*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Minäkin täällä...

Eilen olin ihan puhki toissa päiväisestä, kun puuhailin kaikenlaista. Illalla käytiin lähikaupassa kävellen enkä meinannut kotiin päästä kun vatsaan alkoi vihlomaan niin pahasti ettei oikea jalka taaskaan meinannut nousta - ainakaan ilman kunnon kipua. Siellä sitten seisoskeltiin muutaman metrin välein. Onneksi oli mies seurana. Päivällä pikkasen supisteli, aika pitkäänkin mutta ei mitenkään kipeitä.

Yöllä ei sit mitään... Huomenna on äippäpoli. Teen itselleni koko ajan hallaa toivomalla, etteivät päästäisi enää kotiin vaan tehtäisiin jotain... :ashamed:

41+0
 
Marrasvauvalta terveisiä: Kello 5 aamulla on alkanut supistelemaan ja kivuliaammiksi ne on muuttuneet klo 6 aikaan. -Ovat nyt lähdössä ainakin näytille mutta toiveissa on päästä tositoimiin, kun supistukset ovat kerran säännöllisiä ja tulevat vartin välein ollen kuitenkin kivuliaita. Ja Marrasvauvallahan laskettu aika oli jo 16.11 joten tuskin passittavat takaisin kotiinkaan... Nyt jännitetään ja pidetään peukkuja pystyssä! :flower: Tsemppiä Marrasvauvalle!!
 
Ja taas ilmottaudun aamun nimenhuutoon :( Oireita ei yöllä sitten minkäänlaisia. Onkohan MARRASVAAVI päässyt tositoimiin, vähän siltä kuulosti.

Jos ei olis sitä aikaa ä-polille huomenna, en tiedä millä itseäni tänään huijaisin. Joten VEIJARI, samoissa tunnelmissa. Toivon niin, ettei sieltä tarvis enää palata. Tekis sitten edes niin kovakouraisen tutkimuksen, että se sais jotain aikaan. Tää on kyllä niin hullua toivoa kipua! Millähän sitä sitten selviää, kun se oikeesti iskee. Mulla ei ole tosi kipeitä suppareita ollut vielä koskaan.

Nää päivät on niin pitkiä...

metsäapila ja myy 40+6
 
Täällä on yhtenä myös vähän hiljaisempi palstalainen... harmittaa ja kypsyttää niin tajuttomasti, vaikka ei saisi... Ilmeisesesti tämä lasketun ajan yli meno on kuitenkin yleisempää .. olen ymmärtänyt tai mulle on sanottu.. jos se yhtään lohduttaa.. ja onhan se vauvalle aina parempi, että on kypsempi...Mua se ei kyllä kauheesti lohduta...Kauheesti tulee kyselyjä - mitä niihin sitten vastaa... Onko v-mäistä jos laittaa, että kyllä mä sitten ilmoitan ihan varmasti, kun jotain tapahtuu.... En vaan jaksais raportoida kaikille tätä kypsää olotilaa - kuitenkin positiivinen ja elämän hienoimpia asioita kyseessä ja samalal monelle kipeä, mahdoton, asia...Täällä etelässä kelikin on synkkä ja vetinen...saappaat jalkaan, jos ja kun ulos aikoo...JES! Illalla menen -mikä taas tietää "tuhansia" omasta tilanteesta raportointeja - yhteen työpaikan tilaisuuteen... on kuitenkin kiva nähdä mukavia työkavereitani ja kyseessä on kiva tilaisuuskin ja hyvät tarjoilut ;)... Taidan päästä vielä ensi pe 5.12. oleviin pikkujouluihinkin... toki vauvaltakin oisin sinne voinut mennä muutamaksi tunniksi... Eilen oli aikamoista suonenvedon tyyppistä nivusissa ja alavatsassakin kipuja ja kun niistä menin puhumaan miehelle, että jos tämä yltyy vielä nukkumaan mennessä otan ainakin yhteyttä synnärille... mutta siihen ne sitten loppuivat...ei olis parantunu puhua mitään... toivottavasti mies sai nukuttua, mä ainakin nukuin tosi hyvin ja pitkään. Nyt olo on taas kuin ei raskaana oiskaan... jos unohtaa tuon normaalipainavamman jalkkiksen vatsan kohdalla. Vointeja ja iloista mieltä kaikille! Samassa veneessä olijoita riittää.
 
OUJEEEEE Mitä mitä, MarrasVaavi ja Marrasvauva pääs hommiin!! Hienoa! Pitää vissii vaihtaa oma nicki marrasmaminaks jos se lähtö tulis miuleki sit tänää:D:D Eihä se tulis kuulookaa et marrasvaavi tai marrasvauva synnyttäisivät joskus muullo ku marraskuussa:)

Kyllä on sitten ihana ja pienoinen teidän prinsessanne, Neeanäiti!! :heart: Onnea kotiinpääsyn johdosta!

