marraskuun odottajat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla synnäri olisi KYS, jos joku viitsii sen lisätä tohon listaan :)

Kävin tänään kirpparilla ja hiplailin jo yksiä äitiyshousuja mutten kehdannut vielä ostaa...ehkä sen takia että ensin haluaisin saada varmistuksen että siellä joku pikkunen kasvaa :) On niin oireeton olo vielä tässä vaiheessa...rinnat on kipeinä, varsinkin nännit on arat ja väsyttää aina näin iltapäivällä. Välillä juilii vatsaa menkkamaisesti, ei muuten. Siinäpä nuo tuntemukset tältä päivältä :) Vatsa on tosin turvoksissa, hieman pömpöllään siis, ja jos oikein tarkasti joku sattuu katsomaan sitä voisi luulla raskausmahaksi :) Pidetään asia kuitenkin vielä muilta salassa jonkin aikaa.

MiniPinni rv 5+

Uusi odottaja ilmoittautuu varovaisesti joukkoon.

Viikko sitten lauantaina tein ensimmäisen, yllättäen positiivisen testin. Ei olla lasta yritetty, mä lopetin reilu kuukausi sitten pillerit kun oli tarkoitus vaihtaa hormonaalinen ehkäisy kumiin ja kaksi kertaa unohdettiin sen jälkeen kumi ja kas ku nasahti. Noh oltiin lapsesta jo puhuttu ja viimestään vuodenpäästä jokatapauksessa alettu yrittää, joten ajateltiin, että mikäs tässä. Nyt sitten vaan hysteerisenä täällä toivon että pikku pysyy matkassa.

Oireina mulla on jo viikon ollut nippailua ja repimistä alavatsassa, huonoa oloa, pyörrytystä, virtsaputkentulehdus, vessassa ravaamista ja ehkä iltaisin vähän maha turvonnut.

Viikon melkein vain istuin töissä, kun ei onnistunut seisoskelu ja väsyin ja tartti ottaa iisisti. Nyt huomasin, että kun istuu, niin ilmeisesti tulee mahaan painetta ja se sattuukin enemmän, kun seisaalteen tai makuulteen olo? Öh? Kai se voi vaihdella. Eilen oli ihan melkein oireeton päivä kun mennä suihkin töissä.

Meillä neuvola 29.3. ja ultra samalla, kun en tosiaan tiedä kierrosta tai viikoista mitään, kun ei kerennyt kuukautiset alkaa pillereiden jälkeen. Sittenpähän nähdään :)

Onnitteluni kaikille ja pikkaisen vielä tarrasukkia hermoilijoille (joihin itse mm. lukeudun)
Ja ennen kaikkea ihanan aurinkoista maaliskuun sunnuntaita!

Huoh, hirvee viikonloppu takana. Sairastuin perjantaina mahatautiin kesken työpäivän ja siinäpä se viikonloppu sitten onkin mennyt vessassa miettien kummin päin pöntölle asettuisi :D Tänään jo sentäs uskaltanut syödäkin jotakin...

Onko kukaan muuten vielä kertonu raskaudesta kellekään? Mä oon kertonu kahelle ystävälle ja yhelle työkaverille, kaikki tienneet meidän pitkästä yrityksestä, niin en pystyny olemaan hiljaa. Ja heille kertoisin myös keskenmenosta..

Meillä muuten synnärinä myös KYS, ollaankohan MinniPinnin kanssa samaan aikaan "hommissa" :D

Mutta joo, eipä edelleenkään tunnu että ois raskaana...

