*Marrastähdet '07* Lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Me siis vimesestä ultrasta kotiuduttiin just, kaikki oli hyvin. Mittojen mukaan rv ois pari pv enemmän kuin oikeesti, tämänhetkinen painoarvio n.3,2kg.
Tosi mukava, vanhempi nainen oli se ultraaja. Tälläkin kertaa minuu kahesti ultras, oli kyl miun suosikki.

Mitä muuten tarkottaa et istukka osin epähomogeeninen? Tuskin mitään pahaa, mut jäi vaan mietityttää.

No, kohdunkaula vai mitä se kokeilikaan, oli n.3cm ja suljettu, eli tiiviivsti viel ollaan siel "paketissa"..
Sitten ku ultraaja laskeskeli lopullista painoa, olettaen et menee kans yli, niinku esikko, sai lopulliseksi painoksi n.4,2kg :o
Varmaan näki miun ilmeestä ettei eka synnytys jääny hirmu hyvänä muistona mieleen, alkoi sit kyselemään että pelottaako tuo synnytys yms. Sanoin vaan että yllähän se ponnistusvaihe(1h40min) jäi aika kamalana mieleen ja sitten käynnistys sinällään kans..
Lohdutti se täti et tuskin tällä kertaa tarvii käynnistää ja vaikka oiskin iso vauva tulossa, niin tokakertalaiselle se on ihan eri juttu kuin eka. Ja kehui monta kertaa et on miulla hyvät lantionmitat, et sikäli ei pitäis olla mitään ongelmaa..ei kyl ekaa synnyttäessä kyl tuntunu yhtään hyvältä ne mitat..Tosin viimeks tytöllä oli viel käsi otsalla tullessaan, täti epäili et se oli suurin syy, et ponnistus ei auttanut ja imukuppi oli otettava.

Joo,no pitää mies päästää koneelle..
Palailen myöhemmin

Ihanaa,pian on lisää vauvoja joukossamme =) Jännitys vaan tiivistyy teidän muiden puolesta. Oma elämä onkin niin tylsää,että kiva jännittää muiden puolesta!

Oltiin eilen sitten uimahallissa. Otin "riskin" ja menin vaikka en alapään tilannetta tiedäkään. No,ei mua kyllä ole supistellut,että tuskin tuolla alaosastolla mistään radikaalia on tapahtunut. Nukuinkin kyllä ihan hyvin,ei särkenyt lonkkiakaan ollenkaan. Tosin mulla oli tyyny koko yön jalkojen välissä :whistle: Aamulla huomasin,että tissistä oli valunut "maitoa" ja sitä oli lakanassakin :whistle:

Niin joo,kävin taas 5.30 wc:ssä ja aattelin,että tähänkö mun yöunet taas tyssää. Asiaa ei auttanut se,että lelulaatikosta alkoi kuulua: "Kyllä sinä pystyt siihen Tomi...sinä olet yliveto" :laugh: Tomi Traktorihan se siellä piti omaa elämää :headwall: No sain onneks nukahdettua kunhan vaimensin ensin tuon kapistuksen :laugh:

Meidän nuorin vesseli on kovassa flunssassa :/ Sen kanssa saa aina jännittää kuinka pahaksi tauti kehkeytyy. Lastenosastolla ollaan oltu sen kanssa pariinkiin otteeseen kun onnistuu aina saamaan jonkun pöpön elimistöönsä :/ Toivottavasti nyt ei vaan tuu mitään normi flunssaa kummempaa.

Jee tänään pääsee shoppailemaan Kaapolle loput kamat =) Tarvii kehitellä oikein ostoslista,että varmasti muistaa kaikki!

Jännittääkö muita jo vauvan tulon jälkeinen aika?? Mulle välillä iskee jonkinmoinen epätoivo,että onko musta taas siihen,että pitää valvoa ja kun sellanen pieni on musta riippuvainen 24/7... Tottakai päällimmäisenä on suuri odotus ja jännitys,että voi syntyis pian,mutta sitten taas iskee kauhu :ashamed: Mutta tässä vaiheessa ei taida olla varaa perua :laugh: Näissä paketeissa kun ei ole palautusoikeutta ;)

Hyvää viikonloppua kaikille =)

LilliM+Kaapo 34+2

en sitten saanu aikaseks soitettua terkkarille ja nyt on puh tunti menny ohi :headwall:
No oon päättäny että jos tää särky jatkuu niin soitan päivystykseen ja meen siellä sit kattoo tilanteen.Neuvolasta sanoivat vaan viimeks että he sieltä antaa lähetteen jos on tarvis mut voi itekkin (tietysti) mennä päivystykseen jos alkaa siltä tuntua, tai no soittaa ensin mut kuitenkin.

