///> marraskuussa massaa pois! <\\\

  • Viestiketjun aloittaja Toss Foo
  • Ensimmäinen viesti
Toss Foo
Tervetuloa painonpudotuksen tsemppiketjuun!

Tänne voi tulla kertomaan omia tavoitteitaan, toteutumisiaan ja tsemppauksiaan marraskuun 2011 aikana. Ilmoitustyyli on vapaa, eli voit kertoa joko tarkat mittasi tai vain määrätavoitteesi tai pelkästään muuta painonpudotusasiaa niin halutessasi.

Edellisen tsemppiketjumme lokakuulta löydät tästä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2036553-lokakuun-laihduttajat-uudet-tervetuloa-mukaan/


Pidetään pino aktiivisena, eli kertokaahan kuulumisia myös niinä päivinä kun juuri ei huvittaisi tai ehtisi tai jaksaisi. Sillä tavoin saadaan tuntumaa siitä, ettei kukaan meistä ole asiallaan yksin. Mukavaa marraskuuta!
 
Toss Foo
Oma tilanteeni marraskuun alussa on tällainen:
pudotin jo aiemmin tänä vuonna >14 kiloa
tavoite jouluun mennessä vielä -1 kilo
marraskuun tavoite mitä vain alaspäin!


Mites muilla menee?
 
"Halipupu"
Moikka mä voisin tulla mukaan tähän.
Pari vuotta sitten menestyneesti pudotin 25kg mutta sairauden ja lääkityksen takia paino kipusi pian takas.
Nyt olen aloittanut "uuden" elämän reilu kaksi viikkoa sitten.
Edistystä on tapahtunut,paino on pudonnut ekan kahden viikon aikana 5kg,nestettä tuntui olevan reilusti.
Painoa pudotettavana vielä ainakin 30+ kiloa.Jouluksi tavoitteena saada tuon jo pudonneen 5kg lisäksi toinen mokoma eli 10kg näin välitavoitteeksi.
 
IhanaValo
Kiitos uudesta pinosta, mie roikun mukana ku räkä...vaikken mitään saakaan aikaan :ashamed:

Uutta yritystä siis vaan..
Tänä aamuna oli taas korkeemmat lukemat, mitä eilen ihan päivällä punnitsin.
Tiiän että liian usein käyn mut se on tullu melkeinpä tavaks, ja toisaalta siinä sit näkee missä menee väärään.
 
Ei kyllä mene vieläkään paremmin. Syyslomalla tuli kilo takaisin ja taas sairaana. Ehdinkin olla noin viikon terveenä tässä välissä. Ja tätä varmaan jatkuu taas se reilu kuukausi sinne joululomille asti...

Ei voi mitään, kaikki vaan vituttaa. En tiedä miten pääsisi eteenpäin kun ei pysty nukkumaan eikä kuntoilemaan ja pitää sairaana juosta koulussa kasista neljään päiviä.
 
"Syöjätär"
Minäkin haluan marraskuussa massaa pois! Ankea syksy on näkynyt hälläväliä-syömisenä. Joulun läheneminen onneksi vähän säikäytti ja pari päivää olen ollut ruokavaliolla. Tuntuu jo paremmalta. - 10 kg olisi ihan ok.

Tsemppejä täältäkin!
 
Kirosana. Ja toinenkin.

Pääsin jo painoon 73,4 kg, mutta tittidii...sieltä se saakeli pomppasi takaisin ylös. Ihan oli kyllä omaa syytä, kun herkuttelin juhlapäivinä, mutta silti ärsyttää.

Eikä siinä vielä mitään, sitä nyt sattuu, että kilot nousee...kyllä ne siitä sitten taas laskee. Vaan kun ei laske!

