*MarrasMassutII kesäkuussa*

Marraskuun masunkasvattajat, LA:t 16.-30.11.2008







16.11.
äippä-80.................kolmas (2.yhteinen)...OAS......27v.*
josjos.....................viides...................TYKS............36v. *
marrasvauva..........viides (1.yht.).......OYS............34v.
äitee 78..................kolmas.................PHKS..........30v.*
hippu-08.................viides...................SAS.............33v.*

17.11.
Chala......................ensimmäinen.......LS...............25v. *

18.11.
annuliini..................toinen
Maisa-08................ensimmäinen........SatKS..........23v. *
Mebee....................ensimmäinen

19.11.
Baby-Alpakka.........toinen (1.yhteinen) *
FrökenJulie.............ensimmäinen........LPKS...........23v.*

20.11.
adimo.....................ensimmäinen........LPKS...........26v.*
maximillianna..........kolmas (1.yhteinen)
Puuskamuikkunen..ensimmäinen.......TAYS............27v.
Kisse......................neljäs...................TAYS...........37v.*
pampula.................kolmas.................SatKS..........28v. *
Veijari.....................ensimmäinen.......JS................27v. *

21.11.
metsäapila..............ensimmäinen..........................30v. (22.11.) *
Metalheart76..........ensimmäinen.......NKL.............32v.*
riiviö07....................toinen..................K-HKS.........23v.
lulu32.....................ensimmäinen...........................32v. *
wela.......................ensimmäinen..........................28v.*
Annu-li....................toinen *
piiku2......................ensimmäinen..........................32v. *

22.11.
TaneliKaneli............toinen..................TYKS...........32v.*
Iti............................ensimmäinen.......PHKS..........23v.
manhattan2............viides...................K-HKS.........26v.*

23.11.
lellu80.....................toinen..................PHKS...........27v. *
suklaapahkina........ensimmäinen..........................19v.*
Dazzle....................ensimmäinen *
tokatulossa.............toinen.................LKS *

24.11.

25.11.
TeSuLah..................kolmas...............SeKS............41v.*
jonnuzka.................toinen................TAYS
enkuli......................toinen ................KYS..............28v. *
HepsKatti................toinen.................SatKS...........28v. *
riukuliina............................................NKL *

26.11.
marrasmamma79....toinen.................PKKS...........28v. *
samir05..................kolmas.................NKL.............27v.*
Pepita.....................kolmas
Teho.......................ensimmäinen.......JS................30v.*
Czarina...................ensimmäinen......TAYS............40v.*
Marsulis..................ensimmäinen......TYKS.............32v.*
Molla Maija..............kolmas...................................25v. *
Basilicum.................ensimmäinen *

27.11.
kulkunen85.............ensimmäinen......Kät...............23v.
Jännä......................kolmas...................................24v. (28.11.) *

28.11.
mamina...................toinen.................E-KKS..........22v.*
marde84.................kolmas................NKL
mamskeli.................toinen.................PHKS...........26v.*
tuutuu.....................toinen.................VKS.............26v.
Aruba......................toinen.................NKL.............25v.
Minnihiiri68..............ensimmäinen......PS...............39v.*
Pamppis..................toinen.................E-KKS..........29v. (3.12.) *
jonnuzka.................toinen.................TAYS

29.11.
MissMaisa................kolmas (1.yht)....VKS.............23v. *
satikuti....................toinen(?)................................22v.
LEP.........................ensimmäinen yht.KYS.............27v.*
Catherine................ensimmäinen......VKS.............25v.*

30.11.
Muua.......................toinen.................HYS.............27v.*
MarrasVaavi............ensimmäinen......PHKS...........22v.*
pinkuvinku...............kolmas...............K-SKS...........33v.*
ruusunen32.............toinen *

1.12.
pikkutiikeri...............ensimmäinen......TYKS............27v.*
Kamomilla-81....