Joku kysyi että onko mulla muuten ollu paineet koholla raskauden aikana normaaliin verrattuna; Nyt on ollut vissiin viimiset 3 krt korkeemmalla kun ollenkaan aikasemmin eli noussu tasasesti..siks vähän pelottaakin :ashamed:
Siihen lisättynä nää päänsäryt ja noi näköhäiriöt sillon tällön niin :ashamed:
Päänsärkyä mulla on muutenkin kyllä aina joskus, varsinkin jos ei oo saanu oikeen nukutuks mikä taas viime yönäkin kävi toteen. Heräsin suunilleen tunnin välein vessaan ja kostautukin sit aamulla kun heräs melkeen puolilta päivin :/
Ja mä luulen et tohon päänsärkyyn voi vaikuttaa sekin kun hammaslääkäri sano et mä puren hampaita öisin yhteen (en narskuttele kuiteskaan..) niin sehän sit voi jumiuttaa noita hartioita ja aihettaa särkyä mun mielestä.
Mut ne paineet vähän häiritsee.. tiedän että ois varmasti parempi mennä lääkärille käymään mut mua pelottaa et joudun sairaalaan :ashamed: (tiedän! parempi olis mut jos jotenkin kotona pärjään niin tuntuu että täälä mieluummin haluun sit ollakkin )
Onks se raskausmyrkytyksessä niin että on koko aika sitä päänsärkyä vai voiks se lakata ja taas alkaa uusiks? Mulla meinaan välillä lähtee pois..
pissa kun on kans ollu puhdas niin ei ne varmaan sikskään neuvolas oo "huolestunu".

kyllä tässä on vähän alkanu jännittää se aika kun vauva tulee maailmaan ;) et kuin paljon elämä sit muuttuu jne..

mut jos menis lepäilee..jos vaikka särky lähtis pois

heippa,
mites teillä muilla joilla on turvotusta? onko mitään keinoa helpottaa sitä? alkaa meneen hermo kun on niin 'kipee' sormista ja jalkapöydät sekä nilkat kun norsulla :o kaikista inhottavinta on se kun kädet puutuu jatkuvasti vaikkei niillä mitään tee
Ei kivaa ollenkaan. Kaikki muuten mennytkin mukavasti mutta nyt viime viikkojen aikana siis turvotus aivan järkkyä ja närästys :ashamed: rennietä kuluu...pissa ollut aina puhdas ja paineet ok. joka ikisellä neuvola punnituksella tullu painoa 500-800g/vko.

-Tipi :'(

Taitaa sittenkin vaikuttaa nuo irtisanoutumiset Kaks:n toimintaan kun suunnittelevat siirtävän joitakin Oyks:n synnytyksiä tänne. Eli varmaan ruuhkautuu kun muutenkin on niin pieni osasto. No mut jospa sinne sekaan mahtus j apääseepähän todennäköisesti nopeasti poiskin jos kaikki hyvin, kun tarviivat tilaa seuraaville.

Aamuyöllä mulle tuli ihan oudot mahakivut. Tasaisin väliajoin tuli hirvee paineen tunne ja tuntuu että tukehdun siihen paikkaan. Veikkakin oli tosi levoton ja mylläsi jatkuvasti. Mut ei ne varmaan suppareita ollut, varmaan enemmän ilmavaivoja. Välillä väänsi kyllä kipeestikin. Sitten sai juosta vessaan kakkoshädälle ja vauhdilla. Sitten se onneks helpotti. Liekkö sit syynä ollut edellisiltana syödyt tortillat vai mistä lie johtunut.

Mulla taitaa olla supparit kaikonneet täysin. Oisko pari harjoitussupparia tullut koko päivänä. Mä oon ihan varma että Veikka on päättänyt asettua taloksi ja ei varmaan tuu ulos kuin savustamalla. Ja minä kun kerkesin jo olemaan ihan varma että ennen eräpäivää syntyy. Nyt on kyllä alaselkää ja -mahaa juilinu jo useamman tunnin, että jospa siellä jotain tapahtuu..

Joko teillä on alkanut tuttujen kyselyt, että millonkas sitä jakaannutaan? Mulle eilen yks kaveri jo soitti että vieläkö oon ehjänä. Ja kaupassa sit äsken yks tuttu kans totes että en vielä oo näköjään jakaantunut... Taitaa vielä keritä tulemaan monta kyselyä, jos nyt jo alottavat.

Tipi kyseli turvotuksesta. Mulla ei oo ollut vielä yhtään. Tai no ehkä aamuisin on sormet ihan pikkusen paksummat, mutta se normalisoituu melko pian kun nousee ylös. Edelleen on vihki- ja kihlasormukset sormessa, eivätkä ainakaan vielä paina yhtään. Tosin nyt oon ruvennut ottamaan ne yöksi pois, jos sattuu että aamulla herääkin turbosormena.

