*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Moikka.

Täällä myös vielä toistaseks.. En aamulla kerinny tänne tulemaan ja tuossa iltapäiväl oli neuvola,kaikki oli hyvin ja verenpaineetkin ok. Ekalla mittauksela alapaine vähän koholla mut tokalla jo "tosi hyvät" näillä paineilla!Ja muutenkin kaikki ok..
Perjantaiks sitten varasin ajan yliaikakontrolliin,saa nähä pääsenkö sinne asti. Jotenki koko aika mielessä että kyllähän se lähtö voi tulla koska vain :whistle:

Niin ja ONNEA uusille vauvautuneille, olikos teitä enemmän kuin yksi ketä oon muistanut onnitella? No mutta onnea kuitekin
:heart: :heart: :hug:

Tänään ei oo vielä pahemmin supistelukkaan mut ne tuleekin mulla yleensä aina iltasin..mistäköhän johtuu. Tai en tiiä onko edes supistuksii vai pelkästään sitä että vauva painaa jotain suurimpia hermoja jaloissa?
Vatsan kovettumista on kyllä havaittavissa..

Mutta jos tästä nyt sit menis.

nita ja vaavi 40+3 (ko)
:eek:

ONNEA TAAS KAIKILLE NYYTINSÄ SAANEILLE =) :flower: :heart:

Täällä sitä pyöritetään vauva-arkea. Isompi tyttö sai mahataudin ja oli jopa päivän ilman tauti kuns e iski uudelleen ripulin kera. Elikkä kun vauvalta olisin saanut nukkua niin iso neiti piti hereillä kun piti auttaa tietenkin oksentamaan ja potalle kakalle j avaatteiden vaihtoa yms. No onpas desnfoitu nyt pesuhuone ja vessa ja ovenkahvat. JA muutenkin kämppä on puhdas. No eilen päivän ja tänään neiti on ollut onneksi terveenä. Toivottavasti nyt olisi tauti takana päin.

Pikkuneiti on tooooooosi suloinen ja helppo lapsi, toivotaane ttä jatkuu niin. Valitettavasti imetys meni mun kohdalla taas mönkään, mutta onneksi on hyviä vastikkeita ja saapahan isäkin ilon välillä noista yösyötöistä =) , vaikkei niitäkään nyt mahdottomasti ole..... oikeastaan ihan yöllä ei herää kuin kerran syömään kahden kolmen aikaan. Ja sitten seuraava kerta onkin kuuden seiskan aikaan.

Odottajille ei muuta kuin jaksamista odotukseen, ei sitä enää ole kauan jäljellä kenelläkään teistä. Tulen taas kurkkimaan kuulumisianne tänne :wave:

-viivin ja mimmu-

Paljon onnea kaikille vauvautuneille! :flower: =)

Meillä on oltu nettipimennossa, koska meidän taloyhtiössä päivitetään verkkoa, joten en oo päässy kirjottelemaan...

Vauva-arki on lähtenyt sujumaan hyvin, tyttö on tosi kiltti (ainakin vielä ), nukkuu yöt hyvin ja herää syömään 3-4 tunnin välein. Eli mukavasti menee =) mullakin alkaa haava parantumaan, vähän vielä kiristää eikä parane rehkiä. Onneks mies on omaksunut sisäkön roolinsa hyvin eikä annakaan mun edes tehdä mitään :D huomenna olisi neuvolatädin käynnin aika, saas nähdä paljonko on tyttö kasvanut, ruokahalu on ainakin mahtava :whistle:

nita:eikäs sun kanssa ollut aiemmin puhetta isyyden tunnustamisesta? Mä soitin sinne ja sovimme, että menemme perjantaina isyyttä tunnustamaan =) sieltä kyllä tulee kuulemma paperitkin, mutta kun en malttanut odottaa, niin soitin ja sovin tapaamisen. Saa sen hoidettua pois alta ;) tää on siis käytäntö Helsingissä, mut uskosin, että ei se Vantaalla kauheesti poikkeais...

Nyt täytyy rientää vaipanvaihtoon! Oikein paljon tsemppiä kaikille vielä yhdessä koossa oleville! :hug: =)

H82+ neiti 1 vko (eilen olis ollu laskettu aika...)

