Marraskuun mussukat <3 *toukokuussa*

:flower:9.5.15:flower:
MEITÄ ON JO 49 ODOTTAJAA!

nimi / ikä / monesko lapsi / sairaala / tyttö vai poika (-olo tai -toive)

30.10.
Nokke31kolmasTYKS
1.11.
sannni24kolmasHYS
Vilmuska26toinenTYKS
Suski21ensimmäinenLS
Sinde90ensimmäinenPKKS
2.11.
janlind28kolmasSatKS
Lillamii28toinenSEKS
Tuutunen8035ensimmäinen
3.11.
MelodyPop33ensimmäinenJS
Mammma9321ensimmäinenKAKS
4.11.
Daniela_35neljäsPHKS
sanlii28ensimmäinenKOS/NKL
5.11.
6.11.
Sandris24toinenNKL/KOS
7.11.
8.11.
9.11.
Muumimamma22ensimmäinenJS
Mommy8131ensimmäinenOYS
Jadessa9223ensimmäinenEKKS
10.11.
ippe8925toinenK-SKS
snilliskolmasSeKS
blue-bell22ensimmäinenKOS
Kirjavakissa35ensimmäinenTAYS
11.11.
heidip*273. (1. yhteinen)SatKspoikatoive
Zoona
Elsuliini27toinenTYKS
Minix28kolmasLKS
12.11.
Zoona32ensimmäinenKOS
Mahooton24toinen
13.11.
Piipero1534toinenKOS/NKL
viiva8430ensimmäinenKOS/NKL
Vauvahaaveilija8728ensimmäinenPS
14.11.
-Anemone-neljäsPHKS
15.11.
Sandymama23ensimmäinenKOS/NKL
16.11.
Seepras25esikoinenTYKS
17.11.
18.11.
äässitoinenJS
19.11.
plunderbunny25kolmasEKKS
mimmika22toinenKAKS
Heiri_28toinenKYS
20.11.
21.11.
napakettutyttö23toinenTYKSStyttöolo
22.11.
WalterkolmasKOKS
Adele30kolmasTAYS
23.11.
lulina20toinen
24.11.
25.11.
26.11.
AnskunakolmasTyks
Pitkä-odotuskolmasTyks
Porkkana8430kolmasPHKS
27.11.
EssukkainentoinenKSKS
28.11.
Jomppe75neljäsOAS/OYS
Mmeemi24toinenLKStyttöolo
Tammityttö39kolmasKYS
29.11.
Amppa27toinenSAS
30.11.
1.12.
Kimberley27ensimmäinenTYKSpoikaolo

lisäilen rivejä sitten kun on tarvetta!

synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
 
Täälläkin on nälkä mutta ennenkaikkea JANO :O. Juon muutenki paljon ja silti janottaa :). Mitään sokeriongelmia mulla ei oo ja verenpaine superalhainen. Tätä on tosiaan ollu muissakin raskauksissa mutta ilmeisesti vielä jatkuva imetys pahentaa :)

Muuten ei uutta. Olo on ihan mainio kaikin puolin. Joko jengi tuntee miten liikkeitä? Muutakin siis ku suolen mutkien muutoksia :D

Tammis 11+1 - 12+1, huomenna selvää lisää.
 
Liikkeistä... Oon muutaman kerran ollut tuntevinani joko kovin paikallaan pysyvän pierun tai sitten siellä joku koputtelee. Kuopuksesta liikkeet tunsin rv 14. Mulla on kohtu voimakkaasti eteenpäin kallellaan joten se saattaa selittää aikasten liikkeiden tuntemista. Ultra olis 15.5.

Terkuin Walter 12+0
 
Minä menin ja tilasin torstaina sellaisen kotidopplerin vaikka aluksi ajattelin etten todellakaan osta moista :D Kas kummaa huomasinkin sitten vain torstai-iltana että selailin niitä ja sellaisen menin tilaamaan... Huomenna pitäisi saapua enkä malta odottaa että pääsen kokeilemaan! Siinä se ilta sitten rattoisasti meneekin ääniä kuunnellessa/etsiessä.

