*MarrasMassutII heinäkuussa*

Marraskuun masunkasvattajat, LA:t 16.-30.11.2008







16.11.
äippä-80.................kolmas (2.yhteinen)...OAS......28v. (15.11.)
josjos.....................viides...................TYKS............36v.
marrasvauva..........viides (1.yht.).......OYS............34v.
äitee 78..................kolmas.................PHKS..........30v.
hippu-08.................viides...................SAS.............33v.
Jerkku.....................neljäs
ohna.......................toinen

17.11.
Chala......................ensimmäinen.......LS...............25v.

18.11.
annuliini..................toinen
Maisa-08................ensimmäinen........SatKS..........23v.
Mebee....................ensimmäinen

19.11.
Baby-Alpakka.........toinen (1.yhteinen)
FrökenJulie.............ensimmäinen........LPKS...........23v.

20.11.
adimo.....................ensimmäinen........LPKS...........26v.
maximillianna..........kolmas (1.yhteinen)
Puuskamuikkunen..ensimmäinen.......TAYS............27v.
Kisse......................neljäs...................TAYS...........37v.
pampula.................kolmas.................SatKS..........28v.
Veijari.....................ensimmäinen.......JS................27v.

21.11.
metsäapila..............ensimmäinen..........................30v. (22.11.)
Metalheart76..........ensimmäinen.......NKL.............32v.
riiviö07....................toinen..................K-HKS.........23v.
lulu32.....................ensimmäinen...........................32v.
wela.......................ensimmäinen..........................28v.
Annu-li....................toinen
piiku2......................ensimmäinen..........................32v.

22.11.
TaneliKaneli............toinen..................TYKS...........32v.
Iti............................ensimmäinen.......PHKS..........23v.
manhattan2............viides...................K-HKS.........26v.

23.11.
lellu80.....................toinen..................PHKS...........27v.
suklaapahkina........ensimmäinen..........................19v.
Dazzle....................ensimmäinen
tokatulossa.............toinen.................LKS

24.11.

25.11.
TeSuLah..................kolmas...............SeKS............41v.
jonnuzka.................toinen................TAYS
enkuli......................toinen ................KYS..............28v.
HepsKatti................toinen.................SatKS...........28v.
riukuliina............................................NKL
Peetu73..................neljäs.................TYKS............35v.

26.11.
marrasmamma79....toinen.................PKKS...........28v.
samir05..................kolmas.................NKL.............27v.
Pepita.....................kolmas
Teho.......................ensimmäinen.......JS................30v.
Czarina...................ensimmäinen......TAYS............40v.
Marsulis..................ensimmäinen......TYKS.............32v.
Molla Maija..............kolmas...................................25v.
Basilicum.................ensimmäinen
Pipsa-79.................ensimmäinen
Untuvainen.............ensimmäinen.......NKL.............30v.
OnnenOmena-75....neljäs (1.yht)......SeKS............33v.

27.11.
kulkunen85.............ensimmäinen......Kät...............23v.
Jännä......................kolmas...................................24v. (28.11.)

28.11.
mamina...................toinen.................E-KKS..........22v.
marde84.................kolmas................NKL
mamskeli.................toinen.................PHKS...........26v.
tuutuu.....................toinen.................VKS.............26v.
Aruba......................toinen.................NKL.............25v.
Minnihiiri68..............ensimmäinen......PS...............39v.
Pamppis..................toinen.................E-KKS..........29v. (3.12.)
jonnuzka.................toinen.................TAYS

29.11.
MissMaisa................kolmas (1.yht)....VKS.............23v.
satikuti....................toinen(?)................................22v.
LEP.........................ensimmäinen yht.KYS.............27v.
Catherine................ensimmäinen......VKS.............26v.

