*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **
viivin -- LUS
n 77 -- OYS *

2.11
haaidi
emmamma -- KOS ***
BuckyKatt -- TYKS *
pampula -- K-SKS
petriina -- EKKS *
HelmenTyttö -- PKKS *
lumihiutale-78 -- PKKS ***
sasu79 **

3.11
Dana76 -- TAYS *
manta -- HYS
Hippuliini *
mami-79 **

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
Juska -- PHKS *

7.11
pömppöli -- LUAS ****
Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
Auri -- SatKS ***
viikuna *

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **
Piipe77 -- OYS *
neamanda -- NKL **

10.11
loviisa -- SeKS **
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **
hemski -- EKKS **
Sera83 *
Marrasvauva 07 -- KOS *
Nji-A *

11.11
teea80 ***
tippe **

12.11
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
krista -- KYS ***
nita1 -- KOS *
LiituraitaRuutupaita -- OYS *** "Aatu & Beetu"
Miki-77 ***

13.11
katjuza -- Jorvi *****
Sanle -- KASS *
Niksuliina -- HYKS *

14.11
hepsu **
Vattihattu -- SatKS**
Jande -- Jorvi

15.11
Tipi -- Jorvi *
Dyno-Etana -- TYKS **
äippäz -- KOKS

16.11
Bona -- SatKS ***
Vimpula 05 ja 07 -- KYS **
hilla83 -- KPKS **
Körömölli -- OYS ***

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
kakkonen **
äityli-77 -- SatKS ****

18.11
pikku-jussi -- SatKS *
skashka -- SatKS **

19.11
mittari
Szeret **
tuulinen -- KASS

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
HE82 -- NKL *
jopo -- SeKS ***

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *
Sanna-78 -- TYKS *
Santuli -- SatKS **
Riikkaa- -- KYS **

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
edla -- KOS *

23.11
punkkari *
DJ Mussukka *

25.11
katjuusa -- KOKS *
TiTi83 **
gabrielle84 -- TAYS *

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85
Patjarikko -- HYKS *
mirnu ***
minny ***

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 -- KSKS *
sardenia
Pipe81 **

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***
Sofiias -- HYS *
Nann78 -- Jorvi **

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *
Innokas -- SeKS ****

30.11
Öppiäinen ***
ulappa -- TYKS **

Ilman la:ta
fearless
Papu81
Lauralei
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Rowena
Charlene

Nyt jäi pois nuo tähdet jotka kertoo kumpaa sukupuolta kyytiläinen kenelläkin edustaa, mutta toivottavasti ei haittaa. Ei emmammaa näkynyt, niin otin ohjat omiin käsiin ja uuden pinkan tein :) *anteeksi emmamma*

HT ja veturi 26+6

Linkki edelliseen http://keskustelu.kaksplus.fi/t802955

ja jos muokattavaa löytyy niin pistäkää vaikka Y:nä niin muokkailen kun käyn palstalla :)

Elokuuta täältäkin B)

Saikulla ollaan vielä ainakin seuraavat kolme viikkoakin....heinäkuun alusta asti siis olen ollut. Lääkäri tutki alakerran tilanteen eikä mitään oo vielä tapahtunu, mut silti anto saikkua supistelujen tähden. Käski omin sanoin kertoa tuntemuksista ja kun sanoin, että viimeks edeltävänä yönäkin supisteluihin heräsin, niin ei oikein siihen mitään muuta sanonu, kun että ei yleensä ole tavallista näillä viikoilla kokonaan jäädä sairaslomalle samalla kuitenkin ojentaen sen lisälomalapun kouraan |O Olikohan huono päivä vai itsellänsä loma mielessä, mutta potuttamaan jäi, kun nuin sanoi.....eihän sen mikään pakko ois lomaa antaa, jos ei tarvetta näe, joten miks anto ja pottuili viel päälle :headwall: :kieh:

Eipä siitä sen enempää, mulle tää loma kelpaa vallan mainiosti ja onhan siitä todisteena työnantajalle mustaa valkosella, eli hyvillä mielin kai voin olla :whistle: :ashamed:

Ah, muutto ekaan omaan kotiin ois edessä tämän kuun aikana *hyppii innosta masu hölskyen*!! Vihdoinkin! Voi kyllä olla, ettei remppa ihan kuun loppuun mennessä ehdi valmistua, mut tavarat saadaan roudattua tästä vuokrakämpästä sinne ja sit ollaan joko mun äiteen tai miehen vanhempien luona evakossa pari viikkoa. Onneks molemmat asuu samalla paikkakunnalla kun mekin, mun äitee itse asiassa tämän uuden kodin pensasaidan toisella puolella ja miehenkin väki vain muutaman kilometrin päässä, eiköhän me sopu löydetä siksi ajaksi ku tarvitaan B) Eipä niitä ongelmia oo pahemmin ollutkaan, että ei sillä.

Iki-ihanaan närästykseen heräsin taas viime yönä :kieh: Ei tainnu mahapuoli tykätä yöllä viimätteeks syödyistä lämpimistä leivistä kera ketsupin, meetvurstin ja juuston :ashamed: Tänään kenties jotain terveellisempää :saint:

Uusien Emmaljungien tuplien värejä tarttis mennä joku päivä katteleen ja funtsiin, mitkä ois meille passelit. Toivottavasti ois joku kiva perusväri uusissakin väreissä, kun noissa vanhoissa on parikin tosi kivaa, mut otettiin riski ja katotaan nää uudet vielä ennen tilaukseen laittoa, mut sit harmittaa, jos ei vanhoja enää saa ja uusissa ei oo mitään kivaa :( Kauhiat on vaivat täällä, mut olkoon, sen verta paljon rattailla normaalisti liikutaan, että onhan se kiva, jos silmääkin miellyttää :D

Nyt lopetan kertomuksen kirjoittamisen ja suon muillekin palstatilaa....

Vattihattu ja ernopirkko rv 25+1 :heart:

Neuvolakuulumisia täältä. Hemppa 130, verenpaine 117/70, vauvan syke 135. Painoa oli tullut edelliseen käyntiin 3 kg, josta vähän napistiin. Yhteensä nyt on tullut 5,8 kg. Sf-mitta oli 25 ja mahanympärys 86 cm. Eli ei mitään ihmeellistä tällä käynnillä.

Joku kyseli kestovaipoista heinäkuun ketjussa ja itselläkin on ollut mielessä tuo vaippailu kovastikin. Haluaisin ainakin yrittää kestovaippailua heti alusta alkaen. Tuntuu vaan, että tulee pienoinen tietoähky kun netistä hakee selvää asiasta. Joten kokemuksia mielellään otetaan vastaan, jos joku on kokeillut kestoilua. Neuvolassakin kysyivät, että miten on aateltu vaippailu järjestää. Hassua kun semmoista jo nyt kysyivät.

Muuten olo on hyvin tavallinen. Liikkeitä tuntuu, mutta maha ei vielä estä hirmuisesti työntekoa. Välillä hengästyy tosi nopeesti ja pistelee kyljestä kun liikkuu enemmän. Neuvolasta kovasti jo "tarjosivat" saikkua heti kun tuntuu siltä. Katellaan nyt, jään heti kun työnteko tuntuu pahalta.

