*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

tääl on hermot tosiaan kireel noiden kyselyiden takia..katotaan kuinka moni vetää herneet nenään kun en vastaa(ei jaksa enää vaikka tiedän et hyvää tarkottavat)ja laitoin mesee ja fecebookkii otsikox:*****EI VASTAAN OTA PUHELUJA,VAAVI ON VIELÄ MASUSSA JA KAIKKI RAKKAANI ILMOTAN HETI KUN VAAVI SYNTYY,EI EN TIEDÄ KOSKA,JA JOO MÄKÄÄN EN JAKSA ENÄÄ ODOTTAA...
 
Ilmoittaudun myös paikallaolevaksi :)
Sen verran makoisasti nukutti, että vetelin sitten unia kahteentoista saakka :ashamed:
Ihan älytöntä :LOL:

Niin, onnittelut Josjossille ja koko perheelle prinsessasta.

Mä voisin kopioida tuon tietämättömän taktiikan ilmoittelusta :)
Tänään ihme kyllä ei ole kyselyn kyselyä tullut vielä :eek:

Täällä siis jatketaan tätä oireetonta oleskelua.
Täytynee ryhtyy huushollin järkkäämiseen, jos vaikka edes selkäkivun sais aikaiseksi
:D
Palaillaan myöhemmin...

Metalheart 40+1
 
LEP
Täälläkin ollaan edelleen yhessä koossa ja kotona löhöömässä, eli ei mitään merkkejä että minä olisin ainakaan seuraava joka jakaantuu. :whistle: Kaupungilla käytiin sen verran, että vihdoin löysin imetysliivit! :D Ja sitten käytiin ostamassa kuivausrumpu. Mies sitä tuolla koittaa nyt asennella pesukoneen päälle ja saa nähdä mitä siitä tulee vielä. Tuleeko paljonkin kirosanoja... :p
Eri merkkiset kun ovat, niin eivät osukkaan toistensa päälle niinku nyrkki silmään.

Kai se pitää vaan taas koittaa itse huilia, ettei verenpaineet enempiä nousis. Palaillaan...

LEP ja Napero rv39+0
 
Heissan! miekin täällä joulunavajaisista kotiutuneena:) olipahan pukki, kännissä tietysti.. muuten ei liikuttais miuta, mut kuitenkin hän oli siel lapsia varten.. ei mikää aikuisten pikkujoulupukki.. Karkinkin tyrkkäs miule ja tytölle ei sanonu yhtään mitään, eikä namiakaan antanu! Noottia taitaa lähtee järjestäjille..!

Toivottavasti tietämätön pääsis pian toimiin, tuntuu varmasti v-mäiseltä odotella noin pitkään yli LA:n!! :hug: Samalta kuulostaa siun selän ja nivusten polttelut kun miula, mut mikä hitto siinä onkin ettei ne supistukset vaan voi kestää ja voimistua!?!?!
 
Täällä minäkin, yhtenä kappaleena. Eipä kai tässä muuta tähän hetkeen. Missään ei tunnu just nyt, illalla meni taas vajaa pari tuntia tosi kipeiden suppareiden kanssa.

Ainiin, se mun kaveri, jolla oli la 15.12 sai sitten eilen tytön! Hieno juttu heille. Kyllä sitä toivoisi jo itsekin poksahtavan. Eikä muuten ollut kaverilla mitään muuta kuin välillä muutama suppari, sitten oli mennyt vedet. Näin ainakin ymmärsin. Että pitää vaan uskoa siihen, että lähtö synnärille voi tulla ihan yllättäenkin.

Voimia meille kaikille kärvisteleville. Ja Onnea josjos!!!!!! Hieno homma!
 
