Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

moikka moi tännekkin :wave:

En oo paljon saanu aikaseks kirjoteltua, muka aina niin kiire :kieh: Ja sit kun tulee kirjoteltua niin tuonne kerhon puolelle :)

Ai niin eilen tuli ne lapsilisät jos tänään pääsis vähän shoppailee ;) vaikka ruokakauppaan jos ei muuta :D nyt koirille ruuat ->

:wave:
 
Oltiin eilen 5kk neuvolassa ja meen Ella on nyt sit meen neuvolatädin mukaan ollu tähän asti ihan liian lihava :eek: Ekaks, se ei osaa pituutta mitata ja tokas musta Ella ei todellakaan ole mikään lihava. Mitat oli 6640g, 62cm ja 42.8 ja tiedoksi, että Ella oli n. 5vkoa sitte 62.5cm pitkä että että..Noh, joka tapauksessa neiti on 5kk ja painaa 6640g ja on ollu liian lihava.. Joopa joo ja nyt pitäs alkaa syöttää puuroa 2 kertaa pvässä, kasvis-sosetta 2 kertaa, lihaa, kalaa, kanaa,munaa alkaa antaa ja hedelmösosetta kerran ja yösyötöt pois.. Mielenkiintosta.. Ja sit Ella nukkuu myös pvässä liikaa. Ella nukkuu n. 12-15h pvässä ja se on liikaa kuulemma..

Seki on ihan mielenkiintoista ku TYKSissä Ella paino 4kk iässä 6245g, neuvolassa 6420g ja sit taas seuraavana pvänö TYKSissä 6310g että heittääkö vähän toi meen neuvolan vaaka sitte.. Nyt alkaa asioista selvän otto ja koitan saada meille toisen neuvolan..

Toiha on melko ristiriitasta et jos on kerran liian lihava neiti niin miks yhtäkkii pitäs alkaa syöttää viel paljon enenmmän mitä syö..

Mulla on ihan kaamee flunssa, ei kivaa. Ellalla vähän tuli äsken räkää nenästä mut ei muuta. Ei ole edes rohissu muutamaan yöhön lainkaan, onneks..
 
Täällä ihka uusi "tapaus"... eli sain tytön marraskuussa -07, ensimmäinen lapsi. Toinen saa tulla heti, kun on tullakseen. Joskus satunnaisesti olen tätä sivustoa käynyt lukemassa, mutta nyt kun olen itse tullut (edes vähän) aktiivisemmaksi, te siirryitte sinne ?kerhoon? ... siis pääseekö tällainen uus(avuton) näissä jutuissa vielä mukaan. Sannalle yksityisviestiä näköjään pitäisi kirjoittaa, jotenka koitanpa sitä... :wave:
 
Meillä on Luukaksella kerhokuvaus 10.4 ja sain onneksi parturi ajan 3 päivälle meidän kampaajalle...käytin vasta maaliskuun alussa, mut silloin meidän oma parturi oli lomalla ja siellä oli sijainen ja se ei sitten osannu leikata yhtään sitä tukkaa...

muuten ois saanu kasvaa mut haluan et Luukas on hyvännäköinen kerhokuvassa (myös senkin takia et on aika arvokkaat) et kehtaa sitten antaa niitä isovanhemmillekin

Meilläkin aamu ihme ja kumma venyi tuonne 8.40 saakka...tällä viikolla herätty 7-8 aikaan ylös...kohta pitäis lähtä tuonne ulos kanssa, nyt kun mies ei oo kotona niin tuntuu et saa enemmän aikaan kuin että se ois kotona, kummallista *raaputtaa päätään* :LOL:

Mullakin ois tuolla viikattavaa 2 koneellista kuivaa pyykkiä, mites te muut jaksatte silittää? silitättekö kaikki vaatteet? tosin jos miulla ois ihanan iso apukeittiö niin varmasti tulis itten tehtyä enemmän, mut nyt on sen verran vähän tilaa että se silitysrauta on komerossa ja ei sitä jaksa sieltä ottaa kuin juhla vaatteita varten... :ashamed:

Perfekta ja Sara
 
Pakko kyllä lähtee lenkkeilemään tuonne ulos vaunuilla, ihana ilma ,aurinko paistaa ja aika lämminkin :) Kyl se se kesä vielä joskus tänne tulee ;)

Silittämisestä niin en kyllä silitä, en edes omista koko silitysrautaa :D :D yms tykötarpeita :D

Tänään saralla 4kk synttärit :) iso tyttö jo :)