Onnittelut Martta-A:lle!!! :heart: :flower:

Mulla mennyt koko päivä äidin kanssa kaupoilla. Äiti tuli siis vähän joululahjoja yms tänne suunnin kattelemaan ja lähdin sitten seuraksi. Koko päivä mennyt jalkojen päällä ja kieltämättä sellanen on olokin, mehut ihan lopussa pelkästä kauppojen kiertelystä. Ja hyvin vihloo. :/ Pullakin ollut ihan hijaa masussa melkein koko päivän. Mutta heti kun tähän sohvan pohjille asetuin, alkoi mahdoton meno mahassa. :)

Mutta eipä tänne siis kummosempia. Ajatus ei oikein juokse.

mussu & pulla 39+5

Edelleen kasassa minäkin :headwall: Oon kyllä niiin ilonen että vauva ei alkanut syntymään tehysotkun aikana vaan nyt pääsee jorviin :D
Tänään koko päivä kaupoissa kierrellessä ja kämppää 'laittaessa', pyykit tuli pestyä myös. Ja siitä hyvästä karmee selkäsärky ja paine alakerrassa. Jos vielä saunois niin olisi varmaan aika naatti :|
Mutta oon siis sanonu vauvalle että ei ole mitään kiirettä..tulee sit kun siltä tuntuu. Ainoa rasite mulla on yöt, jotka ravaan vessassa mutta kukaan ei estele nukkumasta päivällä, niin :LOL:

-Tipi ja VeetiVilma 40+4

PS. Ihan huikeeta kun ei tiedä yhtään kumpi on tulossa niin on tavallaan jotain jännitystä synnärille ( kivun lisäksi :eek: )

Kiva kun nyytin saanet käytte täällä meitä kärvistelijöitä vielä moikkaamassa ;) :heart:
Muistatte että ollaan vielä olemassa :D

Mitenköhän KATJUZA jakselee.. onkohan jo kotiutunut. Oletan ainakin että vauvan haku reissulla on/on ollut kun ei ole näkynyt hetkeen :)

HE82: Juu mä sitä asiaa joku aika sitten kyselin :) Ai sieltä pitäis tulla laput kotiin.. no ehkä mäkin kuitekin sitten soittelen sinne kun kuiteki oon sen verta malttamaton ;) Toivottavasti sekin asia järjestyis ilman mitään ongelmia.. Tuus sit kertoo mitä kaikkee ne siellä kyseli yms. Kun kuullu aika hurjii juttui että joskus siellä kysytään aika sopimattomiakin?
:whistle:

DJ MUSSUKKA: Mä jo ehdin ajatella että oot synnyttää päässy kun sua ei täällä näkynyt ;)

Saas nähdä onko tyttö tulossa kun 2 eri ultraavaa lääkärii on sitä veikannu, 4d:n lisäks :) No pianhan se selvii..

Koirien kanssa pitäis lähtee vielä käymään,vois mennä mukaan ettei miehen yksinään tarvii :p

Mulla imetys ei onnistunut ja maidon tuleminenkin hiipui 3 viikon jälkeen. Nyt neiti syö nannia,josta kuitenkin vatsanväänteitä tulee. Tuttelista tuli kans. On annettu relaa ja disflatyliä. Käytätkö sinä jotain korviketta vai pumppailetko maitoa?
Meillä neiti on huomenna kuukauden vanha ja viikon päästä mennään eka kertaa neuvolaan. Vauva on tosi ihana ja kiltti.
Neiti syö 3-4 tunnin välein,välillä aika raskasta,kun vatsanväänteet iskee yöllä ja sitten itkee 2-3 tuntia. Se tuntuu pahalta,kun ei voi toisen oloa helpottaa.. mietittiin jo et vois kokeilla vyöhyketerapiaa,jos vaiva ei piakkoin mene ohi.

Tsemppiä kaikille nyytin odottajille! :heart:

Heips!
Meille syntyi 17.11. (rv 40+5) suloinen poika, 49 cm, 3130 g :heart:
Eilen kotiuduttiin ja nyt opetellaan tätä vauva-arkea. Ei voi kuin ihmetellä kuinka jotain noin ihanaa on meille annettu!

Tsempiä kaikille vielä kärvisteleville. Varsinkin Nitalle, meillä tais olla sama la, jos kerran minäkin niin kyllä sinäkin! Ihan pian :)
Miiku, mikäs on tilanne?

