*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

huomenta.
ja hyvät isänpäivät vain :D täällä sitä ei ainakaan toistaseks oo vielä viittiytty "juhlia" kun ei näy vauvaa mailla eikä halmeilla :) noh onhan tässä päivä vielä aikaa..

HE82: tuossa äsken otin paineet ja ihan ok oli mutta silti korkeat.. mutta pissa oli kuiteki puhdas kun tarkistin että toivottavasti ois vaan joku ohimenevä vaihe kun paineet noussu/nousee.. kai ne voi muutenkin nousta ilman et ois mitään erityistä häikkää :whistle:

Yö meni ihan hyvin ,perus vessareissut tietysti mut sain nukutuks..

Lämmitettiin tuo saunakin näin aamuseen.. joten sinne siis :) :wave:

ainiin PIKKUM: tuo sukkapuikko tuntemus kuulostaa aikalailla niiltä mun vihlomisilta ja niistä terkka vaan sano että vauva painaa niin alhaalla jo että siks tuntuu kuin tulis pihalle just sillä hetkellä..ei kiva tunne ei :ashamed:

Onnea mamma 2006 & 2007!!! :flower: :heart:

Tänään kieltämättä olisi pienokaisella sopiva päivä syntyä, isänpäivä ja kaikki. =) Sen meidän sormustestin mukaan, meidän masuasukin syntymäpäivä pitäisikin olla tänään. ;) Mutta pikkasen pistää epäilyttämään, ei siis merkkiäkään moisesta...

Viimeyön nukuin tosi hyvin, heräilinkin vasta tuossa kymmenen jälkeen. :) Mutta muuten ei ole ihan parhaat olotilat. Flunssa on tainnut iskeä, nenä vuotaa ja vähän kurkunpäätä kivistelee. Ei niin kiva. :snotty: Siihen kun lisää nuo nykyisin vaivailevat huonovointisuudet, niin olo ei tosiaankaan kaikkein paras ole... :ashamed: Pulla liikehtii turvallisen tasaseen :heart: , mutta aiheuttelee melkosia tuntemuksia tuolla alapäässä. Aikamoista ankkakävelyä alkaa tämä meneminen olla. :D Tämmöstä täällä tänään, parempi varmaan aika tiiviisti sohvan pohjilla lämpimän juoman kanssa tämä päivä viettää.

Pitänee tästä pirautella omalle isukille onnittelut, kun ei miehen koulun takia sinne tänään körötellä :) (näissä olotiloissa en tod. lähde bussilla sinne yksin kyläteitä luikertelemaan! ). Illalla mies saa "isyyspakkauksensa". :heart:

Suihkuun ja sitä lämmintä juotavaa lämpiämään. Jos ne vähän virkistäivisivät tätä aamua. Tai puolipäivähän se jo kohta on. :D

mussu & pulla 38+2

Lämmin osanotto Helmentytön perheelle :( . Olette ajatuksissa ja rukouksissa!

Mittari: on ollut vähän kiireitä :LOL: viimeaikoina etten ole kerinnyt käydä kirjoittelemassa. Kyllä näin kaksosten yh-äitinä ei todellakaan ole ajankäyttöongelmia :)
Sektiollahan ne minun tyttöni syntyivät. Sektioaikaa oli suunniteltu vasta viikolle 39, kun molemmat ipanat olivat poikittain mutta nämä päättivätkin tulla vähän aiemmin...Onneksi!! Menin silloin 25.10 noin 21.00 sairaalaan, kun supistukset oli aika kipeitä, vaikka niitä tuli vasta 5-15 minuutin välein. Lääkäri tutki ja sanoi että katsellaan ja tiputetaan nestettä reippaasti, jos vaikka supistelu helpottaisi. Leikattaisiin vasta sitten seuraavana aamuna tai päivän aikana ihan rauhassa. Kivut kuitenkin vain yltyivät ja niin sitten päätettiin leikata jo heti ja niin oli A-vauva ulkona 23.47 ja toinen 23.49 :heart: :heart: Sain nähdä pikaisesti molemmat ja sitten A-vauva vietiin keskolaan ja toinen osastolle odottelemaan, että äidin jalat ilmoittelevat olemassaolostaan.Pari päivää A-vauva vietti keskolassa, kun oli niellyt ja hengittänyt lapsivettä, eikä syöminen oikein onnistunut. Kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja kotona ollaan oltu jo reilu viikko. Tytöt on onneksi hirmu kilttejä ja helppoja ainakin toistaiseksi, että olen saanut itsekin levätä ja toipua rauhassa. On tämä aika ihanaa seurata kahden pienen tytön elämää, vaikka kovasti aluksi pelotti, että miten yksin selviän.
Mitenkäs teillä Mittari ja LiituraitaRuutupaita on arki lähtenyt sujumaan kahden pienen kanssa?