Ma 74,5 kg
Ti 74,7 kg
Tänään 74,7 kg

Ja mä siis nimenomaan olen maanantaista lähtien vetänyt taas kevyttä linjaa. Tai niin siis luulin. Jätin kaikki karkit ja herkut taas pois ja puolitin safkamäärän. Mutta sepäs ei nyt sitten jostakin kumman syystä näy vaa-alla lainkaan. *Itku-potku-raivarit ja lattialle heittäytyminen erittäin aikuismaisesti*

Paino ei siis ole laskusuunnassa, mutta uskon kyllä vahvasti siihen, että kylä se sieltä vielä alaspäin lähtee hilautumaan. 1,3 kiloa lähtee reilussa viikossa...tai siis voi lähteä, jostain saakelin syystä mä en pääse näistä lukemista nyt MILLÄÄN alasoäin...mutta siis kuitenkin...ei tässä ole mitään syytä huoleen.

Lokakuun pudotus oli siis +100g tai -300g riippuu minkä päivän tuloksen ottaa laskuun mukaan. Mä kun en käynytr vaa-alla viiminen päivä vaan päivää ennen ja jälkeen. Jii ja huu vaan mullekin. Höh :D

Mä en enää jaksa alkaa mitään tavoitteita rustaamaan ja miettimään. Kun se on ihan turhaa. Tippuu sen minkä tippuu ja jos ei tipu, niin sitten ei tipu. Edelleen se nouseminen on vätettävä asia, muu mikä tapahtuu, niin sitten vaan tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tönt
oon pitänyt vähän taukoa tästä hommasta kun tuntuu ettei saa mitään aikaseksi. paino heittelee ees taas..nousee laskee. onneks ei kiloa enempää. saldo tällä hetkellä -28.1kg. kivasti jäi jumittaa kun 30-raja kolkuttaa ovella. mistä saisi potku tähän hommaan?? |O liikuntakin tällä hetkellä liian vähän. vihaan syksyä ja talvea. ulkona palelee, sisällä palelee. mitään ei tee mieli tehdä. energiaa ei saa mistään. voisinpa vaan mennä nukkumaan ja herätä keväällä..
 
Hellou

Mulla meni viime kuu ihan plörinäksi. Tai no sain painon pysymään koko ajan samana, eli siinä mielessä jotain positiivistä.
Ja sit tänne en päivitellyt kuulumisia hetkeen, mutta se johtu siitä että mun kone meni korjattavaksi ja puhelimella oli todella vaikee käydä kaksplussalla.

Tälle kuulle suunta on oltava alaspäin ja mieluiten useempikin kilo, mutta kuitenki ku edes sais alaspäin.

Tähän astiset saavutukset -10kg
viimekuu +-0
Tän kuun tavoite -5kg
 
Viimeksi muokattu:
Aino*
Moro :wave: Minä voisin kans liittyä joukkoon :D Pitäis saada painoa pois vielä ainaki 10kg, nyt olen reilussa 3 vkossa pudottanu jo 8 kg. Jätin vain herkut minimiin ja katon muutenkin mitä suuhuni pistän. Välillä tosin korvaan aterian nutrilet pirtelöllä. Juoksuharrastuksen aloitin taas pitkän paussin jälkeen ja se jos mikä saa läskit sulamaan :D
 
Toss Foo
Tosi hienoa, että sekä "vanhat" tänne löytävät, mutta että myös uusia on tullut! Tervetuloa kaikille, marraskuun massanpudottajille!

Mulla sekalaisen työrytmin, kirjavan perhe-elämän ja satunnaishankalan nettiinpääsyn vuoksi tänne kirjoittelu voi jäädä tosi vähiin. Älkää siis pitäkö minua minään pinon-perustaja-porukan-kokoojana, olen vaan ihan tavallinen rivipudottaja muiden joukossa - satuin vaan nyt olemaan eka, marraskuun pinon perustamisajankohdassa.

Hirmusti tsemppiä kaikille eteenpäin, putoaa tai ei putoa.. kunhan ei karuun tahtiin kohoa!