Sovittiin miehen kanssa että kerrotaankin vanhemmille vasta sitten yhdessä kun mies pääsee kotiin.. Parin viikon päästä pitäisi tulla. En vain millään meinaisi malttaa olla kailottamatta jo kaikille asiasta mutta kun en oikein edes omille kavereille voi kertoa kun tuntevat miehen vanhempia niin ettei vain sitten vahingossakaan tieto mene sitten sitä kautta heille... Olen tosin jo kyllä saanut oudoksuvia katseita miehen äidiltä kun olen kieltäytynyt alkoholista. Aina kun jos sinne iltaisin ollaan menty käymään niin yleensä yhden siiderin on tarjonnut ja nyt olen aina kieltäytynyt sekä tänään ruuan kanssa otin vain vettä vaikka valkoviiniäkin tarjottiin.
 
Seepras pääsittekö kuuntelemaan? Olen edelleen kahden vaiheilla tarvisinko vain en. Ehkä yritän pärjätä ilman. Kai ne liikkeet jossain vaiheessa alkaa täälläkin tuntumaan?! En ole vielä saanut kertaakaan kuunnella. Toivottavasti tällä viikolla neuvolassa.

Mua ahdistaa asian kertominen omille veljille ja miehen veljille. Musta on tullut ihan kiukkuinen kun asiaa ajattelen. Miksi mun pitäisi aina olla se joka pitää yhteyttä, käy kylässä jne. Meillä yhteydenpito on täysin mun varassa, eikä sieltä tule koskaan vastakysymystä; mitä kuuluu, puhumattakaan, että jompi kumpi joskus soittaisi. Sitä olen mielessäni kiukutellut ja ajattelin, että ei sitten kerrota. Mun veljet asuu kaukana ja näen muutaman kerran vuodessa, kun itse järjestän ja menen käymään. Vähän sama pätee miehen veljiin, paitsi että ne asuu 100 km säteellä. Vähän ollaan tekemisissä, lähinnä silloin kun pitää veljen tenavia kuskata tms., enkä haluaisi että mies kertoo asiasta jossain whatsappissa. Päin naamaa sitten, kun nähdään. Eli jos ei sen vertaa nähdä niin ei sitten kerrota.

13+5
 
Tämä seuraava taitaa olla nyt vain omanapaista urputusta, oon pahoillani, mutten tiedä mihin muuallekaan oikein avautuisin.

Olen tosi väsynyt tähän oksenteluun ja pahoinvointiin. Mulla oli yksi päivä viime viikolla jolloin oksensin ainoastaan kahdesti ja sitä seurasi neljä helvetillistä oksentelupäivää. Aamusta iltaan oksentelin ja voin huonosti. Samaan aikaan tyhjä maha huutaa ruokaa, mutta aina vapauttaa kaiken sinne ängetyn maailmaan. Alkaa tuntua, että syötävien ruokien (eli ne joita maha kestää edes vähän) määrä on rajoittuneempi kuin koskaan. Kaikki kasvis tulee heti ylös, kaikki maitotuote tulee heti ylös, kaikki liha tulee ylös jne. Kohta elän pelkällä kaurapuurolla ja satunnaisilla vehnärinkeleillä. Kaikkea muuta kuin terveellistä. Lisäksi jatkuva oksentelu on lisännyt kovasti kiristävää alavatsakipua ja nivussärkyä. Onkohan tuo nivussärky ihan normaalia?

Vauvan takia jaksaa mitä vaan, oikeasti kun miettii palkintoa, mutta pakko myöntää että 2 kk jatkunut oksentelu alkaa väsyttää. Luulin jo kerran, että helpotti vähän oksentelu, mutta viime viikko oli ihan samaa kuin aiemmin. Samalla on kova huoli siitä onko tämä alavatsan kiristys ja nivuskipu normaalia. Tämä esikoisen odottaminen näin stressierkkinä henkilönä on kyllä aika rasittavaa (itselleni ja miehellekin varmaan vielä rasittavampaa). Kunpa osaisi vaan luottaa, että kaikki menee niinkuin pitääkin.

Huomenna on neuvola ja toivon, että saisin vähän rauhoiteltua itseäni varsinkin näiden kipujen kanssa. Ehkä jos vatsa alkaisi kasvaa niin saisi siitä varmistelua sillekin, että vauva kasvaa. Tällä hetkellä toivoisin vaan, että oksentelu&pahoinvointi helpottaisi. Oliko täällä muitakin samoin oksentelevia? Tuntuu, että olisin yksin tässä jatkuvassa oksentelukierteessä, vaikka varmasti en ole.

