*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

ELLU24: No toi sun synnytyksen kesto kelpais mullekkin, toivossa on hyvä elää :whistle: Voi kun käviskin noin helposti :heart:

LILLIM: Kiitos tsempeistä sinnekkin! :hug: Juu no jännittäähän tässä kyllä nytkin mut ohan se toisaalta helpottavaa tietää että ollaan "jo" tässä vaiheessa että voi suoraan puhkasta ne. Toivottavasti ei vaan tulis sit enään mitään ongelmii mistään :whistle:

Ai niin otettiin sitten tietysti verenpaineet tänään siellä ja se lääkäri/kätilö ei ollu koskaan mua ees nähny tai mtn ja taas alko kauhee tenttaaminen miks paineet korkeet,onks oireita yms |O sanoin vaan et mun papereis lukee kyl kaikki..tai ainakin pitäis. Olihan ne joo korkeet mut kyl pikkasen tipahti sitten.. Tiedän et siellä ne nousee ja en voi sille mitään,piste.

Niin joo ja LILLIM; Tsemppiä sinnekkin päin! Toivottavasti Kaapo tajuaa vinkin ;) :D :heart:

Taidan mennä vielä hetkeks kattoo telkkaria ja sit nukkuu..viime yöstä ei tosiaan sit tullu mitään,jos nyt sais paremmin edes nukutuks. Vaik kylhä se huominenkin mieles koko aika on :O

 
Täällähän hiljasta.. No toivottavasti moni synnytyspuuhissa! Itellän kohtapuolin lähtö kunhan aamupalan syöny :whistle: Pikkasen jännittää ja ehkä vähän ahistaakin :ashamed: No kai se siitä.. äskön soittelin synnärille ja sano et tulee kun ehtii. Supistuksia on muutamat tullut mut ei mitään kovin pahoja ja limaa eritty vessakäynnillä suht nätisti.

Mut joo, taidan lähtee valmistautuu yms niin pääsee joskus lähteekkin..saas nähä mitä käy :p

tsemppiä kaikillE!

nita & vaavi 42+2
 
Huomenia vaan,

Nitalle tsemiä noutoreissulle! :hug: Toivotaan vaan, että kaikki menee sopivan sutjakasti. :)

LilliMenninkäinen: Noh, miten teidän diili toimi? ;)

Uskomatonta, mutta mä luulen, että eilisiltana mulla oli eka ihan oikea suppari! :eek: Vatsa veti ihan pinkeeksi ja lantionseutu oli tosi kipeenä. Sitä kesti jonninaikaa. Vatsanpinkeyttä on ollutkin ihan hyvin ja tuo lantioseudun kipeys toistui vähän lievempänä eilen vielä pariin kertaan. Olin ihan yllättynyt, kun olin jo asennoitunut, että ei mulle mitään kipeitä suppareita tule ennen sitten synnytystä! Ja mies oli heti suunnilleen takkia niskaan vetämässä... :D ;) Mutta siis: toivoa on! :D Kun muuten alkaa mietteet olla jo melkolailla ensiviikon yliaikaiskäynnissä ja mahdollisessa käynnistyksessä...

Tänään taas siivotaan. Ja toivotaan että siitä seuraisi jotain... :)

mussu & pulla 40+5
 
Hei vaan kaikki, jotka täällä vielä kärvisteleepi.

Meille syntyi 25.11. klo 1.15 pieni ihana poika :heart: :heart:
Pituutta 52cm ja paino 3500g

Minä luulin lauantaina, että aamukahvi veti vatsan kipeäksi, mutta poikahan se vaan oli päättänyt alkaa tulemaan ulos.
Mahakipu oli jatkuvaa ja soitin synnärille, että onkohan tää normaalia, kun supistusten välillä pitäs olla kivutontakin, ni käski sinne näytille ja sille tielle jäätiin.
Epiduraalin sain ja se oli pelastus. Ponnistusvaihe kesti 20minuuttia ja se oli minusta mukava kun siinä oli iselläin tehtävä ja ajatukset sai pitää muualla kun kivussa. No minusta synnytys oli suht helppo, 6 tikkiä sain, mutta poika on aivan täydellinen!!!
Sai muuten 10 pistettä.
Eilen tultiin kotiin kun en sairaalassa saanut nukuttua. No viime yö meni hyvin ja äippäkin lepäsi. Poika on jo ottanut johdon meidän perheessä ja isä ja äiti juoksee hänen pillinsä mukaan.

