Marraskuun mussukat <3

Toivottavasti teidän pienellä Minix kaikki ok. <3 Viikkokin vaan tuntuu kauhean pitkältä ajalta tuossa vaiheessa.

Kyllä nää päivät itselläkin on pitkiä, kun ultra vasta vapun jälkeen. Pitänee käydä varhaisultrassa, että näkee onko edes ketään kyydissä. Yksi tuulimunaraskaus takana. Oireita ei ole mitään, mutta eipä ole pahemmin ollut aikaisemmissakaan raskauksissa. Tai oikeastaan molemmissa onnistuneissa raskauksissa on ollut pientä verenvuotoa tässä ennen vko 12. Tuulimunassa oli ruskehtavaa, siitä jotenkin heti tiesin ettei kaikki ole ok.

Ikää mulla 35 vuotta.
 
Tänne marraskuisiin on nyt parissa päivässä tullut kovasti uusia, tervetuloa kaikille!

Sandymama ja napakettutyttö: Kun itse miettii omaa tunnevuoristorataa tähän raskauteen, jota olen siis jo pitkään harkinnut ja toivonut ja niitä mietteitä siitä, että onkohan tämä järkevää jne, minun korvaan miehen epäröintikin kuulostaa ihan normaalille. Kaipa heidänkin tarvitsee käydä läpi omia ajatuksiaan. Ajatus ja mieli ehtii muuttua moneen kertaan 9 kk:n aikana, toivottavasti teilläkin puoliskoiden mielipide tasautuu paremmalle puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: walter
"Pikkupapu"
vielä miehien takaraivossa ja samalla pelko kurkkii, että ei ehkä uskalla innostua vielä.
Koittakaa ymmärtää miehiä, vaikka ärsyttävää onkin jos tuntee olevansa yksin innostuksen kanssa. Tiedän kokemuksesta, mutta vielä en viitsi avata asiaa sen enempää.

Täälä väsymys on kovaa ja meikkaamista kipua ollut nyt pari päivää. Kävely sattuu, varsinkin alamäkeen mentäessä.

En jaksa pitää kotia kunnossa päivittäin työpäivän jälkee ja se ahdistaa (olen yh). Tunnen olevani saamaton ja laiska, mutta yritän tsempata itseäni, että tälle väsymyksellä on syynsä.

Maha on sekaisin, mutta ainakin pelaa muuten. Välillä tulee vatsakramppeja ja pitää mennä äkkiä vessaan, ihan samalla tavalla kun normaalisti olisi kuukautisten aikaan. Aamulla muutaman minuutin heräämisen jälkeen on pakko mennä vessaan.

Aijemmin ei ole muistaakseni ollut tälläistä vatsan kanssa.

Km pelottaa hirveästi ja ylianalysoin raskausutelusta "tämä on varmasti se keskenmeno nyt sitten!". Tyhmää. Anteeksi ei ole tarkoitus pahottaa kenenkään mieltä tällä km-asialla, mutta pakko purkaa se vain johonkin.

Pikkupapu 6+ / 7+
 
Meillä kans miehen eka reaktio tähän yllätykseen oli abortti! Sanoin heti, etten tule tekemään. Jos luonto keskeyttää tai matkan varrella löytyy pahoja vikoja sikiöstä niin sitten on eriasia. Miehillä kestää vaan kauemmin ymmärtää ja hahmottaa mitä onkaan tapahtumassa ja heidän on niiiiin paljon helpompi heitellä noita abortti-ehdotuksia. Antakaa miehille aikaa ja puhukaa asiasta. Mikä mahtaa ahdistaa..
 
Uusi odottaja marraskuulle! Plussattu jo aiemmin ja nyt uskaltaa vasta uskoa siihen =)

Listalle saa lisätä Lennis/29v./ensimmäinen/EKKS ja 15.11 LA

Pahoittelut, en saa punaiselle tätä. :ashamed:

Lisäksi kiinnostunut fb-ryhmästä, joten viestiä pukkaa snillikselle?
 
