitaminen lasketaan 2p rankkuuden mukaan (pääasiallinen seisomatyö, osittain istumista). Ja jos siihen lisään sen täysimetyksen vaatiman 10p Syön siis 31p tai jos otetaan todellisen rankkuden mukaan tuo kotityö niin 33p. Uskomatonta kun ajattelee että on tottunut viimeisien laihdutus kuukausien aikana syömään 18p/pvä. Nyt raskausaikana olen syönyt 26-28p/pvä ja runsaasti 0 kamaa. Eli kun tämä pikkuinen huomena tai perjantaina syntyy niin saan syödä itseni joka päivä hyvällä omatunnolla ähkyyn. Nyt kylä epäilen että tuolla määrällä laihtuu mutta ehkä pitää luottaa sen tehoon ja on se ainakin paljon ylipainoisilla imettäjillä toiminut joita olen punninnut.

Takana on siis 27kg laihdutus ja nyt jää ehkä sellanen 6-10kg tiputettavaa. Painoa on tullut tähän mennessä 13,1kg, eli kohtuudella verraten siihen että viimeksi viikoilla 39 oli tullut 20,2kg.

Onko muita jotka olisi "järkeilleet" pv:n ohjeilla raskauden ajan ja jos on niin kuinka paljon on paino noussut verrattuna edelliseen raskauteen?
 
Mä en ole raskausaikana uskaltanut painoa tarkkailla, mutta imettäjien ohjelma on tuttu. Ja se todella toimii! Itsekin söin noin 30 pistettä ku tyttö oli täysimetyksessä, ja kyllä se paino ihmeesti putosi koko ajan. Maitokin riiti hyvin. Mieskin ihmetteli, miten voin laihtua, kun söin koko ajan.
 
Vai että "vaan" 1,7 kg =) Kuulostaa kyllä aika hyvältä pudotukselta.

Se 30 pistettä kuulostaa kyllä tosiaan aika suurelta määrältä. Mietinkin että miten sitä sitten imetyksen loputtua muistaa ja osaa olla syömättä niin paljoa kuin mihin nyt on mahdollisuus.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2004 klo 11:20 Melissa kirjoitti:
Vai että "vaan" 1,7 kg =) Kuulostaa kyllä aika hyvältä pudotukselta.

Se 30 pistettä kuulostaa kyllä tosiaan aika suurelta määrältä. Mietinkin että miten sitä sitten imetyksen loputtua muistaa ja osaa olla syömättä niin paljoa kuin mihin nyt on mahdollisuus.
Siis en tarkoittanu et vaan 1,7 kg, vaan että "niin vaan lähti 1,7 kg". Jos ymmärsit eron? Olen siis todella tyytyväinen, koska sain syödä niin paljon pisteitä et välillä itekin epäilin onko tästä mitään hyötyä. Se oli siis positiivinen VAAN! =)
 
Tuo alku on ihana kun tuloksia vaan tipahtelee ja se pitää motivaation korkealla! Mulla meni muutamia kuukausia ja 10kg sitten se stoppas!
Motivaatio katos kun ei paino laskenu ja meni varmaan pari kuukautta päin @"**?&. Nyt jostain sain sen kipinän taas ja johan alkaa paino tippua! Teki varmaan hyvää olla se jonkun aikaa hälläväliä asenteella!
 
Minkälaista porukkaa Painonvartijoiden ryhmissä käy? Minkä ikästä? Ite oon kohta 24. Onks ne vetäjät yltiöposittivisia? Mä oon täs miettiny et jos ens vuoden alussa ottas ja menis ryhmään... Tai sit jo nyt ennen joulua... Mulla on pudotettavaa 12-15kg, tavote paino olis n.55kg, pituutta on 155cm. Lapset ei oo enää imetysiässä eli mun pisteet on sen 18. Oon noin vuos sitten yrittäny omatoimisesti vanhalla Points rompulla pudottaa painoo huonolla menestyksellä... Tuntuu et tartteis sen ryhmän tuen ja "vahtimisen"...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 21:30 Naana kirjoitti:
Minkälaista porukkaa Painonvartijoiden ryhmissä käy? Minkä ikästä? Ite oon kohta 24. Onks ne vetäjät yltiöposittivisia? Mä oon täs miettiny et jos ens vuoden alussa ottas ja menis ryhmään... Tai sit jo nyt ennen joulua... Mulla on pudotettavaa 12-15kg, tavote paino olis n.55kg, pituutta on 155cm. Lapset ei oo enää imetysiässä eli mun pisteet on sen 18. Oon noin vuos sitten yrittäny omatoimisesti vanhalla Points rompulla pudottaa painoo huonolla menestyksellä... Tuntuu et tartteis sen ryhmän tuen ja "vahtimisen"...
Mun ryhmässä ainakin käy kaikenikäistä porukkaa, nuorta ja vanhaa, ihan sekalaista. Ryhmänohjaajat on kieltämätttä aika ällöpositiivisia, vielä ei haittaa kun on itekin onnistunut mut varmaan sit ku vaikeet ajat koittaa niin alkaa ärsyttää. Mä oon tykännyt kyllä käydä ryhmäs, siit saa parempaa tsemppihenkee ku yksinään kotona laihduttaessa.
 

Yhteistyössä