Miki-77 ja tytöt

Tylsää täällä ja siks koneella roikutaan :ashamed: Vois äitillä lähtee käymään..vaikka ei ton isän kanssa erityisemmin läheisissä väleissä ollakaan joten eipä tuu mitään isänpäiviä juhlittua.
Selkään kyllä alko äsken särkemään mut niin jomottelee päähänkin :headwall: Ehkä sauna sai jotain aikaseks..tiiä jos vaikka tulis lähtö :whistle:

Pitää tässä vielä onnitella vauvautuneita jos en oo aikasemmin muistanut kaikkia ;)
:flower: :heart:

Mutta taidan lähteä sinne suuntaan sitten..

Heips kaikille tasapuoliseen
Ei täälläkään jakauduttu vielä.Musta tuntuu,että meitsyn vaavi vaan punkee itseensä ylöspäin.Niin on keuhkot lytyssä.Pylly pystyssä se töröttää ja hengitys on tosi vaikeaa.Taitaa mennä yliaikaseksi tämä vaavi. Eilen iltasella kuitenkin samaan aikaan kun keuhkot tuntui puhkeavan,niin "ukkeli" työnsi samalla alapään hermoihin itseensä,josta oletan nämä "sukkapuikkovihlaisut" syntyvän

Varasin äsken just pöydän Rossosta ja mennään kuudeksi koko perhe syömään.Jos isi tarjois ruuan ja mä jälkkärit,kun en jaksa itse tehdä ruokaa,enkä kakkuakaan jaksa väsätä... Käytiin aamupäiväkävelyllä koko perhe ja kyllä muuten oli varmaan huvittavan näköstä katsella mun kävelytyyliä,kun pitää oikoa lyhyenä ihmisenä itsensä tosi suoraksi ja samalla levittää jalkoja että pää jalkojen välissä mahtuu olemaan...
Siis onko meidän ketjussa KOLMET kaksoset? Aikamoinen ketju.Onkohan muissa ketjuissa paljon monikkoperheitä? Oletteko seurailleet?
Tulikellukka 39+2

Onnittelut muillekkin vauvansa saaneille! =) :flower:

Me saimme kauniin tyttövauvan 071107 klo 4:22. Tyttö on 50 cm ja painoa oli 3610g. Synnytys oli nopea. Yhdeltä yöllä sairaalaan ja siitä sitten jo 4:22 tyttö syntyi. Mutta lisää myöhemmin.

-viivin ja mimosa-

:flower: :heart:
Meidän esikoisella sama nimi (Mimosa) kun teidän vauvalla :D , hän täyttää tänään jo 16v.

Omasta olosta ei taas viitsi paljon rustailla, kun ei olis muuta kun valitusta :ashamed:
Mulla on nyt supistellu kohta viikon verran joka ilta muutaman tunnin ihan säännöllisesti ja kipeästi mutta väli on vaan vielä turhan pitkä yleensä 10-15min..... mistähän sais potkua noihin suppareihin, ei jaksais enää tällästä :ashamed:

Onnea jälleen vauvautuneille!