Viimeksi muokattu:
Millo sitä osaa olla testaamata..!
ostin digin lisäksi apteekin oman testin sinikorkkinen ja tunti sitte tein ja yllättävän vahva plussa, mieskii nii täpinöissä joka tikustani :) Jospa sitä kohta ottas löysin rantein ja en testailis enää.
Johan ultraanki vain pitkät 3viikkoa :/

HooKoo & kohta poksuu 4+0rv
 
"mamma87"
Hyik, ensin ummettaa, sitten vääntää löysälle ja paha olo niin paljon että vain hapankorppua pystyy syömään. Housut tuntuu kaikki ahdistavan tiukoilta vyötärön kohdalla. Turvottaa tai sit masu on kasvanut.

Alussa mielessäni toivoin että tulkoon vaikka mitkä oireet pahimpana kunhan ei mene kesken ja tulisi terve lapsi. Maailmankaikkeus kai kuuli toiveeni..
 
Hellou! Pikaisesti tässä esittelen itseni, kirjoittelen enempi sitten kun ehdin. Olen siis 22v ja nyt alkuviikosta tein positiivisen testin. Toista lasta odotellaan. Esikoinen on syntynyt kesäkuussa 2013, eli lapsille tulee ikäeroa noin 2,5v. Esikoisen jälkeen olin kyllä aivan varma että lisää lapsia meille ei tule, koska esikoisen vauvavuosi oli rankka, mutta tässä sitä nyt kuitenkin ollaan. Kirjoittelen tosiaan enempi sitten kun tuo taapero on päiväunilla niin kerkeää enempi :) yritin kahlata kommentit läpi parhaani mukaan, mutta niin paljon ootte jo kirjoittelu että ihan kaikkia en välttämättä kerennyt ajatuksella lukea. Facebook ryhmä kiinnostaa! Laitan viestiä sitten kun kerkeän! :D
 
[QUOTE="mamma87";30728496]Turvottaa tai sit masu on kasvanut.[/QUOTE]
Turvotusta tässä vaiheessa. Vauvahan on vielä pieni katkarapu, se ei juuri tilaa vattassa vie.
Joillain se alun turvotus häviää ja sitten vauvamaha alkaa kasvaa. Joitain ei turvota ollenkaan. Ja sitten ne "huono-onniset", joilla tulee heti alussa kauhea turvotus ja jatkuu siihen asti, että vauvamaha kasvaa. Itse kuulun jälkimmäisiin :D
 
Mimmika, mä kans vannoin ettei ikinä enää. Esikko valvotti 11kk nukkumatta kertaakaan koko yötä. Voi sanoa, että vasta 2v alkoi nukkumaan varmemmin ku heräilemään. Vieläkin oikein temperamenttinen ja nukkuu vähän.

Et jonkin sortin masokisti täytyy kyllä olla kun tässä taas oollaan :D mut ainakin tiedän mitä pahimmillaan on tarjolla..
 
"mamma87"
Kun on uutta kaikki nii ei aina tiedä. Mutta toivottavasti alkaisi maha pian kasvamaan vaikka tiedän että sitä saan odottaa vielä vähän aikaa.
Aamupahoinvoinnit pahimpia, tulee ensin ja sen jälkeen vasta näläntunne. Ennen oli toisin päin.
 
Napakettutyttö. Just sen takia meilläkin oli vauvavuosi raskas koska esikoinen ei nukkunut kunnolla, heräili tiheään ja heräilee edelleen. Viime neuvolakäynnillä just itkin tätä meidän uniongelmaa siellä, ja nyt hävetti varata äitiysneuvola aikaa kun ajattelin että mitähän ne miettii ku tehdään lisää lapsia vaikka eensimmäisenkin kanssa on niin vaikeeta :D tiedän et ihan tyhmää ajatella näin.
 
mulla ei oofacea, enkä tee.. viihdyn mieluiten täällä jos joku mun seuraksi jäisi tännekin.. Tunnustan tein vielä tänään r-testin :headwall: latasin sen tuonne vauvakuume plussatestien kuviin. Mies oli sitä mieltä että loppuu se (testailu) sitten kun ultraan ollaan päästy :LOL:

oloja: oksettaa kauheesti, mikään ei maistu.. mehujäätelöitä oon syönny ja kaikkee kylmää koitan saaha suuhuni.. ja tietty jotkut haisee pahalle ruuat.. :x väsymys kanssa aika omaa luokkaa, välillä on niin puhki että ei jaksa ees sänkyyn mennä, nukkuu pienet torkut sohvalla :whistle:

HooKoo & ötö 4+0 POKS
 
"mamma87"
Minä jään tänne. On facebookissa profiili mutten niihin ryhmiin halua liittyä kun voi olla juoruilevia tuttuja siellä enkä halua raskauden tulevan vielä julki. Sukulaiset kun ei vielä tiedä.
 
