*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Alkuperäinen kirjoittaja Teho:
Yleensä odotan innolla viikonloppua, mutta nyt on edessä tylsä vkloppu, kun miehelle salibandyturnaus, joka kestää matkoineen 6t. Muutenkin on jo turhauttavaa olla yksin kotona viikolla niin sitten vielä pitää kärvistellä vkloppunakin :( Täytyy käydä varmaan lainaamassa joku hömppäleffa vklopun kunniaksi. Edellis vkloppuna katoin Sinkkuelämää-leffan. Ihan ok, mutta ei se ollut kyllä yhtään niin ronski kuin se sarja.
Aini, vielä piti Teholle kommentoida.. Ootko nähny PS. Rakastan sinua? Tai lukenu kirjaa? Se on yks leffavinkki! Ja nimenomaan suosittelen sitä sen enemmän, jos et ole vielä kirjaa lukenut.. Ite luin kirjan eka ja muistin tapahtumat liian hyvin - odotin kokoajan leffassa tapahtuvaksi samoja asioita. :/

Mut ihan hyvä se leffa oli silti! =) Siis jos tykkää tommosesta romanttisesta jutusta.

 
LEP
Mä olen ihan varma, että tämä syntyy vasta sitten kun on pakko. :kieh: Jos yhtään äitiini olen tullut. Silläkin kun synnytys käynnistynyt vasta sitten kun ollut pakko. Sitten siellä masussa on jo se viisi kiloinen mötikkä. :D Viimeksi arvio oli vajaa 3300g (rv38+2). Saa nähdä minkä verran se nyt siellä viikossa aina kasvaa. Ja mikä tässä loppuodotuksessa on ressaavaa? No se kun mies kokoajan hokee, että eikö se voisi jo sieltä syntyä? Miksi sä et jo synnytä? Kai mä tän täältä jo mielellään synnyttäisin, mutta ei ole ihan mun käsissä tää homma! :kieh:

Täällä Kuopion seudulla ei myöskään käynnistellä kovinkaan helpolla, vaan koitetaan odotella viimeiseen asti että käynnistys yksin. Koittavat vältellä väkisin käynnistyksiä kuulemma sen takia, että se usein on niin paljon kovempi koitos sitten jo. Et vaavallekkin ois parempi syntyä silloin, kun synnytys itse päättää käynnistyä.
 
ja miestä taas odotellaan kotiin saapuvaksi.

onko muuten kellään tietoa mitä tarkoittaa että vauvan pää on ihan takana? vauva on siis RT:ssä ja aikas alhaalla.neuvolatäti kokeili muutamaankin kertaan ja sano sit et oho ompa tämä pää täällä takana.sanoi jotenkin jännän kuulosesti (tai sitten kuvittelin).en kerennyt siinä kysyä et onko jotain haittaa.ja nyt oon jääny miettimään tarkottaako se jotain.ainakin sitä että suoli tyhjenee viimestään synnytykses kokonaan kun vauva puskee ulos tullessa suolta vielä enemmän.että iha kätilöitä ajatellen olis parempi antaa jotain tyhjentävää. :LOL:

ja nyt ne on rantautunu tännekki.raskausarvet siis.oon ajatellu säilyväni niiltä mut tänää hoksasin et onha niitä tullu.ois nyt saanu tulla vauva ulos tai tulla äkkiä et enempää ei tuu.ei niitä kyl oo ku joku 3-4 viivaa ja iha 1-2cm pitkiä. :p

en saa itteeni siivoamaan.en.pyykkejä oon peräti laitellu ja vessa on siivottu.ja ihan pikkasen paikkoja järjestelty.että jotaki ees. ;)
 
Metsäapila ja muut marrasmassut!

Täällä yksi jättiläisvauvojen pyöräyttäjä ilmoittautuu! Sitä en tosin ole omasta tahdostani vaan olen joku luonnonoikku. :LOL: :headwall: Eli minä se juurikin olen jonka synnytys käynnistettiin vauvan suuren koon takia. Olen itse pieni 162cm ja 60kg joten ei ajattelisi päältä päin että ne minusta ulos mahtuu mutta lantio on hyvä. Synnytin vuonna 2000 lähes 5kg pojan ja odotusaikana puhuin vauvan suuresta koosta,jota ei kuitenkaan otettu todesta, koska edellinen poika oli ns. normaali eli 3740g. ja mun sf-mitta oli keskikäyrällä.Synnytin siis luomusti tuon 4900g painavan pojan. Nyt sitten mut otettiin tosissaan ja painoarviota tehtiin pariin otteeseen. kilojahan tässä raskaudessa mulle kertyi nippanappa 4kg ja siltihän tuo vauva painoi 4720g. :snotty: napanuora oli lähes metrin mittainen ja istukka täydellinen eli ilmeisesti mun kohdalla vauvoilla vain hyvät ravinnonsaannit....hieman liiankin. :LOL:
 