Hyvää alkavaa viikkoa :)
 
Täytyy kyllä sanoa että tuo doppler oli ihan turha ostos ainakin tähän talouteen. Ensimmäisen kerran yrittänyt saada pikkusen äänet kuulumaan vk 8+5, tänään 12+1 ja vieläkään ei niitä löydy. Onneks huomenna nt-ultra niin näkee onko kaikki Niinkuin pitää. Täytyy toi doppler varmaan heittää mäkeen, aiheuttaa vaan turhaan päänsärkyä.
Jos huomenna ultrassa kaikki hyvin niin voisin liittyä myös faceen.

Mut voisi lisätä myös listalleepäuskoinen la 22.11 toinen luultavasti jorvi ja ikä 30
 
Epäuskoinen, ootko koittanut tarpeeksi alhaalta? Mulla ainakin kuuluu ihan vähän häpyluun yläpuolelta ja sitä dobbleria saa vähän painaa mahaa vasten, muuten ei kuulu..
Piti äsken koittaa uudelleen ja kaveri oli vissiin vähän liikkunut kun äänet kuului nyt keskeltä alhaalta.
 
Viiva84 Kuulostaa tosi kurjalta tuo pahoinvointi! Itse kärsin vain pahasta olosta ja sekin on kamalaa, saati että oksentais jatkuvasti.
Eikö neuvolassa oo tarjottu mitää pahoinvointii helpottavii juttui? Mitä niitä ees on, pahoinvointi rannekkeita tms?

Yritä jaksaa, vaikka on varmasti rankkaa.

Omaa napaa... Perjantaina ultra ja ilmeisesti mies ei pääse paikalle. En tiiä meniskö yksin vai pyytäiskö jotai ystävää.

Walter 12+1
 
Viiva84. Mie oksensin kaksi viikkoa, josta viikko meni niin ettei mikään pysynyt sisällä. Viimeistään puoli tuntia syönnistä/juomisesta tuli ylös. Onneksi nyt on helpottanut. Teen yötyötä ja on syötävä väh.2h välein tai alkaa yrjö lentää, päivisin onneksi näläntunne pitää huolta usein syömisestä. Tuntuu hullulta kiskoa ruokaa napaan kun oksu kiipeää vastaan, mutta on auttanut. Lääkärihän voi määrätä pahoinvointiin lääkettä, mm.postafen on reseptitön ja pitäisi olla turvallinen raskausaikana. Myös nuo ehdotetut seabandrannekkeet kannattaa kokeilla, saa netistä/apteekista. Kovasti jaksamista huonoon oloon!
 
Kenelle pitikään laittaa viestiä fb ryhmään liittymisestä?

Minä olin viime viikolla ultrassa, vkot silloin 10+2. Niskaturvotus oli minimaalista, ei saatu mitattua ku sikiö makas kalvojen päällä. Joku 1cm kokoinen ylimääräinen pallura oli kohdussa, mutta onneks ei sikiössä kiinni. Pallurassa ei verenkiertoa ja ihmetteli, että mikä se voisi olla. Ehkä ollut kuitenkin kaksi, vaikka varhaisultrassa ei näkynyt kuin yksi. NIPT testin tuloksia odotellaan.
 
Noniin, nyt on NT-ultrassa käyty. Pikkunen oli aamu nokosilla ja ultraaja toisen sitten herätti. Täyty ensin ottaa iiiso haukotus ennenkuin alettiin keinumaan kohdussa :)
turvotusta oli pikkuisen, jos nyt oikein muistan niin 1,27mm
pää-perämitan mukaan olisi tänään 12+3 mutta pitäydyttiin aiemmin todetussa, eli tänään 12+2 ja la 22.11.15.
En toisaalta yhtään ihmettele että en dopplerilla saanut sykkeitä kuulumaan kun ultraaja vaihtoi sisäultrasta mahan päälle ultraamiseen, niin painoi mahaa niin maan p******sti että sai näkymään, ja mullehhan totutusti tuli huono olo ja rupes heikottaa (en tiedä miksi mahan päältä otettu ultraus aina aiheuttaa saman) oli kiva ajaa kotiin autolla :(

Seuraava ultra sitten 2.7.15, sinne asti pitäisi jaksaa odottaa.

