HEIPPA!
Täälläkin vihdoin päästään koneelle.. oli tuo muutto välissä ja nettipimento reilun viikon.
OnnenOmena viestittikin, että poika syntyi 27.11. Tässä tapahtumia..
Aamulla heräsin 05.00 supisteluihin, jotka ei olleet kipeitä, mut tuli viiden minuutin välein. Kuuden aikaan supistukset alkoivat tuntumaan myös selässä, mut väli harveni 10-15 minuuttiin.. niitä kesti reilun tunnin ja sit ne alkoi hiipumaan.. Ehdin soittaa synnärille, että ollaanko kauan kotona, kun minulla oli se streptokokki plussalla. Sanoivat että tulkaa käymään, katsotaan tilanne. Mentiin sairaalaan noin 10 maissa, supistuksia oli silloin tällöin. Laitettiin käyrään, tunnin ajalle tuli vain kaksi supistusta. Kohdunsuu 3-4cm auki. Todettiin että synnytys ei ole käynnissä, mut lääkäri katsoo vielä. Lääkäri tutki noin klo 12 maissa ja sanoi, että jos vain saleissa olisi tilaa, niin otettaisiin sisälle ja käynnistettäisiin synnytys kalvojen puhkaisulla, mutta kun kaikki oli täynnä. Kaksi vaihtoehtoa, kotiin odottelee ja aamulla soittaa uudelleen et onko salissa tilaa tai osastolle odottelee, jolloin he soittavat sinne kun on tilaa. Menin sit osastolle toiveena että sinne pääsisi nopeampaa. Olin osastolla pari tuntia kun tulivat hakemaan. Salissa olin 15.30 ja kalvot puhkaistiin. Supistukset alkoivat 15.40. Siinä sit kärvisteltiin, viiden maissa lääkäri kävi laittamassa kohdunkaulan puudutteen, joka helpottikin pahimmat tuskat vajaan tunnin ajaksi. Kuuden aikaan uusinta, joka ei auttanut kuin vartin. Siihen sitten lisäksi otin ilokaasun, joka rentoutti mukavasti ja vauva laskeutui alaspäin. Seitsemältä karsee ponnistamisen tarve, ja seitsemän minuutin ponnistamisen jälkeen poika oli syntynyt. Kokoa tosiaan oli reippaanlaisesti, 4660g ja 52cm, pipo oli 37cm. Kyllä sen tunsikin.. Onneks en tiennyt etukäteen, kuinka iso mies sieltä on tulossa, olisi pelottanut kyllä huomattavasti enemmän. Mutta ihanan kätilön avustuksella ponnistettiin varovaisesti ja mitään repeämiä ei tullut eikä tikkejä tarvinnut. Sairaalassa oltiin to-su, sokerit tippui kans vähän alemmas, niin niitä seurattiin ylimääräinen päivä. Mut nyt poika syö hyvin ja on tosi rauhallinen ja helppohoitoinen. Ja tissiä odotellaan nytkin..
SUPPAREITA TEILLE KAIKILLE VIELÄ KOKONAISENA OLEVILLE JA ONNITTELUT TÄSSÄ VÄLISSÄ VAUVAN SAANEILLE !! :heart: :heart: :heart:
marrasvauva ja poika 8vrk