4.12.
Äiti1982...................toinen.................LKS.............25v. *





Pettymyksen kokeneet
pielikki (tm), Mantatyttö82 (km), Herkkupeppu (km)



Tässä linkit aiempien kuiden pinoihimme:
Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t991837
Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011444
Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036584


E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Ihana kesäkuu ja ihana ilma B) Tänää lähetää korkeasaaree poikien kaa ja mummi tietty mukaa ku mies suuntaa taas lentokentälle ja lähtee etelä-koreaa työmatkalle....
Aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
mamina: Mulle voit laittaa tuonne alkuun, että olen 25 vuotta. =)

En ole hirveästi kirjoitellut. En vain ole jaksanut koneella istuskella. Ihme kyllä!! :eek: :LOL:

Täälläkin masu alkanu pyöristyä ihan mukavasti. ( Lue: Näytän ihan lihonneelta! :LOL: ) Supistukset alkaneet vaivata. Ei kivuliaita vaan sellasia, että masu on ihan kivi kova. :/ Ja semmosia ihme repäisykipuja tuntuu alavatsalla molemmilla puolin, kun liikahtaa jotenkin räväkämmin. :/ Yöllä varsinkin kylkeä kääntäessä tuntuu "suonen vetoa". En muista edellisistä raskauksista tällaista vaivaa. Ja nuo mahan kovettumiset alkoi vasta rv 30+. Muunlaisia suppareita mulla ei ole tullutkaan, kun vasta käynnistyksen alettua. :LOL:

Keskiviikkona olisi sitten neuvola. Ei kai siellä seulonnassa ollut mitään poikkeavaa, kun ei ole soitettu. Ihmettelin sitä lääkärin merkintää siitä NT-mitasta. Se oli joko 0.4 tai 0-4. :| Sanoivat, että soittaavat äitipolilta, jos jotain poikkeavaa löytyy. Olen kyllä ollut niin stressaantunut tämän raskauden aikana, että ei ole paljon tarvinnu pelotella. En tiedä mistä johtuu. Ainoa selitys on on, että on jo kuitenkin kaksi hyvin mennyttä raskautta takana päin, niin pelkään niin kovasti, että tämän kanssa ei olla yhtä onnekkaita. :ashamed: Kyllä nämä hormoonit laittaa mun pään sekaisin. :LOL: :headwall:

Mutta eipä muuta tällä kertaa. Hyvää vointia kaikille! Ja aurinkoista kesäkuun alkua! B)


Molla Maija ja batman 14+4 :heart:
 
Taisin tuntea masussa pienen hipaisun tänään ensimmäistä kertaa :heart:
Ollaan muuten lähdössä koko perheen voimin huomenna Helsinki-Tukholma-Helsinki risteilylle ja ollaan kaksi yötä Silja Serenade laivalla....mies pitää isäkuukauden ja on vapaalla koko kesäkuun ja kesäloman työnantaja antoi vasta syyskuulle. Oli kuulemma ollut kovin otettu, kun oli ollut pakko antaa tämä lakisääteinen loma ja oli sitten sanonut muille työntekijöille, että tohon kesäkuuhun hän ei voi vaikuttaa, mutta kesälomaan voi....varmaan hyppii seinille, kun mies jää taas marraskuussa isyyslomalle :D ja elokuussa-09 on taas uuden isäkuukauden vuoro :) =) :D :LOL:

Mukavaa kesäkuuta kaikille :hug:
 
Tulipa tuossa juhlittua yhdet YO-juhlat ja kummipoijan synttärit. Niin ja vihdoin ja viimein paljastimme tämän uutisen kotiväelle ja oikein iloisesti tunnuttiin uutinen otettavan vastaan. Naurettiinki että mä jatkan nyt kun sisko päätti pitää kolmannen jälkeen nyt taukoa. Pienin kun ei ole vielä vuottakaan, niin tulee vauva tällekin vuodelle.

Meitsi aloitti "kesäloman" kun määräaikainen työsuhde päättyi perjentaina. :D Oli pomon kanssa puhe että syksyllä vois vielä jotain työtä TOIVOTTAVASTI löytyä et sais vielä vähän aikaa käydä töissä ennenkuin jää mammalomalle.

