Hitsi vieköön monta päivää on jo pitänyt tänne kirjoittaa, mutta aina on tullut jotain eteen ettei ole kerennyt...
Tosiaan meilläkin oli lauantaina ristiäiset, ja ihanat olikin! Meidän poika sai nimekseen Leevi Simo Samuel. Meitä oli paikalla vaan 12 henkeä, eli meidän lisäksi kummit ja isovanhemmat puolisoineen. Kaste tapahtui kotona meidän ihana perhepapin toimesta, sen jälkeen mentiinkin sitten porukalla ravintolaan syömään
Bigwish Ilman muuta kannattaa neuvolassa ottaa puheeksi, jos itsellä on epäilys, että oma väsymys ja alakulon tunteet ei ole enää normaalia väsymystä. Ei näissä jutuissa voi oikein liian varovainenkaan olla, parempi hoitaa ajoissa, niin ei pääse kehkeytymään kunnon masennnukseksi, ihan kuten Kurpitsakin sanoi! Minusta ainakin se on jo tärkeä hälytysmerkki, että alkaa itse kyseenalaistamaan omaa jaksamistaan ja oloaan, useinhan sitä yrittää vaan pärjätä ja pärjätä ja pärjätä kunnes ratkeaa, kun ei oikein suostu uskomaan, että kyse voisi olla muustakin, joten huolesi on varmasti ihan oikeutettua. Nyt kannattaa siis pitää itsestään huolta ja hankkia ajoissa sellaista apua ja tukea, ettei pääse pahaksi!
Rytmeistä: Meillä tosiaan yöunet alkaa yleensä aika myöhään, vasta 23-01 välillä, sitten nukutaan 3-4 tuntia, syönti, taas noin 3-4 tuntia ja syönti. Sen jälkeen onkin vaihtelevaa tuo nukkuminen, joskus nukahdetaan hyvin ja nukutaan vielä pari tuntia, välillä taas valvotaan sängyssä vaikka tuntia ja sitten nukahdetaan tunniksi pariksi. Meillä siis venyy oma nukkumaanmeno monesti 01-02 saakka ja sitten nukutaan sen takia mieluusti ihan niin pitkään aamupäivään kun vaan mahdollista. Vaippaa ei yöllä vaihdeta ellei vaikuta tosi täydeltä. Päivällä saattaa olla rytmit mitä vaan. Toisina päivinä nukutaan vaan 30min-1h pätkiä ja toisena (kuten tänään) saatetaan sitten vedellä päivällä taas kolmenkin tunnin syöntivälejä.
Tänään onkin ollut hassu päivä. Ilmeisesti vatsa vaivaa Leeviä, kun kokeiltiin vähentää vatsalääkkeen määrää, viime aikoina kun on vatsa vaikuttanut paremmalta. Noh, tänään ruokailut ovatkin olleet sitten vaikeita. Yöllä meni niin, että aina viitisen minuuttia söi hyvin, sitten alkoi vääntelehtiminen. Päivällä taas saattoi mennä samaan tapaan, mutta iltapäivästä lähtien on ollut kovaa huutamista tissillä ja ihan raivarointia, ei ole oikein ruokailut sujuneet. Välillä tuntuu, että kyse on siitä, ettei ole tarpeeksi nälkä tai maitoa tulee liikaa, välillä taas selvästi vatsaan koskee pojalla. Meillä siis on jo viikon kaksi ruokailut olleet noin viisi minuuttia kerrallaan kestäviä, kun maitoa on tullut niin runsaasti, että poika on tullut nopeasti kylläiseksi. Ainakin neuvolalääkäri sanoi sen olevan ihan ok kesto, kun mulla maitoa tulee ihan suihkuten välillä. Itseä tietysti huolettaa tällaisina päivinä kun on tuota kiukkuamista rinnalla. Toivon mukaan huomenna olisi sitten rauhallinen päivä ilman rintaravaireita. Yö vähän jännittää, että miten menee, mutta onneksi yöt on melkein aina olleet huomattavasti päivää helpompia, silloinkin kun on esiintynyt tuota tissillä huutamista. Meillä siis ollaan ihan täysimetyksellä eikä korvikkeita olla vielä kokeiltu, joten olen optimistinen, että nuo rintaraivarit (satunnaiset) menee vielä ohi. Imetystukipuhelimessa mulle joskus neuvottiin, että ei ne vauvat itseään nälässä pidä, että jos ei vaan tarjoa muuta ruokaa, niin tissi alkaa kohta taas kelvata pienen raivaroinninkin jälkeen. Näin on onneksi ainakin toistaiseksi aina käynyt. Meillä ei siis ole mitenkään yleistä tuo, mutta toissaviikolla esim. tuon rotavirusrokotteen takia oli hieman vatsakipuja,mikä selvästi teki tuota samaa levottomuutta tissillä. Mä olen alkanut vähän epäillä, että mun syömä kanamuna esimerkiksi aiheuttaa Leevillä mahakipuja, täytyy vähän tarkkailla vielä tuota, että voiko olla tosiaan näin..
Huoh, täytynee painua tästä nukkumaan, josko mies sai tuon pojan nukahtamaan vihdoin meidän sänkyyn!
Siilinlapsi ja Leevi 9 vko 4 päivää