Mut nyt syömään ja ulos :wave:

nita & sara 28.11 :heart:
 
En silitä kuin juhlavaatteet :D ja niitäkin onneksi niin harvoin tarttee :D

Ekassa työpaikassani kodinhoitajana sain silittää/mankeloida niin että ei kiitti enää :whistle:

Ihana päivä- vaunuja työntänyt kilometrejä tänään, hyvää rasvanpolttoa :LOL:

Milla oppi eilen kääntymään vatsalleen ja tekee sitä nyt urakalla ja pyörii ympyrää väkkäränä, niin että välillä pitää etsiä minne mennyt kun selän on kääntänyt :LOL:
 
En minäkään silitä kuin juhlavaatteet, enkä edes aina niitäkään.

Aivan ihana ilma on ollut tänään. Melkein terassikeli B)
Molemmat lapset kattelevat lastenohjelmia telkkarista, joten mulla on aikaa olla koneella. Joonakin tykkää katella telkkaria. Ei kai siitä mitään haittaa ole...?
Mies on reissussa ja tulee huomenna iltapäivällä. Tuntuu välillä, et olen kuin yksinhuoltaja.

Kuinka paljon teillä muilla on omaa aikaa? Siis pääsette jonnekin ilman vauvaa yms.?
 
Omaa aikaa on silloin kun tahdon. Mulla vaan niin kamala riippuvuussuhde vauvaan, etten tahtoisi millään hoitoon jättää. 12. päivä olen mennossa illanistujaisiin ja poitsu jää isänsä vahdittavaksi. Tiedän, että tulen koko illan soittelemaan perään puolen tunnin välein! Muuten käyn lenkillä/uimassa yms yksin pari kertaa viikossa.
 
Pikku-ukko (tosi "pieni" 4kk nla:ssa 67,5cm ja n.6700g) meni yöunille, joten nyt on sitä omaa aikaa. Tosin saan sitä kyllä kun haluan, mutta en ole vielä kamalasti halunnut.. Nyt ois tarkoitus aloittaa jumppa tms. pari kertaa viikossa ja ratsastamaan ois ihana päästä pitkän tauon jälkeen.

Laitoin Sanna siulle yv:tä.

Jahas, josko lähtisi katsomaan eilisen Lostin.
 
Hei pitkästä aikaan =)

Olen vaan jotenkin niin laiska kirjottelija ollu, on ollu niin paljon kaikkee muuta.
Eilen oli Eevin 4kk lääkärineuvola. Taasen tullu melkeen kilo kuukaudessa painoa lisää. Mitat nyt 65,8cm ja 8210g. Aloteltiin tällä viikolla perunan maistelut, vaikka kyllä hyvin kasvanu rintamaidollakin. Mutta kun hän aina kattoo niin kateellisena kun toiset syö, niin pitihän pienellekin jotain ruveta antamaan :D Aluks vähän irvisteli, mut halus kyllä lisääkin kun lusikaan tarttu ja vei ite suuhunsa =)
Tänä aamuna käytiin vauvauinnissa ja ekaa kertaa Eevi pääsi nyt sukeltamaan. Oli vähän ihmeissään, mut kyl se nauttii siitä vedessä olemisesta.

Jaa, jospa laittaisin Sannalle yv:tä jos huoliisitte kerhoon =)

Valeria ja Eevi 20.11
 
päivääiltaahuomenta..... joo tulipahan sitten meillä viime yö valvottua nukuin huimat kaksi tuntia. Iski se tauti sitten kunnolla tuohon pikkuiseen ja mikään muu ei ollut hyvä kuin äitin syli ja sekään ei aina. No kun laitoin pariin otteeseen supot ja korvaan puuduttavat tipat ja imettyä nenän tyhjäksi niin neiti sentään pystyi nukkumaan, mut meikäläinen sitten kukkui ja kuunteli pikkuista. Mies kunt uli kuudelta kotiin TÖISTÄ sain pari tuntia nukuttua. Käytiin sitten lääkärissä päivällä ja toinen korva ei ilmastoitunut kunnolla ja nyt sitten jäätiin seuraamaan tuleeko tulehdusta, toivottavasti ei (siinä tapauksessa nuo tipat auttoi).