Meillä oli perjantaina eka neuvolakäynti ja neuvolasta on nyt lähete sairaalan äitiyspoliklinikalle ja lääkärille jotta päästäisiin mahdollisimman pikaisesti lääkärille ja ultraan. Mun raskaushan on riskiraskaus selkävamman takia ja koska raskaus ei ollut suunniteltu niin kerkesin käyttää todella vahvoja ja erittäin vaarallisia lääkkeitä ennen kuin raskaus selvisi :( Kaiken lisäksi neuvolan"täti" arveloi että on suuri mahdollisuus että odotan kaksosia sillä suvussa on kaksosia... Aika jänniä aikoja tässä siis eletään :)
Huono-oloisuus rupee hiljakseen helpottamaan kunhan muistaa syödä säännöllisesti mutta masu on jo aika turvoksissa eli ekat mammahousut on ihan just kohta hankittava ja sen jälkeen myös uudet rintsikat :) Myös unen tarve on lisääntynyt noin 100% eli iltaisin nukahdan jo siinä klo. 21.

Tervetuloa uusille! Sinut Sajj muistan nähneeni jossain ketjussa.....

Hitsi, aamu alkoi taas sellaisella migreenikohtauksella kuin viikko sittenkin. Siis siihen ei liity välttämättä päänsärkyä, vaan sellaista sahalaitaa silmissä, niin että pakko olla vartin verran silmät kiinni, eikä pysty katsomaan mihinkään tarkasti. Mulla on ollu näitä muutamia viimesen viiden vuoden aikana, mutta miksi nyt pari näin peräkkäin? Mun miehellä niitä on aika useinkin. Inhottavaa.

Tosiaan jännä iltapäivä tulossa. Varhaisultra! Rukoilen että kaikki ois ok. Nyt on ollu vointikin ihan jees, siis sellainen kun tässä vaiheessa pitääkin - tuntuu että olen raskaana, muttei pahoja oireita. Ihan kauhee hedelmien himo. Täytyy yrittää ettei heikotus iske, niin sitten pysyy huono-olo poissa.

Lugesteronit lopetin lauantaina.... Saa nähdä muuttuuko oireet. Kortisonia kai vielä pari viikkoa.

Nel. 7+0 rouskuttaa appelsiinia...

...ja jatkaa: Varhaisultrassa kaikki hyvin, ja syke näkyi. Raskausviikkoja kasassa siis 7+0, ja LA onkin päivällä eteenpäin 8.11.11. (Aika hieno päivämäärä olisi muuten 11.11.11.;)

Nel, mulla myös taipumus juuri tuohon sahalaita-migreeniin. Mulla kohtaukset liittyvät hormoneihin, raskauden alussa on ollut usea kohtaus, imetyksen loputtua, ennen menkkoja jne. Eli aina kun hormonit vähänkin heittelee ja muuttuu. Olen pärjännyt buranalla, parasetamoli ei auta niin nopeasti mutta muuta ei muistaakseni raskauden aikana suositellakaan...Oikein hyvä juttu että ultrassa näkyi kaiken olevan kunnossa :)

Helka, oletko ihan Kuopiosta vai jostain kauempaa kun synnäri on sama?

MiniPinni rv6

Nel. ihania ultrauutisia, onnea! Mä olin tuolla esikoisen haaveiljoissa, lueskelin teidän haaveilu-ketjua ja seurailin varsinkin sun tarinaa. Kävin sua onnittelemassakin sun plussaamisen jälkeen, tuli kyllä oikein kyynel silmään sillon :) Tuo migreeni kuulostaa kyllä inhottavalta, saattaa hyvin liittyä hormoneihin. Mulla liittyy yleensä stressiin ja unenpuutteeseen, enkä näe sahalaitaa, mutta näkö sumenee muuten ja oksentelenkin sitten koko päivän. Ja jännintä on juuri tuo, että aina siihen ei liity kovaa päänsärkyä. Sun kannattaa varmaan neuvolasta kysellä, että löytyiskö siihen jotain lääkettä jota saa syödä raskauden aikana.

Lady1978, olispa hienoa saada kaksoset! Itse vähän haaveilen, mulla on myös suvussa paljon kaksosia. Toivottavasti tuo selkävamma ei häiritsisi sun raskausaikaa, tai raskaus rasittaisi selkää. Molempi pahempi.