Pamppis, kyselyt alkanu miutakin kohtaan..... toiset jopa olettaa et kun la on huomenna, niin se myös sit syntyy sinä päivänä!? mitä v*ttua!?! miten aikuiset ihmiset voi olla niin pihalla:D

Jännä! Onnea täysistä viikoista! (ja tietty muutkin joilla tänää poksuu!!) Mie kyl nostan hattua siun koulunkäynnistä! Ite en todellakaa jaksas enää käyä koulussa tän kaiken muun lisäksi! WAU siuta!!

Itse heräsin vasta puol kymmenen! Kyl mie viel itteni ymmärrän, mut ees esikoinen ei herättäny aiemmin!!:eek:
Muistan jostai kuulleeni et ennen synnytystä tulee nukuttua tosi hyvin?!? Aika hyvä tuuri ois jos syntys esim huomen ku on sillon LA!
Voimiakin ois vaikka millä mitalla, jaksaisin lähtee vaikka kaupungilla käymää, mutten uskalla:) niiku siis yksin ja linkkien (=bussien.. en tiedä miten muualla kutsutaan, mut näin meil päin:) ) avulla.. Jos ois joku kaveri ja autokyyti niin vois ihan hyvi lähteä=)
 
hansuliini, ei toi oo töykeästi vastattu kyselijöille, ihan normisti miusta.
Itekin sanon tollain jos haluan olla mukavampi:) sit jos tosissaan ottaa päähän, ni annan palaa vaan ja kerron miten paskalta voi toisinaan tuntua, niin kyllä ne sit hätkähtävät ja osaavat olla kysymättä uudelleen:D:D
 
minäkin ilmottaudun nimenhuutoon! :wave:
ei ihmeempiä tapahtunut,joten kohta suuntaan parturiin rentoutumaan :)
huomena olis LA,mutta tuskin tulee ulos tai sitten pitäis olla lentävä lähtö ;)

jaksamisia vielä meille mahakkaille tässä loppumetreillä!!
kohtahan on kaikilla jo LA tullut ja mennyt?!?!
 
Moi taas,

wau, olisko meistä oikeesti pari 'marrasta' päässy hommiin!

Aamulla kirjotellessani ei ollu kaikki aivosolut heräilly, joten jäi vastaamati siihen maminan kysymykseen virtausten mittamisesta. Juu, ei oo miultakaan koskaan mitään virtauksia mitatu! Ehkä se ei kuulu E-KKS:n tapoihin.

Ja noista laskujen maksuista oli eilen puhetta. Meillä kans minä hoidan ihan suosiolla ne. Itseasiassa ukko ei tiedä (ei halua tietää ) edes mein pankkitunnuksia! Hälle kuulemma riittää, että pidän käyttötilillä sen verran rahnaa, että päivittäiset ostokset saa hoidettua. Ja jos jotain suurempaa on ostamassa, ni kertoo sitte ensi miulle ja voin vastaavasti ain kertoo löytyykö limittiä vai ei.. :LOL:

Niin ja Neeanäidille piti jo aamulla kommentoida, että suloinen tytteli profiilissa! Laittakaanhan muutkin vauvautuneet kuvia lapsosista!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnihiiri68:
Täällä ollaan :wave:

Nyt on kiire hakemaan meidän uutta autoa, joten en ehtinyt edes teidän viestejä lukemaan :LOL: Täytyy sitten iltapäivällä paneutua vähän tarkemmin mitä täällä on tapahtunut :)
Luin ensin, että sanoit "en ole ehtinyt tein vitsejä lukemaan".. :D Noh, aletaanhan me vissiin kohta jo melkosia vitsejä ollakin!

Mikäs kärry teille tuli? Sorry jos olet jo aiemmin sen kertonutkin, on mennyt ohi silmien autuaasti...

 
minen oikeest jaksa ootella enää:D limatulppaa tunkee vieläkin, kai se meinaa poistua nyt kokonaan.. Kattelin et samirilla alko tulppaa irtoilemaan n.3pv ennen synnytyksen käynnistymistä, tää ois miun toka päivä..:D:D jospa seuraisin samirin jalanjälkiä:D
 
mäkin tääl kiusaan vaan itteeni sillä neuvolaan oon lähdös ja toivon että ois jotain "vialla". ei pahaa mutta sellaista että pitäs äippäpolil lähtee käymää ni sais tietää mikä tilanne tuol alhaal on.mut ku kaikki on todennäkösesti kunnos.mut jospa se aika tilattais sinne nyt.miksei mulla neuvolas tuu koskaa semmonen itkufiilis?siellä kun itkis oikeen kunnolla ni neuvolatäti pistäis varmasti vauhtia pyöriin.