Silittämisestä.... Ihan kauheeta mun mielestä. Minä tykkään imuroinnista =o)

EIlen yritin järjestellä yläkertaa jälleen kerran , niin jämähdin ihan alkutekijöihin kun aloin miettimään mitä tekisin tuon jostain syystä kekskeneräiseksi jääneen nukkekodion kanssa. No raijasin sen alas ja mönkisin muovimattoa ja jotain maaleja ja tapettia. Täytyy alkaa varmaan askartelemaan sekin projekti valmiiksi. Täytyisi kehitellä vielä jonkinlaiset rappuset siihen alakerrasta yläkertaan. Vitsi kun olisi kunnon askarteluhuone. Tuon nukkekodin tein joskus kolmevuotta sitten tuohon kuntoon tuolla puutyöpiirissä, mut jotenkin se jäi.

|O Saas nähdä miten pysyn hevosen selässä näillä unilla.

Meidän pikkuinen tyttö katsoo jääkiekkoa :eek: ... no ei ole äitiinsä tullut siinä tapauksessa.
 
Täällähän on hiljaista... Mä kait kohta yksinään täällä vaan kirjoittelen, kun kaikki ilmeisesti kirjoittaa kerhon puolelle, jonne mua ei oo "hyväksytty"... en sit tiiä miksei..

Vai ootko Sanna saanut multa yv:tä?

Olin just lasten kaa ulkona, kun on niin ihana ilma taas. Pysyis vaan tällaisina säät.

Oon antanut Joonalle velliä, mutta ei siitä tunnu olevan mitään hyötyä. Tekisi mieli jo antaa puuroa, mut en sit tiiä uskaltaisko? Jätkä on vaan niin nälkäinen.

On ollut pari päivää sellainen olo, et ois flunssa tulossa. En todellakaan haluais. Väsyttää ja hiukan on kurkku kipeä.

Mut nyt meen laittaa ruokaa.
 
Tosi hiljaista on joo, kaikki hävinny :/

Sanna saitkos miun yv:n?

Aamupäivällä ulkoiltiin, aivan ihana ilma =) Eevi maistoi tänään ekan kerran porkkanaa, hyvin maistui perunan kera. Nyt se nukkuu tuolla partsilla, aurinko niin lämmittää. Eilenkin nukku 3 tuntii putkeen mitä ei oo tapahtunu päivällä aikoihin.
 
Meidän kuulumisia.... tytöllä korvatulehdus molemmissa korvissa ja keuhkoputkentulehdus. Että silleen. No onneksi on nyt lääkitys ja toivottavasti se alkaa tehoamaan pian. Maitoa tyttö ei ole juurikaan susotunut juomaan ja soiitä huolestuin, mutta sanoivat että korvatulehduksessa ei juurikaan lapsi suostu syömään paljoa. Nyt täytyy sitten tutputtaa maitoa pienissä erissä vähän väliä. Onneksi neiti ei ole niitä kaikkein pienempiä niin ei tule tuo nestevajaus heti.

TiJo minä olen antanut puuroa jo kolmeviikkoa sitten että eiköhän pikkuhiljaa voisi kokeilla joskos sopisi. Velliä ei juurikaan enää meillä anneta. Soseita normaalisti kyllä menee. Nyt kun neiti paranee niin pitäisi ottaa lihat ruokavalioon. En vaan oikeint iedä millä aloittaisin... broilerilla? No eipähän sitä lihaa paljon tarvii ekaksi olla. Ajattelin koittaa tehdä nuokin soseet itse, jos vaikka nekin maistuisi neidille. Muuten meidän neiti kun tosi huono syömään hedelmäsoseita niin löytyihän se hedelmäsoseistakin suosikki.... banaani-tyrni (maistui ihan hyvältä :D äidinkin mielestä)

Oikku: Joo kyllähän se ratsastus on ihanaa rentoutusta... ainakin mulle :D

Mutta palaillaan :wave:
 
Meillä tuli siis tänään maaginen 5kk raja vastaan. Kylläpä aika rientää =) Kohta ne menee jo armeijaan.. Tosin en oo Pihlan kohdalla ihan varma tuosta armeija asiasta.. :)
Me ollaan annettu puuroa nyt kolmena iltana ja hyvin on uponnu reilu desi aina kerralla. Mitään oireita ei oo tullu ja suolikin tuntuu toimivan moittettomasti :D Sen verran on jeesannut unia et eka pätkä on 8 tuntia (ehkä joutuu tutin laittaa kerran tai kaks) ja sit neljän maissa syödään ja posotetaan aamuun asti. Eli oikein kivasti.

Pihla on siis jo niinkin iso pimu kuin 66cm ja 8620g. Eipä jaksa enää kauhiast kanniskella tuota "pikku" palleroa.. :heart: Piikinkin otti mukisematta vastaan noihin makkaroihinsa ja vielä nauroi päälle.