Nita Toivotaan tosiaan että ei ois raskausmyrkytystä. Mut ei noi sun oireet kyllä mitään ihan pieniäkään ole, että ehkä ois ihan hyvä käydä varmistamassa asia jossain.

Mä sain tänään koottua pinniksen. Totesin että hommat etenee palon nopeemmin kun tarttuu ite toimeen, eikä odota että ukko sais aikaseksi. Mulla on muuten meinannut melko monta kertaa menemään hermot tuon pinniksen kans. Se on siis se joka saatiin miehen siskolta ja se oli tosi ihqu mintun vihree. No eihän se tarvinnut kuin noin 5kerrosta valkosta maalia päällensä, että peittyi. Paljon helpommalla ja parempaan lopputulokseen ois päästy kun ois uus ostettu jo heti kättelyssä. No ton sängyn kasauspultit oli sit jääny vielä pois matkasta ja miehen sisko toimitti ne toissapäivänä, kun asuvat aika kaukana meistä. No eihän siinä tietenkään kaikkia pultteja sitten ollut. :kieh: No mut jospa se mies löytäis jostain puuttuvan pultin tuohon, niin ei tarvii ainakaan pelätä että lakoaa lapsen alle koko p**ka.

Mulla muutenkin meinannu taas mennä hermot tuohon miehen siskoon. Onneks asuvat n.400km päässä ettei tarvii useammin olla tekemisissä. Niitten oli tässä tarkoitus tulla meille yöksi lasten kans, mutta toinen lapsista oli sit sairastunut, niin kävivät vain sit pikaisesti kahvilla ja jatkoivat matkaa toisten sukulaisten luo. Mä kyllä ihemttelen suuresti jo sitä miksi ne edes oli ajatellut tai halunnu meille. Me kun asutaan n. 45m2 kaksiossa, eikä minkään näköistä lisämajoitusta oo sohvan lisäksi, että aika tiivis tunnelma jos kolme yövierasta meidän pikku olkkariin meinaa mahtua... No tuo parin tunnin vierailukin sai minun hermot riekaleiksi. Ensiki ne lapset on aika villejä. Toisella on cp-vamma, eikä hänen puheestaan saa selvää. Ja sitten en välttämättä huomaa jos hän yrittää sanoa minulle jotain jos juttelen samaan aikaan toisten kanssa. No tämä on ottanut sen tavan että käy lyömässä jos ei kuunnella...tosi kivaa, sai mahan puolesta pelätä koko ajan. Lisäksi oli penkomassa kaikki kaapit ja laatikot ja koko ajan olis pitänyt katsoa hänen tekemisiään muuten alkoi huuto ja huomion kipeys. Ja sitten tää toinen lapsi purki heti kättelyssä koko sohvan istuintyynyt ja pehmusteet lattialle kasaksi ja pomppi ja riehui niitten päällä. Äitinsä vaan sanoi että no jo minä tai mies ei kielletä. Joo, ei todellakaan oo minun asia toisten pentuja kieltää jos oma vanhempi on paikalla.

No sit lopuksi toi sisko kysyi että millon on ajateltu ristiäiset pitää. Vastattiin siihen että joulun aikaan. Tämä vaan siihen että joo, hän ei sillon pääse, joten mitä jos pidettäisiin viikkoa ennen joulua, tapanina, tai uudenvuoden aikoihin. Minä olin ku ö aapisen laidassa..Ai hänkö se päättääkin millon ristiäiset voidaan pitää. Minulta jos kysyttäis niin en todellakaan heitä sinne kaipailis. Mulle riittää että paikalla on kummit ja isovanhemmat. Muille ei niin väliä. Jos vaan löydetään sopiva ajankohta heille niin en kyllä muiden mahdollisuuksia päästä osallistumaan ala kyselemään :kieh:

Joo tais tulla romaani :ashamed: lähden tästä paasaamasta...

Sanle ja Veikka 36+3

Neuvolakäynti takana...

Paino: 1800g/vko Ei pysty ymmärtämään tuota lukua! :o
Turvotus: +
RR: 113/73
Pissa: puhdas
Hb: 127 (Noussut viikossa 116:sta, joka sekin tuntuu uskomattomalta)
Sf: 31 (pudonnut viikossa 1cm)
Rt
Syke: 140
Liikkeet: ++

Juu, tuo paino on käsittämätön. Ok, turvotusta on kyllä, mutta melkein 2kg viikossa....... Ei vaan pysty ymmärtämään!!! Samoin minua hämmästyttää tuo sf-mitta, joka on kutistunut. Mitä ihmettä mulle tapahtuu? Ja sitten vielä tuo hb; olen syönyt ihan samaan tyyliin kun ennenkin ja nyt se on sitten vähän reilussa viikossa pompannut tuolla tavalla. Melkein koko raskauden ajan olen joutunut syömään rautaa ja välillä sen syömisestä riippumatta arvo on ollut laskusuunnassa. Vaavi on laskeutunut alaspäin mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt. Ja liikettä piisaa edelleen. Mutta nyt siis kysymys minua viisaammille alkaako h-hetki olla lähellä noiden muutosten perusteella?