Onnittelut kaikille nyyttinsä lunastaneille :flower:

nita:juu, tulen kertomaan kyllä =) puhelimessa tosin kysyivät jo, että kuinka kauan ollaan asuttu yhdessä. Kaverilta olivat vaan kysyneet paikan päällä, että oletko lapsen isä ja se oli siinä. Toivottavasti eivät rupea meitä tenttaamaan... :whistle:

Merikukalle onnittelut pojasta! :flower: =)

Nyt pitäis kai lähteä nukkumaan kun tyttökin nukkuu, mutta kun ei millään malttais... ;)

Onnea MERIKUKKA :heart: :hug: Juu meillä sama LA oli :) Eiköhän se täälläkin joku pv pihalle vielä tule :whistle: Täältä perästä kuuluu vielä :)

HE82: No toivottavasti ei ala joo, oon vaan kuullut sellasia kauhutarinoita että suunilleen kysytään oletko varma että olet lapsen isä :whistle: Kaikkein helpoin tapa ois sekin selvittää vaikka verikokeella mutta ei niin ei. Toivotaan ettei teilläkään aleta tenttailee :) Saa nähä millon ite tässä pääsee sitä asiaa edes ajattelemään
:eek:

Pitäisköhän vaikka nukkuu lähtee.. Jos vaikka yöllä tulee lähtö niin jaksais sitten :D ;)

öitä :wave:

Huomenta!!! :wave:

Onnea merikukka!! :flower:

Tänne ei kummempia, ei oo mitään vaikutusta ollu edes saunalla eikä seksillä :D yökin tuli nukuttua tosi hyvin taas!! No huomennahan se la:kin "vasta" on...

punkkari 39+6

Onnea Merikukka pojasta!!

Taitaa miiku ja katjuza tosiaan olla jo vaavin saaneet, kun mittään ei ole kuulunut.
Ihanaa kuulla teidänkin kuulumisia, jotka jo vauva-arkea elelette.

Tänne ei mitään uutta.... Plääh...
Pinnasänky saatiin eilen kasattua ja on se kyllä iso... :eek: Lapsihan mahtuu sinne vielä 10vuotiaanakin :whistle:

Mä oon ihan kypsä, kun ilma on mikä on ja kaikkee.
Vois lähtee jouluostoksille, mutta kun mulle ei tuu mieleen mitään ostettavaa. SIis en saa päähäni yhtään järkevää lahjaa. 6v kummitytölle pitäs jotain kivaa keksiä, mutta silläkin menee niin kausiluontoisesti noi haluamiset. Jospa perinteisesti siis minulta menee pehmeäpaketti hänelle. Yrittänyt aina vähän jotain merkkivaatetta ostaa. Nyt vois tietty miettiä jotain eskariin/kouluun liittyvää, mutta mitä???
Prinsessakausikin taisi hänellä mennä jo ohi.

Jep, mutta lähen tästä taas lätisemästä turhanpäiväisiä mietteitäni.

Enni ja Jalmari 39+2

Onnitteluja jälleen uusista pienokaisista :heart:

Tänne ei mitään...ei niin yhtikäs mitään...
Illalla saunoin oikein pitkän kaavan mukaan,mutta yhtään supparia se ei saanut aikaan...huoh....huomenna neuvolaan ja sitten laskettuna päivänä maanantaina pitäis alkaa soittelemaan äitipolille yliaikais käyntiä...voi plääh.... :kieh:

Pakko mennä jotain puuhaamaan,saisi edes suppareita aikaan.:whistle:

Minny ja Jaska 39+3

minny samat kuviot täällä.. Ei siis MITÄÄN merkkiä et tää syntyis. Mä oon varmaan siivonnu viimepäivinä enemmän ku vuoteen yhteensä, pitäis varmaa mennä naapureilta kyselee haluaisko joku joulusiivousapua tällaselta hullulta mopin kans heilujalta. Tai sit alotan uuden kierroksen keittiön kaapit, vaatekaapit jne jne.. loputon lista. Äske ku en enää muuta keksiny niin jynssäsin uuni pellit puhtaaks.
Kohta pitäs kuitenki rupee lähtee neuvolaan... olipa tyhmä kirjotus. (no saimpa ainaki 2minuuttia kulumaan aikaa..jota siis todella riittää)

Huomenia täältäkin ja Onnea taas nyytin saaneille :heart:

Mä olen aivan tukossa :snotty: :snotty: Kaapon ei nyt kyllä tarvisi syntyä,saisi ihan varmana tartunnan heti kättelyssä :| Nyt sitten kiva valvoskella öisin tukkosen nenän kanssa |O