Rehuntekokelejä odotellessa
Viikuna ja Nuppu 26+0

pitkästä aikaa ajattelin kirjotella kuulumisia. kesä menny vauhdilla töissä ollessa ettei ole kerenny käydä kirjottelemassa ollenkaan. lukemassa oon kyllä yrittäny käydä. no nyt olis työt sit ohi. pystyy keskittymään paremmin tähän vauvan odottamiseen. narahdin sit viime viikolla siinä sokerirasituskokeessa :( nyt sit joudun mittailemaan arvoja kahtena päivänä viikossa. huomenna olis sit soittoaika tonne keskus-sairaalaan ja ne kait sit kertoilee paremmin tästä raskausajan diabeteksesta ja miten jatkossa tätä hoidetaan.no nyt pitää vaan olla tosi tarkkana ruokien kanssa mitä suuhunsa laittaa. ai niin ja hemppa vaan laskee vaik syön kahta eri rautaa samaan aikaan. oli enään 102. no mut niin se oli edellisessäkin raskaudessa, ihan lopussa rupes vasta nouseen.

Täällä ei ole mitään ihmeempiä tapahtunut, välillä mahassa myllätään niin ettei hetken rauhaa ja sit taas seuraava päivä voi olla paljon hiljasempi. Meillä on myös toi vakuutusasia kunnossa, hoidettiin alkuviikosta. Eilen sain myös silitettyä vaatteet kaappiin ja nyt odottelen vaan malttamattomana äitiyspakkausta :D

Ukko lähti eilen rallia kattomaan Jyväskylään ja meinaa viipyä reissullansa sunnuntaihin asti. Koirakin lähti anopin mukaan mökille, joten oon yksinäni kotona ja on kyllä tosi orpo olo :eek: en tykkää yhtään olla yksin, enkä oikeen edes osaa... :ashamed:

Onkos täällä muita jotka on popsinu tota Obsidan-merkkistä rautaa? Miten teidän elimistö on reagoinut?Apteekista sanottiin, että se on parhaiten siedettyä, mut mulla tulee siitä maha tosi kipeeks ja ilmaa kertyy vattaan aika paljon... :/ en tiedä mikä sit ois vaihtoehtona, toivon vaan ettei tarvii loppuaikaa syödä, on se niin tuskaa... :x :ashamed:

Kestovaippailuista: tiedän jo nyt, ettei musta ole siihen, vaikka kuinka yrittäisin. En siis edes yritä, vaan aion häpeilemättä haaskata perusvaippoja :saint: ja vaikka musta oliskin, niin miehestä ei ainakaan, joten meillä olis sitten kuitenkin kertakäyttövaippoja.

Ai niin, tulipa mieleen, että pitääkö ennen sokerirasitusta olla myös 12h juomatta? Kun labrassa puhuivat vaan syömisestä...

Eipä tässä taas muuta =)

H82 24+2

28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **
viivin -- LUS
n 77 -- OYS *

2.11
haaidi
emmamma -- KOS ***

BuckyKatt -- TYKS *

pampula -- K-SKS
petriina -- EKKS *
HelmenTyttö -- PKKS *
lumihiutale-78 -- PKKS ***
sasu79 **

3.11
Dana76 -- TAYS *
manta -- HYS
Hippuliini *
mami-79 **

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
Juska -- PHKS *

7.11
pömppöli -- LUAS ****

Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
Auri -- SatKS ***
viikuna *

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **

Piipe77 -- OYS *
neamanda -- NKL **

10.11
loviisa -- SeKS **
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **
hemski -- EKKS **

Sera83 *
Marrasvauva 07 -- KOS *
Nji-A *

11.11
teea80 ***
tippe **

12.11
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
krista1 -- KYS ***

nita1 -- KOS *

LiituraitaRuutupaita -- OYS *** "Aatu & Beetu"

miki-77

13.11
katjuza -- Jorvi *****

Sanle -- KASS *

Niksuliina -- HYKS *

14.11
hepsu **
Vattihattu -- SatKS**
Jande -- Jorvi *

15.11
Tipi -- Jorvi *
Dyno-Etana -- TYKS **
äippäz -- KOKS

16.11
Bona -- SatKS ***
Vimpula 05 ja 07 -- KYS **
hilla83 -- KPKS **

körömölli -- OYS ***

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
kakkonen **
äityli-77 -- SatKS ****