HelKa, tulevat isovanhemmat tietävät raskaudesta jo, sekä pari mun parasta ystävää jotka tiesivät yrityksestäkin. Mä en jaksa noista keskenmenoista enää stressata, tiedän kyllä riskit. Mutta haluan nauttia tästä olosta ja onnesta :)

Voikaa hyvin! Sajj 5+2

Nel. onnittelut ultra uutisista!

ja kaikille uusille tervetuloa!

tissien ja vatsan turvotus on ihan kamalaa...nyt on alkanu repii ja pistelee vatsasta ihan kunnolla tietyissä liikkeissä.mammahousut käytössä! :D välissä paha olo helpotti ja sit taas tuli pahempana.joutuu tosissaan miettii mitä suuhunsa laittaa.appelsiini täälläkin ihan ykkönen! meillä synnytys sairaala HUS

rv7+5

Moikka

Meillä oli tänään ensimmäinen ultra klinikall rv 7+2 ja pikkuisen sydän sykki vimmasti ja oli kuulemma hyvän kokoinen 11,7mm. Ensimmäinen neuvola on 8.4 eli parin viikon päästä.

Ajattelimme mennä molemmat mieheni kanssa vaikka en oikein tiedäkään että mikä käytäntö on.
Mä olen huomannut olevani raskaana aika selvästi kun koko ajan etoo ja oksettaa, vaikka en sitten oksennakkaan. Mikään ei oikein maistu, varsinkin kaikki makea äklöttää, eli suklaata en syö lainkaan vaikka normaalisti olen oikea suurkuluttaja. Yhtenä päivänä teki ihan hulluna mieli hampurilaista tai kebabia, mutta kun sen sitten söin niin nyt ei ole tehnyt enää sitäkään mieli. Corn flakesit kylmällä maidolla on maistuneet tosi hyvälle :)
Lääkäri sanoi tänään että on periaatteessa hyvä että mulla on raskausoireita, silloin ainakin tietää että mä olen raskaana.

Olemme kertoneet mun vanhemmille, anopille, mun siskolle ja kolmelle mun kaverille.

Housut on jo niin tiukat että ostin viikonloppuna Köpiksestä äitiysfarkut. Eikä todellakaan mitään lökäpöksyjä vaan tiukat makeet tummat farkut. Jos takamus leviää paljon, niin voi olla että en voi niitä kovin pitkään käyttää... :) Töissä vielä sinnittelen, yhdet puvun housut menee päälle ja pari hametta toimii kun hametta vetää ylöspäin kainaloihin päin. Sitten en tiedä mitä teen kun pitäisi kuitenkin olla jakkupuku töissä melkein joka päivä.

Ihmettelen sitä kun monet sanovat käyttävänsä lugesteronia vieläkin?? Mä lopetin heti kun tein raskaustestin... ja nyt ihmettelen että pitäisikö munkin vielä käyttää?

Vaikka mä nyt olen nähnytultrassa sen pienen toukan jonka sydän sykkii niin kyllä tää edelleenkin tuntuu jotenkin niin epätodelliselta. Ehkä sitten kun maha kasvaa ja tästä voi muillekin kertoa, niin se tuntuu konkreettisemmalta.

Milloin olette muuten ajatelleet kertoa töissä?

Synnytyssairaalaa en tiedä mutta kai se on toi Naistenklinikka Helsingissä.

Kati 7+2

Mulla on töissä sellainen tilanne, että työsopparini loppuu heinäkuussa. Kukaan ei tiedä raskaudesta. Pomo on jo kysellyt jatkosta, haluaisi tehdä uuden sopparin mutta en oikein tiedä...firma on pieni ja työntekijöitä tarvitaan, en haluaisi olla epälojaali pomoani kohtaan ja olla äitiyslomaan asti sairaslomalla, jos siis sopparia jatketaan :/ Koska tämä on mulle jo neljäs raskaus ja edellisessäkin oli ennenaikaisen syntymän riski (olin pari viikkoa sairaalassa totaalisessa vuodelevossa), uskon että tälläkin kertaa sairaslomaa tulee herkästi jos tarvetta. Niinpä olen miettinyt olisiko parempi jäädä kotiin "lomailemaan" jo heinäkuussa, ei minusta ole firmalle iloa vuodepotilaana :) En tee koulutustani vastaavaa työtä enkä ole missään uraputkessa joten asia ei jää painamaan :)