MAMINA-mä voin yrittää mut ei oo helppoo :) eli mulla ainakin tuntuu samalla kun maha kovettuu niin repivää kipua mahan puolella tuolla nivusten kohalla ja samaan aikaa alaselässä,takapuolessa ja reisissä tuntuu kamala kipu + paineen tunne..äh vaikeeta..siis jotenki se tuntuu sellaselta et joku repis ma sisältä päin kahtia...tai jotain...mut mun ymmärtääkseni kaikki tuntee supparit aika eri tavalla vai??siis mulla supisteli jo vähän puolen välin jälkeen sillon vaan välillä kivuliaasti mut kyl ne nyt tuntuu niiin paljon pahemmalta kun on jokusen kerran niitä hetken tullu...ja mulla menee aina suppareista masu sekasin ja sit saa kaiken lisäx istuu pöntöllä :x
 
saas nähä pääsisköhän sitä oikeesti yöllä tai huomenna lähtee..yleensä mulla on aina iltaa kohden olo hellittäny jos jotain ollu mut nyt tää kamala kidutus vaan jatkuu..

tuntu et joku olis repässy mun jalat väkisin spagaattiin ja lonkat paukkuu perkeleesti ja paine alapäässä on mieletön ja masua vihloo..jospa nää suppareix yltyis ja sit jatkuis..huoh..toivo elää,,,on kyllä ihan kamala olo!!!!
 
saas nähä pääsisköhän sitä oikeesti yöllä tai huomenna lähtee..yleensä mulla on aina iltaa kohden olo hellittäny jos jotain ollu mut nyt tää kamala kidutus vaan jatkuu..

tuntu et joku olis repässy mun jalat väkisin spagaattiin ja lonkat paukkuu perkeleesti ja paine alapäässä on mieletön ja masua vihloo..jospa nää suppareix yltyis ja sit jatkuis..huoh..toivo elää,,,on kyllä ihan kamala olo!!!!
 
Mäkin sain kuin sainkin itseni käymään kaupungilla, vähän piristi. Tuli vaan niin kiire parkkitaloon ennen sen sulkeutumista, että oli pakko juosta viimeiset 200-300 metriä ja nyt on hirvee ralli mahassa, tyyppi tunkee taas joka suuntaan yhtä aikaa. Mielenkiinnolla seurailen, tulisko mitään muita oireita. Ens yö on ollut tilauksessa lähtöajankohdaksi, mutta eiköhän täällä normaalisti jatketa huomennakin :(

Toivottavasti TIETÄMÄTTÖMÄLLE tulee myös ensi yönä lähtö!
 
Niin ja MAMINA, mulla on ollut vaan kerran kipeitä supistuksia ja sillon ne tuli semmosina aaltoina alavatsalla, että piti aina puhaltaa ulos samalla, niin helpotti. Noin tunnin tuli säännöllisesti, sitten lopahti ja siitä on mennyt jo 1,5 viikkoa.
 
pamppis Nyt on sun suosittelema leffa nähty. Ja, hyvähän se olisi,kiitos siitä :) :flower: Just sopivan nyyhky mut ei ällöttävän lälly. Oliko se kirjana vielä parempi?

Täytyy nyt itseäni vähän kehua ja sanoa, että mä osaan tehdä sitten hyvää suolaista piirakkaa. Tuli kyllä syötyä yksi pala liikaa, mutta ei se haittaa. Eipähän tule syötyä kaapista mitään muuta herkkua. Ainekset olivat jos ketään kiinnostaa: valmis piirakkapohja, pala savustettu kinkkua, fetaa, tomaattia, munamaitoa ja juustoraastetta (ja tietenkin mausteet oman maun mukaan). Onnistuu aina :D

mamina Mun harkkarisupparit ovat tähän mennessä muistuttaneet kovia kuukautiskipuja ja lisäksi vatsa on mennyt ihan kovaksi. Mulla kuukautiskivut oli aika siedettäviä, mutta kuvailisin niitä näin: ihan niin kuin joku puukolla viiltelisi nivusia minuutin ajan :headwall: :x
Äh, vielä pitäisi kärvistellä ainakin 1,5t ennen kuin mies tulee kotiin. Silloin mua jo varmasti nukuttaa ja se on taas pirteä kuin peipponen. Hitto, kun voisi juoda kahvia, mutta vatsa ei kestä sitä litkua :$
 