Täytyy jatkaa kirjottelua myöhemmin....

Donu 36+5

Perjantaita!

Me käytiin tänään äitipolilla ja jännäksi taitaa mennä....
Kyllä se miula olleet supparit sitten on hommansa tehneet...
Kanavaa ei ole enää juurikaan jäljellä
Korttiin merkkasi sentin sitä olevan,mutta sanoi,että tuskin oli sitäkään.
Ulkosuu on 1-2cm auki, yhden ollut jo pitkään,mutta nyt on siinäkin siis edistystä.

Uuden ajan sain kontrolliin kolmen viikon päähän.
Lähtiessämme lääkäri sanoikin,että tervetuloa kolmen viikon päästä jo synnyttämään taikka sitten siihen kontrolliin....

Minny

Tipi Miulla kans sormet kipeänä ja turvoksissa, muualla ei onneks vielä ainakaan.

Neuvolaväleistä Miten muualla neuvolavälit? Ite kävin alkuun siis 4 vko:n välein, sit 3 kertaa 2 vko:n välein ja nyt mennään loppuaika sit viikon välein aina kun yhtenä kappaleena vielä ollaan seuraavaan nlakertaan asti :)

Mahan "tippumisesta" Mie en vielä ainakaan oo ite huomannu että maha ois valahtanu ja tiistaina ainakin oli sf-mitta vielä noussu edelliseen kertaan verrattuna. Paineen tunnetta on kyllä ollu eli varmaan veturi paikkaansa etsii jo pikkuhiljaa.

Maanantaina olis seuraava nla, saa nähdä joko on kiinnittyny vai vieläkö mylskää "vapaasti". Mies veikkas että viikon sisään syntyis ja äitikin että tän kuun puolella mutta saapa nähdä :) Sellaista huumorimielistä vedonlyöntiä harrastavat miun kustannuksella :whistle:

HT ja veturi 38+0

Sain vaihdettua jopa masukuvan profiiliin. entinen olikin ollut siellä rv 17 lähtien.

Donu Kyllä noi sun "oireet" vahvasti viittaa lähestyvään synnytykseen. Yleensä vissiin turvotus on pahimmillaan viimeisten viikkojen aikana. Ja hemppa kai nousee ennen synnytystä. Mullakin se on jo 145, eli huomattavasti enemmän kun normaalisti vaikka mitään lisärautaa en oo syöny koko raskausaikana. Ja sf-mittahan tipahtaa kun lapsi laskeutuu alemmas ja asettuu lähtökuoppiin..

Enni1980 Otahan nyt masukuva, niitä kiva sit kattoa joskus myöhemmin :)

Luin kans noi ikävät uutisen lokamassuista. Kamalaa kun tuollaista voikin tapahtua :'(

Mittari Hyvänkokosia on jo sun kaksoset :) . Tsemppiä loppuodotukseen :heart:

Sanna-78 Eihän se tosiaan haittaa vaikka lakki on hitusen iso, siellä vaunujen suojassa kuitenkin Nipsu pötköttelee lämpimässä, jo pian :heart: =) Hyvän kokonenhan Nipsu on, esikoinen oli 35 viikolla 2,7kg ja tää 2,8kg. Juu, muistit oikeen, Viola syntyi 26.10 :heart:

Kyllä tätä masua tulee ikävä, vaikkakin oon aikasta kypsä jo tähän |O . Ei yhtään houkuta ajatus siitä "ihanasta" löllykästä, joka vauvan synnyttyä tulee*muistelee kauhulla*. No mut kyllähän se siit pienenee ja onneks se nyt ei ole mielessä usein, kun vauvasta niin huumassa :heart:

Vimpula Ihme, ettei sulle tehty sisätutkimusta noin pitkään aikaan. Toivottavasti nyt pääset viel lääkäriin :hug: Mulla oli 3viikossa tapahtunut, kohdunsuu lyhentynyt 2,5cm ja auennut sentin vaikkei nyt mitään hirveitä kipuja ollut..

