MarraskuunVauvat 2006

Ilmottaudun tähän pinoon. Meidän poika syntyi 2.11, eli on nyt 3vk ja 3 päivää. Syntymä mitat: 4060g ja 55cm, joten pitkä poika! Kiltti vauveli, mitä nyt välillä itkeskelee maha vaivojaan.
En ole vielä oikein tutustunut tähän pinoon, pitää lueskella enemmän juttuja kuhan ehtii.
 
Iltaa!

Onnea jakautuneille! =) Ja LaSi79 toivon sinulle paljon voimia! :hug:

Ihania vauvoja on profiileissanne näkynyt :)

Täällä meneepi mainiosti, pikkuinen kasvaa vauhdilla, perjantaisella neuvolakäynnillä paino oli noussut viikossa 360g, ja pituuttakin tullut lisää, mitat olivat nyt siis 55,3cm/4260g, ja pieni pää oli kasvanut jo 38,5cm kokoiseksi. :) Temperamenttieroja esikoisen kanssa on jo havaittu, hiukan kärsimättömämpi on tämä prinsessa#2... Esikoisen kanssa mietimme jopa ensimmäisen kuukauden aikana, että osaako se edes itkeä... Eli ääntä tulee tulokkaasta enemmän, mutta ei tämäkään tyttö mikään huutaja ole. Isosisko sai jo kunnian olla ensimmäinen jolle suotiin ihanan valloittava hampaaton hymy. =) Kovasti tämä pikkuinen jo seurailee ympäristöään ja isosiskon pelleilyä.

Himpula, meillä on pikkuinen myös samallalailla pikaimijä, ja yksi rinta kerralla yleensä riittää. Ja sama juttu myös täällä, maitoa tulee niin, että hyvä ettei pieni vallan tukehdu. Tämä neiti ei läheskään aina imettyään nukahda, vaan jää seurustelemaan mielellään jopa pariksi tunniksi. Tosin välillä haluaa aina lisää maitoa... Ja vaipanvaihtoja, melkoinen sinappikone on tämä vauva, melkein joka vaipasta löytyy molempaa lajia tavaraa... Ja tosiaan, vaikeaa on sanoa paljonko maitoa kerralla menee, rintamaidolla kun pelkästään mennään. Ilmeisen hyvin kuitenkin, sillä paino tosiaan nousee vauhdilla.

Ulkoilunkin olemme aloittaneet, kolme kertaa ollaan jo pihalla ja lähimaastossa vaunuteltu, ainoastaan liikkuvissa vaunuissa meno maittaa, jos liike pysähtyy, niin kommenttia kuuluu aika nopeasti... Minkäslaisilla vaunuilla muuten vauvanne kulkevat? Meillä vaihdettiin raskauden loppumetreillä esikoisen Teutoniayhdistelmät uusiin Bugaboo Geckoihin, piti saada kevyemmät kärryt. Joudun nimittäin nostelemaan vaunuja jatkuvasti, sillä tässä talossa ei tunneta mitään vaunuliuskoja... pari mukavaa rappua pitää ylittää. Ei kiva. Kunhan seuraava yhtiökokous pidetään, on siis heti parannusta kyseltävä. Mutta siis, vaunuista vielä, tuntuvat kyllä oikein hyviltä meille nämä Bugaboot, täällä Turussa kun tämä "talvi" ei juuri isoja pyöriä vaadi.

Nyt on myös pikkuneidin nimi jo kokonaisuudessaan päätetty, ainakin luulen niin, väestörekisteriin ilmoitamme kuitenkin vasta isyyden tunnustamisen jälkeen (13.12), että saa kerralla sitten sukunimenkin oikeaksi. :)

Nukkumisjärjestelyistä kyseltiin, meillä mennään fiiliksellä, joko omassa pinnasängyssään, ilman äitiyspakkauslaatikkoa tai sitten ihan vaan kainalossani... =) Ja päivällä sylissä/kantoliinassa.

Tällaistä tälläerää.