Nimi juttuja en oo kyllä ollenkaan vielä miettinyt. onneksi täs on vielä aikas hyvin aikaa. Kummiasia toinen jota joutuu toisissaan miettimään.

Olen ruvennut tota masua katsomaan että se tuntuu selvästi muuttaneen muotoaan ja pyöristyneen että jokohan se olis lähdössä kasvuun.. No kyllä toi masu päivällä jo sen verran turvotuksen takia pömpöttää että näkyy kyllä jo jonkin verran että mikä o tilanne jos tiukempi paita on päällä. Enkä kyllä oikeastaan enää peittelekkään nyt kun lähipiiri tietää.

Ja vielä tervetuloa uudet!! :wave:

Catherine 14+0
 
Pikainen moi täältä pyykinpesun ja pakkailujen lomasta! :wave:

Huomenna pitäisi suunnata (toivonmukaan vihoviimeiselle ennen äippistä ) työmatkalle! Olen reissussa 4 päivää ja sinä aikana mies ja tyttö ovat ehtineet lähteä omalle pikku kesälomareissulleen, joten en nää niitä kuin viikon päästä!!! Ei siitä miehestä nyt niin heti ikävä iske (ollaan tosiaan oltu erossa viikko ennenkin), mutta tyttöä on ikävä jo etukäteen! En tiennyt tällästä tunnetta olevankaan! Ekaa kertaa olen erossa kauemmin kuin neljä päivää, ja se neljä päivääkin on ihan liikaa!!!

No onneks sitten alkaa juhannusviikon loma lähestyä ja saadaan puuhata tyttöjenjuttuja! Äsken ei meinannu neiti tajuta, miksi äiti halailee niin hirveesti! Tuolla se nyt maata pötköttää.. Täytyy vielä vähän käydä silittelemässä! Silittää kyllä täytys vielä noi vipot paidatkin. Mutta ei vois vähempää napata lähteä koko reissuun, niin ei oikein hotsita toi paidansilityskään!!!

Noh, eipä tämä tästä taida manaamalla parantua. Täytyy vaan ajatella, että viikonpäästä ollaan kaikki taas kotona ja arki voi jatkua! =)

Täällä ei olossa ole edelleenkään mitään ihmettä. Pari kertaa ollut sellanen tunne, että näinköhän olis joku sisäpuolella hipassu.. Noh, eiköhän ne liikkeet ala lähiviikkoina voimistua, sit ainakin saa varmuuden että siellä ihanihanihan varmasti joku on! =)

Sorry tän pinon omanapaisuus.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Hyvää kesäkuun alkua kaikille :)

Ihana, kun eilen sai tajuta, että nythän on 1.6 -> kesä taas :D

Nyt vois sanoa, että alkaa olla pahoinvointi jo aika lailla ohi.. kyllä vieläkin tulee huono-olo jos syömisien väliin ja liian pitkälti aikaa. Pahoinvoinnin sijaan on nyt tullu kamalaa turvotusta.. eilenkin illalla miehelle tuhisin iltasella, ku tuntuu että massu nahka repee.. niin on jotenki pinkeenä. Masukin pullahtanut jo pikkusen esille.. tosin aamusta aina huomattavasti on pienempi kuin iltasella sitten turvotuksen kanssa :D

Tänään meillä ois neuvola, ja aattelin olla reipas ja mennä ihan kävellen. Saa samalla annoksen raitista ilmaa ja aurinkoa.. jos se suvaitsee paistella vielä muutaman tunnin päästä. Lahdessa näyttää nyt ainakin vähän pilviseltä.

