*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

ONNEA DANA76 :heart: :flower:

Täällä ei mitään, välillä supistelee ja on menkkamaista jomotusta mut se siitä.. ja nekin supparit mitä tulee niin on mahan kovettumista vaan.
Pitääkö supistuksen sattua? Siis voiko noi tollaset saada mitään aikaseks ?
Ärsyttää :headwall:

Oon kävelly taas hyvin tänään mut eipä sekään tunnu vaikuttavan ja kohta pitäis käyttää koiratkin ulkona..pitää varmaan mennä joku 10km lenkki jos jotain sais aikaseks. Ja vaikka ei ite tajuis tänään käynnistää (mitä ei tosiaan tajua!) niin oishan se helpompi huomenna alkaa käynnistelee jos paikat ois ees jotenkin valmiina ,mitä ne ei tosiaan nyt oo ollut |O

mut joo nyt menen tästä taas vaihteeks valittamasta.
HIljasta muuten täällä onkin..........
 
Kiitos tsempeistä kaikille, mutta...

Hahaa, vielä yhtenä kappaleena! Proteiinia, paineet heti aamusta korkeat, lääkärikin järkyttyi turvotuksista, mutta kohdunsuu kiinni + kaulaa jäljellä, eli ei toisen lääkärin mielipiteen vuoksi uskallettu vielä käynnistää. Perkele suoraan sanottuna... No ymmärränhän mä, että se sektioon päätymisriski on suurempi jos noista epäkypsistä tilanteista lähtee käynnistämään, mutta pikkusisko on käynnistetty ihan samoista lähtökohdista, ja tutun lääkärin kaksi lasta. Ettei se ole mikään varma sektioon päätymisriski kumminkaan, voihan se normaalisti alkanut synnytyskin päätyä sektioon!

Keskiviikkona uusi aika + uusi yritys. 2 lääkäriä ehti tutkia paikat tänään, ja ne elätteli ilmeisesti molemmat toiveita että sillä olisi jotain vaikutusta näihin mun paikkoihin, epäilen vahvasti.

Oon ihan varma että ne uskaltaa käynnistää vasta silloin 42+ jotain kun uskoo että nää paikat ei tästä mihinkään muutu ilman lääketieteen avustusta. Ajattelin sitten loppuviikosta kaikesta tuskailusta huolimatta maalata makuuhuoneen ja mennä kampaajalle, ei tässä muutakaan enää keksi kun on kaapit siivottu + koti jynssätty. Ja pelkkä oleminen alkaa rasittaa, kun oon tota lepokäskyä saanut kesästä.

Tietenkin aina voi toivoa, että jos pistän keskiviikkona protestin etten suostu lähtemään ilman vauvaa kotiin... :)

nita:, toi valittaminen on vissiin tässä tilanteessa enää ainoa vaihtoehto mitä voi tehdä :) Ihme että toi mun mies on jaksanut kuunnella tätä noinkin selväpäisenä tähän asti.

Toivottavasti edes joku pääsisi jakautumaan nyt! Mä voin sitten yksin pitää tätä keskustelua hengissä.
 
Argh. Anoppikin soittelee jo päivittäin :kieh: Sit jos en vastaa niin pistää appiukon soittelee |O

Viime yönä oli muutama mielenkiintoinen supistus, 10min välein tuntui jaloissa ja alaselässä sellaista kihelmöintiä joka alkoi naurattaa :D Olin jo toiveikas ja ajattelin että näinkö mukavasti se lähtee vaan kyllä ne sitten loppui ja nukahdin. Sitäpaitsi OIKEAT supistukset tuskin naurattaa :LOL: Että mitä lie ihme toiveajattelua liene ollut... Hauskaa oli mulla täällä yksinään kun mies oli yövuorossa.