TIETÄMÄTÖN Yritänhän minä. Nätiltä kuulosti toi nimi. Meillä kanssa nimien kanssa haasteena että sen on sovittava niin suomalaisten suuhun ku marokkolaistenki suuhun ja tietty sukunimeenki ois kiva että se sopii. Tytön nimi ollu valmiina jo 8 vuotta ja se taitaa meillä jäädä käyttämättä ku kolmas poika todennäkösesti tulossa.
 
Nimistä: Meillä on nimi ollut valmiina sekä tytölle että pojalle. kun tämä tyttö syntyi tuli pakostakin mieleen että ei meidän nimi sovi tälle neidille...Liian tyttömäinen emännän kropassa. :LOL: Mieleen tuli vain Helga-neiti tai Justiina tai joku muu vastaava. :whistle: Mut nyt kun vauvasta on turvotus lähtenyt niin on kasvoiltaan siro ja "naisellinen" joten hyvinkin voi alkuperäinen nimi tulla mitä mietittiinkin. :D

Ps. käynnistys ei ollut ollenkaan kurja kokemus vaikka pelkäsin myös etukäteen kun luulin sen olevan rajumpaa kuin luomuna alkava synnytys. Muuta eroa ei siinä ollut kuin se, että supistukset tulivat hieman tiheämpään kuin normaalisti eli 2min välein. mutta eivät todellakaan olleet sen kipeämpiä kuin jo kotona ollessa olivat olleet. Kipeät supistukset alkoivat vasta kalvojen puhkaisun jälkeen, joka oli tuttua jo muista aiemmista synnytyksistä. Ja sit pian vauva olikin jo maailmassa. Mulle siunaus on ollut myös vauvojeni pienet pään koot. Tällä tyttösellänikin oli vain 35, mikä on aika pieni suhteessa kroppaan.
 
Samir05 ja tietämätön: Me voitaisin "manailla" masujamme yhteistuumin ja sopia viikonlopuksi treffit tuonne NKL:n suuntaan :D . Oisin ainakin enemmän kuin valmis saamaan nyytin syliini :heart:

Kyllä on olleet OnnenOmena kiitettävän kokoisia nuo sinun "tekeleesi". Täällä kanssa on ollut mietintää tuon koon suhteen, joka onneksi on vielä tuossa neljässä kilossa. Saa sitten nähdä mihin asti se vielä kipuaa ja miten vääräksi tuo arvio todellisuudessa osoittautuu...Luottavaisin mielin kuitenkin odotan tulevaa synnytystä, että kyllä se sieltä sopii tulemaan =)

Raskausarvista vielä. Itsellä oli pari jo valmiina kun tuossa jokin aika sitten olin painoltani näissä samoissa mitoissa kuin mitä nyt loppuraskaudesta olen :ashamed:
Ne on kyl hauskoja siinä mielessä, että kun niitä katsoo paljaalla silmällä niin ne eivät ole kovinkaan pahan näköisiä. Päätettiin sitten tuossa yks ilta ottaa valokuva masusta, ja salaman kera tottakai. KAUHEETA, oikeen säikähdin millaiset salamat masussa olikaan :LOL: :LOL: :LOL:
 
onnenomena...meillä oli pojalla samankokoinen pää, vaikka painoi sen 2790g..meillä lapsilla kaikilla isot päät syntyessään. esikoisella joka syntyi 41+3..3560g oli pää 37cm..toisella lapsella 36cm(3390g), tytöllä pienin 34cm(2885g), nelosella(2775g)35cm...
nyt vauva vielä syntyi avotarjonnassa, ja siinä tulee kuulemma jokunen sentti päänympärykseen lisää..onneks lantiossa oli tilaa..tuskaa oli..mut hengissä selvittiin..
 