Täälläkin on oloja, iltaisin vatsaan koskee ja turvottaa :/ Nälkä on koko ajan, eniten tekee mieli jälkiuunileipää, mäkkärin aterioita, kaurapuuroa, salmiakkia, kaikkea suolaista...ei yhtään mitään makeaa saati suklaata, yök! Hajukin on kammottava...kahvi ei maistu, aamuisin on kökköä juoda teetä kun päätä särkee ja elimistö huutaa kofeiinia mutta koko ajatus ellottaa. Tänään miehen sukulaisen luona oli juotava 2 kuppia kahvia, pelkällä tahdonvoimalla meni alas, oli pahaa :) Ei pidä vielä herättää epäilyksiä :) Facebookissa on vaikea olla kertomatta liikaa ettei kaverit arvaa, päivittelen sinne aika aktiivisesti tekemisiäni, ihme kun kukaan ei ole vielä kysellyt :D

Hyviä vointeja!

Oon huomannu että huonoa oloa on enemmän iltaisin, kun on väsynyt. Eilen illalla ekaa kertaa ajattelin että oksennankohan. Mitenhän on, voiko olotila tästä vielä pahentua? Ekassa raskaudessa oli tähän mennessä jo ällömpi olo eikä ruoka maistunut. Nyt sentään ruoka on maistunut. Eniten himottaa hedelmät. Tosiaan pullat ei nyt niin maistu. Iltaisin maha on aina enemmän turvoksissa.

Ootteko muuten uskaltanu harrastaa seksiä? Mua jotenkin se pelottaa, ja ihan pari kertaa plussauksen jälkeen on uskaltanut. Mutta hassua siinä on että se tuntuu kyllä normaalia paremmalta. ;)

Töissä teki jo mieli läväyttää, kun tuli puheeksi mun tulevaisuus tossa firmassa, pelkään että työni loppuu ja mun pitää ehkä jotain opiskella lisää. Noh, katsotaan sitten tilannetta hoitovapaalla ollessa. Vuoden verran oon nyt ollu töissä sen jälkeen kun olin ollu esikoisen kanssa jopa 3 vuotta kotona. silloin töihin palatessa ajattelin että teen nyt pari projektia ja jään sitten taas pois. Ja jotenkin tuntuu siltä että niin muhun on muutkin suhtautuneet, ja välillä kyselleet että no?

Eilen ajauduttiin väittelyyn miehen kanssa siitä että kenelle kerrotaan että tää raskaus lähti vasta rankkojen hoitojen jälkeen käyntiin. Ja kenelle sanotaan vaan että raskaana ollaan. Miehet on jotenkin niin varovaisia näissä jutuissa, ne tuskin kertois mitään.

Viimeksi olin NKL:lla, joten kai nytkin niin.

Nel. 7+5

Huomenna sitten eka neuvolakäynti. Toivon että terveydenhoitajan kanssa synkkaisi, ja sillä olisi kokemusta myös IVF-hoidon myötä raskautuneista.

Täytyykin ensimmäiseksi valitella näitä mun liitoskipuja. Eihän niitä voi vielä olla, mutta mitä tää on, kun haarustaan koskee, varsinkin sen jälkeen jos on reippaillu. Huom vielä tammikussa esim hiihdon jälkeen ei tuntunut mitään. Nyt ei pysty tekee mitään kävelyä erikoisempaa. Mullahan kesti liitoskivut tosiaan pitkään ekan synnytyksen jälkeen, tai ehkä en niistä tuntemuksista täysin koskaan päässy. Jotain venymistä tuolla alakerrassa tapahtuu...

