*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Onnea MissMaisa! Prinssit siis valloittavat palstan! :)

manhis Ihana kuva! Niin pieni! Tuli tippa linssiin kun hoksasi ettei mene kauaa itselläkään enää.

Alapääkivut löytyvät täältäkin. Pitemmän aikaa tullut niitä puukonvääntöjä, pahimmillaan ne on yleensä illalla sohvalla löhötessä kun vauva alkaa riehumaan. Viimeksi illalla säikytin miestä kun melkein kiljuin kivusta ja vääntelehdin sohvalla yrittäen kipua karkuun. "Onko sinulla joku ongelma?" :D Illat on ollu sellaista kipuilua, mutta yöllä ja aamulla helpottaa. Yksi oikea kunnon suppariksi tunnistettava supparikin tuli tiistaina, siis sellainen selkään säteilevä. Olinkin yrittänyt muistella miltä ne oikein tuntuu ja tuo tuntui tutulta. Mutta vain yksi...

Paino loppuaikana - mulla oli tullu viikossa 800g. Sovittiin tätin kans, että se oli suurimmaksi osaksi turvotusta. ;) Sf-mitta oli pompannut 33cm:sta 36cm! Ja pääteltiin, että asento on pojulla muuttunut, kun ei kai viikossa noin kasva (välillä se oli eri mittaajan kans 34cm). Ekaa kertaa oli pissassa vähän proteiinia, mutta sitä seuranneessa verikokeessa kaikki kunnossa. Seuraava käynti 21.11. eli päivää ennen laskettua aikaa.

Täällä aloitin jo siivoilut ennen kahdeksaa. Ja suklaan syönnin. Saunaa pitää odottaa lauantaihin ja sovittiinkin miehen kans kuumat (heh) treffit saunan jälkeen sängyssä. Viimeksi nimittäin nämä kaksi viimeksi mainittua S:ää toimi meillä ja seuraavana aamuna alkoi ne kunnon supparit.

Kaipaaminen - Vauvan liikkeitä ja potkuja kai sitä eniten kaipaa sitten ja "seesteistä" (hmmm) oloa. Ja sitä, että iho ja hiukset on paremmassa kunnossa kuin ikinä.

Tässäpä yksi vajaa 2 viikkoa sitten otettu kuva missä poseraan nykyisen mahani sekä viime kertaisen mahani kanssa. Tuo albumissa oleva kuva siis otettu samana päivänä kun esikoisesta lähdettiin sairaalaan. Eri mallia (esikoinen tyttö ) ja pienempi oli vaikka sillon tuntui hirvittävän isolta. :)



Suppareita kaikille ja mukavaa päivää!

Taneli 38+5
 
MissMaisalle perheineen kovasti onnea pienestä prinssistä :heart:

Jo vauvaantuneet, laittakaa ihmeessä synnytyksestä kokemuksia ja tuntemuksia tänne jos haluatte, olisi kiva lueskella, että miten on mennyt? Samalla kun täällä hiljalleen aletaan jännitellään omaa tulevaa synnytystä!

Mecu&Möhö 37+6
 
Taneli, miusta siul on ainakin ihan erilainen masun muoto nyt:) *muoks* mitä nyt sain selvää kuvista:):)

Tää bongasi limatulppaa, ihan kauheen venyvää.... soriiii :ashamed: Lähtö vois tulla huomenna niiku veikkasinkin, ks.veikkauslista:D
 
Mä täällä toivon et rupeette lisääntyy ku plussa pisteet ni tiiän et munki aika koittaa viellä....

Mitäköhän sitä jää kaipaamaan.....tätä nukkumisen mahdollisuutta :saint: , liikkeitä.....

OnnenOmena ainaki eilen olit täällä viellä, ootko päässy lähtee?
 