Kiitos ONNENOMENA rohkaisusta. Kuulostaapa aika hurjalta, että sulla on ollut noin isoja vauvoja synnytettävänä, jos itse olet niin pieni. Mutta myös lohduttavaa, että ei kai se sitten maailman loppu ole sekään. Tekee vaan pikkusen kärsimättömämmäksi näinä viimeisinä päivinä / viikkoina, kun ei tiedä, miten se vielä paisuu.
 
Kyllä siitä selviää! Ja onhan siellä sairaalassa osaavat ihmiset jotka näkee tilanteen sit paikan päällä. Mut ymmärrän paremmin kuin hyvin että sitä kokoa murehtii ja miettii. Jännää on kyllä kun ensin muakaan ei uskottu vaikka kuinka yritin puhua vauvan suuresta koosta ja nyt sit kun on "kokemusta" niin kaikki alansa osaavat sanovat että "kyllä äiti itse sen yleensä parhaiten tietää, onko vauva liian iso vai ei". Uutta oli myös tuo, että yleisesti ei käynnistetä vain vauvan suuren koon vuoksi. Mulla se ainakin oli selvästi ainut syy. Mutta myös tuota "jauhettiin" että onhan sieltä masusta ennenkin mahtunut suuri vauva tulemaan niin miksei nytkin... Ei paljon lohduttanut tuo tieto kun juuri sitä pelkäsin että joko taas joudun samaan tilanteeseen. Hih_ onneksi sain käynnistyksen ja vajaa 200g pienemmän vauvan :LOL: :LOL:
 
Täällä ollaan :wave:

Oltiin tänään autokaupoilla ja tuli sitten hankittua uusi auto :) Tulee ihan tarpeeseen, vaunut mahtui vanhaan autoon just ja just, mutta tähän uuteen farkkumalliseen ne menee ihan miten päin vaan.

Täällä ei siis mitään merkkejä synnytyksestä, ei limatulppaa tai yhtään ainutta supistustakaan :) No, minähän olinkin veikannutkin että vauva syntyy vasta 1.12. :D

Meillä on hoitotasot sekä alakerran kodinhoitohuoneessa että yläkerrassa vauvan omassa huoneessa, mutta myös minä aion mahdollisimman vähän säätää vauvan kanssa yöaikaan eli vaipat vaihdetaan vain jos vaipat tursuaa tavaraa :LOL:

Nimi meillä on ollut päätettynä jo rakenneultrasta lähtien :) Tosin jos vauva nyt ennakkotiedoista poiketen onkin poika, niin sitten ollaan kyllä ihan lähtöruudussa, koska nimi on päätetty vain tytölle :saint:
 
Hehei!
Täällä minä, minnekäs mä nyt olisin lähtenyt... On menny koko päivä vastaillessa "no, mikä on olo"/"onks vauva jo syntyny"-tekstareihin ja puheluihin :D :headwall: :headwall: :headwall:
Lääkärillä kävin eilen, sanoi vaan, että kohdunsuulla tuntuu ihan erilaiselta kun viikko sit (eiks oo ihan selkee diagnoosi) :eek: , kohdunsuu kuitenkin vielä kiinni... Ultratessa totesi, että ei ollut tunnustellessa ihan varma, oliko kyseessä pää vai peppu, kun toi meidän vaavi on niin mobiili...luojan kiitos pään tunsi :LOL: Se tästä oliskin vielä puuttunut! Ja viime yö meni makeasti nukkuessa, herätessä en edes tuntenut koko mahaa ja tajusin, etten myöskään liikkeen liikettä koko yönä. Oli sit paniikissa siliteltävä ja tökittävä vaaviparka venyttelemään muutaman vedon, että sain mielen rauhan :D Kauhee mä oon.
Kovasti veikkailin huomista putkahtamispäiväks, mutta pitäis kai lykätä veikkausta tuonnemmaks...
Meillä on nimi mietitty molemmille - tasan yhdet etu- ja toisetnimet. Täällä nimi pitää antaa heti. Meidän vauva kyllä ristitään Suomessa, mutta " me julkaistaan" nimi kuitenkin heti vaaviuutisen yhteydessä. Mieheni ei yksinkertaisesti voi ymmärtää, miten vauva vois olla "pelkkä vauva" ristiäisiin asti...mulla ei siis ollu valinnanvaraa... Eipä oo muutkaan täälläpäin kuullu moisen suomalaisesta käytännöstä, kun oon kertonut.

Joo saa nähdä, montako vaavia syntyy viikonlopun aikana...mä veikkailen 4:ä.