Toss Foo.
 
jäynä
Heissan! :) Liityn myös seuraanne, josko tää auttais vähän tsemppaamaan.
Kävin juuri vaa'alla, ja lurjus näytti 72,6 kg. Tavoitteena olis pudottaa noin 5 kg, jotka salakavalasti ujuttautuivat reisiini kesän aikana... En liikkunut paljon mitään, ja olut ja jäätelö maistui sitten senkin edestä. Tuli myös leivottua kaikenlaisia herkkuja, kun kerrankin oli aikaa.

Oon yrittänyt tsempata koko syksyn, käynyt salilla tai jumpassa kaks kertaa viikossa mut pah, korkeintaan oon saanut vielä kilon lisääkin! Painolla on ollut tapana jojoilla, alimmillaan paino oli alkuvuodesta 64 kg, mutta mä olisin ihan onnellinen, jos pääsisin edes takas kutosella alkavien sarjaan. Olisi mukava mahtua taas kaikkiin vaatteisiinsa, ettei tarttis lähteä vaatekaupoille masentumaan ;)

Nyt lähden siitä, että yritän vielä pienentää annoskokoja, lisätä kasvisten määrää ja vähentää leivän syöntiä. Ruisleipää syön jos syön. Herkut saa jäädä tän kuun ajaksi, ja sen oluen nauttiminen onkin jo vähentynyt pariin tölkkiin saunan yhteydessä... Katellaan kuin käy ;)

Tsemppiä kaikille!!
 
Hellou.

Mulla tää punnituspäivä edelleen perjantain ja vaaka näytti -0. Eli ei oo lähteny mutta ei ole noussutkaan.

Olen liikkunut ihan sikana taas, mutta ilmeisesti ongelma on nyt tuolla ruokailupuolella. Eli otan kiloklubin käyttöön hetkeksi ja tarkkailen sen avulla että mistä nyt kiikastaa. Itse epäilen syöväni liian vähän ja sitten ku päivällä syön huonosti niin kostautuu illalla mässäämisellä.

Tän viikon liikunnat: Maanantai sali ja uiminen, ti: lenkki 6km, ke: sali ja lenkki 5km, to: siivous ja lenkki 4,5km. Tänään taas tarkoitus mennä salille.
 
Muumiomamma
Heissan! Pitkästä aikaa. Lokakuussa laihduin VAIN 1,2 kg :( No tavoitekkin oli vain 2 kiloa, mutta aika säälittävä saavutus.

Marraskuun alussa paino siis 76 kg (tasan) ja Marraskuun tavoite 3 kiloa. Pakko ottaa se kolme jos meinaan jouluna olla tavoitepainossa. Huoh!

Onneksi menkat alkoi nyt niin viikon päästä näkee taas sen "oikean" painon, joka saattaakin olla hieman vähemmän.

Tsemppiä muillekkin pudotukseen ja tervetuloa uusille. :) Yritän hieman aktiivisemmin täällä käydä kirjoittelemassa ja lukemassa muiden edistymistä jatkossa.
 
Poignantilla melkoset liikuntamäärät. Mulla joka päivälle voi kirjata: palstailu istuen :D :D

Mun kroppani suostui vihdoinkin yhteistyöhön, eli näyttämään vaa-alla pienempää lukemaa. 2 päivässä paino on pudonnut kilon, joten nyt on taas oikea suunta. Enää 300g siihen, mitä olen dietin aikana painanut alimmillani, eli mieli on korkealla :)

Kysymys kaikille: Onko omasta ulkonäöstä huolehtiminen muuttunut painonpudotuksen jälkeen?