Neuvola oli taas tänään
paino +700g
turvotus +/-
hb 123
verenpaine 132/81
sf 33
liikkeet ++ sydänäänet +
rt
ja kutinan vuoksi lähete verikokeeseen huomisaamuna, ellei yöllä tule synnytys :) No turha toive :headwall:

gabrielle&masuasukas 40+1
 
:flower: Onnea Dana76! :flower:

nita1 Mullakin on silloin tällöin supistuksia, mutta kestää lyhyitä aikoja, ja harvoin on sellasia että vois sanoa että oikeesti sattuu..en sitte tiedä saako noi mitää aikaseks, mutta ei kertaakaan oo tullu vielä sellasta oloa, että lähtö olis lähellä :kieh:

Koitetaa myö kestää vielä, ketkä kasassa ollaan!!!
Ei tässä enää kauaa voi mennä!!


punkkari 40+3
 
gabrielle84: Täällä ollaan lopetettu jo puhelimeen vastaaminen. Sukulaiset saa yrittää soitella niin paljon kuin haluaa, mä en jaksa vastata enää yhtään kertaa samaan kysymykseen. Myös kavereille jätän vastaamatta, olen jo ajat sitten sanonut että ilmoitan varmasti kun syntyy!

Musta tosin on tullut muutenkin aika negatiivinen tän raskauden aikana. Toivottavasti suurimmat ikävät tuntemukset kanssaeläjiä kohtaan katoaa vauvan synnyttyä =)

Koska meillä ei olla syntymässä vielä, ehdin ainakin kerran tehdä kunnon jynssäyksen tässä asunnossa ja salaa toivoa että saisi jotain tapahtumista aikaan noissa mun epäkypsissä paikoissa...

Kristiina + talvea pelkäävä ipana 40 + 2
 
Nita: Mä olisin sun asemassa varmaan jo ihan hermorauniona...on sulla ollut jaksamista kun viikkoja vaan kertyy lisää. Mutta eiköhän huomenissa ala jotain tapahtumaan että tsemppiä kauheesti =) Niin ja voihan olla meikäläinen pian samassa jamassa... :whistle:

Muistinkin että mullahan on huomenna neuvola! Meinasin ihan kokonaan unohtaa kun jotenkin vaan ajatuksissa,että josko Kaapo pian syntyisi...ja mitä vielä! Eli neuvolaan mars kiltisti huomenna :whistle:

Mä oon väsännyt koko päivän noita joulukortteja :xmas: Aika erikoista multa...todella harvoin meinaan innostun askarteluhommista. Mikä lie vimma iski yhtäkkiä :D Kai tätä aika parkaa täytyy jollain lailla täyttää,ettei toi synnytys olisi koko aikaa mielessä.

Tänään multa on kysytty viestein ja puhelinsoitoin,että eikö vieläkään mitään tuntemuksia ja ootko jo sairaalassa |O Että ottaa kaaliin noi kyselyt jotka nyt vain tästä kiihtyy kun l.a lähenee ja menee ohikin varmasti :kieh: Ehkä joo ilmottelemme sitten kun tosiaan on jotain mitä ilmottaa. Vai pitäskö alkaa raportoimaan,että joo ei olla tänäänkään lähdetty sairaalaan :kieh: :headwall:

Jaa-a pitäis hakee poitsu jumpasta että se on moro :wave:

LilliM
 
Täällä kanssa yksi, jolla mennyt ihan täysin hermo ihmisten kyselyihin!! :kieh:
En halua mennä enää mihinkään missä on mahdollista törmätä tuttuja, eli esim. kauppaan..

Tänään oli neuvola. Se mikä viimeks oli lähtenyt painosta eli 1,3 kg oli nyt tullut juuri saman määräisenä takasin, et taitaapi olla turvotusta suurimmaksi osaksi mikä vaan välissä oli jo vähän vähemmällä...

Pyysin katsomaan onko paikat yhtään muuttunut kypsemmäksi kun nyt siis tosiaan jo 40+1 eli ei kauheen epäkypsä enää tarvis olla. Terkka oli sitä mieltä, et nyt näyttäis/tuntuis olevan sen verran kypsä, et vois vaikka joskus tullakin ulos. Koko päivän mua on supistellu ja välillä tosi kipeestikin niin et mahaan sattuu ja selkään sattuu ja alapäätä juimii, mut ei ne pysy säännöllisinä kun ehkä hetken ja sit niistä jo katoo kaikki logiikka.