Eilen mullakin tuntu alamasussa semmonen jänskä hipasu.. ajattelin, että voisko se olla jo "möhön" liikkeitä, mutta en tiedä sitten. Jänskältä se tuntu, semmonen onneton hipasu masun sisäpuolella jossain :heart:

Joko ootte muut kanssaodottojat alkaneet haalia vauvalle kaikkia tarpeita? Me käytiin tilaamassa jo yhdistelmävaunut, hoitolaukku ja turvaistuin. Oon aatellut, että muuta en uutena osta, ku noi vaunut. Jäävät sitten seuraavallekin vauvalle jos niitä siunaantuu tulevaisuudessa. Tietää, että ne on hyvin pidetyt ku on ite niitä pitänyt. Autonistuin ostettiin käytettynä, vaunuliikkeessä oli myös käytettyjä myynnissä. Pinnasänky ja syöttötuoli saadaan tuttavapariskunnalta. Vielä tarvis sitten metsästää käytettynä joitain tarpeita; sitteri, leikkimattoa.. jne.

Millä viikolla muuten äitiyspakkaus haetaan ja tulee? Sitäkin jo kovasti oottelen, vaikka aikaa on NIIIIIN kovin paljon vielä tuonne marraskuulle. Mutta on ihana katella ja ihastella jo kaikkea vauvan tarpeita. :D

Nyt välipalan kimppuun...

Terkuin: Mamma & Möhö RV 14+1
 
Kiitos mamina kesän avauksesta!

Onpas kivaa kun on kesä, vaikka pilvistä tänään onkin. Paljon tuli tehtyä pihatöitä viikonloppuna ja kauhukseni huomasin, että enhän mä jaksa enää kovin hyvin. Vatsa tuntuu painavalta ja mäkeä ei jaksa pinkoa ylös koko ajan. Kai se sitten niin on että toisessa raskaudessa kaikki vaivat tulee nopeammin. Ekassa näytinkin samalta palleromahalta vasta puolivälin jälkeen. MarrasVaavi valitteli pinkeyttä syömisen jälkeen. Mulla ihan sama ja pitääkin aina pitää kunnon ruokalepo, ihan pienen välipalankin jälkeen :) :/

Mutta vaivat on (vasta?) pieniä. Muutenhan tää elo ja olo on mukavaa. Meidän lapset varsinkin tekee päivistä ihania. Ne on niin innoissaan mun masusta ja tulevasta pikkusisaruksestaan. Huolehtii mun syömisistä ja halailee ja pussailee masua aina vähän väliä. :)

Iloista kesän alkua kaikille!

Baby-Alpakka ja pallero 15+5
 
Hei MarrasVaavi saamme varmaan äitiyspakkauksen joskus heinäkuulla. Kun on tietyn ajan kestänyt raskaus, saa neuvolasta todistuksen ja sitten haetaan avustukset Kelalta. Tulee sitten postiin ilmoitus ja saa hakea.

Mulla on oikeastaan kaikki tarvikkeet, kun on 2 lasta ennestään ja nuorin täyttää heinäkuussa 2 v. Vanhin on 4,5 v ja häneltäkin on jäänyt paljon vaatteita ja tarvikkeita. Molempia löytyy vaatteissa ja muussa.
Pinnasänky siirrettiin takaisin makkariin, kun nuorempi alkoi nukkua ison veljen kanssa samassa huoneessa, ei kerennyt eteisen lattiaa kauemmas se sänky. Olen yleensä nukuttanut ekat kuukaudet vauvaa äitiyspakkauslaatikosta tehdyssä sängyssä. Sitten siirtänyt pinnasänkyyn. Pakkausta olen pitänyt pinnasängyssä ja pohja korkeimmalla kohdalla.
 