Mulla oli eilen jotenkin niin rasittava päivä. Eniten otti pattiin imuri joka sanoi työsopimuksensa irti :kieh: Aamusella vein pari mattoakin ulos,että saisin imuroitua paremmin niin eipäs sitten imuroitukaan. Ukko sitten "antoi luvan" hakea uuden imurin,koska meillä ei voi elää kahta päivää kauempaa ilman imuria...pojat sotkee siihen malliin :whistle: Ilta olikin sitten heti paljon parempi kun sain hommani suorittaa loppuun=) Pienestä se on kato kiinni toi hermojenkin menetys ;)

Mullakin on vatsa alkanut kovettumaan aika reippaastikin välillä. Mutta silti kaipailen niitä oikeita suppareita joita ei vaan kuulu :whistle: Pianhan tässä on jo joulukuu ja en todellakaan halua,että tämä menee joulukuulle asti :eek:

Niin joo,se mun strepto-näyte oli onneksi negatiivinen =)

LilliM+Kaapo 39+1

Merikukalle onnittelut kääröstä!!! :heart: :flower:

Juu nita, enhän minä synnyttämässä vieläkään ole. Ja kieltämättä onni, ettei eilen mitään lähtenytkään käynnistymään! Oli illasta nimittäin tosi voimaton olo, varmaan oli kuumettakin. Nukuinkin sitten viimeyönä melkein 11 tuntia :eek: ja unet oli sellasia puolittaisia painajaisia. Veti siis todellakin veteläksi tuo eilinen ostosreissu! :| Nyt ooneksi on taas parempi olo, pitkät yöunet varmaankin auttoi. Taas olisin siis valmiina synnyttämään... :D Vaikka mitäs minä synnyttämään vielä, eihän SE "ERÄPÄIVÄ" OLE KUIN HUOMENNA!!! :eek: Ei Punkkarin kanssa sitten kumpikaan ennen tuota maagista 23.11. taideta päästä käärön hakuun... :whistle:

Tänään olisi ohjelmassa imurointia yms hääräilyä. Ei yhtään huvittaisi, mutta on se nyt pakko. Jos oikeasti lähtö synnärille tulisikin, jäisi kämppä muuten aika hirveeseen kuntoon... Heh, enhän mä tässä ole kun jo muutaman viikon siivonnut joka viikko samalla menttaliteetilla; "jos lähtö tulee, ei kämppä ole sitten palatessa kuin räjähdyksen jäljiltä". Blääh. :/

mussu & pulla 39+6

Nyt on taas päivitetty etusivun lista

Paljon onnea taas nyyttiytyneille :flower:
Meillä syyään, nukutaan ja kakitaan, välillä jaksetaan ihmetellä suurin silmin maailmaa ja miten ihanaa onkaan kun mustikansiniset silmät katsoo suurina :heart:

Paljon jaksuja vielä mahakkaille, kyllä ne joku päivä sieltä putkahtaa jokaisen syliin (niin klisee, niin klisee :whistle: )

Perfekta ja hattivatti 2vko2pv :heart:

Onnea minuki puolesta uusille vauvautuneille!

Ja kovasti tsemppiä masukkaille, hyvää kannattaa odottaa :)

DJMussukka; Miekin siivosin silloin mahan kans, ettei kämppä tosiaan ois niinku pommin jälijiltä, kun takas laitokselta tullaan..mut enpä ottanut huomioon, että tännehän jäi esikko ja mies sotkemaan..ei siis paljo siivoilut auttanu :(

Ensimmäisenä olin säikähtää kun ovesta sisälle tulin, kysyin mieheltä et et sitten viittiny siivota tääl ees vähäsen, mut kuulemma olivat siivonneetkin..hmm, mie en kyl huomannu, et mistä kohdin.. :LOL:

Milenna ja Minttu 12.11

PikkuM: Totta muuten tuokin: onhan tuo mies täällä silti sotkemassa. :kieh: Mutta se hääräilee täälllä vaan yksin (ellei jo varpajaisia ehdi järkkäillä :|) ja muutenkin tuohon perhehuoneeseen pyritään, niin saattaa kuitenkin siellä sairaalassa olla enempi. Toivoisin, että se tajuaisi tehdä sitten edes jonkinmoista silmänlumesiivousta ennen mun kotiin tuloa. Mutta sun esimerkistä voi vaan arvailla miten siinä käy... :LOL: ;)

moikka..