Enni ja JalMari 3pv
 
Tulin vaan lukasemaan teidän kuulumisia,tsemppiä kaikille vielä odottajille....nitalla jännät paikat..... onkohan jo saanut vauvan syliin :)

Ennille onnittelut pojasta :flower: ja muillekin joita en ole muistanut onnitella.

katjuza ja

 
Kyllä. Meille syntyi tytön tyllerö 23.11. klo 19.44 missin mitoilla 52 cm ja 3130g. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Synnytys meni hyvin ja oli ihan mielenkiintonen kokemus ;)
Jotain synnäritarinaa vois kirjotella vaikka vauvat puolelle kun tässä ehtii!
Tsemppiä kaikille jotka täällä vielä odottelee. koneella ei voi juuri olla kun ei pysty oikein istumaan

-Onnellinen Tipi ja vauvavauvanen :heart: :heart:
 
ONNEKSI OLKOON VAUVANSA SAANEILLE JA TSEMPPIÄ MEILLE MUILLE =)

Täällä yhtenä kappaleena ollaan. Jotain jomotusta alaselässä ja kävely muutenkin hankalaa kun on painontunnetta tuolla alhaalla. Muttei mitään uutta kuten kunnon suppareita limatulppia tai muuta synnytystä ennakoivaa.. Täytyy nyt ihastella tuota masua kun se tuossa vielä on :D Saa nähdä syntyykö edes tämän kuun puolella, vai tuleeko sieltä pieni joulutonttu :xmas:

Onneksi tänään paistaa edes aurinko niin piristää kummasti mieltä =)

Gabrielle & masuasukas 40+3
 
Onneksi olkoon vauvansa jo saaneille!

Täällä ei mitään uutta! Eilen ja tänään olen maalannut ovenkarmeja. Eilen nukuttiinkin sitten olohuoneessa kun mua ahdisti tuo maalinhaju. Ei kovin terveellistä sitä olekkaan hengitää mutta päätin että kun ei mitään kerran synnytykseeen viittaavaa ole ilmaantunut niin teen sitten jotain hyödyllistä.

Mies sai jälleen tarjouksen lähteä keikalle, niin että joutuu varmaan nyt perjantaina ajelemaan Helsingistä Kokkolaan ja takaisin. Minä sitten tietenkin ä kimpaannuin ja tokaisin että onko kiva että sä olet jossain hel****ni korvessa (Sori kokkolaiset, ei millään pahalla) kun mä tarviin sua! No voi olla että ei tää kaveri edes tule vielä pitkään aikaan ulos mutta jos???

Tänään mulla on vika perhevalmennus. Luulin oikesti että en kerkeä siihen mutta ei mitään hätää siitä enää. Mun terkkakin luuli, että en siihen kerkeä ja kävi nää asiat jotka tänään on aiheena mun kanssa jo läpi pariviikoa sitten. Mut kylmä sinne valmennukseen kuitenkin menen että tulee päivälle jotain ohjelmaa.

Huomenna onkin sitten taas neuvola ja se niin odotettu laskettua aika!
Pia-Sofia ja kaveri 39 + 6



 
Ei sitten menty synnärille :D Kaapo ei ollut mun kanssa ilmeisesti samaa mieltä ;) Mutta mä heräsin 01 yöllä ihan kummalliseen tunteeseen. Ensinnäkin mä oli aivan hiestä märkänä,niinkuin saunassa olisin ollut :eek: Paitakin oli liiskautunut ihoon kiinni ja sydän hakkasi julmetusti. Piti oikein maata paikoilla ja miettiä hetken,että mitähän tämä on. Menin sitten syömään leipää ja juomaan kaakaota niin outo olo meni ohi :/ Pikkasen vaivaa,että mikä se oli...olisko verensokeri käyny alhaalla tjtn.

Niin ja ONNEA uusista marrasvauvoista :heart: Sä Enni sitten menit ja teit sen ennen mua vaikka meidän piti olla täällä yhdessä kirjottelemassa :D Mut onneksi tänne on saatu uusia kirjoittajia mukaan niin en ole sitten ihan yksin täällä lopuksi :whistle:

Kivasti pakkasta ulkona :xmas: Itse asiassa olen nyt vasta alkanut tajuamaan,että ihan pian on esim.itsenäisyyspäivä ja joulu :xmas: On jotenkin ollut ajatukset muualla...niin ja pikkasen on pitänyt alkaa miettimään,että mitä jos meille tuleekin joulukuunvauva :whistle: Ei,niin pitkälle ei saa mennä :eek:

Ai niin,mullahan tänään 4+0 menossa...en meinannut muistaakaan! No,onpa tämä maaginen päivä mennyt tässä siinä missä muutkin päivät! Mikäs tässä on ollessa................