Eilen kerrottiin vasta miehen vanhemmille. Ärtsyä kun ne ei kyselly mitään extraa, ne on liiankin... sellaisia. Kyllä mä haluun ainakin anopille vielä kertoa millainen hoitoputki tässä on ollu takana, ois väärin jos ne kuvittelis että tää tärppäs sittenkin luomusti. Tietty asiaa vaikeuttaa se ettei näistä asioista voi puhua esikoisen kuullen. Se saa sitten itse joku päivä huomata että äidinkin masu on kasvanut. Se meinaa niin kovin tarkkailee muiden tuttujen masuja, ja tietää mitä se tarkoittaa. Joskus jopa sillä on jonkinlaista vauvakuumetta. Joten se tulee olemaan varmaan ainakin alkuun innoissaan.

Mun siskoni saa vauvan minä hetkenä tahansa.

Nel. ja kokonaista 8 viikkoa.

Jippii, ultrassa kävin tänään ja siellä se pieni 9 millinen pötkötteli ja sydän sykki :) Voi vitsit että ollaan onnellisia!! Eikös keskenmenon todennäköisyys oo tosi pieni kun syke on havaittu? Kait tässä pittää alkaa uskoo että on raskaana :D Pitäs varmaan soittaa neuvolaan...

MinniPinni: oon Kuopiosta, ootkos sä täältä vai vähä kauempaa?

Ei olla seksiä harrastettu plussauksen jälkeen, ei taidettu esikostakaan harrastaa ennen ku oli 12 viikkoo täynnä... Eihän se mitään keskenmenoa voi aiheuttaa, mutta kait se jotain varman päälle pelaamista on olevinaan :D

Listaus:

Mammaksi.......... La 4.11.2011 HUS (esikoinen 02/06 poika)
Lady1978............La 4.11.2011
Nel. ................... La 8.11.2011 NKL (esikoinen 02/07 poika)
Tiukku ................La 8.11.2011 (esikoinen 03/10 tyttö)
Kati.....................La 9.11.2011 NKL
HelKa.................La 15.11.2011 KYS (esikoinen 07/08 poika)
MinniPinni...........La 18.11.2011 KYS
Sajj....................La 19.11.2011?
Nuuhkis..............La ?

Päivittelin listaan tietoja, pidetään lista ajantasalla niin on helppo seurata muiden menoa :)

Listaus:

HelKa.................La 15.11.2011 KYS (esikoinen 07/08 poika)
MinniPinni...........La 18.11.2011 KYS
Sajj....................La 19.11.2011? TYKS

Heippa mammat!

Mammaksi, mulla myös kiusaa tuo turvotus. Melkeen plussasta asti tissit on olleet todella kipeät, ja turvonneet hiljalleen. Eilen sanoi mies nähdessään mut alasti, että ne on ihan jumalattoman kokoset. Ja vatsa on sen verran turvonnut koko ajan, että käytän vähän löysempiä paitoja pelkäästään ettei kaikki rupea epäilemään. Mikään laiheliini en ole, mutta maha ei oo pömpöttänyt koskaan. Nyt näytän siltä että olisin pidemmälläkin raskaana.

HelKa, hienoja ultrakuulumisia! Me ei myöskään olla yhdynnässä oltu plussan jälkeen.. Voi mies raukkaa. Kaikkea muuta ollaan kyllä touhuttu, mutta eihän se sama asia ole. Vaikka järjellä tietää, ettei se vahingoita alkiota, jotenkin se pelko kuitenkin on tuolla jossain sisimmässä. Eikä mulla ole oikein edes tehny mieli, harvinaista kyllä. Toivottavasti tää vaihe menee pian ohi :)

Sajj, 6+2

Ekalla neuvolakäynnillä tuli höpöteltyä mukavia tunnin verran. Tai no, puhuttiinhan siinä vakavistakin asioista, mutta ihan synkkasi hoitsun kanssa. Kaikki arvot ok, vaikkakin yllättävän yläkanttiin, mulla kun yleensä verenpaine on tosi alhainen, hemoglobiinikin oli 144, aika hurja, mutta kun se kuitenkin lähtee siitä laskemaan. En haluis alkaa rautaa ihan heti popsimaankaan. Pino tuli papereta ja esitteitä mukaan. On tää hassua. Ehkä niitä ei ihan sanasta sanaan nyt lue niin kuin ekassa rasakudessa. Sitähän olevinaan on niin kokenut nyt. Mutta totuus on se että monet asiat unohtuu.