Joukkoirtisanoutumiset On alkanut epäilyttää, niin moni taho sanoo, että niin pitkälle ei mennä, koska siitä kärsii liian moni. Ja kuulemma sairaanhoitajia voi tällasessa tapauksessa pakottaa töihin, koska ihmisten turvallisuus on taattava. Toivotaan parasta :)

Kiva kuulla, että täällä jotkut saa nukuttua =) . Itse heräilen muutaman tunnin välein, mutta kuitenkin jonkin verran saan unta :)

Aarrgghh, nää sivut tökkii taas |O |O eikä tästä kirjottamisesta tuu mitään kun ei uusia sivuja avaa :headwall:

PikkuM Mullakin arvailtiin esikoisen aikaan että tulossa olis 4,2kg ja tyttö oli 3670g :). Onneks toinen synnytys on yleensä helpompi ja lyhyempi :hug:

Sanle Ihana masu :) Aikamoinen sisko miehelläs, aivan kun hän tosiaan päättäis ajankohdan teidän vauvan ristiäisiin :/

Helmentyttö Täällä aluks oli kans sen 4 viikkoa välit, sit 2 viikkoa ja tuossa jo rv30 aloin käymään kerran viikossa.

LilliMenninkäinen Täällä kovasti jännittää myös vauvan tulon jälkeinen aika. Miten pärjätään ja tosiaan kun se nyytti on riippuvainen äiskästä 24/7. Mutta eiköhän sekin mene sit rutiinilla :heart:. Toivottavasti flunssa alkaa lapsellasi hellittämään. :heart: Mulla tytöllä ollut nyt kans vähän väliä flunssa ja antibiootit siihen saaakin useesti hakea, kun ei muuten mene ohi.

Synttäritarjoilut Kysäisenpäs täältä. Mitä mieltä olette, kun vieraita tulee n.20 aikuista ja 7 lasta, niin riittääkö nämä:
*suklaatuorejuustokakku
*mangotuorejuustokakku
*täytekakku
*voileipäkakku
*voileipäkeksit ja levitteet
*jäätelöpuikkoja
*keksejä, sipsiä ja karkkia

Pitääköhän suolaista tarjottavaa olla viel enemmän, esim joku piirakka :whistle: ?

Kakunkoristekuvista Olikohan Katjuza tehnyt aivan ihanat kakut lapsiensa synttäreille.. Mistäs niitä koristeluun tarvittavia ohjeita/muotteja saikaan? Tai onko jollain hyviä vinkkejä miten koristella tytön synttärikakku? :attn:

(.) Vauva potkii paljon ja tällä äidillä kyljet ihan kipeänä. Mut hyvä, tietää että kaikki hyvin :) Niin kauhee suklaanhimo, että on pakko lä'hteä kaivaan suklaakatköä ;)

Hyviä vointeja mammat ja masukit :wave: ! Ja tsemppiä kaikille, jotka lähdössä nyytin hakumatkalle, perässä tullaan :D

-Hilla- *36*

Nyt pääsin takaisin koneen ääreen. Ukko kävi tuossa välissä kotona ja lähti taas takaisin töihin.

Piti jo edelliseen viestiin kirjoitella, että aika jännältä alkaa tuntua nämä uutiset lähestyvistä synnytyksistä. Eli pian alkaa tuo syntyneiden lista kasvaa. :) Ihanaa! Antaa toivoa tähän omaan norsuoloon kummasti! :D

Sanle kiitos vastauksesta. Toivon todella synnytyksen olevan pian ovella. Hengittäminen erityisesti on nykyään niiiin hankalaa, joten laskeutuminen "lähtökuoppiin" on mukava ajatus. Olisin kyllä kuvitellut sf-mitan kasvavan vielä viime viikon mittaa suuremmaksi, mutta...

Minun viimeisellä lekurikäynnillä kohdunsuun tilannetta ei tarkastettu, joten ei ole mitään aavistusta mikä tilanne siellä on. No, ehkä minun ei tarvitsekaan tietää! Ja mies ei ole kommentoinut hellien hetkien jälkeen mitään. Voisihan tuolta tietysti vähän kysellä tuntuuko jotenkin "pehmeämmältä". :D

Hauska kuulla monen saaneen vähän paremmin unta kun keskimäärin viime aikoina! Toivottavasti sama ilmiö leviää tännekin!

Hyvää vointia kaikille. Täytyy lähteä siivoilemaan kun viikonloppuna kämpän valloittaa pieni lauma hössöttäviä sukulaisnaisia! :whistle:

Heipsan!

Hilla: Noi sun tarjottavat kuulostaa kyl riittäviltä, en usko et tartteis enempää..

Mulla ei oo aikaisemmissa raskauksissa sf-mitta tippunut loppua kohden, tasasesti vaan noussut.. Nyt sf-mitta on sama, kuin molemmilla aikaisemmilla kerroilla synnyttämään mennessä. Hb tosin mullakin noussut itsestään ilman lisärautaa.

Pakko majoittua sohvalle..alkaa kunnon möyrintä taas mahassa...