18.11
pikku-jussi -- SatKS *
skasha -- SatKS**

19.11
mittari
Szeret **
tuulinen -- KASS

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
HE82 -- NKL *
jopo -- SeKS ***

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *
Sanna-78 -- TYKS *

Santuli -- SatKS **
Riikkaa- -- KYS **

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
edla -- KOS *

23.11
punkkari *
DJ Mussukka -- NKL *

25.11
katjuusa -- KOKS *
TiTi83 **
gabrielle84 -- TAYS *

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85
Patjarikko -- HYKS *
mirnu ***
minny ***

27.11
ripsatti -- L-PKS ****

Enni80 -- KSKS *
sardenia
Pipe81 **

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***

Sofiias -- HYS *
Nann78 -- Jorvi **

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *
Innokas -- SeKS ****

30.11
Öppiäinen ***
ulappa -- TYKS **

Ilman la:ta
fearless
Papu81
Lauralei
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Rowena
Charlene

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Ja siinä vanha lista sydämineen ja kaikkineen =) Hillallekin lisätty sininen sydän :heart:
Teetkö ihan uuden ketjun meille niin saat sit hoitaa muokkailut sun muutkin :whistle: Pistä vaikka linkki tähän entiseen tai jotenkin..vai meneekö liian monimutkaiseksi?

SPy
...Ainakin täältä tampereelta. Ajelin vaihtelun vuoksi Tampereen toimistolle töihin, kotitoimistossa kun seinät kaatuu päälle...

HE82: Sokerirasitukseen mennessä vettä saa juoda vielä paaston aloituksen jälkeen, ja vielä aamullakin voi juoda lasin vettä. Mitään muuta ei luonnollisestikaan saa juoda. Näin Lahden ohjeiden mukaan.

Mulla on ens tiistaina terveydenhoitaja ja lääkäri, tapaan nyt neuvolalääkärin ekaa kertaa kun niskapoimu-ultran yhteydessä keskussairaalan gynekologi teki sisätutkimuksen niin ei tarvinnut neuvolalääkärille aikaa silloin sitten ollenkaan. Pitäis saada nuo maanantaisen sokerirasituskokeen tulokset silloin, en ole niitä kysellytkään etukäteen.

SPy ja iidavaltteri 26+5

Raudasta: Mä olen popsinut Obsidania. Jännä juttu sinänsä,että ekassa raskaudessani mun maha meni ihan kovalle obsidaneista,mutta nyt olen niitä kyllä pystynyt ottamaan. Mä olen ottanut niitä aika harvakseltaan ja hyvin on hb noussut. Viimeksi mulle neuvolassa esiteltiin jotain juomaa minkä pitäisi sisältää rautaa. Ei antanut mulle itselle sitä esitettä niin en luonnollisestikaan muista merkkiä,mutta apteekista voi kysyä! Sanoi,että toi juoma sopii yleensä aika monille jos muut rautalääkkeet tekee mahan kipeäksi =)

Täälläkin raskaus sujuu tasaisesti. Samaa myöskin mulla,että välillä vauva on hyvin virkeä ja joskus taas havahdun siihen,että kun on hiljaisempi :whistle: Taitaa ottaa torkkuja välillä ;)

Tuntuuko muilla liikkeet ikävästi virtsarakkoon? Tämä vauva on kohdistanut liikkeensä pääasiassa tonne ihan alas ja tietty virtsarakko kovilla varsinkin jos rakko täynnä :whistle: Eilen kun yskäisin niin tuntui melkein,että lirahtaa housuun :ashamed:

Mulla on sitten viimeinen työpäivä menossa :saint: Toisaalta on vähän haikeaakin... :/

LilliM+isäntä 23+2

Jande Tervetuloa! Pistin y:tä ja lisäsin siut listaan.