Onko teillä ollu jo liitoskipuja? Kuulemma toisessa raskaudessa nekin voi tuntea aiemmin. Voi kääk, jos mä en enää pysty reippaasti kävelee.

Nel. 8+1

Onko teillä muuten ollut minkäänlaista valkovuodosta poikkeavaa vuotoa? Multahan tuli silloin ihan tilkka vaalean ruskeaa kun oli 6+2 menossa. Kuulemma se todnäk tuli kohdun suulta joka on tosi herkkä. Samoin äsken tuli ihan milli pyyhkiessä vaalean ruskeaa limaa. Mun valkovuotokin on ollut koko ajan enemmän hitusen keltaista eikä valkoista. En uskalla kyllä koskea kohdun suulle enää ollenkaan, enkä ainakaan harrastaa seksiä.

Todelliset piinaviikot tässä on kyllä np-ultraan asti.

Nel. 8+3

Onnittelut HelKa hyvistä ultranäkymistä :) Asustellaan tosiaan Kuopiossa ja huomasin että meillä on samanikäiset lapset (mulla tyttö 6/08). Saanko udella mistä päin Kuopiota olette?

Ei ole paljoa tehnyt mieli seksiä ei...ei yksinkertaisesti ole fiilistä eikä kyllä jaksamisiakaan :) Itselläni välillä käy mielessä keskenmeno, ei seksin takia vaan yleensä kun ei hirveästi ole oireita...tai onko ne jonnekin kadonneet tms? Nälkä on vaan koko ajan ja olen taas voinut kahvia juoda (en aamulla mutta päivän mittaan) eikä noita mielitekojakaan ole hirveästi ollut...Äh, en tiedä, kaikkea sitä ajattelee ja kroppaansa tutkii onko vai eikö oo! Eka neuvola tosiaan vasta kahden viikon päästä :/

Nel, ei ole ollut liitoskipuja. Viime raskauksista muistan että niitä alkoi olemaan jo rv12-> ja aika kipeinä olivat nivuset, varsinkin jos joutui kävelemään paljon/olemaan seisaaltaan.

Eipä tämän kummempia,

MP 7+1

hei naiset!

Nel: mullakin on hb tota luokkaa!!! mullakin on "selittämättömiä" kipuja lonkissa......

meidän perhe tilanne heitti härän pyllyä jonka takia en tänne ole juurikaan kirjoitellut.vauvalla siis kaikki hyvin, mutta musta tuleekin kahden lapsen yh.Esikoinen ei ole tämän miesystäväni jonka kanssa oltiin avoliitossa.mies päätti yx ilta et erotaan.ei sanonut sitä edes päin naamaa vaan lähti ryyppää ja kännissä soitteli ja haukku.ja ilmoitellut että olen kuulemma narkomaani ym.kuvitelkaa että 35-vuotias alentuu tollaseen!? ei kuulemma halua olla mun kanssa tekemisissä ennenkuin vauva syntyy.ei kyllä ihan toimi niin että raskausaika vittuillaan ja sit kaiken pitäis olla hyvin ku laps syntyy..... pistää hieman vihax. mutta onnellinen mä olen ihan vaa lastenkin kanssa! :)

hieman ollu vaikeeta nauttia tästä raskaudesta!kerkesin olla tossa välissäkin pojan kanssa oksennustaudissa.en suosittele! ;)

rv 9+0

Olen pahoillani Mammaksi - kävi kyllä mielessä voisitko noin rankkaa aprillipilaa tänne laittaa? En muista oletko kirjoitellut aikasemmin parisuhteestasi. Jaksamista eteenpäin.