Nitalla varmaan jo vauva sylissä :heart:

LilliM+Kaapo 40vkoa!!!!! :D
 
LilliM: Joo, sorry, mä en itekän tajua, että kaikki tapahtui jo. Olin jotenkin asennoitunut odottamaan ainakin tuohon laskettuun päivään. Mulla ei siis sillon lauantaina tullut pieneen mieleenikään, että aamulla alkanut mahakipu johtikin synnytykseen. Mies se sitä sitten ehdotteli, mutta minä olin kovasti sitämieltä, että vatsanväänteitä ne vain on :LOL:
Että niin se sitten tapahtuu nopsaan kaikki kuitenkin, vaikka sitä jo kovasti odottikin.
Ei täällä enää kovin montaa ole.
Niin ja LilliM, vielä on pari päivää aikaa marraskuussa. Kyllä se siitä!!!

Enni
 
Ihan kumma olo kyllä, jotenkin hermot kireellä ja pakarat ihan maitohapoilla kuin ois hillittömällä lenkillä käynyt enkä ole tehnyt mitään... Muutenkin kyllä toi kävely ja liikkuminen kyllä vaikeeta... Toivotaan nyt että tässä kuussa ne vauvelit tulee =)
 
Piti tulla kurkkaamaan montako tällä puolella vielä kirjoittelee. Melko tuskastunut olin itse silloin viimeisilläni, aika mateli jne. Nyt päivät menevät ohi tosi nopeasti. Tsemppiä kärvistelijöille ja toivottavasti synnytys menee hyvin! :hug: Kyllä ne kääröt teilläkin pian ovat sylissä! :heart:
 
:heart: :flower: Onnittelut Tipille ja Ennille!!! :flower: :heart:

Ja kiva kun sieltä jo vauvautuneiden puolelta käytte meitä muistamassa. :wave:

Tänään on ollut aikasta pitkä päivä. Siivoilin ja pyykkäilin, muuten oikeastaan notkuin vaan netissä. Ulkonakin oli aivan mahtava päivä, mutta minä höntti olen vaan neljän seinän sisällä ollut. Hölömö. :ashamed: No huomenna ajattelin kaupunkiin uskaltautua jaloittelemaan. Jos yrittäisi enempikin siellä taapertaa... ;)

Niin, enää huominen ja ylihuominen tätä kuukautta jäljellä. Olisi se pienokainen tosiaankin kiva ulos saada ennen kuun vaihdetta... :whistle: Mulla taitaa olla liian hyvä ylläpito tuolla masussa, kun tyyppi vaan maha hytkyen joraa siellä menemään. Kuka sitä kesken hyvien bileiden pois haluaa lähteä! ;)

Joo, jatkellaan masun taputtelua tölsön äärellä...
 
:flower: Onnittelut Enni1980 ja Tipi!!!!! :flower:
:heart: :heart:

Meikäläinen täällä vaa keskellä yötä notkuu... Yritettiin tossa äsken kotikonstein käynnistää synnytystä :whistle: ja menin sitte vessaan, hitto kun pelästyin kun alkokin tippumaan hiukan verta! (mikä siinä onkin että hurja paniikki iskee, vaikka tosta limatulpastakin on sanottu ettei tarvi pelästyä...)No soitin sairaalaan, ni siellä kätilö nauro että joo limatulpaa irtoaa, ja eiks teillä ollukkin tarkotus käynnistää synnytys :D No oli joo! :LOL: Kätilö sanoi että voin käydä nukkumaan ihan huoletta jos tuntuu siltä, kun ei tuo välttämättä just nyt lähtöä tarkoita, mut kun en malttais, toivon niin että toi kaveri nyt tulis ulos :D No kai tästä täytyy kuitenki petiin painua, ku ei edes supistele!! :wave:

Jaksamisia!!!

punkkari 40+6
 
Täällä taas...
Hiukan tiputtelee ja supistelee, ei muuta. Mutta hyvä kun edes jotain edistystä on, vaikka voihan tässä tietty mennä vielä useampi päivä että lisää tapahtuu... Hitto kun ei saa unta! Jännittää kait :)

 
Huomenta!

