Marraskuun mussukat <3 *toukokuussa*

Tylsiä nuo seuloissa kiinni jäämiset :( Meillä oli tosiaan esikoisen kohdalla riskiluku 1:5 ja aivan viimeisen päälle terve tyttö on ollut. Tsemppiä!

Mulla oli ti-ke-välisenä yönä ruokamyrkytyskohtaus, jonka jälkeen onkin raskauspahoinvointi palannut. Kiva!
 
  • Tykkää
Reactions: walter
Heippa ja onnea kaikille odotukseen! Anteeksi tälläinen ulkopuolinen kommentti, mutta pieni mainos luvassa! Perustin facebookkiin salaisen ryhmän Pirkanmaan alueen syys/talvivauvoille 2015 ja jos täällä olisi halukkaita sellaiseen liittymään niin minulle voi laittaa yksityisviestillä linkin omaan facebookprofiiliin! Lähinnä ajatuksena vertaistuki ja jos kiinnostusta niin tulevaisuudessa myös mahdolliset vauvakyläilyt ja kahvittelut läheisillä paikkakunnilla! :)
 
"Mamma87"
Pahoinvointia esiintyy mulla vain silloin kun en heti syö kun on näläntunne. Nipistää edelleen silloin tällöin, vessassa saa juosta kun juo niin paljon. Viime neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ja pikkuisen syke oli hyvä. Seuraava kerta olisi 4.6. ja silloin saisi tietää kumpi olisi tulossa. Jännittävää.

Mamma87 16+1
 
Mullakin nyt tasaantunut tuo pahoinvointi, kunhan vaan muistaa syödä heti kun herää ja sitten parin tunnin pätkissä päivällä. Mulla vaan tuottaa tällä hetkellä ongelmia se että mikään ruoka ei oikein maistu . Nyt kun tarkemmin mietin niin joka päiväinen oksentelu päättyi viime torstain jälkeen jolloin koin pahoinvoinnissa jonkun jäävuoren huipun. Heti aamulla kun heräsin joudun käydä oksentamassa ja sen jälkeen oksensin jatkuvasti, aina kun join tai söin, mutta saman aiheutti jos ei syönyt tai juonut. Nukuin päivällä 5h, se oli ainut aika minkä sai olla oksentamatta. Laskin että 20krt pönttö kutsui, sitten tipuin laskuissa. Tänään olisi jo 13+1, nopeasti viikot rientää.
 
Täällä pärähti juuri 14.viikko käyntiin... Oon tässä muutamana iltana kuunnellut sydänääniä mutta en ole enää saanut niin hyvin kuulumaan kuin ekalla kerralla.. Silloin kuuluivat hyvin ja niin kauan kuin vain kuuntelin mutta nyt kun etsin niin saan kuulumaan hetkellisesti ja sitten jotenkin katoavat jonnekin :D Ja kun taas vähän vaihtaa paikkaa niin kuuluu, ärsyttävää kun ei saa kuin 5-10 sekunttia kerrallaan hyvin kuuluviin...
Mies tulee torstaina kuukauden työreissulta kotiin ja päästään vihdoin kertomaan tuleville isovanhemmille :)

Mamma87, onko teillä neuvolassa ultraäänilaite kun kerran saatte selville kumpi on tulossa? Me taidetaan joutua kärvistelemään rakenneultraan joka on vasta 6.7 kun mielestäni ainakaan tuossa meidän neuvolassa ei semmoista masiinaa ole, höh!
 
Sain kokea sen miltä tuntuu, kun keho ilmoittaa, että juoksut on nyt juostu :( Kävin suunnistamassa ja kilpailutilanne jotenkin laukaisi sen, että puolivälissä rataa mopo karkasi täysin käsistä. Hyvältä juoksu tuntui ja olo oli ok vielä n. 30 min sen jälkeenkin, mutta kotimatkalla iski järkyttävä kipu vasemmalle puolelle. Kipu alkoi alavatsasta ja ylettyi alimpien kylkiluiden kohdalle. Mikään asento ei tuntunut hyvältä/auttanut. Kun sitä oli jatkunut yhteen putkeen 1,5 h soitin kättärille ja tiedustelin olenko aiheuttanut jotain kamalaa. Arveli olevan kohdun kannatin lihaksen revähdys, joka sätii ylös. Käski ottaa panadolia ja palata asiaan jos alkaa vuotoa tms. Ja varmaan sitä olikin, koska yön aikana helpotti, mutta kävellessä vähän tuntuu vielä.

On siis aika jättää juoksu, mutta aloin harkita myös tukivyön hankkimista muuhun liikkumiseenkin, jalkojen päällä pyörimiseen (oli sen verran lamaannuttava kipu) Olen vain saanut sen käsityksen, että on aika mahdoton löytää tarpeeksi pientä, jos on itse pienikokoinen. Onko jollain kokemuksia käytöstä???
 
Pikapäivitys.
Nyt on nt-ultra onnellisesti takana ja siellä oli ihana pikkuinen äipän yövuoron jälkeen ihan unenpökkyrässä niinku äippäki. Vastasi edelleen alkuraskauden ultran kokoa eli nyt rv 12+4 ja la 28.11.
Olo on onnellinen ja itkuherkkä. Tänään kerrotaan lapsille tulokkaasta ja mulla meinaa olla huono omatunto, kun ei olla aikaisemmin kerrottu, koska maha on jo niin kasvanu ja välillä näyttänyt, että varsinkin vanhin on kattonu mahaa mietteliään näköisenä..
 