Ai niin, sitähän mun piti kysellä teiltä, että onko teillä jo saatu riita aikaiseksi siitä missä ja miten joulua vietetään ja kuka tekee jouluruuat? Meillä syntyi kauhea hässäkkä heti, kun mun äiti ilmoitti, että hän ei tänä jouluna kerkeä tekemään yhtään jouluruokaa, koska joutuu olemaan töissä niin tiiviisti aatonaattoon asti. Mä olin heti, että se on ihan ok ja ostetaan vaan kaikki kaupasta. Kinkun lupasin paistaa itse, koska se ei vaadi mitään varsinaista tekemistä. Mutta mun isä |O |O Sille ei kelpaa mikään muu kuin itsetehty ruoka. Sanoin, että herra on hyvä vain ja ottaa kauhan kauniiseen käteen ja alkaa sitten itse tekemään. Siis tässä mies, joka ei osaa tehdä mitään muuta kuin keittää kananmunia ja kaurapuuroa :LOL: :LOL: Että mulla menee hermot :whistle: :eek: Tosi mukava ja leppoisa joulu siis tiedossa, rgggh!
 
Joulusta eipä juuri mitää ongelmaa, me ollaan kotona ja jotenki toivon että saatais olla ihan vaan oman perheen kesken että saa edetä ihan omaa tahtia uuden tulokkaan kanssa. Sitte joulupäivänä voi käydä vaikka jossain syömässä. Vaikka mun siskon luona tai jossain. JOtenki vaan sellanen olo että haluais olla ihan vaan ja rauhassa nauttia rauhasta. Jos jengiä on enemmän niin siihen liittyy aina kauhee mekkala ja stressi. Viime vuonna ukon vanhemmat, vaari ja sisko oli tääl syömäs ja oli jotenki niin stressi stressi stressi. Söivät ja lähtivät. JEE, tosi joulu tunnelma.

Jännäääääää ja vaaaaaavi
 
Tääkin nainen ilmottautuu että täällä sitä vielä ollaan!!!

Nauratti oikeesti kun kävin ruoka ostoksilla nopeasti kun muu sakki lähti ulkoilemaan.Mulla oli kärryt täynnä tavaraa ja kun laitoin niitä hihnalle niin enhän mä meinannut kaikkia saada kun maha oli tiellä..takana olevat varmaan kattoi sitä mun touhua että just joo :LOL:
Suppareita ei oo ollut tänään kun muutama,harkkareita senkin edestä.Ja hittolainen tota armotonta tonkimista,välillä on pitänyt oikein kiljasta kun on sattunut.Taas menossa nää perinteiset iltajumpat tällä mun kaverilla,mutta on ronskimmat otteet..
Mieskin jo sanoi että jos tuleekin tänään lähtö,minä vaan kommentoin että ei vielä ainakaan..tänää tulee Kummisetä II ja haluan nähdä sen.Sitten voidaan lähteä :wave:
Tosiaan sain täydennettyä aukkoja mun sivistyksestä ja katsoin viikko sitten Kummisetä I ja nyt tänään vuorossa II.

Mutta nyt typylle iltapala tarjoilu ja petiin laitto.
Suppareita meille + vauvoja!!!

mamina:Jee onkos se nyt että viime pe-su on 5???!!!