Bliss ja Alma 2 viikkoa 2 päivää
 
rabella
Hei!
Ei meinaa vaan maito edelleenkään nousta. Imetys alkaa jo sillai takkuamaan, ettei herra suostu enää toista rintaa syömään kuin jonkin aikaa. Toinen rinta menee vielä kivasti, mutta imetyksen jälkeen jää kaiketi nälkäiseksi kun alkaa itkeä ja hamut a suullaan kovasti.
En tiedä sitten onko se sammasta mitä on suussa, kun on aika valkoinen kieli. Vähenee kyllä syöttöjen välissä, mutta syönnin jä´lkeen lunnollisesti valkea. Rinnanpäät on meikäläisella tosi kipeät koko ajan, ei siis pelkästään syöttäessä vaan koko ajan. KIrvelee ja kihelmäi ja vihloo. Oisko sekin jokin oire sammaksesta.
Viime yö sinniteltiin ilman pulloa, imusessiiota kesti lyhyiden taukojen kanssa 3-6:een. Sitten oli aamulla 8 aikaan jo niin nälkäinen. että oli pakko antaa pulloa ja vetas sellaisen 50 ml kauhealla vaudilla, nyt sitten nukutaan. En tiedä, itku meinaa olla herkässä jo muutenkin näistä hormoneistä, mutta että sitten vielä tuo imetyskin takkuaa noin pahasti. Niin niistö imetys väleistä, normaalisti sellainen pari tuntia, muta viime yö oli jotain ihan kamalaa, varmaan 15 minuutin välein, nukahtaa rinnalle ja sitten kohta taas herätään.
Esikoisen kanssa oli myös tosi paljon ongelmia eikä koskaan päästy täysimetykseen, sain imetettyä osittain 4 kk:een asti, yöt pärjättiin pelkällä tissillä. JOten olen kai vain sitten huono maidon tuottaja.
Maito ei heru pumpulle eikä lypsäessä tule kuin tippoja, ja joka imetyksen jälkeen olen yrittänyt vielä vähän lypsää, mutta ei ala maito nousta niin eihän sitä maidoksi voi muutua:)
No tulipas oikee valitusviesti, kiitos jos jaksoit lukea.
 
Nyt voi listan päivittelyt venähtää, pahoittelen

Asia on kuitenkin niin, että 3 viikkoisella pojalla todettiin aivokalvontulehdus, tulokset tulivat tänä aamuna... kyllä nyt elellään päivä kerrallaan ja katellaan pojan vointia! Lääkäri arvio että paraneminen ottaa n.2 viikkoa aikaa..

Jaksa äidin kulta! Äiti ja isi valvoo sinun vierellä siihen hetkeen asti, että nähdään kuinka terve poika sinä oletkaan! Taistele poika rakas :'( :flower:
Anteeksi, oon kuulemma sekavassa mielentilassa ja sairaalasta käskivät tulla kotiin lepäämään.. mies nyt siellä kullan kanssa..
Ei tätäkää voinu etukäteen aavistaa.. :ashamed: :'(

Onnea teille teidän pienten kansa ja toivotaan teille terveitä päiviä ja öitä :hug:
 
Möhkösfantin perheelle iso halaus ja paljon voimia pikkuiselle :heart:

Täällä meilläkin kunnon romuskatauti jyllää, tuntuu että räkää joka paikka täynnä, ja vauvan kanssa yöt on yhtä edestakas hyppyä, kun pieni ei saa rään takia kunnolla hengitettyä. Sitten tipat auttaa vaan vähän aikaa ja kohta uusiks.

Jospa nämä meidän pienet sisupussit jaksavat nujertaa pöpöt ja rauha palaa taloon.
Nyt on mentävä syömään kun vauva viimeinkin uinahti vähäksi aikaa.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti :hug:

Kati ja Muru 3 vko+2 pv
 
Minäkin siirryn tänne! :wave:

Typykkä siis syntyi ke 22.11 klo 5.56,viime tingassa skorpionin merkkiin :)

Synnytys oli nopea ja ihana kokemus.10min.ehdittiin sairaalassa olla niin oli jo maailmassa,kahden ponnistuksen voimalla :heart:

Kirjoittelen tässä enempi meidän kuulumisis,kun on aikaa..Nyt näin pikaisesti ilmottaudun mukaan.

Kuva on profiilissa :)
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 16:52 Möhkösfantti kirjoitti:
Nyt voi listan päivittelyt venähtää, pahoittelen

Asia on kuitenkin niin, että 3 viikkoisella pojalla todettiin aivokalvontulehdus, tulokset tulivat tänä aamuna... kyllä nyt elellään päivä kerrallaan ja katellaan pojan vointia! Lääkäri arvio että paraneminen ottaa n.2 viikkoa aikaa..