Aamulla oli taas kaikenlaisia tuntemuksia, eka kauhee paineen tuntu, sitte tuli niiku menkkakivut, ja sitte supisteliki,muttei mitenkää säännöllisesti tai tosi kipeesti. Päivän mittaan tullu vihlasuja tuonne alakertaanki. jospa siellä jotai tapahtuu.. ;)

huomenna ois se kontrolli aika oysiin taas. ja tosiaan saa nähä mitä ne siellä sannoo ku ne sillon vähän väläytteli ajatusta siitä käynnistyksestäki.mutta tuskinpa sitä nyt käynnistetää jos kaikki on hyvin,ei oo vuotanukaa nyt ja jos sit ne lapsivesiasiatki on kunnossa.

Miiku 38+5

Huoh, tänään käytiin miehen isän luona kahvilla ja illemmasta äiti ja mummo kävivät ihmettelemässä et vieläkö se on kasassa..

Eka aattelin et en jaksa mitään miehelle isänpäiväks laittaa mut tuossa päivän mittaan kyspyi ajatus kakusta..no, se muuttui sit kääretortuksi, joak sit muuttuikin semmosiks täytekakkusiks :)
Eikä ollu ees mitään kermaa tms. päälle..banaanilla ja tomusokerilla paikasin sen puutteen..saa nähdä miksikä miehen naamanilme menee kuhan se pääsee niitä maistamaan.. :LOL:

Sen siitä saa kun alkaa ajattelemaan..etenkin tämmöinen "peukalo keskellä kämmentä"-kokki..

Olo ei oo muuttunu miksikän..edelleen vähän painaa tuonne alas, mut ei oo taas kipujakaan tms. ollu. Miksi sit yöllä herättää välillä kipuihin??
No, kyllä meilläkin on jonain päivänä se vaavi sylissä..ihan varmasti:)

Suuri osanottoni helmentytölle, oikein itku tuli kun piti tulla kertomaan omia vauvauutisia, niin ei ne enää tuntuneetkaan niin mukavilta kertoa kun toisille käy näin. :'(
Kuitenkin saimme 8.11 eli juuri laskettuna päivänä suloisen tyttövauvan. Pituutta 51 cm ja painoa 3512 g. Synnytys oli kivulias ja kesti 13 h, mutta kivut ovat jo haihtuneet mielistä, mitä nyt tikit painaa kun tässä tuolilla istuu. Voimia vielä odottaville.
viikuna ja nuppu 4 pv

Tässähän tämäkin päivä on mennyt =) Mä olin nuoremman poitsun kanssa mun äitin luona käymässä. On pitänyt jo monet kerrat mennä ja aattelin,että nyt mentävä (oli isänpäivä tai ei ) koska pian ei taas niin vain lähdetäkään yhtään mihinkään... Käytiin mun isääkin tapaamassa,ne kun olivat etelä-suomesta tulleet tänne päin.

Vihlasut: Mulla on myös tuota sukkapuikkovihlailua tai joskus se tuntuu puukkovihlasuilta :eek: Eilen tossa suoristelin jalalla mattoja niin vihlasi monta kertaa tosi voimakkaasti alapäähän. Kauhee tunne...toinen epämiellyttävä asento on olla kontillaan lattialla. En mä muuten ole kontillani lattialla kuin esim.leluja kerätessä :LOL:

Yöllä heräsin närästykseen taas :x Tuli illalla "vähän" syötyä eli ähkyksissä menin nukkumaan. Mutta mulla maito auttaa heti vaikka ei sitä kiva ole juoda yöllä :snotty: Sitten kukuin hereillä aika kauan ennenkuin uni tuli.