En vaan sit tiedä kuinka kauan voin kattella ja odotella noita supistuksia kun matkaa sairaalaan on kuitenkin tunti ja paikat aukes edellisestäkin ihan sit hetkessä kun vaan alko tosissaan jotain tapahtumaan. Ehkä me siis lähdetään sit keskellä yötä liukastelemaan hukkareissulle.. :LOL: Odottelen et vedet menis ni se olis kauheen selvä sen jälkeen, tietäis et jotain tapahtuu ihan takuulla vuorokauden sisään.. Näillä suppareilla tää on tällasta kellon kyttäämistä ja toiveajattelua kun sit ne loppuu kun seinään vaikka tunniks ja taas alkaa puskeen päälle 7-10 min. välein...

Pampersin sivuilla sanottiin et väärään hälytykseen kuuluu just se et suppareitten väli on vaikka eka 10 sit 7, sit 9 ja sit taas jotain muuta, mut toisaalta niissä ei pitäny olla selkään asti menevää kipuakaan. Ei mulla kyllä kaikissa suppareissa ookaan. Osa on tosi kamalia.. Kaikki varmaan tippu jo kärryiltä tossa selityksessä... :LOL:

Joo jotenka toiveissa olis lähtö sairaalaan viimeistään huomenna mut katsotaan nyt kuinka vauveli päättää... Tuntemuksia ainakin olis ihan kiitettävästi mut katsotaan tuleeko riittävän usein ja kauan..
 
Danalle onnittelut "kääröytymisestä"!!! :heart: :flower:

nita: Mulla ei missään vaiheessa mitään kunnollisia, kipeää tekeviä suppareita ole ollut, masun pinkeyttä, erinäisiä kolotuksia yms vaan. Mutta oli nuo paikat omaksi yllätykseksi vähäsen lähteneet valmistumaan silloin vikalla lääkärikäynnillä (silloin joskus kuukausi sitten). En tiedä mitkä tuntemukset sitä etenemistä oli tarkalleen saaneet aikaan, mutta jokin kuitenkin. Tiedä noista... :whistle: Oikeat, synnytyssupparit kuulemani mukaan kyllä tuntuu. :D ;) Tosin pekään kuinka sätkynä niiden kanssa sitten olen, kun mitään kunnollista ei aiemmin ole ollut. Ryntään kuitenkin ihan liian aikaisin sairaalaan! :whistle: Jos niitä itsestään nyt ikinä tulee...
Mutta onnea sulle huomiselle!!! :hug: Ellei tietty tässä jo ennen tapahdu jotain. =) Toivottavasti käynnistys lähtee liikkeelle sopivan sutjakasti jne.

Ja juu, nuo utelijat kyllä nyppii!!! :kieh: Tällähetkellä joka päivä joku soittaa/laittaa viestiä/mailaa tms ja jokaisen kanssa pitää sitten käydä läpi samat jaarittelut ja ihmettelyt jne jne. |O Voisi laittaa jonkun nauhan melkein pyörimään puhelimeen tms, niin pääsisi helpommalla... ;) Hyväähän ne tarkoittaa, mutkun tahtoo alkaa muutenkin pinnaa kiristellä tämä odottelu... Kyllä se vaan mua itseäkin joo kovin ihmetyttää, että koskas se nyt sitten syntyy!!! Brrr...

Kävelylenkin tein tänään. Ei vaikutusta. Kaveri pyrkii kyllä kyljistä ulos, mutta ei sitä kautta, kun pitäisi. Huomenna neuvolaan. Samoin kuin LilliMenninkäinen, mäkin havahduin siihen ihan äsken! Jotenkin on vaan keskittynyt siihen, että pääsisi sairaalaan jo... :whistle:
 
Kaupan kassakin kysyi tänään et vieläkö on paljon jäljellä... Vastasin et yli on jo menty :D

ENSI kerralla jos/kun odotan vauvaa niin en kerro kellekkään todellista laskettua aikaa vaan lisään siihen kaks viikkoa, eipähän tule sitten kyselyjä :D Nytkin vasta päivä mennyt yli niin anoppi sanoi että varmaan se syntyy vasta uutena vuotena.. Just joo.