Mie jään kaipaamaan sitä et olin viel kahestaa esikoisen kaa, ettei ollu kahta lasta viel:D --no en tiiä oikeesti. Varmaa jään kaipaamaa tätä odotuksen onnea ja jännitystä (unohtaen tietysti kaikki nää inhat vaivat=))
 
Mielettömästi onnea MissMaisa pikkuisesta prinssistä :heart: Voi miten pikkuinen teidän poju on...

Mulla ei onneksi ole minkäänlaisia alapääkipuja, vain lenkillä ollessa tulee silloin tällöin niitä sukkapuikkokipuja, tuntuu että vauva yrittäis sormilla kaivaa tietänsä ulos masusta ja ai että tuntuu inhottavalta :LOL:

Minä jään kaipaamaan tästä raskaudesta tietysti vauvan potkuja ja liikkeitä sekä tätä äitiysloman rauhaa ja levollisuutta. Ja tietysti menkkojen puuttumista, niitä en kaipaa yhtään :) Ja kyllä mulla vähän tulee tätä masuakin ikävä, ei ehkä ihan näin isoa kuin se nyt jo on, mutta sitä keskiraskauden kumpua :saint:

Tänään on vuorossa ihan lepopäivä, en aio tehdä mitään kotihommia :) Eilisen imuroinnin ja leipomisen jäljiltä oli taas selkä niin armottoman kipeä ja kankea että kävelin kuin ankka :LOL:

Mun täytyis vielä ennen synnytystä käydä joku päivä Ikeassa, tarvitsisin vauvan huoneeseen muutaman säilytyslaatikon. Täytyy yrittää saada auto käyttöön viikolla päiväsaikaan, niin siellä ei olis niin paljon porukkaa, mua ahdistaa käydä Ikeassa ruuhka-aikaan, kun siellä on niin pirusti aina porukkaa...

Nyt taidan siirtyä tuohon sohvalle lukemaan. Tsemppiä kaikille mammoille :wave:
 
missä kaikki on??? täällä on tylsistä tylsin päivä :/ mieskin teki oikeen katoamistempun, puhelin kii ja sellasta... meillä vähä luottamuspulaa, jotenka epäilen tietysti pahinta juuri ryyppäysreissun päätteeksi.. :'(
 
Ihan ekaksi: ONNITTELUT, SUUREN SUURET MISSMAISALLE JA PERHEELLE PIKKUMIEHEN SYNTYMÄN JOHDOSTA!!! :heart: :heart:

Ja sit omaan napaan... :ashamed:

Samir05: Näinpä sitten sinusta unta viime yönä! :D Olin synnyttämässä (siis unessa) ja mulla oli jo kova ponnistamisen tarve, mut sanoin vain sinulle että ponnista nyt se omasi jo, että mäkin pääsen ponnistamaan! :LOL: Aivan niin kuin odotusnumeroilla oltais oltu synnyttämässä yhtä aikaa...heh.
On se hassua kun nettiystävätkin tulee jo niin vahvasti uniin... :)

NO, unesta heräsin koviin supistuksiin ja pelkäsin jo että onko mulla oikeasti ponnistamisen tarvetta, mutta PÖH! Tunnin ne kesti ja sit hävis koko supparit. Mä alan olla aivan poikki tän tilanteen kanssa enkä oikein jaksa ajatella mitä tästä raskaudesta jäisin juuri nyt kaipaamaan...Mies kyl ihanasti yks päivä sanoi silitellen mun masua, että "tätä hänen tulee vähän ikävä." :heart:

Mamina: Jaksamisia! :hug: Joskus on sellaisia päiviä että kaikki asiat vain pistää murehduttamaan, ja kun neljä seinää on kaverina niin eipä se paljon helpota. Mutta ota vastaan halaus ja voimia täältä kaukaa toivottelen. :heart:

Tsemppiä kaikille tähän päivään! :flower:
 
LEP
Hurjasti onnea täältäkin MissMaisalle ja koko perheelle pienen pienestä pojasta! :flower:

Olikos täällä muita joilla pitkä matka sairaalaan? Kun tässä mietiskelen sitä, että meneekö omalla autolla sairaalaan vai ambulanssilla jos lapsivedet menee kotona? Neuvolassa hieman kyselin, niin se suositteli ambulanssilla menoa sairaalaan vesien menon jälkeen, kun matka tulee se yli 100km. Mutta osa taas sitten puhuu, että kyllä omalla autollakin voi mennä, kun ei siinä yleensä niin kiire ole. Neuvolassa vaan puhui, että kylkiasento olisi hyvä sen jälkeen. :whistle: Elämän suuria kysymyksiä.