Hikoiluttaako teitä muita? Minä -ikuinen vilukissa- hikoilen nykyään jatkuvasti. Sukat on pakko ottaa pois ja yöllä piti riisua yöhousutkin pois kun oli niin kuuma |O Mulla on meinaan yleensä aina villasukat jalassa (usein öisinkin ) mutta nyt en voi kuvitellakaan pitäväni villasukkia! Hormonit vissiin vähän heilahtelee tai jotain :D

Musta tuntuu,että nyt ei aivot tuota yhtään mitään järkevää joten poistun takavasemmalle :wave: ONNEA taas kaikille vauvan saaneille :heart: Tyttöjä taas suurin osa =)

LilliM+Kaapo 37+4

Kovin on ollut tulevilla vanhemmilla vaaleanpunaisia ajatuksia viime helmikuun aikoihin :LOL: kun on paljon tyttöjä tälle marraskuulle.

Paljon onnea vauvansa maailmaan saaneille :flower: . Tulkaahan tuonne vauvat 0-12kk marraskuisiin mukaan. Olisi kiva seurata/lueskella itse kunkin eloa eteenkin päin =)

pikku-jussi ja neiti 10pv

Taas lisää pieniä prinsessoja =):
:heart: :flower: Onnittelut Viivinille ja Viikunalle pienistä kääröistä!!! :flower: :heart:

Niin se päivä on taas mennyt, kutoessa ja viikonlopun ilmaisia leffakanavia katsellessa. Eli ihan lepposasti. :) Olo on kyllä tosi flunssanen + muut vaivat, mutta tää on nyt taas vaan tätä...

Lillimenninkäinen: Kyllä, mulla on ollut ihan älyttömiä lämpötilan vaihteluita! Partsinovi on saanut olla sepposenselällään useampana iltana, kun hiki on vaan valunut. :whistle: Nyt se ei enää ihan niin pahaa ole, mutta minäkin kun yleensä enempi vilukissa olen, niin on tainneet pikkasen nuo hormonit heitellä... :)

Eipä minulla tälläerää taas kummosempia... :wave:

ONNEA VIIVIN JA VIIKUNA!! :heart: :flower: :flower: Tosiaan aika tyttöpainotteista ;)

Nyt mäkin muutes tajusin että meilläkin näkyy noi leffakanavat :eek: :LOL: Miks ne muuten näkyy nyt ilmaseks??

(.) Itellä taas ollu ihan ok olo tänään,otin tos alkuillasta päikkärit kun alko väsyttää.. toivottavasti sais silti unta yölläkin. Menkkamaista jomotteluu oli päivällä mut se sit lakkas ja pari kertaa krampannu jalois.. Huomenna LA,tuliskohan pihalle sillon ;)

mut koirat pitäis lähtee käyttämään vielä pihalla joten :wave:

nita ja vaavi 39+6

Onkohan muuten KRISTA1 jo hakemassa nyyttiä kun meillä sama LA eikä oo häntä täällä nyt hetkeen näkynyt ;)

Järkyttäviä uutisia täällä, sanattomaksi vetää. Suuret suruvalittelut, lämmin osanotto ja sydämen täydeltä voimia surutyöhön HelmenTytölle ja hänen perheelleen! Itketty on täälläkin ja kirjoittaminen vähän lykkääntyi ennen kuin sain koottua itseni kirjoituskuntoon.

Onneksi maailmassa on isojen surujen ohella isoja ilojakin, onnea kaikille vauvan saaneille!

Itse en edelleenkään oikein kunnolla tiedä, mitä supistukset on. Kaiken maailman kipuja on kyllä; niitä menkkakipujen tapaisia aina välillä tulee, viimeksi tänään. Nivuskivut on ehkä vähän hellittäneet, mutta häpyluun tienoo on niin kipee, et sängyssä kääntyminen on tuskaa. Varmaan mulla on noi vatsan kovettumiset osin niitä harkkasuppareita, mut en tosiaankaan osaa aina sanoo, et johtuvatko supistuksesta vai siitä, että vauva kääntyilee ahtaassa tilassa. Paineet on edelleen korkeat, joten voi olla et ensi viikon äitipolikäynnillä pohditaan tarkkaan käynnistämisen mahdollisuus. Itse en sitä hirveesti toivo, koska ilmeisesti on aika kipee toimenpide jos kerran paikat ei vielä luonnostaan oo ollenkaan valmiit synnytykseen? Mulla ainakin viime viikolla vielä oli kohdunsuu takana ja puolikiinteä eli ilmeisesti ei synnytys vielä lähelläkään? Ärsyttää, kun en näistä jutuista mitään tiedä. Mutta Taatelin ehdoilla tietty mennään eli jos katsovat että sille on turvallisinta tulla nyt niin en purnaa vastaan.