Jaksa äidin kulta! Äiti ja isi valvoo sinun vierellä siihen hetkeen asti, että nähdään kuinka terve poika sinä oletkaan! Taistele poika rakas :'( :flower:
Anteeksi, oon kuulemma sekavassa mielentilassa ja sairaalasta käskivät tulla kotiin lepäämään.. mies nyt siellä kullan kanssa..
Ei tätäkää voinu etukäteen aavistaa.. :ashamed: :'(

Onnea teille teidän pienten kansa ja toivotaan teille terveitä päiviä ja öitä :hug:

voi ei!! :'(
paljon voimia ja jaksamista Möhkösfantin koko perheelle.
kerroin juuri miehelleni että jollain naisella(siis möhkösfantilla)on 3vk lapsi aivonkalvontulehduksessa ja mieheni sanoi että kestäsi itse kyllä vaikka mitä tauteja ja vastoinkäymisiä,muttei tiä mitä tekis jos ne vastoinkäymiset tulis meidän pojalle.. ja mäkin olin että en voi edes ääneen lukea tuota viestiä kun rupeen itkee.. että herkässä on täälläkin tipat..ihan myötätunnosta.
me käytiin tokaa kertaa neuvolassa tänään ja paino oli reilu 200g yli syntymäpainon,keltaisuus oli vähentynyt ja teo voi mainiosti.
terkka oli nyt tyytyväinen ja antoi uuden ajan vasta 3vk päähän..

ystävät käskivät varautua siihen et synnytyksen jälkeen neuvolassa ei saakaan enää sitä "täysihoitoo"..et ku raskauden aikana neuvolassa syynätään ja punnitaan ja pyöritellään..niin synnytyksen jälken neuvolassa ei enää huomatakaan äiti vaan pyöritellään, syynätään ja punnitaan lasta.. niin ylläri oli että mun terkka mittas mun verenpainetta ja kyseli jopa pariinkin kertaan olenko väsynyt ja miltä tuntuu yms..jäin vaan miettii että millasia ne mun ystävien terkat on sit ollu..

unikuu ja teo 8vrk
 
möhkösfantille ja hänen perheelle iso halaus :hug:

ja onnea kaikille synnyttäneille :flower:

Mulla on nyt tullut harvemmin käytyä koneella, mutta parhaani mukaan yritän käydä ainakin lukemassa teidän juttuja.
Pojan kanssa menee hyvin syö nukkuu ja p.askoo =) maitoa vielä itsellä riittää (olen kyllä välissä jännänny että kuinka pitkäksi aikaa riittää kun nuille tyärille riitti vain pariksi kk:deksi...)
Öisin meillä käydään pariin otteeseen rinnalla, välistä se rinta ei pojulle niin tärkee ole, kun tahtoo olla valppaampi yö aikaa että silloin olisi hetkellisesti seurustelemassa äitin kanssa :D
Huomenna meillä tulee terveydenhoitaja toiselle kotikäynnille niin näkee onko tuo miehen alku kuinka paljon kasvanut.
Ulkoiltu on ja tänään pitäisi ulkoilla sen verran että vie esikon kerhoon ja hakee sen sieltä pois...saa vaan nähdä jaksaako sitä itse kun nämä vanhemmat lapset ovat terrorisoineet viime öisiä unia oikein urakalla...ne päätti yöllä kolmen aikaa että heräävät ja sain ne pienen tappelun kanssa takaisin nukkumaan sitten tytöt vielä päättivät että meillä noustaa viiden aikaa ylös :kieh: ...mies tässä enempi kyllä säälittää kun se joutuu töihin menemään vähillä unilla...

Eilen muutes huvitti kun mentiin tähän meidän pikku kylä kauppaa...siellä sai kaikki asiakkaat kuulla että meillä on vauva =) Esikko huusi heti ovella kun kauppaan päästiin että "Kato, MULLA on vauva" :LOL:

nyt pitää mennä kuuluu pojan kutsu...

hyviä päivän jatkoja kaikille!

 
hei, imetysasiaa. juotteko minkä verran itse nesteitä mehua, vettä? ja muistattehan syödä ja levätä.
itsellä menee ainakin 2 litraa vettä päivässä. ja maitoa riittää. heti imetyksen jälkeen tankkaan vettä tai mehua, tiijä sitten onko siitä mitään hyötyä.. mutta nyt isommille ruokaa ja lähetään harjoittelemaan ulkoilua, eikös se aloitettu siitä 15 minuutista? onko se niin tarkkaa? vähän hassua kyseenalaistaa kaikki nyt kun on jo kolmas lapsi, niin nyt vasta tulee kysyttyä kaikkea tyhmää ja viisasta neuvolasta ja muualta..
=)
päivänjatkoa!
 