Tänään piti herää aamulla aikasin ja ei ois milllään jaksanu; Koko yön särki vatsaan ja sit meni ihan sekasinkin masu :x jossain vaiheessa.. Johtu tod.näkösesti eile illalla syömistä luumuista.. ja yks niistä tais olla vähän epämääränen :| Suolisto vaan kurni ja piti ihme äänii enkä saanu nukutuks ku sattu vaan.. Vauvaki varmaan jotenki hermostu kun nukuin oikeella kyljellä niin potki vaan kylkeä ja lonkat oli sit molemmilta puolilta kipeet |O
Joten ei kovin hyvin menny tuokaan.. Aamulla piti autoo lähtee heittää korjaukseen yhelle tutulle ja sit käytiin miehen kans ikeassa.. Ihanaa kun siel ei ollu näin aamupvällä vielä niin paljon porukkaa :) En tykkää yhtään olla siel jos on liikaa ihmisii.. Mut huomas kyl et on huonosti nukuttu yö takana ja jalkojen päällä ollu paljon kun heti tuntu mukavasti jaloissa kun kotiin päästiin ja hetken rauhottu :/
No kai se tästä..

Huomenna ois sit se yliaikakontrolli kättärille.. pitää mennä sinne päivystykseen kun ei äitipolilla ollu tilaa :eek: No kai se on tosiaan sama missä ne jutut tehään.. Jännittää vaan vähän mitä sit sanoo siellä esim noista paineista kun tiedän et ne nousee siellä taas :/ Mut neuvolas ja kotona ollu ok.. En tiiä miten sit edetään siitä,kai sen huomenna kuulee.
Mä en vaan haluis vikoi päivii ennen synnytystä missään osastolla olla ilman oikeasti kunnon syytä!

Mekin sitä perhehuonetta sitten koitetaan kattoa jos sen sais.. mut ei voi tietää ollenkaan,oiskin helppoo jos vois varata sellasen :D

Mut joo jos menis vaikka lepäilee tjn kun silmät meinaa pysyä auki :whistle:

Eli oikein olette arvanneet, meillekin syntyi sitten vihdoin monen päivän kärvistelyjen jälkeen ihana tummatukkainen poika.
Itse synnytys oli sitten nopea, kun kalvot puhkaistiin oli poika maailmassa 2h 20min myöhemmin, ponnistusvaihe kesti jopa 5 min :whistle:
Oltiin sitten ensimmäisiä synyttäjiä Jorvissa kun se tiistaiaamuna aukaisi ovensa klo8. Pistän tähän pikaisesti muutaman kuvan Eemelistä ja kirjoitteln tarkemmin synnytyksestä kun hälinä vähän tässä kotona hellittää :D

Eemelin syntymäaika 20.11.2007, painoa 3730g ja pituutta 50cm

Ikionnellinen katjuza ja Eemeli 2vrk :heart:

Heipsan, kokonaisena edelleen.. Mihinkäs tämä tästä.. :p

Sairaalakassin pakkasin tänään siihen kuntoon, et ei puutu enää kun hammasharja ja -tahna sekä hiusjutut. Nyt olisin siis ihan valmis lähtemään, mut mahassa ei vissiin olla samaa mieltä. Supistelee, mut ei silti sellasia mitä pitäs olla tai ei ainakaan niin usein kun pitäs. Menis vedet, ni tietäs ainakin et vuorokauden sisään on käärö sylissä!!!

On taas koneellinen pyykkiäkin pestynä ettei olis niin kauhee vuori odottamassa.. Joulutorttujakin juuri esikon kanssa väännettiin ja siivousta olis taas kerran tiedossa vielä tälle iltapäivälle tai illalle ruuanlaiton lisäksi. Harkitsen josko lähdettäs tytön serkkujen luo leikkimään, pää hajoaa tähän odottamiseen.. Muutenkin ollut pää kipeänä yhä edelleen viikonlopun "kohtauksen" jäljiltä. Kaikki tuntuu nyt olevan pielessä! Mikään ei todellakaan enää kiinnosta ja huvita paitsi synnyttään lähtö... Esikoinenkin kauheessa uhmaiässä ja koettelee parhaansa mukaan mun pinnaa joka välissä. Ei kestä :kieh:

Enni Me olemme ostaneet talopaketin, jonka sitten itse rakensimme. Nyt on asuttu puoli vuotta ihan omassa kodissa =) . Sisältä valmis, mitä nyt vähän saattaa olla vielä tavaraa väärässä paikassa. Pihahommat jäi odottamaan kevättä ja talli varastoineen kaipais nyt hieman käsittelyä, jotta saatais sekin valmiiksi.. Olihan se melkonen homma ja vuosi siihen meni kun mies talon väänsi töidensä ohessa, mut oli se sen arvosta!!

Yhteistyössä