Punkkari: Jaahans, taidat ennen mua sitten päästä synnytyshommiin! No ollaanhan me tässä jo melkein viikko yli menty, joten olisihan se jo aikakin! Eli oikein paljon onnea koitokseen, jos niinkseen on! =)
Pitäsköhän meilläkin ottaa tuo yksi ässä vielä käyttöön... :whistle: Mua ei vaan suoraan sanoen moinen voisi vähempää kiinnostaa, sanotaanko että kropppa ei ole kovin halukkaassa tilassa kaikkine kolotuksineen... :|

Mutta juu, lähden nyt kaupungille kävelemään synnytystä alulle. ;)

mussu & pulla 40+6
 
Ihana pienimies syntyi 21.11.2007 klo 7.10, mittaa pojalla 4360g ja 53,5cm :heart: Synnytyksessä kaikki meni loistavasti ja arki rullaa jo kivasti, isosisko on ylpeä veljestään! Neuvoo meitä, miten vauvaa kuuluu hoitaa ;) Sairaalassa ei tarvinnu olla kuin pari päivää, mutta kotiuduttua mulle nousi heti viikonlopuksi yli 39 kuume, varmaankin maidonnousun vuoksi, mut nyt jo kaikki ennallaan...

Kirjottelen taas, kunhan aikaa on, nyt pitää lähteä ostamaan jätkälle pienempi toppapuku, kun se aivan hukkuu ostamaani 68 senttiseen :whistle: Olis edes vähän lähempänä todellista kokoa, niin kehtais laittaa päälle ihmisten ilmoillekin!!

Vattihattu ja pienisuurimies 1vk 1pv :heart:
 
Onnitteluja jälleen uusista pienokaisista :flower:

Täällä mie edelleenkin olen kera masu-asukin...
Nyt vaan aamusta asti ollut sellainen olo,että *kuiskaan ihan hiljaa* jokohan tänään mennään...
Yleensä kun oon tuntemuksistani ääneen puhunut niin ne on kadonneet kuin tuhka tulleen... :whistle:
Nyt vaan on tullut aamulla runsaasti kirkasta limaa sekä alaselkää polttanut niin kovin ettei meinaa istua pystyä välillä, supistele kyllä ei ollenkaan joten ei tässä ainakaan kiirettä mihinkään ole........ :LOL: :LOL:

Jokos LilliM on myös laitokselle suunnannut kun ei ole tänään vielä kirjoittelemassa käynyt...... ;)

Minny kera Jaskan 40+3
 
41+3 eikä mitään merkkiäkään. Voi vitsit! Huomenna yliaikakontrolliin suunnittelemaan käynnistystä, jos ei ala tapahtua. Olis kyllä kiva, jos lähtis vaan käyntiin, mutta ehkä vaavi haluaakin olla viimeseen saakka lämpösessä. Pikkusen on kyllä hermostuttavaa...

Onnea uusista vaaveleista :flower: ! =)
 
edelleenkin kasassa, mutten todellakaan näköjään ainut, kun täällä tuntuu riittävän meitä 40+ viikkoisia.... :whistle:

Maanantaina olin äitiyspolilla tarkastuksessa, arvioivat vauvan olevan 3,5kg, 15% +- mahdollisuudella.... lääkäri oli sitä mieltä että olisisin mennyt keskiviikkona sisään käynnistettäväksi- toinen lääkäri halusi tarkastaa mun tilanteen ja sieltä piti tulla soitto tiistaina että mitä tehdään...
Tiistai- iltana sain sieltä päivystävn lääkärin kiinni, kun ei sieltä koskaan mulle soitettukaan, ja sanoi ettei päivälääkäri ole merkinnyt mun papereihin mitään :kieh:

no lupasi että keskiviikkona lääkäri mulle soittaa ja soittikin juuri kun poikani eskarien välinen sählyturnaus oli alkamassa....
Jos ahdistaa hirveästi enkä voi olla niin tervetuloa sektioon vaikka heti, jos jaksan olla niin odotellaan luonnollista käynnistymistä :x Valitsin sitten luonnollisen tavan ja nyt sitten vain odotellaan.....

Mulla siis aiemmat käynnistyneet molemmat 41+1 ( se olisi ensi tiistai, jos menis samoin taas) ja vasen solisluu murtunut molemmilla pojilla joten sen vuoksi nyt joutunut erityistarkkailuun......