On sulla Nita varmaan ollut raastavat kaks viikkoa, mut tsemppiä huomiseen!!! Se on pian ohi sitten, ja pikkuinen sylissä :heart:

Mä yritän tässä psyykata et voi kun on kivaa olla raskaana, et enää pienen hetken saa nauttia tästä masusta niin yritetään nyt nauttia sitten. Tuntuu vaan ettei mitään saa oikein aikaiseksi.. Kovat jumpat olleet taas tässä koko illan =)

Kristiina: musta on kans tullu välillä tosi negatiivinen, ihan siis samanlainen olo kun joskus ennen menkkoja kun on hermot kireellä niin nyt on koko ajan sellanen hermot kireellä olo... Raastavaa.. Toivottavasti nää hormoonit tasottuu sitten piakkoin synnytyksen jälkeen.. Vaikka sitten sitä vasta kai onkin ailahtelevainen ja vaik mitä jos oon oikein ymmärtäny...

No mutta, ISOT HALIT KAIKILLE KANSSAKÄRSIVILLE :hug:
 
Moi kaikille ja suuret onnittelut jo vauvan saaneille!!! =) =)

Minä itse kävin tänään lääkärissä, ja lääkäri totesi että kohdunsuu on auki 2,5cm. Supistuksia tulee ja menee, mutta ei vielä mitenkään hurjan kivuliaita.

Toivottavasti tää syntyy kohta. Painoarvio oli 3350g joten ihan hyvän kokoinen.
Meinaa painaa jo niin hiivatisti alas. Muuten kaikki on ihan hyvin. :)

Tulen sitten kertomaan teille kun jotain tapahtuu...Olen ollut aika laiska kirjoittaja, mutta sitäkin ahkerampi lukija. Päivittäin tulee luettua teidän muiden juttuja.

Nyt supistaa, joten poistun taka-alalle:) (jospa enteilis lähtöä)
Ripsatti ja nyytti 37+6
Ps. Jaksamista kaikille vielä odottaville. :hug:
 
Kiitos vaan kaikille tsempeistä :heart: Mä oon täällä oikeesti ihan hermoraunio, itkukin pääs joku aika sitten :ashamed: Mies vaan rauhottelee että kyllä se siitä.. Mut ei tunnu yhtään hyvältä ei. Oon varmaan ihan outo kun kerta käynnistys edessä ja kaikenjärjen mukaan vauvan pitäis tulla ulos mut mua silti pelottaa/jännittää/ahistaa yms ! :ashamed:
Ahistaa se koko sairaala,tai sen päivystys kun siellä niin paljon ravannu ja sit se et jos meneekin ikuisuus enne ku mitään tapahtuu ja sit se kun joutuu yöks lähettää miehen kotiin :x Voihan se tosiaan kuulostaa aika kummalta mut mä tiedän että alan siellä sitten panikoimaan (Mulla siis on ollut aikasemminkin paniikkihäiriöitä yms mitkä ilmenee just ahistavissa tilanteissa) Että näin.

On mullakin pikkasen paikat jotenki valmistelevas kunnossa mut silti 2cm kaulaa jäljellä ja visusti kiinni. Ulkosuu oli kyllä sormelle auki mut mut..
Eli ei toivoakaan että vois kalvot puhkasta mikä mun mielestä ainaki vähä helpottas/vois nopeuttaa.. Eikä tarttis kypsytellä mut minkäs teet,en voi oikeen taikoo niitä paikkoi "paremmiks"
:'(

Mutta onnea ja jaksamista tänne vain.. katsotaan milloin taas kerkiää tänne suunnalle käymään.

nita ja vaavi 42+0 :heart:
 
Nitalle tsemppiä! Voin vaan kuvitella miten inhottava on joutua siihen käynnistykseen, jos ei itse halua. Mä taas alan olla niin rasittunut että toivon sitä... Mutta kohta on vauva sylissä!

Itsellä takana niin tuskallinen yö taas kerran, että suunnistan myöskin samaan osoitteeseen Nitan kanssa. Ehkä mä en osaa tarpeeksi vaatia, mutta nyt aion yrittää. Tätä menoa ja näillä päänsäryillä + huonosti nukutuilla öillä musta ei edes ole kohta enää synnyttäjäksi. Ja pitäisihän jotenkin jaksaa sen synnytyksen jälkeenkin. Nää mun päänsäryt kun tosiaan alkoi raskausviikolla 29 :) Hehe...