Mukavaa, supistusrikasta illanjatkoa kaikille!!!

Ellie 40+1 :wave:
 
Mut edelleen mie oon "huolissani" missä MarrasVaavi on!!! vähän on liian kauan viime ilmottautumisesta:D:D ;)

*M* ai oothan sie eilen illalla kirjautunut sisään...mut kuitenkin, eihän sitä tiie mitä viimeyönä on tapahtunu ku ei oo tänää kuulunu mitään:D
 
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Jos nää jutut ei saa aikaan supistuksia, ni ei sit mikään! Hirnun täällä vedet silmissä ja lähes kuset housussa!! Vai onko noi oikeesti hauskoja vai oonko vaan niin väsynyt?! :D

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1238300

:LOL: :LOL: :LOL:
 
Täällä on nyt käyty synttäreillä. Blaah. Oli just sitä mitä mä ajattelinki eli "vielä oot täällä yhtenä kappaleena" ja "koskas sä oot meinannu synnyttää". :kieh: Hitto ihmiset on tyhmiä...Luulis naisten edes tajuavan miten tyhmiä niiden kysymykset on. Tai sit ne on vaan unohtanu miltä niistä on tuntunu. Olis kyl helpompaa jos tietäis että koska se syntyy, ettei tarvis turhaa odotella ja turhautua :| Nyt alkaa selkää ja mahaa jomottaa jo sen verran et taitaa sohva ja, namii, fazerin sininen kutsua...

Menkää nyt joku teistä tänä yönä tositoimiin!
 
Heips

mamina Kasassa ollaan vielä :) Jotenki ollu muka niin hektistä tässä nyt, ettei ole ehtinyt kirjottelemaan.. lukemassa olen kyllä kuulumiset käynyt.

Tänään oli neuvola.. kaikki ok. Painokin laskenut viime viikosta kilon verran *hienoa* Nyt tullu ekasta neuvolakerrasta +13,3kg.. eli ei nyt mikään ihan mahdoton suoritus sitten ole noita sulatella pois. :)

Neuvolantäti sano, että voisin koittaa kyykytellä, silloin vauvan pää tekis työtä kohdunsuulla ja edistäis ehkä tätä tilaa.. en sitten tiedä, mutta tokihan meinaan kokeilla, kerta neuvoi. :) Pojalla on pää kiinnittyny jo tiukasti tonne häpyluun taakse.. alkais vaan jo punkea itteään ulospäin! :) Huomenna ois toisen mummin nimipäiväkin, että vois kyllä syntyä nimpparilahjaksi.

Jonkin verran on ollu alaselkä ja -masusärkyä/jomottelua nyt kahtena päivänä, mutta ei kyllä muutoin niin mitään merkkejä.

V-loppuna syntyvien saldoveikkaus Tuntuu siltä, että vois syntyä sen 6 vavea. :)

Akupisteiden hieronta, saunominen ja seksin harrastelu yhdessä sai meillä aikaan supistuksia alkuviikosta.. en kyllä tiedä olisiko supistukset tulleet ilman mtn aktiviteettejakin jos tullakseen olivat, koska ei sitten muina päivinä ole saunominen ja akupisteiden hieronta mtn kunnollisia suppareita aiheuttanut.

Nyt kokeilemaan noita kyykyttelyjä.. :D

Koitetaanhan jaksaa masujemme kanssa.. :D

Mecu&Möhö 39+0
 
Mullekki on tullu noita kyselyitä et joko, yhtenä aamuna kymmenee mennessä kolme kyselyä. Nyt oon saanu olla muutaman päivän rauhassa ni eiköhän kohta taas koita se päivä ku kaikki kysyy samaa aikaa joko? Ihan ku en ilmottais sit ku vauva syntyy :whistle:
 
Pamppis!

Kiitos ilmaisista nauruista! Enpä ole ihan eilen saanutkaan näin heraisevia nauruja!! Tosiaankin tuntui että kohta tulee kuset alle! :LOL: :LOL: :LOL:

Täällä oli päivällä yks kunnon supistus :eek:
Mut minne jäi ne loput??! :kieh:

Jospa tää naurun tyrske sais niitä aikaan! :D

mun ystävä kehoitti pari päivää sitten nauramaan kunnolla niin kyllä irtoo.. Oma synnytyksensä oli käynnistyny aikanaan kunnon naurulla! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Sipra :LOL:
 
täällä tullu oikeesti vatsan poltteluita jostain ysistä(?) lähtien! välillä menee vatsa käsin tunnusteltaessa samalla ihan kovaksi, ja välil sit taas ei.. Olo on kuitenkin jokseenkin omituinen, paleltaa jne..
Noo miun tuurilla oon huomenna edellee kotona..