HE82 Eli vettä saa juoda kunhan ei litrasotalla ala kittaamaan, näin ohjeistus täällä P-K:n suunnalla. Samoin aamulla voi juoda lasillisen, mut sit ite kokeen aikana ei saa juoda edes vettä.

Omaa napaa Kyllä menee aika sukkelasti, taas kääntyi uusi viikko :) Veturi myllää edelleen ja mies ainakin väitti kuulevansa sen mylläilyt eilen kun makasi pää miun masun päällä. Ens viikolla olis lääkärineuvola ja sit samalla käynnillä nlatätin kanssa ruokavaliokeskusteluja ym. sen sokerirasituksen puitteissa - se paastoarvo kun oli pikkasen tämän kylän mittapuun mukaan koholla (5,1 suositus niin miulla 5,3 joka on suositus jossain päin :))

HT ja veturi 27+0

Täälläkin loma alkoi! Iiihanaa! 20.8 alkais vasta taas opiskelut, joten hyvin jää aikaa rentoutua tässä vielä. Minulla ei varsinaista sokerirasitusta ole, mutta mittsain äsken miehen isän mittarilla paastoarvon ja 4.7 oli. Viime viikolla oli sydämen uä kontrolli, kun ei saatu kunnolla varsinaisessa rakenneultrassa katsottua sydäntä, kun ei vaavi millään suostunut vaihtamaan asentoaan, vaikka kätilö yritti kovastikin heilutella sillä uä anturilla mahaa ja minä yritin kylelläänkin välillä olla, mutta ei! =) Köllötteli vaan selkä minun mahaan päin ja imi sormiaan! Onneksi oli kuitenkin sydämen rakenteet ok siinä kontrollissa. Niin ja silloin vaavi oli sellaisessa asennossa, että sen varpaat heilu korvien kohalla. Notkee lapsi totes vaan kätilö. :D Mutta ei kysytty kumpiko mahdollisesti olisi tulossa. Pitää jännittää loppuun asti. Painoarvio oli tuolloin 23+0 560g.

Mekin vakuutus otetaan Tapiolasta. Sai nyt 50euron juhla-alennuksen. Mutta kuulin myös, että ensi toukokuun loppuun on enää Tapiolalla tuo S-etu systeemi voimassa. Se ei kyllä ole hyvä juttu. Mistäs te muut olette vakuutuksen ottaneet?

Kyyhkynen ja tirriäinen 24+1

Tapiolasta on vakuutukset ja tulee olemaan edellen vaikka s-bonus loppuukin. Eivätköhän kehittele kuitenkin ihan yhtä palkitsevan systeemin tilalle, tai niin ainakin lupailivat jossain artikkelissa.

Kiitos sokerirasitusvalistuksesta! :D Mietinkin vähän, että olis aika kohtuutonta jos joutuis olemaan täysin juomatta 12h. Sen kyllä osasin maalaisjärjelläkin ajatella ettei mitään mehuja tms. juo vaan vettä ainoastaan :D

Meillä on myös kaikki vakuutukset Tapiolassa ja tulee olemaankin, oli s-bonusta tai ei. Tässä vaiheessa saa jo sen verran hyvät omistaja-alennukset, että ei kannata vaihtaa muualle. ;)

Mä olen popsinut noita rautatabletteja joka päivä sen yhden, mut jos ottaiskin vaan joka toinen päivä. Tänään en ottanut heti kun sängystä nousin vaan suihkun jälkeen, niin nyt ei sitten ole mahaankaan sattunut niin paljon. Mulla vaan on aamusin niin kiire aina, että kun se pitää ottaa puol tuntia ennen aamupalaa, niin sen takia oon ottanu sen ennen suihkuun menoa ja kärsinyt vatsakivuista :ashamed:

Suonenvedot on sitten palanneet pilaamaan meikäläisen yöunia. Vaikka syön sitä magnesiumia, niin ei näytä nyt auttavan ihan täysin. Heräsin viime yönä siihen, että oikeaa pohjetta kramppas 3 eri kohdasta! :eek: ja kun mieskään ei ollut vieressä että ois hieronu tai vääntäny vastaan, niin olin kyllä ihan itku kurkussa taas. Mikä ihme niihin sitten auttaa jos ei magnesiumikaan?! |O

Tulipahan taas kirjotettua, pitäis kai jatkaa töitä... :whistle:

H82 24+3

Heissan, neuvolassa käyty ja hb oli tippunut 111...sanoi et alkaa pikuhiljaa syömään rautaa...Paljonko se obsidan maksaa?entä se toinen mitä voi ottaa, en nimee muista?
Painoa tullu noin puoli kg/vko, esikolta oli tähän menness'ä tullut kokonaan yli 3 kiloa enemmän, eli taidan liikkua enemmän kuin esikon aikaan, kun esikon perässä mennään :D
Lääkäri ultrasi (oli Lääkärineuvola) olin ihan hoomoilasena et ihan tosi, no siellä se pikkuinen oli samassa asennosa kuin rakenteessa mutta pää oli alhaalla eli rt...jalat on vasemmalle ja siellähän ne kovemmat potkut tuntuukin :heart:
Tänään sitten lähdetään reissuun et miusta ei taia kuulua ennen sunnuntai-iltaa mitään, pitäkää muutkin hauskaa vkoloppuna, minä menen kihlajaisiin ja siellä kun ei kaikki miehen puolelta vielä tiedä niin voihan olla hössötystä varsinkin yhdeltä miehen tädiltä, sellainen höpsö se,.. :kieh:
no jos sen jotenkin kestäisi, menen nyt vahtimaan mukeloita ulos

Perfekta ja hattivatti 26+2

Kiitos HelmenTyttö, että lisäsit meikun sinne joukon jatkeeksi! Esittäydyn tässä saman tien kaikille, tuolla yli kolmenkymppisten pinossa sen jo teinkin.

Eli superjättijymy-yllätysvauvaa odotellaan rv 25+2. Meidän tarina on sellainen, että miehen kanssa ollaan oltu 17 vuotta yhdessä, yksi tuulimunaraskaus takana joskus 90-luvun alussa ja silloin lääkärini antoi tuomion, että mun piti olla täysin mahdotonta tulla raskaaksi. Niinpä ehdittiin jo miehen kanssa totuttautua ajatukseen, että meitä on ja tulee olemaan vain kaksi. No, sitten maaliskuussa oltiin lomareissussa ja sieltä palattua muhun iski vatsatauti, yhden päivän ajan istuin pöntöllä ämpäri sylissä ja tein kuolemaa. No, vuorokauden jälkeen pöntöllä istuminen jäi mutta oksentelu jatkui kunnes meikku viikon jälkeen lääkäriin valittamaan, että ihan kauhia pasilli meikäläiseen iskeny kun ei lähe millään pois, että liekö joku vaarallinenkin ulkomaanpöpö... Lääkäri kuunteli oireita ja kehotti varmuuden vuoksi tekemään raskaustestin. Mulla ensireaktio räkänaurut mut testin kuitenkin teinkin ja täydeksi järkytykseksi huomasin olevani raskaana! Että sellainen pöpö sitten olikin... :LOL: Mitään selitystä ei lääkärit ole osanneet antaa - mulla vaan viime syksystä lähtien jollain selittämättömällä tavalla elämä muuttui monellakin tapaa; ihan kuin jokin tuntematon käsi olisi 'napsauttanut' jonkin kytkimen päälle. Nyt olen ollut tästä raskaudesta täysin sekaisin ja pakostikin välillä nipistää itseään, että onko tämä tottakaan. Ja tietysti aina väliin herättelee pieniä paniikkeja, että entäs jos... Mutta yli keskivälin siis ollaan ja tähän saakka kaikki mennyt hyvin. Ultrien mukaan tervettä poikavauvaa odotellaan... Elämä on ihmeellistä. =)