Möhkösfantille ja hänen perheelleen voimia ja :hug:

Meillä päivät yhä yhtä kitinää ja ininää ja vinkumista.. Eetukin aloittanut (siis se meidän esikoinen) melkoisen säheltämisen/uhmailun. Voimat alkaa olee aikas finaalissa. Jos Emmi on kiltisti - eli nukkuu, niin tämä pikku-ukkeli nostaa sitten hirveän metakan päälle.
Jokseenkin alkaa rasittamaan kun tuon pikku neidin painoa kytätään jatkuvasti; kaks kertaa viikossa tyttö pitää punnita. Sitten kun tuossa paino hiukan; 50 grammaa tippui kolmen päivän aikana niin heti oli meidän neuvolatäti soittamassa polille ja voi argh! Siis tottakai, uskoisin että paino voi heittelehtiä sinne sun tänne kun noin tiuhaan mitataan.. Normaalistihan se väli käsitykseni mukaan on kuukausi?? HUOH!
Meillä olis viikonloppuna edessä joulusiivous, saa nähdä mitä siitäkin tulee. Pakko ainakin yrittää aloittaa tuota puunausta, miehelläni kun ei sitten ennen joulua taida olla yhtään vapaata viikonloppua.. Toivottavasti nyt edes suurinosa saatais hoidettua nyt.
Nyt miä taidan mennä hetkeks pitkälleen - ellei sitten neiti kohta taas älähdä tuolta. (niin usein kun siinä käy niin...)
Mukavaa päivää teille kaikille!
 
Ehdin vasta nyt lukea teidän kaikkien tekstejä...ja huomasin, että Lasi79 tunnut käyvän läpi ihan samanlaisia fiiliksiä kuin minäkin. Pelkään jo, että sairastunko synnytysmasennukseen...Yöt on tosi rankkoja! En tiedä, että mikä itkuun oikein auttaisi.

Mekin käydään tiheään neuvolassa painon vuoksi. Meille määrättiin niitä relatippoja, jos ne helpottais vauvan oloo. Vielä en oo sillee tulosta nähnyt. Tänään annoin ensimmäisen d-vitamiinitipan.

Jaksamia kaikille kovasti!!! :hug: Itellä ainakin voimavarat vähissä ja nyt tuntuu, ettei meille enempää lapsia tule (siis meillä esikoinen ja olin aikaisemmin ajatellut, että kolmekin lasta olisi kiva). Jos tämä pitkään jatkuu, niin ei tätä jaksa toista kertaa...Silti vauva on rakas ja parhaani mukaan yritän lohduttaa yöllä itkevää pienokaista, mutta koville ottaa...

Nipsu ja tyttövauva 2 viikkoa
 
Nipsu-81 Laitoin sulle viestin tonne odottajien puolelle marraskuisiin. En ollut vielä lukenut tätä vauva puolta niin en tiennyt että kirjoittelet tännekkin. :) Käy vaikka sieltä lukemasta ja vastaa tälle puolelle jos haluat. :)
mama ja pikkunen 6pv
 
Tuoreita neuvolakuulumisia.....
Tytöllä oli tullut painoa hienosti vajaassa 2 viikossa 500g sairastelusta huolimatta, mikä oli kiva kuulla.
Pituutta tullut lisää 4 cm, eli tällä hetkellä mitat oli 4040g ja 54cm =)

Yöt tahtoo olla tytöllä känkkäröintiä kun on niin tukossa, päivisin ollaan käyty vaunuttelemassa niin on helpompi neidin hengitellä raittiissa ilmassa.

Jälkivuodosta sen verran että mulla se jo välillä väheni huomattavasti, mutta jostain syystä nyt on parina päivänä ollut taas runsaampaa. Ja aamun eka vessakäynnillä tulee enemmän kuin muuten päivän aikana. Kai se siitä pikkuhiljaa vähenee, hope so.

Jos tekstissä kirjotusvirheitä, johtuu siitä että pikkuakka makaa mulla rinnan päällä =)

Kati
 
unikuu108
kukkuu kamut!!

sinappikakka-maailmassa ihmettelyjä. miksi kakan väri on välillä vihertävä? tai että sinapin joukossa on pieniä vihertäviä osia? mitäs ihmettä ne on?

unikuu ja viherkakka-teo 10 vrk
 
Nipsu-81 - Meillä ei ainakaan ole auttanut rela-tipat, eikä cuplaton.. eikä tuo koliikkituttipullokaan. Toivottavasti teillä helpottaa. Meillä oli viime yö taas huutoa, kumpainenkin muksu itki ja huusi. Ei siis mitenkään pirteä olo. :/

Huomenna taas neuvolaan, saa nähdä onko nyt neuvolatädin mielestä paino noussut tarpeeksi. Jokseenkin ihmetyttää, että eikö muka 200g/vko ole riittävä?? Ja meillä kun alkuun emmin paino nousi sen 300g/5 pv.. eihän tuota tahtia paino voi koko aikaa nousta!