Anteeksi tuli vähän sekavasti, siis äitiyspakkauksesta tulee tieto ja saa sitten postista hakea. Vauva kyllä varmaan nukkuu suurimman osan alkuajasta vieressä, kun tiuhaa imetystä ollu yleensä ja jos hyvin samoin menee. :)
 
Oltiinkanssa yhtäaikaa linjoilla. :D Nyt on alkanut raskauden ihanin vaihe, siis tämä toinen kolmannes, pahin väsymys haihtunu ja energiaa piisaa ja saa aikaan kaikenlaista, kun ei tartte koko ajan nukkua. Kun vaan lapsilta kerenny. :heart:

Mukavaa ja iloista kesäkuun alkua teille mammat! :wave: TeSuLah ja Pikkukolmonen 14+5 :heart:
 
Ihanaa kesää kaikille :wave: Kiva, että meitä on näin iso porukka täällä marraskuisissa, eipä ole pitkään aikaan tullut vilkaistuakaan meidän koko listaa siitä edellisestä ketjusta.

Me ei olla vielä hankittu yhtään mitään vaatteita tai varusteita vauvalle, onhan tässä vielä hyvin aikaa. Me joudutaan hankkimaan kaikki varusteet vauvalle, koska tämä on meidän ensimmäinen eikä sukulaisilla tai kavereillakaan enää ole sellaisessa kunnossa olevia tavaroita, joita voisi lainata.

Pinnasänky ja hoitopöytä aiotaan hankkia huuto.netistä. Olen muutaman kerran käynyt tutkailemassa tarjontaa ja hyvin sieltä tuntuu löytyvän vähän käytettyjä ja hyvässä kunnossa olevia tavaroita.

Vaunut ja auton turvaistuin ostetaan ihan uutena, varsinkin turvaistumien kanssa olen tosi tarkka. Käytettyä turvaistuinta en uskalla ostaa, koska olen kuullut että jos se istuin on saanut kolhuja esim. kolarissa, niin se ei enää ole turvallinen...

Luulen että vauvanvaatteistakaan ei tule pulaa, kaverit ja sukulaiset tuntien :LOL: Mielenkiinnolla tässä jo odottelen, että koska niitä alkaa tulla lahjaksi.

Jee, menossa jo ainakin neljäs päivä ilman pahoinvointia :) Toivotaan että tämä olo jatkuu tästä eteenkinpäin. Mutta huimausta mulla on kuitenkin päivittäin, en ole edes uskaltanut ajatella lenkille lähtöä, kun se huimaus saattaa iskeä milloin vaan. Mies kyselee jatkuvasti, että syönkö tarpeeksi. Omasta mielestä ainakin syön ihan riittävästi, vaikka ruokahalu ei vieläkään olen ihan normaali, joten kai tämä huimauskin johtuu jotenkin hormooneista.

Pitäkäähän ketju vilkaana ja vireänä, meikäläinen lähtee kolmen päivän työmatkalle ilman läppäriä, joten en pääse nettiin tutkimaan mitä palstalla tapahtuu :)
 
Täällä kuopiolainen Eija ilmottautuu mukaan jutskailuun. Neljäs punkero sydämen alla kasvaa. 16+4 nyt, laskettu aika 14.11.08. Mammauikkaria oottelen että kesällä pääsee masu oikeuksiinsa. Mukava olomus kaikenkaikkiaan. Kevättalvi menikii palellessa, palelu paheni edellisestä raskaudesta. Lie sitten jo vaikeuksia saavuttaa riittävää hormonimäärää kun on nippa nappa ylittänyt 35 vuoden rajapyykin. Onneksi nyt helpompi vaihe jo menossa, tukaloituu sitten syksyllä taas uusien oireiden parissa. Miltei kaikki seulat jätin väliin vaikka päätös ei ollut ihan helppo. Keskeytyskynnykseni olisi kuitenkin niin valtava että tähän päädyttiin sen vuoksi. Juhannuksen jälkeen kuitenkin tuo rakenneultra. Sitä ootellessa ja kotia kesäkuntoon laitellessa iloinen tervehdys teille vertaistukijat. Voikaa paksuhkosti:)
 