LEP ja Napero rv37+5
 
Heipä hei!

Mamina :hug: :heart:

Neuvolakuulumiset

paino -200g!!! JEE
sf-mitta 36. jopa 0,5cm laskenut edelliskerrasta. sama mittaaja.
Vauva on kiinnittynyt lähtökuoppiinsa.

parvorokon tulokset oli tulleet. En ole sitä sairastanut ja suositteli olemasta tekemisissä kovin paljoa lasten kanssa.

Juteltiin vauvan painosta. Musta kun tuntuu että maha on täynnä vauvaa ja tuo mittakin sen jo kertoo. Tuntui ymmärtävän mun huoleni, kun vielä suvussakin on perinteisesti isoja synnytelty. Kokeili kuitenkin häpyluuta ja vauvan päätä ja sanoi, ettei vaikuta olevan epäsuhtaa niiden välillä, että pitäisi hyvin mahtua tulemaan alakautta. Sanoin, etten mielelläni yliaikaista synnyttäisi, ja täti nyökytteli ymmärtäväisenä.

Jäi käynnistä ihan ok mieli ja ajattelin että ensi viikolla taas katsotaan tilanne. Kuitenkin pian täti soitti neuvolasta perään ja sanoi, että jäi häntä mietityttämään se vauvan koko. Laittoi lähetteen äitipolille 1-3vrk ja tarkistetaan lapsiveden määrä. Tekisiköhän ne samalla kokoarviota..? Nyt sitten odottelen soittoa polilta, että antavat ajan.

Alkoi jännittämään...
Meinasi itku tulla helpotuksesta kun se soitti perään ja kertoi asiansa... Ihanaa kun joku ottaa mun tunteet ja epäilyt todesta!!! Siis näistä ammattilaisista- mies ja äiti on kyllä kuunnellut mua jo jonkin aikaa ja ymmärtävät huolen.
 
Onnea MissMaisalle pikku mestarista :flower:

Täällä ainakin toi syntymä veikkaus menee mönkään,vaikkakin eilen tapahtui kaikkea..
Kävin eilen illalla koiran kanssa iltalenkillä ja tultiin juuri meidän talon pihaan,pihan reunassa on raput ja olin ylimmällä rapulla kun koira nykäs hihnasta metikköön ja minä perässä.Kierin reilu pari metriä rinnettä alas (en tajunnut irrottaa otetta hihnasta),onneksi en mennyt mahalleen!Polvi aukes ja kylkeen sattui,ja vaatteet olivat kurassa mutta muuten selvisin säikähdyksellä kommelluksesta.Soitin varmuudeksi laitokselle,että pitääkö olla huolissaan tosta.Sanoi että kun mulla ei ollut maha kipeä,eikä mitään oireita niin voin olla huoleti.Kaveri heiluikin mahassa kauheasti monta tuntia ja yöllä tuli muutamaan kertaan kipeitä supistuksia parin tunnin ajan.Ajattelin jo että nytkö se on menoa,vielä kun mies oli työporukan kanssa iltamissa.Että siitäkään ei olis ollut mitään apua,mietin jo mielessäni että kenelle soitan ja mitä oikein teen jos tulee lähtö.
Että semmosta...