Hikoilusta; kyllä ainakin meikkua hikoiluttaa! Parina yönä oon heränny siihen, et on kauhean kuuma ja tukala olla. Väänsin pattereita pienemmälle jo makuuhuoneesta ja työhuoneesta. Eikä meillä mitään oikeasti kuuma ole, mies on ainakin tuhissut tyytyväisenä peiton alla niin et nenänpää vaan näkyy.

täällä koitetaan nukkumaan mennä..jos siitä jotain tulis.

JANDE: no saas nähä mitä mulla huomenna terkkari sanoo noista paineista kun nyt pari pvää ollu aika korkeet.. ja tod.näkösesti sit on huomenna neuvolassakin. En tiiä laittaako näytille johkin tjn.. :whistle:

mutta koitan tonne sänkyyn kömpii jos vaikka sais nukutuks.

nita & vaavi NYT JO 40+0 , jos vaikka tänään tulis ;) :D

Öitä..täällä herättiin just, ja luulepa tietäväni nyt, mikä suppari on..
Ai hemmetti ku alaselkää "vääntää", kankkuihin asti koskee ja alamahaa kans polttelee..tuossa tunsin että maha kovenee, ihan niinku ois joku kouristus tullu, et kaipa tää suppailua on. Tosin kummallisen pitkäkestoista..? Useemman minuutin jo kestäny yhtäjaksosesti..
Kyllä mahtaa naurattaa (teitä siis, mie vaan häpeen) ku aamulla tuun ja kerron valittaneeni vain normaaleista vatsavaivoista tms..

Onnittelut Viivin ja Viikuna!

En muutes oo vielä nukkunu yhtään,pyöriny vaan sängyssä.Selkään koskee...Ihan oikeesti,ottasin kyl ennemmin vauvan kans yövalvomiset,ku näitten kipujen...

Katjuza,jos löydät paikan,josta voi ostaa tai muuten tilata niitä supistuksia,ni vinkkaa mullekki!

Saas nähdä saako ukko olla tänään kokopäivän töissä,vai joko joutuu hälyttämään takas kotio!Taidan painua takas vällyjen väliin!

Vimpula ja hormoonihiiri 39+3

Joo, me taidetaan kohta lähteä kattomaan josko mein vauva haluis tulla pihalle. Tähän asti on suppaillu ainakin, jos tässä vielä hetken oottelis pysyykö ku noustiin ylös vai jääkö tähän.
Jännää..
Jos ei tuu mittään, nii tänään mennään jouluostoksille:)

Onnittelut taas kaikille vauvautuneille! :flower: =)

PikkuM:teillä on jännät paikat, mahtaakohan sieltä suunnalta tulla seuraavat vauvauutiset? ;) Tsemppiä matkaan! :hug:

Hikoilusta on ollut puhetta...Kyllä vaan, minäkin ikuinen vilukissa oon nykysin sellanen lämpöpatteri, että voisin nukkua yöt ikkunat auki, mutta mies ei suostu :whistle: normaalisti meillä on toisin päin, mutta nyt mä olen se, joka nukkuu ilman vaatteita ja peittoa ja tuuletan päivät läpeensä tätä kämppää. Ja normaalisti nukun villasukat ja yöpuku päällä tiukasti peiton alla... :whistle: Hyvin kyllä vauva pitää lämpinänä, ei voi valittaa ;)

Mies lähti aamuvuoroon enkä saanu enää nukuttua ja nyt suunnittelin että jos sitä alkais TAAS siivoomaan. Pinnasängyn ajattelin pedata ja vessan siivota...

Mut nyt ensin aamupalalle :wave:

H82 38+6

Yhteistyössä