Mä pysyn kans täällä. Mulla on facessa noin 250 sellaista "tuttua" jolle en halua tällä hetkellä, enkä hetken päästäkään, kertoa elämäni henkilökohtaisia asioita ja eikö se ryhmään liittyminen näkyisi samalla tavalla kuin mihin tahansa muuhun ryhmään liittyminen. Ainakin jos profiilin avaa kaikki ryhmät on listana.

Tästä tilanteesta tietää lähipiiristä miehen lisäksi 4 henkeä. Molempien äidit, sisko ja raskaana oleva ystävä. Ulkopiiristä sen sijaan tietää hieroja1, hieroja2, fysioterapeutti, kosmetologi (kasvohoidossa ei voi käyttää ultaääntä raskaana oleville) ja työpaikan assariharjoittelija, kun jouduin johonkin lounastapaamiseen urkkimaan lounaan koostumuksen etukäteen.

Mäkin haluan OLOJA! :headwall: ja muuta ajateltavaa kuin neuroottisia epäilyjä km:stä ja tuulimunasta.

6+1
 
"mamma87"
Meillä nyt luonnollisesti minä ja mies tiedetään, samoin pikkusiskoni ja kaksi hyvää ystävää mutta muut ei. Ei kummankaan vanhemmat tai muut sisarukset yms. Pikkusiskoni on poikkeus sillä hän toi pyynnöstäni raskaustestin ja näin on tietoinen asiasta. Mutta muut saavat tietää vasta kun on turvallista kertoa, olettaen et masussa on sellainen elävä lölli.

Voin sanoa että minulla on näytön paikka kun asia tulee julki, että pystyn tähän sillä koko suvullani on kuva, että olen sellainen reppana joka ei ikinä menesty ja tekee vain huonoja valintoja. Olin nuorempana melkoisen hukassa yhdessä välissä pari vuotta. Nyt ollut kuitenkin asiat reilassa pidemmän aikaa jo mutta sukulaisten mielikuva on ja pysyy.
 
Mä luulen et ryhmä on salainen, eli ei näy muille :) ellei sit satu olemaan jäsenenä.

Täällä myös näytön paikka.. Edellinen suhde kariutui vauvavuotena ja itse kävin läpi uupumuksen ja perheelle oli kova työ pitää mut kasassa. Selvisin kuitenkin ja toivon ja uskon et nyt tunnen itseni niin paljon paremmin, että tiedän koska pitää pyytää apua.

Jää myös koulu kesken ja vaikka ikinä ei ole ongelmia hoitaa sitä yhdenkään lapsen kanssa, niin sukulaiset muistaa huolehtia ;)

Harva muistaa, että tää on suuri onni ja etuoikeus eikä mikään murhe <3
 
Joo jos se facebook ryhmä on salainen, niin liittyminen ei näy kenellään. Vain ryhmän jäsenet itse näkevät keitä muita ryhmässä on.

Mulla on siis raskauslaskurilla laskettuna rv5+2 ja laskettu aika 18.11. Mutta koska mun laskettua-aikaa ei voi laskea menkkojen mukaan, koska söin silloin vielä pillereitä, niin neuvolantäti oli sitä mieltä että mun kannattaa käydä varhaisultrassa, joka on siis ens torstaina :)


Oireita mulla ei tosiaan oo muuta ku vatsakivut. Siis repäisykipujen lisäksi koko maha on välillä kipeä :( toivottavasti on normaalia.

Tuosta pienestä verenvuodosta mun piti sen verran kommentoida, että muistaakseni raskausviikolla neljä ? Kun alkio kiinnittyy kohtuun, niin joillakin naisilla saattaa tulla pientä verenvuotoa, eli se on alkion kiinnittymisvuotoa :)
 

Yhteistyössä