Mutta poistumpa takavasemmalla. Moi.
 
Kerho alkaa oleen täynnä ja kerhoon otetaan aktiivikirjoittajia ja vanhoja tuttuja. Eli jos uudet alatte täällä ahkeraan kirjoittelee ja kertoilee elämästänne niinku me muutkin ollaan tehny niin sitte aukee paikka kerhossa.
 
Näin Sanna vähän arvelinkin, mutta oliskos tuo kannattanut infota jo aiemmin? Itse kyllä huomaan, että miusta ei aktiivista saa vaikka (ajatuksen tasolla...)halua oiskin, en yksinkertaisesti saa aikaiseksi istua niin kauaa koneella, että saisin jotain naputeltua =) Taitaa taustailu olla mun kohtaloni :LOL:

Ihanaa kun näyttää tulevan jälleen aurinkoinen ja lämmin päivä!
 
No nyt mä sit höpötän täällä koko ajan vaikka just sanoin, että ei onnistu multa ;) Kävin viemässä pojan ekoille päiväunilleen (iltavirkun ja aamuntorkun äidin painajainen, lapsi joka herää 6-7 maissa...) ulos ja ihastelin jälleen kerran valon määrää. Sitä siis tulin teiltä kysymään, että vaikuttaako valon määrä teihin muihin? Mulla on ihan energisempi olo nyt. Ei aikaisemmin ole kyllä ihan näin paljoa kevät muhun vaikuttanut...Kaipa se on se kun oli aika rankkaakin nämä pienen miehen ekat kuukaudet ja ne kun sattu vuoden pimeimpiin kuukausiin eikä ollut sitä luntakaan valaisemassa(sitä kaipaan täällä etelässä, kotoseuduilla sitä kuiten on)... Nyt on semmoinen olo, kuin ois herännyt talviunilta.

Että semmoista, nyt aamukahville.
 
Tänää käytiin eka kertaa surakunnan perhekerhossa. Yksin ei olis tullu lähettyä, mutta kun sain netin kautta yhen kaverin niin sit rohettiin mennä sinne :D Oli oikeen mukavaa, Eevikin viihty siellä hyvin, sylkyssä katteli menoa. Ja yks kerhotäti oli hänen kaima, täti oli ihan innoissan kun on noin pieni kaima jota saa sylissään kannella:D

Oikku-76 Miullakin sellanen olo kuin olis talviunilta heränny. On nyt paljon pirteempi olo. Aurinko paistaa ja lämmittää ja elämä hymyilee =)

Nyt maha murisee siihen malliin että pitää lähtee syömään.
 
ooh nyt on hullut päivät tullut koluttua läpi! Minni oli koko ajan hereillä siellä ja naureskeli ympärillä oleville mummoille:D saldona 7 bodya, 2 yökkäriä ja prinsessa astioita&ruokailuvälineet:)

Nyt pakko lähtee viel ulos kävelylle kun on niin ihana ilma!!
 
Täällä paistaa ihana aurinko, tehtiin piknik takapihalle esikoisen eskarin jälkeen- pojat leikki, Milla nukkui ja mä join kahvia ja tein ristikkoa- se on mun yks harrastuksista jotka jääneet vähän vähemmälle lasten myötä :D

Kävin eilen ostaa Millalle uikkarit, josko täs joku päivä päästäis uimaan.

Keskimmäisen valokuvaus sujui tänään aivan mahtavasti: poika valitsi aamulla itse paidan ja kuvaaja sai sen aivan nauramaan kuvissa, hyvä että pois sain lähtee kun ois istunut kauemminkin. Olen tosi ylpee pojastani :heart:

Pitäis varmaan alkaa Millalle pikkuhiljaa vääntelee soseita kun niin himoitsevana aina katselee meidän syömistä, että sääliks käy ;)

Mirnu :wave:
 
Meillä ollaan ihan kiitettävässä flunssassa.Lämpööki on miltei 38,vaikka yleensähhä se kuiteski yöllä laskee.Meijän molemmilla sälleillä on toi normi lämpö sama ku mulla 36,2. Onneks syö jo monipuolisesti kiinteitä ja osaa juoda maitoa myös hörppyyttämällä,ei menis hirmu huonoks.Ei nimittäin tissistä imeminen taho olla mitenkään helppoo...tuttipullosta ku ei suostu ottamaan.

Mistäpäin te uudet ootte?

Nyt aamupalalle!
 

Yhteistyössä