Noniin, mies on palautunut työmatkalta... Mulla vain meni maku tähän koko isovanhemmille kertomiseen... Sain kuulla yhtäkautta että mies oli jo AIKOJA sitten kertonut vanhemmilleen! Ja minä hölmö en sitten kertonut omalle äidilleni äitienpäivänä niinkuin olin suunnitellut kun mies sanoi että jos kerrotaan sitten vasta kun hän tulee niin kaikille, että on kivempi yhdessä ilmoitella. En sanonut miehelle mitään siitä että tiedän että hänen vanhempansa tietävät jo ja mentiinkin tänään sitten sinne kylään ja mies näytti ultrakuvia. Ultrakuvia jotka olin miehelle jo aiemmin lähettänyt puhelimella ja jotka mies oli jo heti silloin lähettänyt edelleen vanhemmilleen... Siinä sitten katsoin miten miehen vanhemmat esittivät hämmästynyttä..
Vähän kakka maku jäi... Varsinkin kun nyt ihan turhaan oma äitini ei vielä asiasta tiedä kun on muka "kivempi yhdessä ilmoitella"
 
Seepras, voi kuinka tylsää :( Jotenkin nää on niin isoja asioita, että olisi kiva pysyä sovitussa, vaikka kieltämättä vaikeaahan se on. Itse olen kummankin raskauden kohdalla kertonut ystävälle ennen kuin ollaan miehen kanssa oltu valmiita kertomaan "kaikille" tai edes lähisukulaisille.

Nyt 15+2 alkaa tuntua kovin todelliselta tämä raskaus, kun siellä löysän mahan uumenissa on ihan selvästi tunnettavissa jo napakka kohtukin. Kohta ehkäpä jo liikkeitäkin luvassa :)
 
Tänään oli toinen neuvolakäynti. Mulle oli painoa tullut 2 kiloa sitten viime käynnistä eikä todellakaan mikään ihme tällä ruokahalulla... Olin odottanut että olisi tullut ennemmänkin :D Kuunneltiin vauvan sydänääniä ja täti oli ihan ihmeissään kun löysi äänet heti ja ne kuuluivat todella selkeästi. Vaavi oli kovin aktiivisella päällä ja kerran kuului oikein kunnon *TUMPS* kun potkaisi suoraan sitä masiinaa päin :D

Veriryhmänikin selvisi ja se on O- joten rh-negatiivisena joudun nyt sitten käymään pari ylimääräistä kertaa verikokeissa ettei vasta-aineita ole alkanut muodostumaan.

Seepras / 15+0
 
Täällä yksi uusi marrasmurun odottaja ilmoittautuu mukaan. :wave:
Taustalla olen seuraillut jo muutaman kuukauden mutta nyt vasta sain tunnukset luotua.
Meillä odotella kolmatta pikkuista ja la on 11.11, eli nyt siis Rv 15+5.
Ensimmäisessä ultrassa kaikki hyvin ja neuvolassa sydänääniä kuunneltu. Itsellä vointi alkaa olla jo aluraskauden väsymyksen ja pahoinvoinnin jälkeen mainio.

Paremmalla ajalla lisää. Minut voisi lisätä listaan LiinaLii, kolmas, HYS, La 11.11.2015
 
Heippa.
Täällä ilmoittautuu 31 - vuotias esikoistaan odottava. Eilen käyty ekassa ultrassa 13+1. Oikein liikkuva ja Itsepäinen kaveri siellä näkyi.
Minut voi lisätä listaan, tuo punainen väri osoittautui vähä haastavaksi tabletilla, ainakin minulle.

Nerinah/1./la 29.11/31v/JS
 
"Mamma87"
Seepras, on meidän neuvolassa ultra. Kaikkialla se ei vissiin ole niin.

Enivei. Viikossa maha kasvanut hyvin. Huomisesta lähtien vaihtuisi rv 18.
Mahakipua on ollut viime aikoina mutta ohi menee kun lepää ja syö. Ummetuksen poikasta pukkaa vaikka kuinka joisi ja söisi kuitupitoista ruokaa.
 
Huomenna kerrotaan kaikille lopuille tärkeille, koska nähdään ne mun valmistujaisjuhlissa. Eli nyt voin minäkin liittyä siihen fb ryhmään, aluksi kun oli pelko jos siellä sattuisi joku tuttu olemaan ja juorut lähtisi liikkeelle :) mä oon kanssa puhelimella, joten snillis voitko laittaa mulle yksityisviestiä?? Haluan vielä keretä siihen, ennenkuin "ovet sulkeutuvat".

Mulla on maha pompsahtanut nyt viikossa esiin ihan todella. Todella vaikea enää edes piilotella :D ihanaa ettei kohta tarvitse salailla ja enään kuukausi, niin ollaanki jo puolessa välissä ja saadaan toivottavasti tietää sukupuoli sekä nähdä meidän kehittynyt pieni uudestaan!

Jadessa ja teukka, rv 16+4
 
Täällä ei kyllä mitään vilkasta keskustelua ole...

Meidänki neuvolassa on kuulemma joku vuodelta miekka ja kirves oleva ultralaite ja sillä ei kuulemma paljon näe, just jonku perätilan näkee, mutta ei kuulemma erota esim. avotarjontaa tms..

Mulla on 11. päivä sokerirasitukseen meno ja vähän pelottaa, että ei ole arvot ihan kohillaan, ku tulee ihan hirveitä väsykohtauksia, kun syö jotain..

Onko muilla vielä niitä repäisykipuja? Mulla on tosi paljon! Ei tarvi ku aivastaa tai niistää nokka, niin vetää kaksinkerroin. En muista, että ennen olis näin pitkään kestäny. Samoten tissit on vieläki tosi kipiät ja aikasemmissa raskauksissa ei ole ollut.

rv14+2
 

Yhteistyössä