Koirat ulos + kimpsut kasaan ja suunta kohti kättäriä.
 
Todella toivon, että nita selviää käynnistyksestä mahdollisimman nopeasti! Olotilat on varmasti todella ristiriitaiset ja surkeat! :hug: Lähellä on se lapsen saaminen, mutta mitä vielä sitä ennen on edessä, se vaatii voimia. Hengessä ollaan mukana. :hug:

Kunpa Kristina myös pääsisi pian osastolle sisälle ja käynnistykseen! Pidetään taas peukkuja tälle päivälle. :hug: Ei ihmistä saa väsyttää noin... :|

Mä en omista vaivoistani kehtaa edes rupista, helpollahan mä olen päässyt. Tänään neuvolaan, siellä tuskin mitään uutta kerrotaan. Varataan vaan viikon päähän aika. Se onkin sitten varmaan vika aika neuvolan puolella, sitten saa suuntailla Naistenklinikalle. :whistle:

Kun saan vaan aikaiseksi, suuntaan neuvolasta kaupunkiin ja käyn töissä työkavereita moikkaamassa. Alunperin olin suunnitellut, että seuraavan kerran siellä käväsen nyytin kanssa tässä ennen Joulua. Mutta kun tuo nyytin nouto alkaa niin venähdellä, taidan hoitaa sen nyt alta pois. Vien siis jonkun suklaapaketin tytöille jouluntoivotuksena jne. Mua ei vaan hirveesti tuonne ihmisvilinään huvittaisi mennä, mutta yritän nyt ryhdistäytyä. Tuolla ihan kantakaupungilla käynnitkin kun saattaa kohta vähäksiaikaa jäädä... :)

mussu & pulla 40+4
 
Tervehdys kaikille pitkästä pitkästä aikaan. :wave: :wave:
Aikast säännöllisesti olen käynyt lueskelemassa mitä tänne kuuluu, mutta itse kun en ole ahkerimmasta päästä kirjoittelemaan niin on sitten jäänyt.

Onnittelut kaikille nyyttinsä saanneille. :flower:

Nyt sitten ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja muutaman sanan kirjoitella. Elikkäs tänään olisi sitten laskettu aika, saas nähdä miten täsmällinen masukki on :) Nimittäin eilen illalla noin kymmenen aikaan alkoi tavallista enemmän supistelemaan ja ihan kuin olisi kuukautiskipuja ollut. Yö meni sitten silloin tällöin supistellessa, että nukkumisesta ei juuri tullut mitään. Aamulla aikaisin soitin sitten sairaalaankin, kun oli hieman veristä vuotoa tullut. Hieman ovat nyt supistukset vähentyneet, mutta kipeämmäksi tuntuvat muuttuvan pikkuhiljaa. Saas nähdä kauanko tässä kotona vielä kärvistellään :)
Muuten on raskausaika sujunut aikast mukavasti. Tosin olen joutunut seurailemaan, mitä suuhuni laitan kun todettiin raskausdiabetes :/
 
Tiistaita täältäkin!

Nita Kovasti paljon jaksamisia ja tsemppiä sinne lähettelen edelleen!!!!

Danalle onnittelut pienokaisesta! :flower:

Vieläkin yhdessä koossa....
Tässä juuri odottelen miestä ja lastenvahtia saapuvaksi kun olis (eka?) yliaikaiskäynti äitipolilla.
Otetaan Jaskasta viimeinen paino-arvio.
Pitäkää nyt naiset peukkuja jotta poitsusta ei ole mitään jättiläistä kasvanut!!!!!!
Saa kyllä lääkäri tehdä sisätutkimuksenkin niin saan tietää onko mitään tapahtunut ja jos vaikka ei niin sen myötä sitten jos vaikka alkaisikin tapahtumaan. Joskus....
Mutta nyt mentävä,että ennätän kupillisen vielä kahvia juomaan ennen kuin lähdetään.

