Heipä hei kaikille!
Meikäläisen extreme ei jäänyt pelkkään kiireelliseen sektioon, vaan maanantaisen tikkienpoiston jälkeen haava repesi auki tiistai aamuna!!!! Olin (onneksi) juuri syöttänyt pojan ja laskin hänet lattialle viltin päälle kun haava aukesi kuin vetoketju krrutss.... |O Veren sekaista kudosnestettä tuli reippaasti ja siinä hetken aikaa mietin, että mitä h....ttiä teen, olin yksin vauvan kanssa kotona!!! Hätäpäissäni painoin haavalle kasan harsovaippoja ja soitin äitipolille, että mitä tehdään. käskivät tulla naistentautien polille suoraan, joten paniikkimaisen tavaroiden keräämisen jälkeen suhattiin beben kanssa sairaalaan taksilla. Eihän siinä mitään, lääkäri totesi, että haava ei ollut tulehtunut tms. ja laittoivat osastolle odottelemaan toimenpidettä. Spinaalipuudutuksessa sitten tarkastettiin haava pohjia myöten, onneksi vatsalihaskerroksen ompeleet oli hyvin kiinni ettei ollu suolet sylissä, ja tehtiin haavan reunoihin uusi pinta sekä ommeltiin uudet tikit koko haavan matkalle. Kyllä oli kipeä olo jälkeen päin, tuntui jopa alkuperäistä sektiota kipeämmälle!!! Vauva oli hoitolapsena synn. vo:lla ja seuraavana päivänä kinusin luvan lähteä kotiin kun mies sai järjestettyä viikon vapaata kotiin auttelemaan. Täytyy sanoa, että vaikka itse olenkin hoitaja ja kaikenlaista nähnyt, niin kyllä se on karmeeta kun tollasta sattuu omalle kohdalle... tuntuu, että itku on kurkussa vieläkin :/ Lääkäri vaan totesi, että joskus vaan käy näin... no kävin heti hakemassa tukivyön apuvälinekeskuksesta lainaan ja totesin, etten enää kolmatta kertaa leikkauspöydälle lähde... Hoitajat lohduttelivat, että olisi voinut olla pahempikin komplikaatio, esim kohtutulehdus, joten täytyy olla onnellinen että pääsin näinkin vähällä. Ja minäkun erehdyin luulemaan, että sektiosta toipuminenhan on lasten leikkiä alapään tikkauksiin verrattuna
No, tikit poistetaan ensi torstaina, joten sormet ristiin, että nahka pysyy tällä kertaa kiinni.
T: Äitikkä78 ja poika 13 vrk