30.11.
Muua.......................toinen.................HYS.............27v.
MarrasVaavi............ensimmäinen......PHKS...........22v. (28.11.)
pinkuvinku...............kolmas...............K-SKS...........33v.
ruusunen32.............toinen

1.12.
pikkutiikeri...............ensimmäinen......TYKS............27v.
Kamomilla-81..

4.12.
Äiti1982...................toinen.................LKS.............25v.





Pettymyksen kokeneet
pielikki (tm), Mantatyttö82 (km), Herkkupeppu (km)



Tässä linkit aiempien kuiden pinoihimme:
Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t991837
Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011444
Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036584
Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064329


E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Tervetulotoivotukset täältä Jerkulle ja onnittelut kivoista ultrakuulumisista, kuin myös muillekin jotka on jo päässyt!!! Miekin oon aika viimesissä ketkä pääsee, vast 18.7. :whistle: ei jaksas oottaa!
 
laitoin profiiliin mun masukumpuni...rv19+3.
kamalan vaikea löytää sopivia paitoja. tavalliset paidat paljastaa mahan ja äitiyspaidat on vielä liian pitkiä ja jäävät helmasta rumasti roikkumaan.
 
Kiva kumpu jo siulakin manhattan! onkohan meilä ollutkaa aiemmin puhetta et on samaan aikaan syntyneet lapset (11/06 )? meilä neiti syntyi 5.11.06. Melkein kaks vuotta tulee sit ikäeroa=) Profiilistasi vakoilin myös et siulla on kaksi heinäkuistakin:) teillä taitaa olla synttäreitä tulossa, onnitteluja:)
 

mamina kiitos taas uudesta pinosta :flower:

Tänään oli ultra ja kaikki oli kunnossa, vastasi viikkoja just eikä melkein :D
Ja tyyppi oli avoimella tuulella ja pelit ja vehkeet löyty POIKA siis tulossa :heart:
Nyt voin vissii unohtaa ne röyhelö pinkki hörhötykset loppuelämäkseni...jos tää nyt on se viimenen :whistle:
Kysyin äsken viellä pojilta et kumpaa ne toivoo ni vanhempi toivoo siskoa ja nuorempi veljeä, nuorempi totes vanhemmalle et et sä haluukkaa leikkii turtlesii? toivo poikaa ku meit puuttuu viellä :LOL:
 
kiva et jollain muullakin on poikavoittosta =)
meillä joukossa vain yksi tyttö, suvun ainokainen. miten voikin olla suvussa noin vahvasti tuo et tulee vaan poikia. tämänkin vauvan olis viisaiden mukaan pitänyt olla tyttö, nehän väittävät et tyttösiittiöt on hitaampia. tämä vauva on saatettu alkuun 6pv ennen ovista. ja mä tiedän sen kun "hommailtiin" tasan kaks kertaa koko kierron aikana, ja toinen kerta oli ihan alkukierrosta. ja ultralla kun hedelmöittymispäivä laskettiin, oli se 6pv hommailun jälkeen. muttta poikapa masussa myllertää =)
 
miten olette muuten kertoneet isommille vauvasta?meillä isommat pojat on 4vja 6v..luulen et olis jo aika kertoa. 3v:stä en tiedä ymmärtääkö vielä asiaa?ensi maanantaina olis rakenneultra, mietin ottaisko pojat mukaan, mut äitiyspolilla on tunnetusti ajat tosi paljon myöhässä, useita tunteja. et ei ne jaksa siel istua ja odottaa.
 