Mä meikkasin aikoinaan lähes päivittäin. Hiuksiakin laittelin ja pidin ne aina pitkinä. Kun kiloja alkoi kertymään, totesin ettei läskipossunaamasta saa nättiä edes meikeillä ja meikkaaminen ikäänkuin vähän jäi. Vanhat, fiksunnäköiset vaatteetkaan eivät enää mahtuneet päälle ja vastavanlaiset vaatteet isommassa koossa näytti rönsyileän vartalon päällä naurettavilta. Siirryin käyttämään säkkejä, jotka vaan vetäistään päälle aamulla ja jotka nakataan illalla pois. Hiukset...noh, ne kainssa ikäänkuin vähän jäi. Siinä se roikkui päässä, mutta ei niitä enää hoidettu samalla tapaa kuin ennen. Ajattelin, että miksi panostaisin, kun lopputulos ei kertakaikkisesti miellytä.

Toiset lihoo tyylikkäästi, toiset ei. Ja minä kuulun näihin jälkimmäisiin. Valitettavasti. Mulla on perse leveä kuin 7 leivän uuni ja triplaleuastani saisi kolmelle naiselle uudet leuat. Näytän raskaana olevalta ja naapuri kyselikin jokunen tovi sitten, että onkos meille kenties tulossa uusi vauva. No ei ole. Ei kiva.

Nyt, kun ulkonäössä alkaa näymään pieniä muutoksia parempaan, on taas tehnyt mieli panostaa. Katson, mitä laitan päälle, eikä kaapissa ole enää säkkejä. Kengät ja laukkukin on nykyään yhteesopivia.
Olen nyt muutamana päivänä sipaissut vähän ripsiin ripsaria ja kulmiakin siistin. Varsin pientä siis vielä, mutta itselleni juuri nyt melko paljon. Hiukset saivat uuden värin ja laittelen niitä nykyään. En vielä paljoa, mutta vähän. Senvertaa, että tulee hyvä mieli.
Eilen laitoin itselleni rakennekynnet ja nyt olo on jo melko wow. Mä alan näyttämään ihmiseltä. Edelleen ylimääräisiä kiloja on reilut 10, ekä jopa 15...mutta hiljalleen alkaa se oma kuva miellyttämään. Ihan huippua :)

Chef -11,3 kg :)
 
Mukana ollaan, ainakin jollain tasolla! :wave:

Motivaatio kyllä edelleen hukassa, makea maistuu. :ashamed: Mä olen tainnut pariin otteeseen sanoa, että pistän laihdutuksen tauolle, kun tulen raskaaksi. No, raskaaksi olen tullutkin kaksi kertaa tässä puolen vuoden aikana, mutta eipä ne raskaudet ole alkua pidemmälle jatkuneet. :( Nyt on parhaillaan vuoto alkamassa, kunhan tää on ohi, niin ehkä sitten taas jaksaa yrittää.

Kiloja olisi tiputettavana vieläkin ne viisi, tuntuu aivan kamalan suurelta määrältä, ja jo tiputetut 17kg mitättömän pieneltä. Huoh!

Liikuntaa tulee onneksi hyvin, mä nykyään juoksen puolet lenkeistäni. Ei millään malttaisi vaan kävellä. :) Tavoitteeksi voisin ottaa kaksi kiloa pudotusta tälle marraskuulle.
 
Viimeksi muokattu:
Mukana ollaan, ainakin jollain tasolla! :wave:

Motivaatio kyllä edelleen hukassa, makea maistuu. :ashamed: Mä olen tainnut pariin otteeseen sanoa, että pistän laihdutuksen tauolle, kun tulen raskaaksi. No, raskaaksi olen tullutkin kaksi kertaa tässä puolen vuoden aikana, mutta eipä ne raskaudet ole alkua pidemmälle jatkuneet. :( Nyt on parhaillaan vuoto alkamassa, kunhan tää on ohi, niin ehkä sitten taas jaksaa yrittää.

Kiloja olisi tiputettavana vieläkin ne viisi, tuntuu aivan kamalan suurelta määrältä, ja jo tiputetut 17kg mitättömän pieneltä. Huoh!

Liikuntaa tulee onneksi hyvin, mä nykyään juoksen puolet lenkeistäni. Ei millään malttaisi vaan kävellä. :) Tavoitteeksi voisin ottaa kaksi kiloa pudotusta tälle marraskuulle.
:hug: voimia.
 
