Onnea vaan kaikille vauvaantuneille, ketä en ole onnitellut vielä. Meinaa olla aika kiirusta kolmen kans. Ei meinaa nettiin keretä. Prinsessa kasvanu kovasti,
tänään paino 2590 g ja
pituus 47,9 cm. Hyvin kasvanu.
Lähtöpainohan oli 2070 g ja 45 cm. Kolme viikkoa tuli eilen täyteen prinsessalle.
Neidille oli tullu nyt 260 g/vkossa, kun eilen neuvolatäti kävi ja tänään käytiin lapsipolilla mittauksis ja paino tuo jonka mainitsin.
Lypsän edelleen itte maidot, mutta nyt saadaan mennä yöt jo imetyksellä. Viime yönä kokeiltiin ja tytteli heräs itte n. 3 h välein syömään rintaa ja nukuin syötönvälit suht hyvin. On ollut heti rytmikästä kotona nukkuminen ja itte heräilly syömään. Osin laitoksellakin jo.
Vähän helpottaa kun pulloa tarvii antaa vaan päivisin ja illalla, öisin rintaa. Imee tosi hyvin rinnasta maitoa ja nukahtaa tyytyväisenä sen jälkeen, nukkuu vähintään 2-3 h öisin ja päivisin. On kyllä jo hereilläkin ja seurustelee.
Pullosta menee n. 60-100 ml kerralla ja imetän vielä lisäksi. Nyt alan tekemään niinpäin että imetän eka ja annan pulloa päälle, jos vaikuttaa nälkäiseltä vielä.
samir05 Rintatulehdusta ei mulla ole ollut, mutta lähellä on ollut. Rinta tuntuu kovalta ja siinä tuntuu paukuroita, kun maito pakkaantuu. Kipeät ja kuumottavat ja voi nousta kuumekin ja silloin pitää hakea kuuri. Lypsämällä oon saanu ehkäistyä ja vauvat imeneet yleensä hyvin, ei ole liian pitkiä pausseja, n. 2-3 h välein riittävä. Oon aina imettäny yötä päivää vauvan tahtisesti. Nytkin samoin.
Jälkivuoto muuttuu pikkuhiljaa vaaleammaksi, mulla verinen vuoto lakkasi eilen. Vuotoa voi tulla vielä aika kauankin, mutta ei enää veristä. Jos jälkivuoto haiskahtaa muikealta, siinä yleensä tulehdus ja tarttee kuurin, mulla oli sairaalassa 5 pv kuuri, kun oli hajua. Meni muutamassa päivässä haju. Söin kahtakin kuuria.
Tsemppiä ja jaksamisia vielä nyyttiä hakeville. Hyvää yötä!
Neeanäiti ja Netta 21 vrk