Marraskuun mussukat <3

Nyt minäkin uskallan liittyä joukkoon. :) Kävin tosiaan jo aiemmin kurkkimassa.

Eli raskaana ollaan! Piti käydä labrassa veritestissä, kun ei viivat vahvistuneet, mutta onneksi sitä kautta selvisi tulos. Olin just ehtinyt labrasta ja kaupasta kotiin, niin neuvolan täti soitti ja kysy, että tehdäänkö treffit. Nopeaa toimintaa siis. :D

LA alustavasti 15.11. Varmuutta ei vielä täysin ole, sillä ovis oli myöhässä ja sen perusteella laskettuna olis 22.11. Mutta neuvolan täti laski viimeisen vuodon mukaan ja silloin se olis tuo 15.11. Ultrassahan se sitten varmistuu.

Taustaa minusta. Meiltä löytyy aivan ihana pieni poika (synt. kesäkuussa 2014) eli ikäeroa pienille tulee n. 1v5kk. Esikoista teimme todella pitkään eli yritimme lasta 4v. Sitten luovutimme ja seuraavana syksynä poikamme ilmoitteli tulostaan. Nyt olikin sitten todella ihana yllätys, kun tämä uusi sai alkunsa yk2. Aivan käsittämätöntä!

Eli listoille saa laittaa

Nemelia/ LA 15.11 / 30v/ 2.lapsi / KYS
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneet :hug:

Onnea ja tervetuloa uusille :)


oireista
Täällä oireet vaihtelee välillä ihan normi olo. Ja sitten taas tissi/nännit kipu on järjetön. Vatsa kasvanut. (Vaikka on tota omaakin*:ashamed:*)
Väsy parina päivänä nukahtanut sohvalle nukkunut n.tunnin ja nykyään menen nukkumaan 8-9 aikaan. Pissalla käyn öisin 1-2 kertaa päivällä lukemattomia.
Hetkellistä huonoa olo esiintyy aikaajoin. Ja osittain sellainen etelä olo.*



Nnä ja Tiinuliinu 6+0
 
Taas tervetuloa uusille! :D

Pahoittelut wantille :(

Työt: Melko samanlaisia itsekkäitä ajatuksia on täälläkin ollut. Olen valmistumassa nyt ensi syksynä ja kuvittelin, että pääsen tekemään oman alan hommia ennen kuin kolmas tulisi. Nyt kun plussa tuli puskista niin en varmaan ehdi edes valmistua ennen synnytystä, mutta eikai sillä niin väliä. Otan sitten viimeisille tunneilla vauvan mukaan, tästä tuleekin varmaan kaikkien aikojen nuorin korkeakouluopiskelija :D Ehtii niitä töitäkin varmaan tekemään sitten myöhemmin, en vaan olisi halunnut jäädä heti valmistumisen jälkeen kotiin kun kuitenkin olen sen 2vuotta niin siinä ehtii heti uudet tiedot ja taidot ruostua kun ei pääse niitä käyttämään.

Muuten tämä vauva tulee aika hyvään saumaan kun esikoinen menee eskariin ja sitten ehtii aloittaa myös koulun siten että olen päivisin kotona :) Myös taloudellisesti raskaus on hyvään aikaan kun ikäeroa kuopukseen tulee alle 3 vuotta eli samat työtulojen perusteella tulevat äippärahat tulossa tämän opintotuella kituuttamisen jälkeen :)

Synnytys: ei muuten jännitä, edellisistä on hyvät kokemukset, mutta sitä jännitän, että ehditäänkö sairaalaan. Viime synnytys eteni vauhdilla ja sairaalassa oli jo paikat auki, joten läheltä piti ettei tullut autoon. Sitä ehdin varmaan panikoida sitten lähempänä marraskuuta :p

Pahoinvointi tuntuu vaan voimistuvan. Eilen itkua väänsin kun oli niin huono olo etten päässyt juuri makuuasennosta nousemaan. Tänään on ollut vähän parempi vaikka koko ajan on huono olo. Tuntuu siltä kuin olisi ollut päivän huvipuistossa kieputettavana. Tosi äklöttävä olo kaikinpuolin.

sannni rv 7+3
 
Yksi asia huolestuttaa tällä hetkellä tosi paljon. Lasten päiväkodissa on parvorokkoa. Olen nyt pari päivää googlettanut ja löytänyt aika paljon juttuja siitä, että monille raskaana oleville parvorokko on aiheuttanut keskenmenon ja nyt jotenkin pelkään ajatella mahdollista tulevaa vauvaa kun tuntuu että raskaus voi vielä tuon parvorokon myötä keskeytyä.. Onko jollain kokemusta tai tietoa asiasta?
 