Moi tosi pitkästä aikaa!
Täällä voidaan ihan ok, mitä nyt on mahtautia menossa.... Ei ollenkaan kivaa. Keskiviikkona on lääkäri neuvola saas nähä onko kaikki ok. Vointi on ollu oikeestaan hyvä. Jonkin verran väsymystä ja sit nuo hajut on aivan hirveitä. Ne tekee sellasen ökkö refleksin. Ja jotkut ruuat vaan on niin luotaansa työtäviä että ne jää oikeesti syömättä.
Mutta voikaahn kaikki hyvin....
Pinkuvinku ja rv 14+1
 
maanantaita kaikille!!
marrasvaavi kyseli vauvan tarvikkeista..mä oon joka raskaudessa ollut tosi hysteerinen. enkä oo raskaudestakaan kertonut kenellekään, muuta kun sit vasta kun maha näkyy jo, eli puolenvälin tienoilla. tarvikkeita oon alkanut hankkimaan joskus rv30 tienoilla kun tiedän et vauva selviäisi jos syntyisi. ja suurimman osan vasta vauvan syntymän jälkeen. oon tällänen pessimisti
:ashamed:
pelkään niin et jotain pahaa tapahtuu..se on varjostanut mun joka raskautta ja tässä raskaudessa on entistä voimakkaammin mukana. joka kerta kun vauvakuume on iskenyt, ajattelen, et jos mulle nyt se vauva suotais, nauttisin raskaudesta täysin, myös pahoinvoinneista. mut ei, näin käy aina..
mähän olen nyt sairaslomalla paineen tunteen takia, alamahalla ja emättimessä. olo helpottanut, mut paineen tunne iskee aina fyysisessä rasituksessa. et en tiedä, onko musta enää työhön, työ kuitenkin raskasta vanhustyötä..

manhattan ja masukki, jolla ei vielä työnimeä RV15j2
 
HepsKatti
Uusille tervetuloa joukkoon ja kaikille ihanaa kesää!

Mullekin saa tuonne alkuun lisätä, että ikää löytyy 28 vuotta.

Neuvolassa tuli tänään oltua ja olo on niin huojentunut, kun siellä se "Simo-Valtterin" sydän pamppaili 160. Jotenkin ollut edelleen vaan sellainen olo, ettei kaikki ole mahassa hyvin, vaikka liikkeitäkin olen jo tuntenut. Luultavasti johtuu vaan siitä, kun ei vaan voi uskoa, että tämä toinenkin raskaus sai melkein heti alkunsa ja mennyt näin hyvin. Kiitollinen saa olla. Hemoglobiini on edelleen hyvä, 136 ja painoa ei ole mulle tullut vielä kiloakaan, onneksi.

Neuvolan täti muuten ei pitänyt mitenkään mahdottomana, että nyt jo tuntisi liikkeitä. Kysyi siis itse multa, että joko olen tuntenut. Ja vaikka mä niitä olen tuntenut, niin en vain vielä halunnut, että sitä merkataan neuvolakorttiin, kun ne on vielä niin hentoisia, vaikka ne liikkeitä varmasti jo onkin.

Vauvalle ei paljon tarvitsisi mitään ostella, kun esikoiselta kaikki tuolla jäljellä seuraavaa varten. Päätettiin ettei oteta äitiyspakkaustakaan. Jotain vaatteita sitten vaan lähinnä ostellaan ja pientä sälää :)

Mulla oli eilen ihan kamala migreeni. Pihalle pitäisi mennä kukkapenkkihommiin, mutta pakko ottaa tämäkin päivä rauhallisesti, kun on jotenkin edelleen sellainen puolikuntoinen olo.

Hepsis ja Simo-Valtsu 14+6
 
mamina, kiitos ja kumarrus taas kun jaksat ylläpitää meidän pinoa :heart: ja uusille tervetuloa :hug:

Meilläkin ke neuvola, saapa nähdä mitä täti sanoo, kun mennään ;) Tässä muuten mennyt ihan hyvin, mitä nyt 'pientä' tunnemyrskyä piisaa... La oltiin niissä juhlissa ja sain kauheen hepulin miehelle, kun jälkimmäisissä istu vaan boolikupin vieressä ja seurusteli tuttujensa kanssa ja minä vaan juoksin kakaroitten perässä (oli vielä sellanen paikka, jossa kaikki särkyvä on just sopivalla korkeudella) :headwall: Ja sukulaisiakin siellä oli, niin musta tuntui että kukaan ei halunnut edes yrittää puhua mulle, kaikki tuntu jotenkin omituisilta. Tai sit mun mielikuvitus hiukkasen laukkasi kun olin niiiiiin vihainen mielessäni :whistle: :/

Tämä viikko on taas varmaan tällanen 'istun kotona lasten kanssa', kun mies menee työmatkalle ja sitten polttareihin ja vie multa auton :eek: Täältä kun ei mihinkään pääse ilman autoa... Toivottavasti tämä mieleni edes paranee niin teille ei tarvitse valittaa :saint:

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Mukavaa kesän alkua kaikille meiltäkin! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja MarrasVaavi:
Joko ootte muut kanssaodottojat alkaneet haalia vauvalle kaikkia tarpeita? Me käytiin tilaamassa jo yhdistelmävaunut, hoitolaukku ja turvaistuin. Oon aatellut, että muuta en uutena osta, ku noi vaunut. Jäävät sitten seuraavallekin vauvalle jos niitä siunaantuu tulevaisuudessa. Tietää, että ne on hyvin pidetyt ku on ite niitä pitänyt. Autonistuin ostettiin käytettynä, vaunuliikkeessä oli myös käytettyjä myynnissä. Pinnasänky ja syöttötuoli saadaan tuttavapariskunnalta. Vielä tarvis sitten metsästää käytettynä joitain tarpeita; sitteri, leikkimattoa.. jne.
Olen sen verran varovainen vieläkin tämän raskauden suhteen, etten hanki mitään vauvatavaroita ennen kuin aikaisintaan rv 26.. tai ehkä rv 30; en suostu ottamaan edes siskoni lahjoittamia yhdistelmävaunuja ja vaatteita kotiimme ennen kuin vauva on syntynyt.

En ole vielä edes kuolannut mitään ihania vaatteita tms - pelkään niin hullunlailla pettymystä, ettei pää anna myöten tavaroiden osteluun vielä (itsellä takana monta keskenmenoa ja odottelen nyt kauhusta kankeana kromosomitutkimusten tuloksia, veljen esikoinen on kamppaillut elämästään keskosten teholla syntymästään lähtien ja on siellä vieläkin - siinä syitä meikäläisen varovaisuuteen).

Auto on ainoa "vauvaostos" jota ukko miettii nyt tosissaan, sillä meidän nykyisellä menopeleillä ei vauvoja kuskata oikeastaan metriäkään - toinen on hänen entisestä poikamieselämästään jäänyt 2-paikkainen egonjatke ja toinen on vähintään yhtä epäkäytännöllinen asuntoauto... :LOL:

En tosin ole painostanut autonvaihtoon, sillä olen ajatellut itse jokatapauksessa "farkun" hankintaa kun talossa on ennestään jo isohko koira ja toinenkin koira tulee vielä ennen syksyä, mutta näillä polttoainehinnoilla varmasti 1 auto riittää meidän taloudessa. Luulisin...


 
kivaa kesäkuunalkua multakin kaikille :wave: ja multakin puuttui tuo ikä tuolta alun listasta eli se on se 32v,eli saapi lisätä sinne.mäkään en ole vielä uskaltautunut ostoksille..sisko sai justiinsa muutama kuukausi sitten tytön eli sieltä tulee kierrätyksenä vaaville kaikkea,mutta turvaistuinta ja vaunuja toki pitäisi piakkoin alkaa hakea.meillä on muutto edessä tämän kuun lopulla joten vasta sitten niitä hankintoja enemmän.ootteko muuten huomannut semmosta että aurinko tarttuu nyt jotenkis kauhian äkkiä?mie alan olla aikast ruskia jo,ja vissiin aikast huvittava näky pallovattoineni =) mulla on kyllä jo ihan selkeä pyöreä maha!ei mitkään vanhat housut mene kiinni enää todellakaan!!mä löysin ihania lantiohameita indiskasta että jos tykkäättepi sammanmoisesta hippityylistä kuin mie ni vinkiksi,siellä on ihania ja suht edullisia mekkoja!oukei mut aurinkoista viikkoa kaikille!
 