Juu, poika voittosta tosiaan. Mies on yksi seittemästä veljeksestä :D ja lisäksi on 2 puol veljeä, eli appi ukolla yht. 9 poikaa eikä tyttöjä ollenkaa. Yhdellä puol veljellä on tyttö ja yhdellä "kokonaisella" veljellä on tyttö kaikki muut on poikia, tyttöjä ei sitte taho millä kukaan saada =) ja jotenki sen jo arvasinki että poikaa ootellaa.....
Me kerrottii pojille tulevasta vauvasta varmaa joskus viikolla 11? Vanhempi kyseli monee kertaa että oikeestikko? :LOL: Intoa täynnä molemmat koko ajan odottavat vauvan syntymää :heart: Ja pojat siis 5 ja 6(kohta 7v)
 
Moi kaikille taas ja kiitos uudesta pinosta Maminalle. Hohhoijaa että osaa väsyttää. Olen tehny vähän enemmän tänää kuin normaalisti ja sen huomaa heti. Synttäreille pitäis kohta jaksaa raahautua. Muksut on ihan älyttömän villejä täl hetkel ku aamupäivä ja päivä meni sisällä olessa kun oli niin paljon tekemistä ja sit sato melko kauan.
Noniin kirjottelen lisää taas perjantaina kun ollan käyty rakenneultrassa.
Nyt huilaan korviani ja hermoja kun muksut meni isin kanssa suihkuun.

Jännä 18+6
 
mun miehen isällä kaksi veljeä, yksi sisar. mun miehellä kaksi veljeä, molemmilla kaksi poikaa. meillä nyt kolme poikaa, yksi tyttö ja neljäs poika tulossa =)
mummot jaksoi aina ennen meidän tytön syntymää siunailla "taas poika, eikö kukaan osaa tyttöjä tehdä"..eli suvun ainoat naispuoliset, niinkun omasta suvusta on mieheni täti ja meidän tyttö..poikia onkin lauma...nauravat aina et on kohta jääkiekkojoukkueellinen suvusta..
 
piti vielä tota kertomista kommentoida..et ei olla siks kerrottu aikasemmin lapsille, kun kuitenkin lörpöttelisivät sen kaikille. ja mieheni suvun asenne meidän suurta lapsimäärää kohtaan on aika negatiiviset. ollaan saatu kamalat huudot ja haukut aina. en tiedä onko mieheni kertonut asiaa veljilleen ja isälleen, anoppi kyl tietää. kukaan ei ole kommentoinut mitään, siks epäilen ettei olisi kertonut. vai onko porukka jo vaiennut, kun tietävät ettei haukut auta..me lisäännytään silti :kieh:
 
Lisäsin taas tuon listan, jos on täydennettävää niin ilmotelkaa, olin unohtanut koko listan hetkeks enkä jaksanut selata enää kesäkuusta monia sivuja läpi katsoakseni oikeaa tilannetta :ashamed: :ashamed: sori.. :whistle:
 
Hieno uusi pino tehty heinäkuulle! :D Kiitos mamina! =)

Pitää kommentoida, että onpa meillä vielä aika poika voittoinen pino. :D Missäs ne tylleröiset lymyää? :D Itsellä ultra 9.7. ja kyllä aika jännityksellä odotan, että näkyykö kumpi meille on tulossa. :ashamed: Niin kovasti toivon tyttöä, mutta olen 99% varma, että poika siellä on. Mutta onneksi siihen ei mene enää kuin viikko! Ja mun tuurilla vielä vauva pitää kintut ristissä. :kieh: :LOL:

Liikkeitä olen alkanut tuntea päivittäin ja eilen illalla nukkumaan käydessä tunsin ihan pienen hipaisun masun päällekin. :heart: Ihanaa!


Molla Maija ja batman 18+6 :heart:
 
Pitäisköhän munkin tuota veikkausta heittää kehiin kumpi on tulossa.... Meillä ennestään kaks tyttöä ja mieskin kehui ettei ole sekatyömies. :whistle: Joten hieman kallistuu tuohon tyttö tulokkaaseen. Tietoa saadaan vissiin sitten odotella tuonne marraskuulle saakka. Jollei sitten joku ultra tuossa matkan varrella tule olemaan. Itse kun en lähtenyt mukaan noihin seulontoihin...
Sitten omaa napaa... Väsyttää mut muuten olo on hyvä. Jossain vaiheessa olin tuntevani jonkinmoisia liikkeitä, mutta nyt vaikuttaa hiljaiselta. Mutta luulen ja uskon että kaikki ok. Tuo maha on ennestäänkin ollu aina iso joten ei oikeen voi sanoa että olis erikoisemmin muotoa muuttanu. Ehkä tuo "yläläski" jos tiiätte mikä se on (tossa heti tissien alla) on vähän tullu enempi esiin. Joten tuota mahaa ei viitti paljo esitellä....
Että näin! Oikein mukavaa ja toivottavasti lämmintä heinäkuuta kaikille! :wave:
 