Liityn minäkin tänne. Kahden viikon päästä on ikää 25v, toka lapsi ja laskettu olisi kuukautisten mukaan 23.11. Naistenklinikalle toivon pääseväni tämänkin synnyttämään JOS pysyy matkassa.
En saa punasella päivitystä kun olen puhelimella.
Tänään on kp 30/26, minulla on aiemmin
Ollut pari keskenmenoa ja kemiallisia ja siksi olen hyvin epäileväinen tämän suhteen.

Olin jo varma että kuukautiset tulevat kunnes tunsin tuttua "kuplintaa" ja elohiiren alavatsalla joka oli ainut oire esikoisen kohdalla ja tein testin. (Pojan raskaus sujui oireitta), mutta nyt on lisäksi finnejä ihan JÄRKYTTÄVÄ määrä naamalla, kaulalla, rintakehällä, selässä, tisseissä ja olkapäillä. Edes teininä minulla ei ollut finnejä niin tämä on järkyttävää. :p
Tyttö on toiveissa.

kiva kun täällä on tuttuja nimiä tuolta yrittäjien puolelta, mm napakettutyttö. Kävin siellä aina välillä lueskelemassa. :)
Niin tämä oli meille yk 3.
 
Laitoin Snillikselle viestiä, että haluaisin fb-ryhmään mukaan. :)

Oireista: Tuttuja oireita ollut lauantaista saakka. Eli paleltaa, väsyttää, etoo, vatsaa jomottaa. Iltaisin vatsa ihan turvoksissa. Uutena oireena vatsa ihan sekaisin. Sitä ei siis ollut esikoista odottaessa. Etova olo alkoi viimeksi myöhemmin, eli nyt se tuli jo aika aikaisessa.

Työt: Palasin juuri viime viikolla takaisin töihin äitiysloman jälkeen. Olen opettaja, joten kesän olen lomalla ja syksyllä ehdin olla pari kk töissä ennen uutta äippälomaa. :D Mutta meillä esimies oikein itse kehotti tekemään lapset putkeen, joten tuskin tuottaa ongelmia tämä seuraavakaan äippäloma. :)

Joko teillä on työnimet vauvoille?
Meillä äiti oli nähnyt unta, että pojallamme on pikkusisko nimeltä Seita. Olkoot se työnimenä nyt.

Nemelia ja Seita rv 5+3
 
Pahoittelut niille jotka ovat joutuneet matkan jättämään. :heart: Nopeasti toivon teille uusia plussa tuulia.

nemelia, multa löytyy kanssa 6/2014 syntynyt tyttö.

Synnytys edellinen oli nopea sitten kun käynnistyi. En kerinnyt saamaan muuta kun tens-laitteen avulla vähän sähköä selkään. Toivoisin että synnytys salissa saisi olla vähän pitempäänkin. Viime synnytys ei ollut oikeestaan kipeitä supistuksia, mutta ponnistusvaihe oli aivan kamalan kivulias. Toivoisin että ei tarvisi mennä käynnistykseen vaan tykkäisin että synnytys kännistyisi omalla painollaan.

Työt mä teen sellaista työtä että siinä ei oikeestaan niin uutta voi enään oppia. Eikä mulle ole niin väliksikään vaikka en sinne enään palaisisi. Haluisin opiskella uutta, mutta en halua lähtee hyvältä työnantajalta.

Oireista se ripuli loppui sitten 1,5 viikon jälkeen ja nyt onkin niin kamala ummetus. Tänään oli kamala väsymys jonka selätin sillä että aloin siivoamaan. Maha kipuilua oli parikin päivää. En muista että sellaista olisi esikoisesta ollut. Huimaus on nyt loppunut kanssa kokonaan.

Norappi ja pikkukakkonen rv5+6 (vaihtui juuri)
 
Moikka, ilmoittaudun teidän joukkoon. Oon jo vähän käynyt lueskelemassa kun viiva pikkuhiljaa vahvistunut, mutta tänään oli se virallinen testipäivä, ja nyt uskaltaudun mukaan. Onnittelut myös muille plussanneille, ja kovasti tsemppiä menetyksen kohdanneille :hug:

En saa tuota punaista väriä valittu, mutta tiedot,

Anskuna/ LA26.11/ 3.lapsi /TYKS

Anskuna ja Hippu 4+0
 
Täällä myös ilmoittaudutaan joukkoon mukaan.