muoks*Me ollaan nyt eka kertaa aatto kotona,aikasemmin aina vuoro vuosin jomman kumman vanhempien luona.Viime vuonna tein jotain laatikoita,kun autoin.Tänä vuonna teen kaikki laatikot itse..mies hoitaa kinkun ja kala puolen + yks ystävä tulee meille viettämään aattoa.
Meinasin tehdä laatikoita valmiiks ajoissa pakkaseen,perunalaatikon sitten aattona.Viime vuonna ainakin huomasin että ei ne laatikot ookkaan niin kauhean suuri homma =)


mamskeli ja kössi 39+1
 
Ensimmäinen päivä "Paluu arkeen" jo illassa, joten jos tässä jotain ehtisi kirjoitella. Miten voikin olla vaikeeta jättää vauva kotiin kauppareissun ajaksi, vaikka tietääkin, ettei ole mitään hätää? =) Meidän 5-vuotias totesi päivälle, et "Mä rakastan äiti sua niin paljon, kun teit tuollaisen vauvan" ja kertoi tykkäävänsä vauvasta niin paljon, että haluaisi sen ikiomaksi. Sitten pikkumies jo mietti, että "löydänköhän mä koskaan sellaista tyttöä, joka tekisi mulle vauvan, kun pojat eivät voi tehdä vauvoja". Niin liikuttava tuo meidän "herkkä kesämies". :LOL: :heart:
2-vuotias on viikossa kasvanut vauvasta pieneksi tytöksi ja on myös innostunut vauvasta. =)

Joo, mä siis ajattelin perjantaina, että lauantaina tai viimeistään sunnuntaina lähdetään kotiin. Hoitajat sanoivat, että lepää nyt 1 yö rauhassa, niin he hoitavat vauvan. Aamulla sitten hoitaja kertoi, että vauvan verensokerit olivat edelleen matalat, lämpöä on hieman, hengitys nopeahkoa ja muutenkin vauva on vähän veltto. Verikokeesta selvisi, että vauvalla tulehdusarvot koholla. Lääkäri kävi tutkimassa ja pikkuinen siirrettiin teho-osastolle. Koko lauantaipäivä meni itkiessä. Kauheeta oli, että vauvaa ei saanut aluksi rinnalle tai edes syliin, koska happisaturaatio laski heti. Siellä pikkuinen makasi kaikenlaisten valvontapiuhojen keskellä. Antibiootit alkoivat onneksi tehota pian ja sain käydä imettämässä vauvaa osastolla. Pikkuhiljaa päästiin eroon apulaitteista ja tiistaina sain vauvan takaisin vierihoitoon. :) Antibiootti-kuuri kuitenkin jatkui eiliseen asti.

Kyllä oli kauhea viikko. Toisaalta oli onnellinen vauvasta ja kuitenkin huolissaan hänen voinnistaan. Lisäksi ikävä muita lapsia ja tuntui, että apujoukot eivät oikein saaneet arkea rullaamaan kotipuolessa. Piti oikein suuttua ennen, kuin tajusivat, että nyt on tosi kysymyksessä. Minä en päässyt enkä halunnut lähteä kotiin ilman vauvaa ja jonkun oli otettava vastuu homman toimimisesta kotona. Aluksi meni tosiaan niin, että kaikki soittivat minulle ja mun ois taas pitänyt soittaa jollekin toiselle ja sopia lastenhoidosta. Esim. isä soitti, että mihin aikaan mamma on tulossa hoitamaan lapsia, että hän ehtii töihin? Arvatkaa, paloiko pinna? Niinkuin he ei voisi soittaa suoraan toinen toisilleen tai sopia illalla seuraavan päivän aikataulusta? :eek: Loppuviikko kuitenkin sujui paremmissa merkeissä. :)

Vauva voi hyvin. Kontrolleissa saadaan kyllä käydä. Ensimmäinen on jo maanantaina. Hyvä, että tutkivat nyt kunnolla. Mitään selvää syytä ei löydetty crp:n kohoamiseen eikä mataliin verensokereihin. Vähän jo huvitti, kun lääkäri jankkas, että oonko nyt aivan varma, ettei mulla ole diabetesta, kun vauva on ihan tyypillinen diabeetikon vauva?

Arvostus ja kiitollisuus osastojen hoitajia ja lääkäreitä kohtaan on suunnaton. Samalla näki vanhempia, jotka myös joutuivat olemaan huolissaan pikkuistensa puolesta. Ei voi, kuin toivoa voimia heille. Kyllä taas jonkin aikaa muistaa iloita pienistä asioista, eikä valittaa turhista. :)
 
Kaikki illanvirkut!