LilliMenninkäiselle; kyllä tuntuu virtsarakossa juu! Poitsu tykkää jymmeltää tuolla ihan rakon päällä niin, että pahimmillaan vessakäyntien väli ollut kymmenisen minuuttia kun ei kauempaa uskalla olla ettei lirahtele housuun. :p

Jande No jopas kumma "ulkomaanpöpö" tosiaan :D Ihana lukea tuollaisia uutisia. Itse yritystä takana ennen tärppiä vain reilu 1½ vuotta, mutta kyllä sekin aika tuntui pitkältä. Teidän puolesta oon tosi onnellinen!! :hug:

Ihana tarina teillä Jande =) Olette varmasti tosi onnellisia vauvan tulon johdosta! Mullakin on ystävä jonka ei koskaan pitänyt saada lapsia (hyvänlaatuisia kasvaimia leikelty munasarjoista ym ) mutta niin vain heillä peräti kaksi täysin yllätysvauvaa =) Että osaa se elämä yllättää positiivisestikin. Niin ja tervetuloa joukkoomme :flower:

LilliM

Ihana tarina teillä Jande =) Olette varmasti tosi onnellisia vauvan tulon johdosta! Mullakin on ystävä jonka ei koskaan pitänyt saada lapsia (hyvänlaatuisia kasvaimia leikelty munasarjoista ym ) mutta niin vain heillä peräti kaksi täysin yllätysvauvaa =) Että osaa se elämä yllättää positiivisestikin. Niin ja tervetuloa joukkoomme :flower:

LilliM

Joo tuli sitten oikein kahteen kertaan :whistle:

=) :flower: Jandelle! Minäkin hiukan yli vuoden vaan koitin ja luovuin toivosta, mutta sitten tärppäsi. Minulta poistettiin 1,5v toinen munajohdin ja muutenkin lääkärit olivat epäileväisiä raskauden onnistumisesta. Kiva näinkin että onnístuu.

Joku siitä raudasta kyseli, minulle sopii sellainen juotava versio kuin Ferroforte. Muista tulee maha ihan älyttömän kipeäksi. Ja tuolla ainakin sain nostettua nopsasti hb:n 111 -> 121 =) =)

Minäkin taas saikulla supistusten takia. No ehtihän tässä välissä olla töissäkin jo viikon. Olisi kirjoittanut kaksi viikkoa, mutta pyysin viikon. Menen taas sitten kokeilemaan miltä töissä tuntuu ja jos ei hyvältä tunnu, niin mulla on synnytyslääkärin tarkistus taasen kahden viikon päästä. Hän sitten saa päättää jatketaanko pätkissä saikkua vai antaako loppuajan vai mitä kokeillaan. Toki jos supistelut lakkaa niin mielelläni töissäkin olen. Syyskuun lopussa tuo äippälomakin alkaa.

Mangnesiumisgta.... mulle tuli siitä pahaolo????? Vai olikohan jonkin yhteisvaikutus, napostelin illalla suklaapatukan ja sitten otin sen magnesiumtabun ja nukkumaan ja heräsin pahaanoloon. Ja kaiken kukkuraksi minulle on palannut tuo etova olo, onkos muille "huonovointisille" se tullut takaisin. |O siinä päivän vali, vali taas. No ukko ehkä säästyy sitten pahemmilta :snotty:

Hyviä vointeja :hug:

viivin 27+1 (haa ... olinkin viime viikolla viikon etuajassa )

HE82: Elikkäs suonenvetoihin auttaa tuon magnesiumin lisäksi villasukat yöksi!Eikun sukkia siis kaapista kaivelemaan! :D Itselläni ainakin auttoi.
Viivin: Täällä on tuo etova olo aika ajoin nostanut päätään. Onneksi ei sentään oksentamiseen asti ole mennyt!

Yhteistyössä