Mielenkiintoiseksi vetää tämä raskaus, edellinen lapsi on down niin pääsen tällä kertaa suht ajoissa tarkempiin tutkimuksiin, ihan mielenrauhankin vuoksi. :) Yllätyksenä lähti tämä raskaus käyntiin, eiköhän tälläkin joku tarkoituksensa ole. :)

LA 26.11./ 3.lapsi/ TYKS
 
"mamma87"
Minä en vielä synnytystä ressaamaan rupea. Enempi mietityttää eka neuvolakäynti sillon 8.4. et kaiketi kuunnellaan sydänääniä, näin puhelusta ymmärsin, se vain pelottaa, että onko siellä mitään.

Itse tehdyn laskurin mukaan olisin nyt viikolla 8, neuvolan mukaan rv 7+3. Tosin neuvolassa meinasivat että lapsi syntyy joulukuussa alussa mutta ei kai kukaan kymmentä kuukautta lasta mahassa kanna..

Enivei, paha olo jatkuu, usein koko päivän vaikka säännöllisesti söisikin. Vatsaa kiristää silloin tällöin, väsyttää ja herätessä on flunssainen olo.
 
Meillähän muut lapset syntyny -02, -03,-05,-08, -12, -13. Tasasesti ovat tulleet.. ollaan siis uusperhe, vanhemmat ed.liitostani ja nuoremmat tehty nykysen kaa :) Me ollaan lypsytilallisia ja mä oon ollu hoitovapaalla jo vuoden verran, mies hoitaa navetta hommat nyt sitten, tarvittaessa oon auttamassa.
Joku kysy työnimeä masukeille, meillä pienet hokee ötö eli ötökkä. Siitä se sitte tuli tälle nimi :D
Hajut käy nenää, banaani ja makkara haisee kauheelle.. :X

HooKoo & ötö 3+6rv
 
Yöllä astui sitten närästys kuvioihin. En edes muistanut miten kauhealta se tuntuikaan... Mies lähti hakemaan 2 yöllä ABCltä samarinia, että saan nukutuksi, mutta se maistui niin pahalta, että meinasi oksennus tulla :LOL: Vasta on sekasin, mutta kovalla... Inhottava tunne :D

Muakin jännittää eka neuvola 7.4 ja ei millään jaksaisi odottaa sinne asti. Meillä siellä Ultrataan joten sekin lisää jännitystä..

Meillä taitaa työnimenä toimia peikkopoika. Tai peikko. Tai Rölli. Tai Etutukka. Rakkaalla lapsella on monta nimeä :LOL:

6+0 <3
 
Mä oon 23 ja kakkonen siis tulossa, TYKSiin synnyttämään.

Miehellä nyt joku alkupaniikki ja musta tuntuu jopa että hän shokissaan on jopa miettinyt että pidetäänkö lapsi vai Ei. Minä tietysti oon varma että pidetään, kun kerran tietoisesti ollaan hänet hankittukin.

Mitenköhän tukisin miestä tässä asiassa? Hänellä ei siis entuudestaan lapsia, että ihan uusi juttu. Mun lapsi kuitenkin ollut aina kuvioissa.

Tänään rv 4+5
 
:flower:19.3.15:flower:
MEITÄ ON JO (kaiketi) 32 ODOTTAJAA!

nimi / ikä / monesko lapsi / sairaala / tyttö vai poika (-olo tai -toive)

30.10.
Nokke31kolmasTYKS
1.11.
sannni24kolmasHYS
Vilmuska26toinenTYKS
Suski21ensimmäinenLS
2.11.
janlind28kolmasSatKS
Lillamii28toinenSEKS
3.11.
MelodyPop33ensimmäinen
4.11.
Daniela_35neljäsPHKS
sanlii28ensimmäinenKOS/NKL
5.11.
6.11.
7.11.
laablatoinen
8.11.
blue-bell22ensimmäinenKOS
9.11.
Muumimamma22ensimmäinenJS
Mommy8131ensimmäinenOYS
10.11.
ippe8925toinenK-SKS
snilliskolmasSeKS
11.11.
Neiti Näpsän äiti31toinenKOS
heidip*273. (1. yhteinen)SatKspoikatoive
12.11.
Zoona32ensimmäinenKOS
Mahooton24toinen
13.11.
suan26neljäsHYS
norappi28toinenTAYS
viiva8430ensimmäinenKOS/NKL
14.11.
-Anemone-neljäsPHKS
15.11.
Minix28kolmasLKS
Sandymama23ensimmäinenKOS/NKL
Nemelia30toinenKYS
16.11.
17.11.
18.11.
äässitoinenJS
19.11.
plunderbunny25kolmasEKKS
20.11.
21.11.
22.11.
WalterkolmasKoks
23.11.
24.11.
25.11.
26.11.
AnskunakolmasTyks
Pitkä-odotuskolmasTyks
27.11.
28.11.
HooKoo-8232seitsemäsKYS
29.11.
30.11.