Tänään tulee kakkoselta elokuva klo 22.05 Nora Robertsin Savuhuntu. olen lukenu sen kirjana ja se oli mielestäni tosi hyvä! :) Jos on yhtä hyvä myös elokuvana niin kannattaa katsoo! =)

Mulla on sellanen tunne ollu tänään, että vauva laskeutuu kanavaan. Kolottaa kovasti tuolta alhaalta! :kieh:

Mulla on kivuliaat supistukset johtaneet kyllä aina synnytykseen.. :) Ja kivut on alkaneet oikeasti vasta kun kalvot on puhkaistu synnärillä. Siitä se eteneekin yleensä vauhdilla! :whistle:

Jos teillä on tunti tolkulla kipua aiheuttavia supistuksia niin menkää ihmeessä jo sairaalaan!

Toivotaan, että päästään koko joukko pian tositoimiin punkamaan näitä ihania tulevia jouskari-lapsosia! Jousimies lapsi onkin oikea maailman lempilapsi! :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
tääl on hermot tosiaan kireel noiden kyselyiden takia..katotaan kuinka moni vetää herneet nenään kun en vastaa(ei jaksa enää vaikka tiedän et hyvää tarkottavat)ja laitoin mesee ja fecebookkii otsikox:*****EI VASTAAN OTA PUHELUJA,VAAVI ON VIELÄ MASUSSA JA KAIKKI RAKKAANI ILMOTAN HETI KUN VAAVI SYNTYY,EI EN TIEDÄ KOSKA,JA JOO MÄKÄÄN EN JAKSA ENÄÄ ODOTTAA...
Tietämätön toi onkin varmaan ainut keino saada uteliaiden päähän mahtumaan, että vauvat syntyy kun haluaa, ja että ei oo synnytys omissa käsissä...Mäkin sivuutan kaikki kyselyt mun voinnista ja fiiliksestä - kirjoittelen vaan takas, että blaa blaa tänään on satanut täälläkin lunta...

Josjos onnittelut tytöntylleröstä!!!!! :flower: :flower:

Tänään matkustin 80km:n päähän Chemnitziin katsomaan miehen huomenna alkavan shown kenraaliharkkoja. Oli kyllä niin mukava saada vähän vaihtelua maisemiin ja tavata kollegoja. Piristi ihan hurjasti!

Mukavaa illanjatkoa kaikille teille - mammoille sekä masuasukkejen että tuhisevien kääröjen kera!

Ellie 40+2 :wave: :wave: :wave:


 
Josjos kylläpäs kuullosti inhottavalta stressiltä sun tämä viikko! Äärimmäinen huoli vastasyntyneestä ja toisaalta pitäis vielä saada kauko-ohjaimen roolissa arki toimimaan kotipuolessa... Onneksi sait vaavin kotiin! :hug:
 
Mä kävelin just 13km ja toivoin että siitä olisi apua..
painoa se +20kg ja risat.. ja vk 38+6....
Ei näy - ei kuulu jakautumista ja vain harjoitussuppareita tuli matkan varrella.. Niitä nyt tulee jo pelkästä sukan jalkaan laittamisesta.
 
mä vetäsin sit iltani ilox oikee siivous spurtin nyt on pölyt pyyhitty,vessapesty,pyykit pesty,lakanat vaihettu ja imuroitu ym,,,,enkä ees yhtä supparia saanu aikaan jomottaa,vihloo ja polttelee ainoastaan..huoh eli tuskin täällä taaskaan yöllä mitään tapahtuu... :headwall:

noh mies lähti grillille hakee ruokaa ja sit ei muuta kun sohvalle ja ensin pika suihkuun..tuli meinaan ihan kunnolla hiki..jaksaiskohan sitä viel illalla lähtee miehen ja koirienkaa lenkille..jos se uni tulis sitten paremmin

rv 41+1
 
Iltoja!