Minny ja Jaska 40+1
 
Heissain taas :wave:

Täällä EDELLEEN yhdessä koossa. Eilen tuli TYKS:iin aika yliaikaiskontrolliin torstai-aamuksi, jolloin siis tasan 42 viikkoa täynnä.
Mitään jakautumisen merkkiä ei vieläkään ole, joten jännityksellä odotan mitä tuleman pitää.
Toivottavasti ronkkivat oikein kunnolla että lähtee tulemaan itekseen..

Soittoa ja viestiä tulee päivittäin, mikä on yhä ärsyttävää..mieskin olis jo aivan valmis lähtemään, kyselee monta kertaa päivässä joko voitais lähtee.

Tyttö on kivasti taas kipee, kamala flunssa ja nyt alko yskimään hurjan kuulosesti viime yönä. Mulla kanssa keuhkoihin sattuu ku yskii joten ei kiva olotila :(
 
Ollaan nyt sitten ilmeisesti Nitan kanssa samaan aikaan kättärillä :) Kävin aamulla tarkistuttamassa tilannetta, ja paikat on vihdoin tarpeeksi kypsät käynnistystä varten! Ja vauvan pää itseasiassa tuntui jo lääkärin käsiin...

Pääsin kotiin pakkaamaan kimpsut + kampsut, ja kolmeksi uudestaan osastolle. Huomiselle lääkäri ennusti että meillä olisi vauva sylissä!

Loput, tulkaa perästä. Mun mieliala parani sata pykälää kun tietää että vihdoin nää vaivat helpottaa ja pääsee näkemään millainen toi tenava on ihan oikeasti. Jännittää vähän, mutta onhan sitä ihmiset aiemminkin synnytyksestä selvinneet.

Saa nähdä milloin pääsee informoimaan tulokkaasta :)
 
Tsemppiä kaikille, jotka vielä odottavat poksahtamista ja onnea jo vauvansa saaneille!

Nyt sain vihdoin synnytyskertomuksen väsättyä, löytyy synnytys-osiosta. Meillä opetellaan vauva-arjen kiemuroita. Imetys on tuottanut vähän huolia, kun ei tissit tahdo pysyä pojan imemishalujen perässä. Onneksi poika on oppinut sekä rinnalle että syömään pullosta lisämaitoa. Harmittaa tuo, että lisämaitoa (meillä tutteli) on pitänyt antaa, mutta pakko on kun rintamaito ei yksinkertaisesti riitä. Aluksi mielsin nuo itkuraivarit rinnalla siihen, että maitoa ei tule niin hyvin kuin pullosta, mutta pumpun kanssa totesin että kyllä syynä on pikemminkin maidon vähyys. No, onneksi edes jonkin verran rintamaitoa tulee ja yritän kaiken maailman konsteilla saada maidontulon nousuun. Poika on kyllä ihana ja onneksi antaa paljon anteeksi noviisi-äidille.

Jande & Aukusti

 
Ja yhdessä koossa täällä edelleen :wave: :D

Neuvolakin tosiaan oli ja kaikki hyvin. Nyt toki sf oli laskenut sentin viime viikosta,että täytyy siittä sitten koittaa iloa repiä :whistle: Ja terkka sanoi,että kovasti oli vauva taas valahtanut alemmas ja pää tosiaan niin alhaalla kuin vaan voi olla :whistle: Mutta missäs ne supparit on?? :kieh: Ärsytti siinäkin mielessä mennä neuvolaan kun olin jotenkin olettanut koko ajan,että vauva olisi jo syntynyt tässä vaiheessa,koska meidän nurimmainenkin syntyi 39+6...........................

Mä myös kartan ihmisiä tällä hetkellä :eek: Tai siis en halua nähdä tuttuja kaupassa ollenkaan,iskee vaan sellanen ahdistus kun tietää mikä kysely alkaa |O Itsellä tässä muutenkin kestämistä ja jaksamista niin ei kiinnosta vastailla muiden uteluihin.