Nyt on ollu valkovuoto taas normia, tai siis edelleen kyllä keltaista. Suoraan sanoen kuin räkää. Siis mutta tosi vähäistä. Muistelen että raskausaikana valkovuotoa vois tulla ihan lorisemallakin.

ja ei kun taas syömään. Huonovointisuutta on vähän väliä, mutta kertaakaan en ole oksentanut. Hassu juttu että aamulla ei okseta...vaan enemmänkin iltaisin.

Nel. 8+4

Moikka,
ei meinaa ehtii tänne kirjottelemaan. On niin kaikenlaista tässä arjessa ja elossa. Mutta niin on vissiin jokasella. Luin Mammaksi edellisen viestin. Tosi tosi rankkaa luettavaa. Mutta sulla taitaa olla asenne kohdillaan ja muutenkin vahvasti seisot omilla jaloillasi. Siltikin on tosi väärin jos joudut yksin raskauden kulkemaan ja mies pakenee vastuustaan. Yhteinen "projekti"sentään kyseessä..ja se onkin sitten koko loppuelämän yhteinen iso asia! Toivon todella että saatte puhuttua ja että tulee vielä se tasapaino takaisin. Kaikkien teidän hyvinvoinnin ja jaksamisen vuoksi. Tsemppiä!

Kauhee pahoinvointi jatkaa vaan..en koskaan oksenna mutta yötä päivää velloo ja kääntelee sisuksia. Tosi karmeeta aikaa. Esikoisen kohdalla oli samaa. Mulla kesti sillon 4kk tää. Toivon tod että nyt loppus rv12-18 kohdilla. Kuten yleensä useilla.
Väsymys on valtavaa yhä. Voimat tuntuu olevan ihan kadoksissa. Ruuanlaittoa ja kotihommaa riittää ja pikkusessani on vahtimista. Kotiäidin arki on haastavaa mutta ihanaa. Ellei taloudellista miinusta mieti. Kauheen pienellä täytyy kotihoidon tuella tulla toimeen tässä kalliissa yhteiskunnassa!!! Hohoi!

Hajut käy kanssa tosi pahasti..kaikki äklöttää..jopa fazerin sininen jota ennen kyllä upposi enemmän kuin tarpeeksi:).
Meillä seksiä myös vähän ollut. Ei oikein uskalla. Ja toiseksi hormonit on kyllä pahasti sekasin. Mun limakalvot on tosi kuivat ihan koko ajan,vaikka kuinka haluttas. Ja olen sentään nuori ja aina ollut kykenevä. Nyt on kyllä jotai raskauteen liittyvää tää taas. Entä muilla? Naisen elämä se on mielenkiintosta. Me ei voida eikä saada lannistua ja luovuttaa..miehet tekee sen tyyliin viestillä naps.

Ne valkovuotojen lisääntymiset on normaalia. Ja rusehtavaakin voi tulla. Mutta kannattaa seurata ja olotilaa tarkkailla. Raskaita nosteluja välttää ainakin sitten ja ottaa vähän lungimmin.

Toivosin että tää pahaolo katoaisi..piinaa niin lujaa. Painokin on pudonnut koska en saa syödyksi. Unet jää vähiin koska wc on ravattava jatkuvaan ja pahaolo vaivaa.
Hyvii vointeja kaikille:). Palataan linjoille!

meillä muuten eka uä vasta huhtikuun lopussa.

Ja mä sen kun syön koko ajan, ja aamupäivästä iltaan asti kuvottaa. Mutta sentään parempi tää että pystyy syömään. Esikoisen kanssa ei maistunut mikään. Viikonloppuna ekaa kerttaa joutui oksennusta nielasee takaisin. Jospa ei pahemmaksi menisi, niin kyllä tän kestää.

Eilen oli taas sellainen päivä että pyyhkiessä tuli hitusen rusehtavaa, nyt taas ei. Jospa siihen pian tottuu eikä kohta enää säikähdä, jos sitä nyt silloin tällöin tulee.....niin ei kai vakavaa.