Sitten neuvola kuulumisia:

pissa puhdas
painoa 400g/vko
turvotus +
paineet ok,kotona saan esim.128/72 ja neuvolassa 138/85
liikkeet ++
sf-mitta 36cm(tunnusteli että on alkanut kiinnittymään,viikko sitten oli 37cm)
sykkeet 130

Ens viikolla onkin sitten kauan odotettu lääkäri ja nähdään kuinka kaveri on kasvanut.

mamskeli ja kössi 37+6
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Jäi käynnistä ihan ok mieli ja ajattelin että ensi viikolla taas katsotaan tilanne. Kuitenkin pian täti soitti neuvolasta perään ja sanoi, että jäi häntä mietityttämään se vauvan koko. Laittoi lähetteen äitipolille 1-3vrk ja tarkistetaan lapsiveden määrä. Tekisiköhän ne samalla kokoarviota..? Nyt sitten odottelen soittoa polilta, että antavat ajan.
Kyllä täällä ainakin aina tekevät äippäpolilla ultrauksen ja painoarvion antavat kun käy siellä tarkistuksissa jostain syystä. Että eiköhän ne anna sullekkin siellä. :)



 
Voi luoja tot Samirin vertausta! :LOL: "Lisääntymään ku plussa-pisteet!!" Kieltämättä se on kyl melko hyvä sanonta! :D

Täällä nyt ei ainakaan vielä ole lisäännytty. Eikä pahemmin ole supistellutkaan. Alan olla entistä varmempi siitä käynnistyksestä 12.12.!!! Tosin voishan tuo vaikka sillä lasketunajan jälkeisellä viikolla syntyä, kun äitini on ottanut sen viikon lomaviikoksi! Sais tuon neidin sitten helposti sinne hoitoon. Mummola kun sijaitsee tossa matkalla sairaalaan. Meiltäkään ei onneksi ole kuin se 10 km sairaalaan. Hitsi et se matka muuten varmaan jännittää! :eek:

Viimeeks oli pimeä joulukuinen ilta kun sairaalaan lähdettiin kahdeksan maissa illalla! Näinköhän käy nytkin... :whistle:

Ai mitä jäis kaipaamaan tästä raskaudesta. No varmaankin tuota masun kumpuilua. Siis sitä et siellä joku mönkii ja näkyy vaan liikkuvia patteja tuos vatsanahassa. =) On kyl ollu niin helppo raskaus tääkin, ettei oikein ole asiaa, mistä vois valittaa. Olen ilmeisesti jonkunsortyin ihanneodottaja, kun kaikki arvot (paitsi hb) on paremmat ku koskaan!

Ääh, pitäs vanhoja laskuja kansioon laitella, et sais tota yhtä kaappia vähän järjestykseen.. Arvatkaapa kiinnostaako kauheesti.. :whistle: Nyt ne laskut on vaan viskottu tonne kaapin perukoille, mut täytys rei'ittää ja pistää nätisti kansioon suhtkoht päivämääräjärjestykseen, et löytyy jos on joskus tarvetta. Miksei niitä voi ikinä laittaa sillon kuntoon kun niitä tulee? :headwall:

Aini, maminalle, koita jaksella. Ne miehet on vähän tommosia... Varsinki viinaspäissään!

Vitsi et naurattaa vieläkin, kun ammoisina aikoina meinkin herra vielä kävi enemmän baarissa.. Oli sit raahannu kaverinsa mukanaan meille aamuviideltä. Tietty ite heräsin niitten ryminään ja nousin sit ylös kun olin jo monta tuntia nukkunut. Tää kaveri istahti mein sohvalle (ukko ite meni nukkumaan) ja käytiin juttelemaan niitä näitä. Keittelin aamukahvit ja sit otettiin vielä aamuyöviinit! Kaverillahan nyt tietty niitä pohjia oli, mut ite aloitin sitten aamuni viinilasillisella! :D Noh, ei mee kauaakaan ku makkarin ovi aukee ja alkaa hemmetinmoinen mesominen, et mitä xxxx täällä tekee?!?! Sanoin, et itehän tuon mukanas toit. Noh, ei ota kuuleviin korviinsa, vaan rupee pakkaamaan reppuaan, et hän lähtee, jos täällä pitää vieraiden ukkojen kanssa aamuyöstä kupeksia! :LOL: Sit se veteli vaatehuoneesta kaiken mahollisen lattialle, pakkas reppunsa ja lähti sen kanssa kiertämään taloa (asuttiin sillon vielä suht pitkässä kerrostalossa).. Vartin päästä palas takas kotiin! :LOL: Tota juttua on naurettu (varsinki tän kaverinsa kans) 'muutamaan' kertaan!!!