illalla tääl onki sit joulunavajaiset ni aattelin siskon kaks lasta hakee mukaa ja mennä niitten kans käväseen kattomas pukkia ja ilotulitusta.

onnekkaita ne jotka hommiin on päässeet.kateeksi käy! :/

nyt pukemaan...
 
mamina Ehkä ihan hyvä mennä sinne kouluun niin saa välillä jotain muuta ajateltavaa. Toisaalta nyt kaikki kyselee sitte ja ihmettelee miten mä en vieläkään oo synnyttäny. |O Ajattelin kouluun kävellä ja ehkä jopa takasinki.

Joo, mäki oon sit marrasjännä. Ehkä pääsis tosiaan vauhtiin. Eihän täs oo pirulainen ku kolme päivää tätä kuuta jälel. Ja mä lupasin ittelleni ettei mee joulukuun puolelle. Ukollaki synttärit sitte itsenäisyyspäivänä... Olis kiva olla kotona viettämässä niitä. Ajattelin että josko illalla leipois jo pipareita. Olis jotain tullu leivottua.

suklaapahkina Mäki voisin soittaa äippäpolille että voisko tulla käymään, ihan vaan sorkittavaks :LOL: Mitäköhän ne sanois...Passittais hoitoon :D

On tainnu tietämätön lähtee puskeen nyyttiä ulos! Vai menikö joku tietämättömän viesteistä ihan ohi. En kai mä niin sokea ole :eek:

Mulla on ollu jotain suppareita tänää mut eipä mitää ihmeellisiä. Huvikseni soitin ukolle ja kerroin ni olisitte kuullu sen äänen... Mä sanoin että jatkaa töiden tekoa vaan että ilmotan jos tulee jotain muutoksia näihin turhiin supistuksiin. Mut eipä oo tapahtunu mitää.... Olipahan vähän kiva härnätä ukkoa :D :saint: Ei oo muutakaan tekemistä.
Anoppi soitti (taas) ja kyseli. |O Antais mun olla... Luuleko se että me ei ilmoteta sille. Luultavasti se on se jolle soitetaan voiko tulla lapsenvahdiks, niin miks pitää kysellä?

Noniin... Nyt täytyy taas rauhottua. Vointeja teille... Mä meen tekee jotain ja tuun lukee teidän viestejä 5 minuutin välein ;)
 
MANHIS ja JÄNNÄ-täällähän minä :wave:

eli paikalla ollaan..en päässy sängystä ylös ennen 12.00...ei tainnu eilinen kova kopelointi tuottaa haluttua tulosta...
nyt on vaan selkä ja nivuset ja alamasu ihan rikki ja "liekeissä"särkee ihan tajuttomasti...

ja sit ihanaa jakaa tää tieto mut voi perkule et on sit yön aikana pullahtanu kipee pukama |O
mul ei oo ikinä tollasia ollu..kävin rasvaa hakemassa mut eipä se nyt kerkee ennen synnytystä pois lähtee ja voi luoja et on kipiä :ashamed:

noh palaan myöh pakko mennä makaa kun sattuu niin pirusti tää istuminen

rv 41+6 :eek:
 
tietämätön..voi hitsi sentään..olin jo ihan varma et olet lähtenyt nyytin hakuun!!
synnytyksessä vasta kamalat pukamat tuleekin..mulla oli varmaan puoli peräsuolta ulkona..eka viikko oli tuskaa, sit pukamat alkoi laskemaan..mulla on aina ollut toipumisessa tuskallisinta just noi pukamat..kun ei istumaan pysty..
 
Paikalla!!! :whistle:

Pää on ihan posliinista...niin oon agressiivisella tuulella tänään...ei mitään kummempaa syytä, mutta hurisee vaan nupissa... Jospa tää tästä vähän laantuis päivän aikana. Tuun myöhemmin moikkailemaan uudestaan...

Ellie
 
Täällä minäki :wave:
:kieh: :kieh:
Pakkaillu taas koko päivän. Niin kauan aina kunnes alaselkä lyö lukon päälle ja hädin tuskin pääsee käveleen. Ku nyt pääsis muuttamaan ni ois ihan jees. Sais sit laitettuu vauvallekki valmiiks jotain. juu mul ei tosiaan oo tääl yhtään mitään laitettuna ton muuton takia. No,tuskimpa tarviikaan. On tää vähän ristiriiyasta ku kuitenki toisaalta kokoajan toivoo et syntyis jo syntyis jo!
 