Kuinkahan Nitalla sujuu siellä sairralassa? Ja tsemppiä Kristiinallekin matkaan =)

Eipä mulla sitten kummempia uutisia ole...ja kun missään ei mitään tunnu niin |O

LilliM+Kaapo 39+6
 
Aivan mahtavaa, että Kristiinan vihdoinkin huolivat sisälle! =) Tsemiä koitokseen siis! :hug:

Mulla ei tämä päivä ole ihan suunnitelmien mukaan mennyt. Olin siis ensin siellä neuvolassa. Painoa ei viime kerrasta ollut tullut yhtään lisää (eka kerta!!!), sf-mittakin oli sama kun viimeksi ja verenpaine, lapsivesi sekä liikkeet ok, turvotusta ei yhä ole. Mutta sykkeet vähän heitteli. Ensin näytti samaa, kun aina ennenkin, eli n 150. Mutta sitten se lähti nousemaan ja oli vaihtelevasti tuolla päälle 180:ssä. Lisäksi tuo tarjonta oli vähän hämmentävä. Testailivat taas suht uutta ultrauslaitettaan ja siinä huomattiin, jotta vaavi on vähän poikittain tuolla masussa. Periaatteessa siis raivotilassa, mutta vähän kuitenkin vinottain (raasu kun ei ota asettuakseen lähtökuoppiin). Kätilö sitten lopulta päätti laittaa mulle lähetteen päivystykseen, tulee sekä tuo tarjonta että sykkeet sitten varmemman päälle tarkistettua.

Nooh, kun olin muutenkin kaupunkiin menossa, menin samaa soittoa Naistenklinikalle ja siellä makailin päälle puolituntia käyrillä. Syke on kuulemma erinomainen. :heart: Heittelyä siinä on jonkunverran, mutta se on lapsen aktiivisen liikkumisen huomioiden pelkästään hyvä asia. Ja tarjonta oli taas niinkuin pitääkin, eli RT. Koska Pulla ei ole vielä kiinnittynyt, saattaa se vähän mennä välillä vinoon, niinkuin ultrassa näkyi, mutta siitä ei pidä huolestua.

Eli kaikki hyvin. :) Noita samoja vastauksia ne neuvolassakin arvelivat, mutta tulipahan tarkistettua. Neuvolassa mulle on kokoajan sanottu, että lapsivettä on senverran (ei liikaa, mutta kuitenkin ihan hyvin), että kiinnittymään ei lapsi välttämättä ennen synnytystä aiokaan.

Tässä tämä mun päivä on sitten mennytkin, sairaalasta päästyäni säntäsin kaupungista pois ennenkuin työmatkalaiset päästetään vapaaksi juniin ja busseihin. ;) Jos torstaina olen vielä yhdessä koossa, menen sitten uusiksi omille asioille sinne.

Ensi maanantaina on sitten viimeinen neuvolakäynti. Maanantaina pitää kanssa soittaa aika yliaikaiskontrolliin, joka on todennäköisesti keskiviikkona. Niitä tai tuota itsestään käynnistyvää synnytystä odotellessa siis... :whistle:

Mies ehti jo olla ihan sätkynä tuon mun päivystyskäynnin kanssa! :D Sen ääni meni ihan kireeksi, kun soitin sille, että moiseen pitää mennä. Ja kun tulin pois sieltä ja soitin sille, oli kärppänä heti vastaamassa. Äänestä kuuli, että se oli siellä kokoajan ollut suunnilleen lähtövalmiudessa. Voi toista. :heart:

Mutta juu. Nyt pitää saada jotain syötävää. :wave:
 