Meillä jäikin neiti mummon ja papan luokse yöksi (viimeeks ollu siellä yötä viime talvena - no ok, ollaanhan me mökillä aina kesällä porukalla, mutta nyt on sit ihan ittekseen 'reissussa')! Nyt olis hyvä pikkusisaruksen ens yönä syntyä, kun ei tarviis ketään yöllä lähtee mihinkään kiikuttamaan. Mut turha luulo! :D

Teho, joo, mielestäni se PS. Rakastan sinua oli parempi kirjana kuin leffana (jotenki monipuolisempi ja lennokkaampi). Mut makujahan tietty on monia, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.. :LOL: Lueskelin sen melkeen yhteenpötköön yhellä työreissulla kun oli vähän koneet myöhässä. Sanoin vaan aina kentällä työkavereille, et meen lukemaan, jos en kuule kuullutuksia, ni tulkaa hakemaan! :D Ja ne teki työtä käskettyä ja minä uppouduin kirjaani!

Sipra, kiitti illan leffavinkistä! Laitoin sen tallennukseen, kun luulen että näin ilta-aikaan nukahtasin kesken kumminki. Jonku Nora Robertsin ooppuksen oon joskus lukenukin, mut en kuollaksenikaan muista minkä.. Hämärästi muistan kyl sen kirjan selkämyksen. Se oli semmonen vaaleenpuna-sini-vihertävän kirjava... :D Eiks ollu aika kaikenkattava kuvaus! =)

mamina, no just! Me ei siellä avajaisissa käyty, mutta ei vissiin mitään menetetty jos pukkikin oli soseessa keskellä päivää! Mut laita vaan palautetta, jos ens vuonna saatas selvempi pukki!!!

Mamskeli, arvaa vaan kaks kertaa monta kertaa olen meinannu olla turvallani ostoskärryissä! Tällä 160 senttisellä kropalla kun ei juuri muutenkaan mihinkään yllä, ni kurjottele sit vielä rantapallo edessäs niitä alimpia ostoksia kärryistä! :D

Aini, Ellieltä on pakko kysyy! En tiedä vaikka olisit jo kertonutkin.. Mutta olette siis miehesi kanssa jonkunlaisia esiintyjiä? Sirkus? Anteeksi uteliaisuuteni, mutta pakko kysyä kun en ole 'livenä' aiemmin törmännyt mihinkään sen alan ihmisiin! Ja oletko miten Saksaan eksynyt? Vai työn perässä? Onko miehesi saksalainen? (Ai mitenniin kyselyikä iski! =) Mutta ei ole pakko vastata, jos joku kyssäri tuntuu liian henkilökohtaiselta).

Yks päivä täällä oli juttua, et jatketaanko vauvapuolella?!? Tottakai jatketaan! Ainakin minun puolestani!

Lauantai-illanjatkot!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mä kävelin just 13km ja toivoin että siitä olisi apua..
painoa se +20kg ja risat.. ja vk 38+6....
Ei näy - ei kuulu jakautumista ja vain harjoitussuppareita tuli matkan varrella.. Niitä nyt tulee jo pelkästä sukan jalkaan laittamisesta.
Herrajjesta mikä lenkki! :eek: Itestäni ei vastaavaan tällä hetkellä enää olisi! Aika kauan minäkin pyöräilin ja liikuin muutenkin, mutta nyt viimeset pari kuukautta on kyllä mennyt ihan plörinäksi!

 
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
mä vetäsin sit iltani ilox oikee siivous spurtin nyt on pölyt pyyhitty,vessapesty,pyykit pesty,lakanat vaihettu ja imuroitu ym,,,,enkä ees yhtä supparia saanu aikaan jomottaa,vihloo ja polttelee ainoastaan..huoh eli tuskin täällä taaskaan yöllä mitään tapahtuu... :headwall: rv 41+1
Tein eilen nuo ihan samat kikat ja ilman supistuksen supistusta! :D

 

Yhteistyössä