Hillalle tulin vaan huikkaa..
Miullakin esikosta arvelivat et painaa 4,1kg..harmi vaan et tuo arvio meni vähän alakanttiin, ja tyttö painoi melkein 4,5kg. No, mikäli juttuja on yhtään uskominen, niin helpommalla pitäis selvitä..toivotaan niin :)
Noista tarjottavistas; Luulisi riittävän. Riippuu tietty minkä kokoisia kakkuja yms. on, ja onko syöjät samanlaisia kuin meijän yhdet sukulaiset..

noniin

Täällä on nyt sitten haravoitu ja laitettu äitin piha talvikuntoon, veljen luona kannettu puut sisälle, sytytetty takka ja sauna ja saunottu hulluna ja ei MITÄÄN :kieh: :kieh: vauva vaan hikottelee tyytyväisenä massussa....jos vaikka illalla jaksais kokeilla sitä viimeistä ässää...auttaskohan tuo...jotenkin tuntuu niin turhauttavalta |O

Hilla: Luulisi tarjottavien riittävän määrältään, korkeintaan "vaihtaisin" yhden makean kakun suolaiseen (riippuu osallistujien nälkäasteesta ja kutsujen kellonajasta?). Kuulostaa muuten tosi hyvltä tarjoilulta... :p

Perfekta: Toivottavasti kolmas S tuo tulosta... ;) Jotkuthan sanovat vyöhyketerapiankin auttavan.

Tänään oli käännösyritys kun pienokainen on perätilassa. Ei tosin onnistunut. Oli aika mielenkiintoinen kokemus: ekaksi kätilö ultrasi, että on varmasti pt, sitten laitettiin sydänkäyrään vähäksi ajaksi (n. 15min) ja annettiin supistuksia estävä lääke. Ja sitten lääkäri yritti kääntää, kätilö seurasi ultralla sydänääniä varmuuden vuoksi. N. 5-10min kuluttua lääkäri (nainen) sanoi, että hänen voimansa loppuvat, ja kätilö totesi mut niin kalpeaksi ja tuskanhikiseksi, että päätettiin lopettaa. En tiedä onko 'kipu' se oikea sana kuvaamaan tunnetta, ehkäpä 'epämiellyttävä' on parempi. Mutta onneksi mies oli mukana! :heart: Ja kaikesta parasta oli se, että vauvalla näytti kaikki olevan kunnossa, kätilö kehui sydänääniä. :heart: Kokoarviokin saatiin (muuten ei kuulu tavanomaisiin toimentpiteisiin Helsingissä/Naistenklinikalla kun ollaan), 2,4-2,5 kiloa, eli hieman käyrien alapuolella mennään, reisiluun perusteella tosin pituutta on normaalisti, mutta kaipa pieni on sitten hoikka.

Nyt sitten vaihtoehtoina on sektio tai perätilasynnytys. Kävin käännösyrityksen jälkeen heti lantion magneettikuvauksessa, ja saan vastaukset siihen, että mahtuuko vaavi alakautta tulemaan, ensi tiistaina. Ei olla päätöstä tehty suuntaan eikä toiseen, eikä lääkäristäkään oikein pystynyt lukemaan mielipidettä (mikä sinänsä on hyvä ettei pakota kumpaankaan). Tällä hetkellä taidan olla hieman kallistunut alatiesynnytyksen puoleen. Vauva on nimittäin linkkuveitsiasennossa, peppu hyvin laskeutunut, joten luulisi että tämä asento ei kauheasti poikkeaisi pää edellä synnyttämisestä, noin siis "leveysmittamielessä"?

HE82: sullakinko oli vauva perätilassa? Ja käännösyritys tiistaina? Toivottavasti sulla onnistuu, kätilö sanoi prosentin olevan noin 30% luokkaa.

Niksuliina + vaavi 36+3

ihanaa! ei särje päätä! ei oo moneen tuntiin särkeny. Eli nyt kun tässä tätä kuulutan niin kohta taas.. :ashamed: :o
mut nyt oon onnellinen ku ei satu :)

noi HILLAN Ruuat laitto kyllä veden kielelle :P voisin tulla kuokkii sinne teidän syntäreille? ;) :D :D

(.) tosiaan joo toivon että ei ois mitään häikkää.. ois ihan kiva olla kotosalla vaan.. no jos ei muuta niin maanantaina sit selvii taas missä korkeuksissa verenpaine menee.

Turvotuksesta oltiin kyselty.. nilkoissa mulla pikkasen on ja lääkäri sano et naamassa mut en oo ite huomannu ku nilkois.. tai no ainahan mä tällänen pallonaama oon ollu ni ei mitään eroo oo entiseen :D no ei, voihan se tietty vähän olla turvoksissa entiiä.. ainakaan sormet ei oo ku sormukset menee hyvin vielä.