Odottelen kutsua np-ultraan. Niinkö se tosiaan menee NKL:lla, että kutsu sieltä tulee? Toivon pääseväni jo parin viikon päästä.

Etkö ole Tiukku ajatellu mennä varhaisultraan omakustanteisesti?

Nel. 9+0

oispa ollukin aprilli pilaa tää mun tilanne.mut ihme kyllä on ollu mieli ala tosi paljon korkeemmal kun mies ei oo ollu maisemis.poikakin on tyytyväinen kun ollaan kahdestaan.oon alkanu rakentaa itelleni tukiverkostoo ni on sit apua ku vauva syntyy.poika on kuitenki jo viis sitte ni toimii jo melko itsenäisesti ni eiköhän me pärjätä! :) ja keskustelin äitini kanssa ja tultiin siihen tulokseen ettei mun oo mikää pakko sanoo kuka lapsen isä on jos se aikoo paeta täst kaikest.lapselle tietysti kerron sit ku se on vanhempi,mikäli siis haluaa tietää.kuulostaa varmaan kamalalta, mutta turvaan tällä meille rauhallisen elämän.en vaa pystyis antaa lasta toiselle kun tekee nii yllättäviä vetoja....ja jos ei tullut poikanikaan kanssa toimeen joka on siinä mieles yyber helppo tapaus.no tää ois sit toka kerta ku oon raskaus ajan yksin ja kasvatan yksin lapsen!

rv 9+3

Ikävältä kuulostaa tuo tilanteesi, Mammaksi :/ Jaksamisia!

Tiukku, mulla myös on limakalvot kuivat, ei ole ennen ollut tällaista ongelmaa. Koeta siinä harrastella seksiä kun paikat on kuivat. Ei kyllä väsymyksen takia ole montaa kertaa tässä viime aikoina ollut, mielummin sitä lasten nukkumaan mentyä rupeaa itsekin unten maille :)

En ole pitkilleen tänne kirjoitellut kun vähän valittelin oireetonta oloani, välillä on niin hyvä ja "normaali" olo että epäilen onko kaikki kunnossa...kävin sitten eilen yksityisellä ultrassa, siellä se pikkuinen uiskenteli ja sydän sykki :) Pituutta on huimat 1,5cm ja LA aikaistui muutamalla päivällä eli on 15.11.

Mullakin etova olo tulee iltapäivällä ja iltaisin on vielä huonompi olo, nälkä on mutta mikään ei maistu...enemmän suolaista ja rasvaista tekee mieli kuin mitään makeaa. Töissä on koko ajan nälkä ja pitäisi raahata ties kuinka paljon syömistä mukana (mulla on liikkuva työ). Uuh!

Hyviä vointeja kaikille!

MP 8+1

Mulla oli eilen eka neuvola.. Puoltoista tuntia melkein meni, terkka oli oikein kunnon räpätäti :D Laskettuaika vähän aikastu, se olis sitten isänpäivänä :) Parin viikon päästä päästäänkin sitten jo ultraan kun ei osallistuta mihinkään seuloihin. Aikooko muut muuten osallistua?

Mulla ei edelleenkään muita oireita raskaudesta kuin että rinnat on kipeet. Esikon odotusaika oli helppo, saas nähdä mennäänkö samalla kaavalla tällä kertaa..

MiniPinni: Asutaan Saaristokaupungissa, entäs te?

mammaksi?: Mitenkäs jakselet? Oletteko tulevan lapsen isän kanssa nyt missään väleissä vai onko välit ihan poikki? Ei kyllä voi ymmärtää tuommosia miehiä, eivät tiedä mitä menettävät...

Listaus:

HelKa.................La 13.11.2011 KYS (esikoinen 07/08 poika)
MiniPinni...........La 18.11.2011 KYS (tyttö 06/08)
Sajj....................La 19.11.2011? TYKS

Yhteistyössä