Jos olo ei muutu kovasti suppailevaks, niin oli tarkotus lähteä huomenna kaupungille, tääl on joulun avajaiset! Ihme homma vaan että pukki tulee jakamaan nameja just siihen aikaan, kun valtaosa miun tuntemista lapsista on päikkäreillä, eli klo 12-15.....

Nyt kauniita unia kaikille, paljon supistuksia!! Ilmottelen jos lähtö sattuis tulemaan!:)
 
täällä käyty vetäsee oikee reipas kävely lenkki tuolla raikkaassa ilmassa...selkää jomotellu koko illan mut supistukset hukassa ja nyt lenkillä kun oikeen potkin itteeni reippaaseen kävelyyn ni ainut tulos oli repivät kivt mahassa!!!!!missä ne pirun supparit nyt oikeen luuraa..samaan aikaan puhuin kaverin kanssa puhelimessa,sillä nyt rv 34 ja sitä rupes supistelee ja huutelikin mulle et älä nyt perkule niitä tänne päin laita ja tsemppas mua kävelee nopeempaa...sano jopa ettei suostu lopettaa puhelua ennen kun saa multa yhen pirun supparin..mut 30min jälkee luovutettiin ja sit tsemppasin viel rapun portaat(6 kerrosta)oikeen korkeilla polvien nostoilla ylös mut ei vaan vitso supista!!!!!

ni ja siis tääl oli tosiaan aikasemmin kokeiltu ässät,ykkös olut,porras kävelyt,lenkit,shoppailu,akupainanta,tulinen ruoka,nännihieronta yms ja mikään ei vaan tehoo..on tää sitkeesti kiinni tää laps...

mamina toivottavasti sul tulee lähtö=)suppareita kaikille!!1

tietämätön ja muru rv 41+1(20 min päästä
 
Heips pitkästä aikaa!

Eipä ollut turha hälytys, vaikka matkalla sairaalaan supparit loppuivatkin hetkeksi ja meinasin jo sanoa ambulanssi-pojille, että käännytään takaisin. :LOL:
Sairaalassakin oli vähän sellainen olo, että onko nyt oikeasti lähtenyt käyntiin. Kätilö katsoi tilanteen ja sanoi kohdun olevan auki 4-5cm. Nopeassa temmossa supistukset tihenivät ja tekivät todella kipeää. Tunnissa oli jo avautunut 9cm:iin. Ilokaasua hengittelin ja synnytys eteni sitä tahtia, että meinasi taju ja järki lähteä. :LOL: Lääkäri kävi laittamassa jonkun puudutteen, josta ei mitään hyötyä. Sitten sain luvan ponnistaa. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Itse olin kivusta sekaisin ja vauva ei vaan tullut. Ajantaju hävisi ja jossain vaiheessa lääkäri tuli ultraamaan vauvan. Hän sanoi heti, että missään nimessä ei saa vielä ponnistaa. Vauva on korkealla, kohdunkaulaa on jäljellä ja lisäksi vauva on kasvotarjonnassa, joten ei pääse laskeutumaan. Katsoivat parhaaksi saada minut rauhoittumaan ja laitettiin spinaalipuudutus, joka helpotti välittömästi. Vitsit mikä autuus. Sain siis hetken aikaa levähtää ja kerätä voimia. Hetken päästä lääkäri kävi katsomassa vauvan tilanteen ja vauva oli kääntänyt itsensä oikeaan asentoon ja laskeutunut. Kun puudutus alkoi loppua, vauva syntyi kahdella ponnistuksella. Ponnistusvaiheen kesto oli 3min. =)

Tyttö siis syntyi 14.11.08 klo 11.01. Mitat olivat 3620g ja 53cm. :heart:

Matkamme venyi viikkoon ja kaikenlaisia mutkia tuli matkaan, mutta perjantaina pääsimme vihdoinkin kotiin. Vauva on ihana. Syö, nukkuu ja on tyytyväinen. Sisarukset ovat niin haltioissaan. :heart:
Laitan lisää juttua huomenna. Nyt unten maille, että jaksaa.
:)
 

Yhteistyössä