Eipä sitten sitä painoarvioo tulla saamaan joo.. inhotti ku lääkäri vaan sano että se 3,3kg on tulossa eli "ihan normaali". No kai sitä sitten uskotaan niin ettei kuitekaa mitään jättiläistä tule,ainakaan ei mahu mahaan sellanen ku sen verta "pieni" pötsi kuiteki on :)

Mullakin tuo hemppa oli noussu tosi hyvin kun viimeks mitattiin,enään ei kait mitatakkaan.
ehkä lähentelee synnytystä? :O :P
sf mitta on pysyny aika samoilla linjoilla parina viikkona mut maha on kyl tipahtanu ja vauva kuulemma tosi alhaalla.
ja kiiinnittiny (?) jos oikein tajusin.
Tänään on kyllä tossa iltasella alaselkään ja mahaan menkkamaisesti sattunu ja kaupaski käytiin niin ai saakeli kun jalkoihin kävi..reidet oli aika tulessa

|O supistuksia supistuksia..

mut jos vaikka sohvalle menis.. koiratkin kun pitää vielä tänään käyttää :wave:

jee viikot käänty 38+0 vielä kun saisi vauvan kiinnittymään ja laskeutumaan lähtökuoppiin. tosin pysyköön nyt vielä viikonlopun masussa kun mies lähti tälle syksylle viimeiselle venereissulle. lupasin kun oli keskiviikkona lääkäri ja ei vielä arvellut syntyvän.laitto lähetteen ä.polille ultraan koko arvioon ja tarkistetaan et on varmasti oikein päin. on vissiin sen verran pehmukkeita miulla et ei ollut ihan varma asennosta.ensi tortaiksi sitten soittivatkin ajan. ihan kiva kun ei tartte sitä sit jännittää. turvotusta täälläkin esiintyy ja hieman on sellainen hutera olo päässä. pitää olla varovainen liikkeisään kun tosiaan itsekseen olen viikonlopun. kyseli mies äsken vointia mut en sit maininnut mitään ettei suotta siellä vesillä hätäile.nasu jammailee masussa kun innossaini täällä laulelen tartu mikkiin mukana biisejä kerrankin kun ei kukaan oo kuuntelemassa.

voimia meille kaikille ja jaksamisia. toivottavasti saadaan taas ihania vauva uutisia pian joltakin mammalta :heart:

Kävin sitte siel PAMissa ja asia lähti eteenpäin, mut saattaa kestää hetken ennen ku mitään tapahtuu, tosi kivaa. Puuttu meinaan sellanen reilu 1000e palkkaa että kiva kiva. Toivottavasti joutuvat maksaa korkojen kanssa..

Nipsu on koko pvän/illan muljannu, hyvä niin ku vähän jänskätti toi punktio et miten se vaikuttaa, mut lääkäri sano, että näillä vkoilla ei ole mitään vaaraa vauvalle ja jos nyt vedet esim. menis niin sitte menee ja leikataan..

Mulla on nyt alkanu olee sormet ja myös jalat turvoksissa, onneks vasta nyt. Jalkapöytiä oikeen särki ku tulin kaupungilta enkä edes hirveesti joutunu kävelee..

Oli tossa just yks kaveri kylässä, toi mulle pullaa :D

Noi Hillan tarjottavat kuulosti oikeen hyviltä, nam nam =)

Jaahas, alko tulee verta nenästä :(

Sanna ja Nipsu 35+2

näkkyy kone tuas jumittavan. mut sitä piti vielä kysyvän et naksaako teillä muilla masut kun muutatte asentoa tai nousette liikkeelle. vai onko minulla korvissa jotain häikkää kun se tuntuu aina olevan mukana kun liikehdin...

petriina kyllä miula ainakin naksetta välillä masusta kuuluu. Se on kyllä hassun kuuloista.

Tarjottavista olen miekin sitä mieltä,että luulisi riittävän ja voisin kyllä tulla Nitan tavoin juhliin kuokkimaan.... ;)

Meillä tänään lääkäri totesi Jaskan olevan n.2,5kg että ihan hyvänkokoinen kuitenkin jo sinällään jos sattuisi tässä lähi päivinä jo syntymään.
Ja lääkäri oli kanssani samaa mieltä tuosta aikaisemman lasketun ajan paikkaansa pitävyydestä,että se varmaankin todella on se oikeampi vaihtoehto kun alkaa nyt jo kropassa olla merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.
Jotenkin on vaan ihan epätodellinen olo nyt kun tietää,että synnytykseni voi periaatteessa käynnistyä ihan koska vaan etenkin kun nuo kipeät supparit ovat nyt tulleet ihan jokapäiväisiksi.

Nyt taitaa olla aika mennä muualle välillä tästä koneeltakin.... :whistle:

Minny ja Jaska 34+4 taikka 36+4

Huomenta vaan.