"Halipupu"
Punnitus päivä mullakin perjantai,ja meinasin perseelleni lentää kun katsoin vaakaa aamulla.
Vikkontakaisesta paino pudonnut 2,5kg,mutta onhan tässä muutoksiakin paljon.
Ruokavalio viilaamista,lääkkeiden lopetus ja liikunnan aloitus 6xviikko.
Tästä on hyvä jatkua ja antaa toivoa,pitkääääää projekti edessä.
Tsemppiä kaikille,viikonloput tuntuu olevan itselleni ne vaikeimmat...
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Tänään vaaka näytti 73,4 kg, eli sen, mitä se on alimmillaan dietin aikana näyttänyt. Viikossa tuli pudotusta 1,5 kg ja eilen sain osakseni kommentin, jonka ansiosta hymylen varmaan koko viikon.

Kaveri tuli piipahtamaan pikaisesti meillä ja näki mut pitkästä aikaa pelkät sisävaatteet päällä. Kyseessä treenikaveri, eli nähdään toisiamme näin syksyisin aina vain ulkovaatteet päällä. Hän totesi, että "taidat olla hoikistunut ihan hirmuisesti lisää".

Jouduin kyllä tuottamaan pettymyksen ja kertomaan, etten ole. Viimeisen 4-6 viikon aikana paino on junnannut aikalailla samassa. Mutta näemmä hän huomaa kuitenkin eron siihen entiseen ja se on kiva se :D

Nyt on taas hurja tsemppi päällä. Siis oikeasti. Jostakin syytä painonpudotus ei tunnu nyt painonpudotukselta. En siis mieti ruokaa 24/7 saati herkkuja. Nälkääkään en juurikaan pode. Ehkä pienen lisämausteen tilanteelle antaa se, että mulla on taas jäämässä yhdet housut liian isoiksi. Mä en ole koskaan ollut erityisen rakastunut näihin, joten mua ei haittaa kyllä lainkaann, jos ja kun nämä jäävät kohta aivan liian suuriksi :D
 
Kilojen kera
Uskomattomia määriä olette monet jo onnistuneet pudottamaan, hienoa! Ei varmaan pienet hetkittäiset motivaation puutteet enää hommaa tuossa vaiheessa pysty kaatamaan.

Minulla myös pientä edistystä. Tavoitteeseen on enää 2.6 kg, joten viime kuun aikana tippui 2.4 kiloa. Tavoitteeseen yritän siis päästä jo tämän kuun loppuun mennessä.
 
Jee mun tän viikon saldo on sittenkin miinus 2kg, jee jee ja viel kerran jee. Nyt suunta on todellakin alas :)

Mulla nimittäin oli perjntaina muutenki jotain ihme turvotusta, ku laitoin yhen villatakin päälle minkä ostin vasta ja sillon siitä mahtu napit kiinni, mutta pe en saanut niitä kiinni.
Ja ihan siksi kävin nyt puntarilla, ku eilen kävin huvikseen anoppilassa puntarilla ja se tosiaan näytti sitä -2kg, niin kävin sit kotonaki ku aattelin että se heittää sen 2kg, mutta eipä näköjää heittänytkään ;)
 
Viimeksi muokattu:
13 päivää sitten painoin 1,5 kiloa enemmän ku nyt, ja voi hitsi kuinka onnelliseksi tulin, kun huomasin, että minun BMI on nyt 24,80 - oon normaalipainoinen! :flower:

Mitään en kyllä oo tehnyt sen eteen, täytyy myöntää. Mieli on ollut vaan niin matalana, ettei ruoka oo maistunut ollenkaan. Kaks lämmintä ateriaa viikossa, niin ei ihme jos paino laskee.

Mutta voi että! 65,9 kiloa! :eek:
 

Yhteistyössä