Mutta odottelemme sitten vain....
Hauskinta tässä on se että kun mies meni tiistaina töihin (oli maanantainakin) niin työnjohtaja oli kysynyt että mitä tekee töissä kun pitäis olla isyyslomalla, niin mies siihen että eihän vauva ole edes vielä syntynyt kuinka hän olisi jo lomalla , niin selvisi että firman johtaja oli hänet merkannut maanantaista lomalle, kun oli laskettu päivä niin oli ajatellut ettei tule töihin :LOL:

Eilen mies sai johtajan kiinni ja korjasi asian, että on kyllä ollut paikalla koko viikon ja ilmoittaa kyllä kun se päivä koittaa oikeasti. onneks heillä on jonkinlainen tietokonekirjautuminen siellä käytössä niin pomo näkee hänen olleen oikesti paikalla ja onhan muut työkaverit tottakai hänet nähneet.

Että tällaista tänne. Ja muuten poikani eskariryhmä voitti sen sählyturnauksen ja kultamitalit tuli koko ryhmälle :flower:

Mirnu 40+3
 
Onnittelut Vattihattu!!! :flower:

Nyt on sitä tulppaa tullu koko päivän, jee!!! Ja välillä supistelee vähän, mutta ei kovasti kivuliaita suppareita oo...Todellaki toivon että nyt alkaa tapahtua!!

DjMussukka Kyllä mun mielestä yöllä kun soitin sinne sairaalaan, se kätilö anto ymmärtää että sperman ansiosta tää tulppaki lähti irtoomaan.. Että jos vaan pystyt ni kokeilemaan....

Supistuksia kaikille kärvistelijöille toivoo:

punkkari 40+6
 
Tervepä terve :D :wave:

Juu kasassa siis ollaan ja vahvasti aina vain! Ihan alkaa jo huvittamaan kun olin tosiaan koko odotusajan niiiiiiin varma,että tämä syntyy ennemmin :whistle:

Punkkari: Pitäskähän myös ottaa tuo ässä käyttöön tänä iltana ;) Jospa se saisi aikaan edes jotain! Eilisenkin menin koko päivän,etten juurikaan sohvalla edes istunut niin ei yhtään mitään vaikutusta,ei supistuksen supistusta :kieh:

Vitsi kun jännään mun kaverin puolesta. Se on nyt käynnistyksessä seinäjoella ja meillä piti olla sinne "treffit" eli nyt mun pitäis ottaa aikamoinen loppuspurtti,että oltaisiin samaan aikaan :D Kun vain alkais supisteleen niin se olisi sitten menoa,mutta kun ei yhtään mitään :headwall:

Joten aattelin vaan ilmottaa että täällä ollaan!!

LilliM+Kaapo 40+1
 

Onnea vaan uusille vauvatuneille taas!
Ja masukkaat, koittakaa vaan jaksaa odotella vielä hetken.. :hug:

Tuosta ässästä synnytksen käynnistäjänä..tais olla muuten sillon, kun meille lähtö silloin aamulla koitti, että ilallla oltiin mekin sitä ässää harrastettu. Tosin käytiin kans miehen isän luona isänpäiväkahveilla yms. ja oli kyl aiemminkin yritetty sitä ässää, et ois synnytys käynnsityny, mut ilm. paikkojen pitää olla sen verran kypsät ennen kuin tuokaan ässä auttaa..

Ja tsemppiä käynnistykseen menijöille!
M ja Minttu 12.11
 
Täällä ollaan mekin yhtenä kappaleena =) On kyllä ollut niitä liitoskipuja muttei sen kummempia.. Tuosta yhdestä ässästä.. Minä kun olen koko raskausajan ollut kuin mikäkin nymfo mutta miestä en saa millään houkuteltua mukaan :snotty: Nyt olen tietysti yrittänyt juuri sen varjolla että saataisiin se vauveli ulos :D Toivottavasti nämä halut katoaa synnytyksen myötä :x

No joo, koiran kanssa on taas lenkkeilty ja on siivoiltu ja saunaankin ajattelin mennä. Ja kirjastoonkin menin tänään ja löysin pari kirjaa että josko niihin uppoutuisi niin menisi pari päivää huomaamatta =)

gabrielle&masuasukas 40+4
 
Heippa!

Tässä uudella nimimerkillä ilmoittelen poikamme syntymästä:) Olen laskettujen aikojen listalla nimellä katjuusa. Poika syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan takia 20.11.2007, mitat 3376g ja 50 cm. Kyllä elämä on sitten ihanaa:)!!

Katjuusa =)
 

Yhteistyössä