No jos nyt ens harrastas sen verran liikuntaa että kävis postlootikolla ja alakerrassa ripustamassa pyykit narulle. Sit vasta sen laskupinon kimppuun!
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
missä kaikki on??? täällä on tylsistä tylsin päivä :/ mieskin teki oikeen katoamistempun, puhelin kii ja sellasta... meillä vähä luottamuspulaa, jotenka epäilen tietysti pahinta juuri ryyppäysreissun päätteeksi.. :'(
Voi että, onpas miehesi ajattelematon nyt. :/ Joko sä olet sen kiinni saanut? Tylsää tuollainen homma kyllä. Miehet ne ei joskus sitten tajua mitään. :kieh:

:hug:


 
mamskeli, kyllä varmasti säikäytti! Mut onneks ei sattunut mitään pahempaa!

Veijari, hyvä että pääset tsekattavaks. Ei kyllä itekään mieli tekis mitään 5-kilosta punnertaa!

Esikoinen täällä oli 3645 g ja synty viikoilla 42+0. Viime viikkonen arvio (käsikopelolla) tästä oli n. 3 kg...
 
LEP
Hei, mulla ei toimi aivot yhtään. :D Olen jotenkin ihan koomassa ja tuijotan näitä tekstejä enkä mitään meinaa tajuta. Harhailen edestakaisin ja aivot vaan jumittaa täysin. Tosi hämärä olo on nyt... :LOL:
 
LEP joo kyl mie sain sen kii, oli kuulema akku loppunut....

Pamppis, toi oli kyl hyvä juttu (tarina miehestäsi) :LOL: :LOL: :LOL:

Mamskeli, hurjan kuulosta menoa, on se hyvä ettei pahemmin käynyt!! :eek:

mie näytän roikkuvan täällä koko päivän.. pitäs varmaan mennä pesee sauna jos en järkevämpää keksi.. :LOL:
 
Mamskeli hyvä ettei käynyt pahemmin!!!

Kiitos kaikille myötäelämisestä! vierähti kyllä iso kivi sydämeltä. Toivottavasti polilla menee hyvin, viime kerralla ainakin oli tosi tyly lääkäri.. No ehkä lääkärin olemus ei haittáa, jos painoarviota saa ja tutkitaan sen veden määrä. Viimeksi olin itse ihan hoomoilaisena siitä että lähettivät polille (epäilivät liian ennenaikaista kypsymistä) ja silti mua kohdeltiin kuin olisin neuroottinen ensiodottaja. :p no varmaan olenkin mutta en sitä käyntiä kyllä mitenkään pyytänyt- lääkäri terveysasemalla säikähti enemmän kuin mä kohdunsuun tilanteesta :D .

Mutta- joka paikassa sanotaan että kuuntele omaa kroppaasi ja luota siihen- itse tunnet sen parhaiten. Sitten kun teet niin, niin ammattilaiset on asenteella; et sä mitään tiedä tästä- hölynpölyä- kuuluu asiaan- älä siinä hötkyile... Varmaan on jotain asioita, jotka onkin ollut ihan turhaa hötkyilyä, mutta olisi silti kiva että otettaisiin vastaan vähän eri asenteella. Onko muut huomanneet tätä ilmiötä?

Mun neuvolatäti onkin tosi kiva, olen ihan tyytyväinen häneen. Kuuntelee tarkasti ja ottaa tosissaan. Sanoo kyllä asiat suoraan, mutta nätisti selittäen. ei aliarvioi, mutta palauttaa tarvittaessa maan pinnalle, niin sanotusti.
 

Yhteistyössä