marsipaanin tai vaahtokarkkitaikinan maalaminen, neuvoja?

04.08.2007
731
1
16
ois esikoisen synttärit tulossa ja meinasin tänään tehdä testin miten onnistuu maalaaminen noihin, onnistuu vissiin ihan elintarvike väreillä vai onko kaupoissa saatavilla mitään parempaa millä vois maalailla? kyllästyttää ne iänkaikkiset kermakakut, jos tekis jotain erilaista tällä kertaa. :D mites noi marsipaani ja vaahtokarkkitaikina, pitääkö niitten antaa kovettua tai jotain että niihin voi maalata vai ihan suoraan siihen sitten heti kun on saanu ne kaulittua? entä säilyykö kuva miten hyvin, voiko tehdä edellisenä päivänä vai onko parempi tehdä vasta juhlapäivän aamuna? kertokaa kaikki, ekaa kertaa kun yritän... tai jos jossain ois hyviä sivuja netissä mistä sais vinkkiä niin laittakaas linkki? kiits. :)

Tee vain edellisenä päivänä niin kerkeää kuivua! =)
Ja voit heti kaulimisen jälkeen maalata.
Itse juuri eilen värjäsin,kaulin ja maalailin lauantaiksi tilattuun kakkuun koristeita =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nestemäiset elintarvikevärit sopii maalailuun (jauheellakin onnistuu pieneen vesimäärään sekoitettuna) bake and partystä kannattaa tilata värejä

mä en kerkee tilata varmaan enää kun juhlat on viikonloppuna. :/ tällanen matti myöhänen kun olen niin kaikki jää aina viime tippaan. :D saappa nähdä löytyykö tämän käpykylän kaupoista mimmoset värivalikoimat, viimes ei ollu kun vihreetä ja keltasta! |O kai se on joka kauppa käytävä läpi että löytys tarvittavat värit vaikken tarviikkaan kun muutamaa... :D

kumpi on muuten valkeempaa, marsipaani vai vaahtokarkkitaikina? valkeeta väriä nimittäin on ihan turha etsiä täältä, sen tiedän, ja valkeeta tarviisiin...

kiitos vinkeistä! :wave:

Yhteistyössä