Helou helou jälleen.

Paljon ollut puhetta vaunuista ja mekin tänään käytiin hakemassa vaunut ja pinnis mitkä huuto.netistä mies meille hankki. Ihana ettei itse tarvinnut hoitaa kun mies oikein innostui :)

Pinnis on tosi vähän käytetty, ihan uudenveroinen jykevä ja nätti mistä saa laidan laskettua. Tämä oli ainoa ehto ja hieno löytyi ihan vahingossa edullisesti.

Vaunut on muutaman vuoden vanhat aika vähän käytössä olleet emmat joissa on kaikki härpäkkeet mukana. Malli on Cerox ja niissä on heittoaisa ym pientä kivaa mikä oli mulla kanssa vaatimuksena :) Kantokoppa on pehmeä lämpöpussi missä on kovikkeet, eli saa kummaksi tahansa. Musta vaikutti tosi kätsältä talvivaavia ajatellen. Lämppä on paljon isompikin kuin ajattelin, eli uskon että Toukka mahtuu aika pitkään tuossa leppoisasti kulkemaan.

Potkut tuntuu päivittäin (pari viikkoa tuntuneet) ja välillä niin kovaa että hyppää koko maha ja meinaa lirahtaa pöksyyn :D Pikkuinen kun on nyt jo tuollainen monottaja niin mitäköhän sitten loppuvaiheessa.. Huh. Ihana muuten kun masu alkaa tosiaan näyttää vauvamasulta ja kasvaa päivittäin. Ihanaa :p

Vielä pari viikkoa töitä ja sitten syyskuun alkuun asti lomaa, suursiivousta ja opiskelujen viimeistelyä. Jes!! Nyt saunaan ja nukkumaan että selviää huomisesta.

Chala & Toukka rv 20+1

Lisäys: Puoliväli ylitetty! Jeiii! :whistle:
 
Eilen oli aivan ihana tilanne. Loikoiltiin mieheni kanssa sängyllä ja sanoin että vauva potkii. Laittoi käden vatsalleni ja tunsi selvästi ensimmäisen kerran hänkin potkut. :heart: Ihanaa! Potkuja tuntuu nyt selvästi.

Flunssa ei ole vieläkään mulla helpottanut. Kuuri pian loppuu ja kurkku vieläkin kipeä, nuha ja yskää. Kestänyt jo yli 2 viikkoa. Kokeissa ei mitään ole löytynyt.

Tänään neuvolaan klo 14 ja kerron sit kuulumisia.

Laitoin profiiliin eilen uuden masukuvan, tuli vähän huono otos, kun otin sen kamerapuhelimella itse. Masunympärys huikeat 98 cm. Kasvaa kovaa vauhtia tuo masu.

Tämä tauti kun tästä vaan paranis.

Paino vieläkin n. 1,5 kg alempana, eli ei ole lisääntynyt mahataudin jälkeen.
Vauva tuntuu reagoivan sisarusten mekastukseen ja alkaa usein silloin potkia. =)

11.7. menemme yhdessä rakenneultraan, täälläpäin ei lapsia saa ottaa ultraan. Mummi lupas onneksi hoitaa silloin lapsia. :heart: :)

Mukavaa päivänjatkoa teille! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 19+1 :heart: :wave:
 

Yhteistyössä