Korkeasaari reissu tehty ja kivaa oli, oltii kaikki ihan uuvuksissa ku päästii kotii.
Noista hankinnoista.....oon jo vauvakuumeen aikana hommannu läjän unisex vaatteita, turvakaukalon, leikkimaton jne... :D Kaikki isoimmat hommaamatta.Meillä ei oo pojilta jääny mitää ku hankkiuduin kaikesta eroo koska lapsiluvun piti olla täynnä :whistle:
Tänää on vatsan kannalta ollu outo päivä, aamusta asti vatsa oli kipee enkä osaa edes selittää millä tavalla. Pohdin että toivottavasti ei tässä vaiheessa rupee mitää suppareita tulee ettei kohta oo kokonaa touhuumis kiellossa....ei sen puolee ei mulla oo mikää hinku töihinkää :saint: mut toivottavasti huomenna on kivuttomampi päivä :snotty:
 
Hyvää kesää kaikille!

Kiitos mamina uudesta ketjusta!

Tervetuloa mukaan piiku2 ja hoiva1syli2. Meitä on koossa jo mainio joukko!

Mulla oli tänään toinen neuvolakerta ja yllätyksekseni paino oli tippunut 3 kg. Vaikka mahani on siis mahtavan kokoinen, mittakaava välillä jalkapallo-rantapallo. Täytyypä laittaa teille kuva kunhan ehdin. Nähtävästi turvotus on kuitenkin vähentynyt, sillä syönyt olen ainakin kahden edestä. :ashamed: Kaikki muu oli ihan ok, hemoglobiinia ei edes mitattu kun se oli aloittaessa niin korkea. Kohtu tuntuu jo mukavasti tuossa lapaluiden tasolla ja vauvelin syke oli 145. Rakenneultran sain heinäkuulle ja seuraava neuvolakäynti sitten vasta ihan heinäkuun lopussa, kun en kokenut sille tarvetta aikaisemmin. Kyllähän sitä sitten voi aikaistaa, jos jotain kummallisia vaivoja ilmaantuu.

Äippäpakkausta tai äitiysavustusta en mahda vielä heinäkuussa kyllä saada, kun sen toidstulksen saa vasta seuraavalla neuvolakäynnillä. Mutta ei mulla ole kiire, eivät ne onneksi kesken lopu!

Tämä on todellakin mukavaa vaihetta (minun) raskaudessani, kun pahaolo on poistunut ja väsymyskin alkaa hellittää. Tosin osan siitä saattaa raskausviikkojen lisäksi aiheuttaa alkanut loma!

Vauvantarvikkeita ei tartte onneksi hankkia, kun kaikki eiskoisen kamat on vielä hyvässä jemmassa. Osa tietysti lainassa ystävillä, mutta palautunee syksyyn mennessä. Vähän uusia (unisex) vaatteita ostin kyllä kun lindexillä oli 3 tuotetta 2 hinnalla ja niin ihania retrokuoseja. Mulla ei ole mitään taikauskoa "liian" aikaiseen tavaroitten hankkimiseen. Kaikki menee niinkuin menee, ja jos lopputulos ei ole onnellinen niin ne vauvan tavarat siinä surussa sitten vähiten painavat. Nyt toisessa raskaudessa haluan antaa itselleni täyden luvan nauttia odotuksen ja valmistelun onnesta. Esikoisen kanssa olin jotenkin odotusaikana niin viimeisen päälle "varovainen", eikä tarina silti meinannut saada onnellista loppua.

Mukavia kesäpäiviä toivoo marrasmamma79 ja masuvauva jotakuinkin 14+4
 

Yhteistyössä