Jälkivuodosta - minulla ensimmäisen raskauden jälkeen vuotoa kesti vain hiukan reilu viikon ja nyt sitten vuoti noin kolme viikkoa.. sitten siihen perään heti kuukautiset (kymmenen päivää!!) Argh!!

Niin ja nyt meidän emmille on ilmeisesti tulossa (tai jo on) silmätulehdus, silmä ihan rähmän peitossa vaikka kuinka tiiviiseen tahtiin putsaisin. Ei kovin kivaa.

Mutta, nyt pitää lähteä tekemään tuolle pikku herralle ruokaa.. Huoh!

Päivän jatkot kaikille! Ja hyviä vointeja.
 
Moi =) jälkivuodosta..mulla tulee perjantaina 4 viikkoa sektiosta ja vuotaa yhä..välillä niukempaa ja välillä runsastuu, lisäksi tullut pari hyytymää ja alamasu on kipeä aika kovasti, vaikka syön särkylääkettä. Soitinkin säryn ja hyytymien vuoksi neuvolaan ja kävin verikokeissa, ei onneksi tulehdusta ollut. Neuvolasta sanottiin, että pitää nyt seurailla tilannetta..ja koska mulla on paljon rasitusta (3 alle 4v ja mies töissä..) niin kohtuhaava ei pääse kunnolla paranemaan, vaan repsahtaa auki ja vuotaa sitten (siitä johtuu tuo vuodon runsastuminen)..pitäs vaan yrittää levätä niin paljon kuin mahdollista. Onneksi meillä on "helppo" vauva =) On hyvä nukkumaan, eikä kitise turhia. Mun 2 aiempaa on olleet yökitisijöitä vuoden ikään saakka ja tiedän miten kamalaa se voi olla, joten iso voima hali teille joilla vauvat nukkuvat yön huonosti :hug: Meilä olis 1kk neuvola ens viikon torstaina, saa nähdä miten neidin kasvu on jatkunut =) Mä muuten kysyin neuvolasta, että paljon vauvat normaalisti kasvaa viikossa ja sanottiin, että 100g-300g on normaali... =) Nyt mua jo kaivataan :wave:

Himpula ja rinsessa 3vko:a 5 päivää :heart:
 
Noniin. paljon tuntuu olevan tekemistä täällä kotipuolessa..

Aamulla olin varma, että tämä päivä tulisi olemaan elämäni KAMALIN päivä. Aikaisin aamulla pojalla havaittiin iholla pieniä verenpurkaumia, ja näyttikin että nyt se on menoa. oli ihan kamalaa.. Henkilökunta oli kuitenkin hyvin ripeätä ja aloitti lääkityksen. Mä en nyt siis oikein tiedä todettiinko verenmyrkytys "alkaneeksi" vai pystyivätkö he ehkäisemään uhan.No nyt kumminkin on vahvat antibiootit ja poika letkuissa...
Mä havaitsin vaan kun oli niitä sellaisia purkaumia ihoilla ja poika oli kosketusherkkä. Lääkäri jo sanoi, että jos verenmyrkytys ois päässy alkamaan ilman heti lääkitystä, niin pojalle voisi jätellä jo pian hyvästejä. Niin heikkona toi poika on, että helposti iskee se bakteeri vereen..
:'(
Se on niin vahva taistelija!! Rukouksissa on vaikutus, minä uskon niin.
Kaikki rakastaa sitä kultaa sydämensä kyllyydestä, älä jätä meitä tänne suremaan vaan pysy luonamme, minun loistava ritarini.
Vahva poika, sen sanon.

Tänään vasta havaitsi kuinka väsynyt sitä onkaan. Viime yönä nukuin puoli tuntia ja iltapäivällä nukuin tunnin. Koko ajan vaan joku sisällä sanoo, että nyt ei nukuta, eikä kyllä sitten uni tulekkaan.
Nyt sitten kun hetkeksi jonnekin istahtaa niin meinaa silmät lupsua tai sitten vastaavasti itken niin hysteerisesti. Vaikea hallita yhtään itseään. kaikki tunteet on niin totisia.
 

Yhteistyössä