Sen siitä saa, kun nukkuu yhden yön hyvin. Viimeyönä oli taas heräilyä ja nukahtelua ja nyt aamulla tuossa seittämän paikkeilla oli pakko jo nousta, kun ei vaan nukuttanut. Ärsyttää, kun hyvin olisi voinut pidempäänkin koisia. :/

Turvotuksesta: Mulla ei vielä minkäänlaista turvotusta ole ollut. Josko sitä vielä ehtii... :|

Ja myöskään yhdenyhtä supistusta ei ole ollut. Tai ainakin oletan niin. Haluaisin kyllä, että niitä pikkuhiljaa tulisi, edes jonkinmoisia. :whistle: Tietäisi, että yrittää se sieltä jollaintavoin joskus ulos tulla...

Aika herkuilta nuo Hillan tarjottavat vaikutti, erityisesti suklaajuustokakku. :p Ihan tekisi mieli tulla kuokkimaan. :D Mulla on ruokahalua selvästi vähentynyt, mutta kaikenlaisten herkkujen himo vaan lisääntynyt! :p

Sanna: Tuo se on kyllä ärsyttävää, kun joutuu työnantajan kanssa oikeauksistaan noin kovin pitämään kiinni. Ne kun pitäisi olla itsestäänselviä asioita! :kieh: Nimimerkillä kokemusta on. Nykyinen työnantaja on yksinkertaisesti hieman huolimaton kaikenlaisten lisien yms maksuissa. Aiemmin olin yhdessä vuokratyövoimafirman listoilla ja niiden palkkanauhoja sai AINA olla tarkistamassa läpi, koska niissä oli AINA virheitä! :o Se oli ihan uskomatonta miten huolimattomia ne niissä palkanmaksuissa oli!

Petriina: mulla ei tuommosta naksetta ole ollut. :whistle:

Huaah, jos menisin vielä sänkyyn vähäksiaikaa pyörimään ja huutelemaan sitä Nukku-Mattia takaisin...

mussu & pulla 35+1

Voi hemmetti, taas heräs tyttö väärällä jalalla, hirmu ininä alkoi heti välittömästi..mitähän kivaa tänään keksis?

Taas sain heräillä minäkin, veskiin ja muuten vaankin..masukki mylläs yhdellä kertaa niin että meinas tulla kyljestä läpi..sitten, kumma kyllä, mielessä pyöri sairaalakassin pakkaus, vaikka olikin ajatellut että sen kyllä ehtii viel, hyvinkin, kun tääkin vauva tulee kumminkin siskoonsa ja sairaalaan mennään sit käynnsitykseen.
Semmoinen kysymys tuli kans mieleen, et jos ette olis vielä kassia pakannut, ja lähtö tuliskin keskellä yötä, niin, unenpöpperössä, mitä keräisitte kassiin ekana? Itse vaan mietin ettei sinne mitään hirmu älyllistä tulis kerättyy..pitäisköhän se hoitaa nyt hereillä ollessaan, ettei tarviis toista yötä murehtia siitä?

Ja toinen asia, joka oli yöllä mielessä, oli se, ettei tuo tytön hoitopaikka sen sairaalareissun ajaksi oo vielä varma..meijän äiti kuulemma vois hakea hänet viikonloppuisin, mut viikolla sitten..siihen pitäis kysyä sitä miun mummoa. Viiemeksi kun hänen luona käytiin, ei muistettu kysyä..ja nyt taas tuntuu että viittiikö hällekään, vanhalle ihmiselle soitella keskellä yötä..

Ja sitten aattelin kans, et tunnistankohan varmasti, milloin se lähtö oikeesti tulee, kun viimeks kaikki supparit mitkä muistan, oli pelkkiä menkkakipuja..sitten laitettiinkin jo epiduraali joka vei muut mahdolliset kivut mennessään. Sittenpä tulikin jo se ponnitustarve-tunne.

Voi apua, osaankin olla torvi, vaikka jo toinen tulossa.. :laugh:

Mut joo, tämmöstä valitusta tänä aamuna..paialien toiv.paremmalla mielellä.
M ja rv 37+0

Huomenta!

Jo toinen hyvin nukuttu yö takana :D mitähän oikeen meinaa? :whistle:

Hilla:hyvältä kuulostaa tarjoilut :p uskon myös että riittävät =)

Niksu:Juu, minähän se olen, jolla myös käännytysyritys edessä. Harmi ettei sulla onnistunut :hug: kävitkö muuten meilahden sairaalan puolella magneetissa? vähän kyllä jännittää se tiistai, mutta onneks mullakin mies pääsee mukaan :heart:

Oon tässä nyt pari päivää yrittäny ettiä vauvalle jotain bodeja paksumpia pitkähihasia paitoja, mutta mistään en löydä! :o kaikki on vaan jotain oloasuja (en halua sellasia kun housuja on pilvin pimein) tai sitten ne on liian isoja vielä vastasyntyneelle. :snotty: onneks sisko kutoo villatakkia =)

Nyt aamupalalle! =)

H82 35+4

Yhteistyössä