lisäilen rivejä sitten kun on tarvetta!

synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
 
nyt on lisätty ja valitettavasti myös poistettu jengiä! :hug: en ole muuten ihan varma onko listalla vielä joku sellainen, joka ei enää haluaisi siinä olla? vai eikö ole vain kirjoitellut vähään aikaan. mulla on saattanut mennä jonkun km ohikin...

oireista: ihan hirvee olo kokoajan :'D enkä pysty syömään tyyliin mitään. tissit on oudot, nännit kasvaa mut tissit tuntuu pienenevän.. outoo. mut voi kyl olla että oon vaan vähän laihtunut kun ei ruoka maita ja kuulun niihin onnekkaisiin joilla läski lähtee ekana tisseistä.

töistä: oon opiskelija, mutta eilen tuli mieleen että haluaisin kuitenkin olla mahdollisimman kauan lapsen kanssa kotona, että kuinkahan pitkään ne suostuu venyttämään yliopistolla äitiyslomaa hehhehe..?

synnytyksestä: esikoista kun odotan niin ei ole siltä saralta mitään kokemusta, mutta tässä vaiheessa epiduraali hirvittää enemmän kuin alatiesynnytys. oon aika selkäherkkä.

työnimestä: hehheh, meillä on työnimikaimat, Anskuna! Hippu on ollut meidän tulevan vauvan kutsumanimi jo vuosia, aina kun ollaan mietitty miehen kanssa elämää mahdollisesti kolmannen kanssa se on aina ollut Hippu.. :) kun edellinen raskaus päättyi tuulimunaan, ajateltiin ettei Hippu vielä vain halunnut tulla. toivottavasti se olisi tällä kertaa oikeasti kyydissä...

...nimittäin ultra varattu 30.3. silloin toivottavasti selkinee viikot, tällä hetkellä oon menny keskiarvon mukaisesti.

blue-bell ja hippu 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Anskuna
Tervetuloa uusille :flower:

Pitkä-odotus täällä on hengenheimolainen :wave: esikoisellani on Downin Syndrooma :) Tämä lapsi olisi kolmas. Me ei osallistuta taaskaan ylimääräisiin tutkimuksiin. Ei edes seulaan.
Jos nyt tämä pieni matkassa pysyy. Tänään oli uä. Viikkoja piti olla 5+4 mutta vastas reilusti pienempää. Itkut on itketty. Viikko pitää odottaa uuteen ultraan.
 
Hei, täälläkin tuplaviivat eilen ja tänään (dpo15 ja 16). :) Mutta niiiin haaleat, että kyllä jännittää..

La 23.11 / Pinjamaaria / 31 / toinen / EKKS


Snillis, laitan viestiä!

Muok. Viivat eivät vahvistuneet ja vuoto alkoi..
 
Viimeksi muokattu:
Oireista Kamalasti täällä jännittää kun ei oikeen mitään oloja ole vaikka yritin eilen olla pitkään syömättäkin, kamala nälkä vaan! Aamullakin heräsin kamalaan nälkään, mut ei se mulle vierasta muutenkaan ole. :D Vähän alamahas tuntuu välil jotain ja lonkissa ku kävelen reippaasti, mut voinhan mä nekin kuvitella..? Melkein tekis mieli käydä yksityisellä, mut sille rahalle olis muutakin käyttöä. :/

Synnytys ei pelota, toivoisin vaan luonnollista käynnistymistä tällä kertaa, ja itelle malttia keskittyä erilaisiin kivunlievityskeinoihin.

Työnimestä oon miettiny sen verran, että annan tulevan isosiskon päättää sit kun hänelle kerron eli nimettömänä jatketaan vielä reilu kuukausi. :) Kun vaan menis aika nopeaan!

Äässi ja nimetön 5+2
 
NAPAKETTUTYTTÖ: Me myös oltiin suunniteltu tätä lasta jo heti uudelleen mun edellisen km jälkeen ja nyt mies on ihan kauhuissaan eikä haluakaan tätä lasta.... :( Mä oon ihan ahdistunut sen takia, koska tottakai haluan tämän pitää jos ei taas mene kesken. Itte oon ihan onnessani ja haluaisin hehkuttaa tätä kaikille, mutta on jotenkin niin yksin. :( Viimekerralla mies oli ihan onnessaan ja halus koko ajan nähdä rv kuvituksesta miltä meidän baby näyttää milläkin viikolla, nyt hän haluaa että tekisin abortin.... ;( Että tämmöstä tänään! Edelleen ei voi kun vaan toivoa että toi toinenpuolisko alkais vihdoin myöntyä asialle ja osais iloita asiasta mun kanssa.

Sandymama ja Baby 5+4
 

Yhteistyössä