No niin, nyt on uusi auto pihassa. Pamppis, Volvo V70 hankittiin, sellanen esittelyautona ollut, joten ihanan vähän ajettu ja ihan kuin uusi :) Tää auto jää sitten mulle käyttöön äitiysloman jälkeen, kun se on diesel ja mulla on työmatkaa sellaset 60 km suuntaansa, joten noita kilometrejä tulee ihan kiitettävästi.

Neeanäiti, onnea kotiutumisesta. Ihana prinsessa sulla :heart:

Marrasvauvalle ja Marrasvaaville paljon tsemppiä, taisivat molemmat päästä jo tositoimiin.

Mulla vihloi eilen melkein koko päivän tosi ikävästi tuonne alakertaan, mutta tänään ei sitten just muuta kuin vähän menkkamaisia kipuja... Mutta kai jotain sentään alkaa tapahtumaan kun alkaa edes vähän olla kipuja :) Ihan hämärää, että me ollaan kaikki hyvillämme kun alkaa tulla kipuja, taidetaan olla ihan pervoja :LOL:

LA olis sitten huomenna, mutta ei tällä menolla kyllä meidän vauveli synny silloin :)
 
Marrasvauva pääsi tositoimiin! Nyt odottelee saliin pääsyä kun kuulemma kova ruuhka juuri synnytyspuolella. Kun marrasvauva pääsee saliin asti niin sitten kalvot puhkaistaan. Tällä hetkellä supistukset ovat hiljentyneet mutta kohdunsuu 5cm auki, joten kalvojen puhkaisu varmasti nopeuttaa synnytystä. Varmaan muutaman tunnin kuluttua saadaan kuulla ilouutisia vauvelin syntymästä! Niitä odotellen... :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnihiiri68:
No niin, nyt on uusi auto pihassa. Pamppis, Volvo V70 hankittiin, sellanen esittelyautona ollut, joten ihanan vähän ajettu ja ihan kuin uusi :) Tää auto jää sitten mulle käyttöön äitiysloman jälkeen, kun se on diesel ja mulla on työmatkaa sellaset 60 km suuntaansa, joten noita kilometrejä tulee ihan kiitettävästi.
Tervetuloa 'traktorikerhoon'! :D Meil o samanlainen, tosin 3 vuotta vanha jo.. Ja bensa. Mut hyvin sillä eteenpäin pääsee!

Joo, laskettuaika olis täälläkin huomenna käsillä. Mut enpäs tiedä, melkonen mäihä täytyy olla, et huomenna syntys.

Just torkuin päiväunia tos sohvalla, selkää vähän rupes juilimaan, mutta nekin juilimiset päätty kun nousin kävelemän! Esikoisesta miulla tuntu selässä kipua koko päivän, sit illalla tuli lähtö. Siks jo äskenkin kun havahduin niihin kipuihin, ni ekana aattelin, et mitä hittoa, nytkö se lähtö tulis? Ekaa kertaa oli edes koko sairaalaanlähtö mielessä. En tiiä, oon vissiin outo. Tottakai toivon ja haluan et tää vaavi syntyy, mutta en ole osanut miettiä, et tulis jo, tulis jo. Olen kokoajan ollu sitä mieltä että yli menee. :eek: Se onki sit ylläri jos lähtö tulee aiemmin! :LOL:

Ääh, täytys kauppalappu ennen kolmee vielä rustata, lähetään samantien kauppaan ku ukko kotiutuu. Joten moooro! :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja OnnenOmena-75:
Marrasvauva pääsi tositoimiin! Nyt odottelee saliin pääsyä kun kuulemma kova ruuhka juuri synnytyspuolella. Kun marrasvauva pääsee saliin asti niin sitten kalvot puhkaistaan. Tällä hetkellä supistukset ovat hiljentyneet mutta kohdunsuu 5cm auki, joten kalvojen puhkaisu varmasti nopeuttaa synnytystä. Varmaan muutaman tunnin kuluttua saadaan kuulla ilouutisia vauvelin syntymästä! Niitä odotellen... :heart: :heart:
Uuh, hienoooo!!! :heart: Tuu sit kertoo mitä sieltä putkahti! =)

 
Jess!!! Hyvä Marrasvauva!!!!!

Jep jep...Ne ihanat pukamat...Oikein odotan niitä innolla :x Mulla jo nyt vaivannu melkein koko raskauden, niin mitäköhän se on sitte. Mulla oli viimeks kaks ja toinen oli peukalon kokoinen...Hyi hitto! Käy nyt sitte kakkosella semmosen kanssa!!! Anteeks suorapuheisuus...Asioista pitää puhua sellaisina ku ne on :LOL:
 

Yhteistyössä