Ja arvatkaas kuka täällä vielä !? :wave: Minäpä minä. Ja yhessä koossa nääs.
Käytiin tosiaan siellä kättärillä ja käyrillä oltiin jonkun aikaa ja sitten lääkäri teki sisätutkimuksen/ultras.. Ja en voinu uskoo todeks kuulemaani! Kohdunkaula on vissiinpä hävinnyt ja sisäsuu on 2cm auki!! Olin ihan että anteeks mitä :eek: ,Viikonlopun aikana näin käynyt ja eipä ole kivuiliaita suppareita näkynyt joten noilla mitä mulle on tullut niin niillä auennut! Lääkäri vaan sano että kyllä noin voi hyvin joskus käydä.. Mä olin ihan asennoitunut siihen että siellä on kaikki visusti kiinni ja kaulaa jäjellä vaikka kuinka.
No sitten mietittiin tuota kalvojen puhkasua kun kerta ei enään tarvii kypsyttelyä yms niin sovittiin että meen huomen aamulla sinne sitten suoraan synnyttäjien puolelle,saliin ja puhkastaan kalvot. Että näin :)
Siitähän sitten pitäis pikkuhiljaa alkaa tulemaan jotain..En tiedä oisko vielä tänään puhkassu mut yhteistuumin sovittiin sit huomiseks. Tietenkin jos ei lähtö tuu sitä ennen tässä näin ;) Kyllä se se sen verta kovakourasesti paikkoja tutki (ihan kuulemma tarkotuksella että jos saiskin suppareita aikaseks) niin tulihan sitten niitä ja menkkamaista jomostusta enimmäkseen. Tultiin kotiin ja menin vessaan niin tuli veriviirujakin vähän liman mukana! Jes mikä saavutus :D Lääkäri sano että ihan hyvin se lima mitä oon mieltäny ehkä enemmän valkovuodoks on voinu olla limatulppaa mut tänään ainakin jotain ihan selkeesti punasta tuli.. Että kai vielä tässä joskus jotain alkaa tapahtua ^^
Supistelee vähän väliä kivuttomia vatsan kovettumia ja välillä sit käy jalkoihin..

Eli huomenna pitäis sitten jotain tosiaan saada aikaseks. Oon kyllä ihan tyytyväinen että päästi vielä kotiin jne kun huomenna sitten joutuu tositoimiin.. Kertoili vain että jos ei itekseen supistuksii tuu niin sit annetaan tippaa jne.. Mut onneks ei tarvii enään päivystyksen puolelle mennä vaan suoraan synnärille :heart: Huh.

Kristiina: Oltiin vissiin samoihin aikohin siellä sit tänään :) Tsemppiä ja onnea sulle ! Toivotaan että käynnistely tuottais pikaista tulosta :hug:

Oon ihan tyytyväinen kyllä että paikat on nyt noin tarpeeks kypsät että voi puhkasta kalvot vaikka tiedän et siitäkin voi kestää ja kauan ennen kun vauva syntyy... mut syntyypähän edes joskus :heart: '

Kyllä meillä mieskin vähän katto kun sanoin että huomenna voidaan tulla takas ja puhkastaan kalvot, kun oli kuitekin olettanu että joudun olee käynnisteltävän kauankin. Ihmettelin kyllä lääkärille sitä kun ei oikeestaan kivuiliaita supistuksia ole paljon tullu niin sano että ei kaikille välttämättä heti tuukkaan että paikat voi aukee vaikka ei "sattuiskaan". Mä kun olin aina ajatellu et sen pitää sattua
:ashamed:

Mut joo jos menis juomaan kahvit .
nita ja vaavi 42+1 (kai? menny jo sekasin)
 
nita: Mä olen kovasti täällä sua jännäillyt.. Ihana, et vihdoin alkaa tapahtumaan. Mulla puhkaistiin kalvot, kun oli 5cm auki ja siitä meni vain 30 min että vauva oli syntynyt. Eli loput 5 cm aukeni todella nopeasti. Kyl sä ihan pian saat vauvan syliin! =)

Tänne ei mitään erikoista. Päivät menee todella kivasti, vaikka aluksi hiukan jännitin miehen töihin menoa.. et miten kolmen kanssa pärjään kotosalla, mut turhaan taisin sitäkin jännätä.

Mies nyt lähti rintsikkaostoksille :LOL: Viime viikolla just kävin ostamassa isommat rintsikat, mut eipäs tahdo nekään enää riittää.. noh..

Onnea vauvautuneille ja hirmuset lopputsempit vielä odottaville.

Ellu ja Emmi 2vko 1pvä
 
Nita: Tsemppiä huomiselle ja kiva kun sulla menikin sitten noin mukavasti kun jännitit niin kovin sitä käynnistystä =) Pian sulla on vauva sylissä :heart:

Mä olen päättänyt lähteä ens yönä synnärille :LOL: Ollaan Kaapon kanssa sovittu että näin toimitaan... Jos se onkin vain omasta tahdosta kiinni :LOL:

Mut huomiseen :wave:

LilliM
 

Yhteistyössä