Mutta nyt näyttäis kovasti siltä että täällä ollaan raskaana ja marraskuussa tulee vauva, apua. Oltiin miehen kanssa jo luovuttu toivosta että lasta koskaan saataisiin joten tämä kaikin puolin ihana ylläri :)
 
  • Tykkää
Reactions: blue-bell
Viiva84 tosi ikävältä kuulostaa :( toivottavasti neuvolassa osaavat antaa jotain vinkkiä?

Mua ahdistaa epäterveelliset syömiset. Aaaargh. Tunnistan ja yritän pysyä perusruokien parissa ja mitä enemmän yritän syödä terveellisesti sitä enemmän houkuttaa kaikki muu :( Kotona syön terveellisesti, mutta nämä lounasvalinnat on karannut lapasesta. Kaikki thaikku, kinkkisotku ym. epälaadukas houkuttelee, varmaan joku natriumglutaamaattivaje. Sitten soimaan syömisen jälkeen itseäni ja kuitenkin teen saman huonon valinnan viimeistään seuraavalla viikolla.
 
Mun jatkuva nälkä on nyt parina viime päivänä vähän helpottanut, onneksi! Ajattelin jo että jos se kestää kauankin niin mukavasti kiloja tulee kerättyä vaikka kuinka koitti syödä järkevästi eikä herkkuja nälkäänsä mutta kyllä se varmasti olisi pidemmän päälle alkanut näkymään kun söin varmaan 3 kertaa enemmän kuin normaalisti :D
 
Kirjoittelenpas uudestaan nuo tiedot, aiemmin en saanut niitä punaiseksi niin en löydy vielä listaltakaan.

Tikimi/la 16.11./ 2. Lapsi/ Koks / ikää 33v.

Viikkoja nyt kasassa 13+3 ja pahoinvointia löytyy edelleen miltei päivittäin. Nt-ultrassa kävin maanantaina ja kaikki oli vauvelilla hyvin, heilui kuvissa peukku suussa <3

Laitalinkkinä jo viestiä snillikselle fb-ryhmään liittymisestä.
 
Viiva84 täältä löytyy ainakin toinen kohtalotoveri! Mäkin alan olla ihan kypsä tähän jokapäiväiseen oksenteluun...enää onneksi vaan 2-3 kertaa päivässä, aamut on pahimpia. Oksentelun takia aamurutiineihin ennen töitä on varattava aina se puoli tuntia ylimääräistä, huoh. No sentään kuitenkin sen verran helpottunut, ettei tarvi sitä 10-15 kertaa oksentaa, ateriakoot voi olla jo suht normaaleja eikä ateriavälien tarvitse enää olla tunnin parin välein. Niin ja se kuolemanväsynyt olotilakin on hellittänyt.

Kävin tänään toisessa neuvolassa. Kaikki oli tosi hyvin, sydänäänet kuului heti ja oli tosi vahvat myös. Käytiin ultran aikana otetut riskiluvut, pissanäytteet ja verikokeet läpi. Kaikki näytti hyvältä. Niin se vaan alkaa oma usko vahvistua, että marraskuussa meillä on vauva! Ps. Mulla käytössä jo muutamat mammahousut, ku kaikki omat painaa kohdun kohdalta ja neuvolatäti kun paineli, niin sanoi ettei yhtään ihmettele :)

Jadessa&pikkuinen 14+4 tai 15+0 siinä välissä kuitenkin.
 
Nt- ultrassa käyty. La muuttui, uusi on 17.11. Ilmeisesti verenvuodon aiheutti kohdunsuun päällä ollut istukka. Niskaturvotusta oli ja soittivatkin perään, että arvot hälytti. Ens viikolle pitäis tulla kutsu Helsinkiin tarkempiin sikiötutkimuksiin.

Sellasta meillä.

Walter 13+3
 
Hei, täällä uusi odottaja! Odotan kolmatta lasta syntyväksi ja olisin kiinnostunut liittymään fb-ryhmään. Odotan tosiaan kolmatta lasta ja myös me jäimme kiinni nt-seulassa ja kävin verikokeissa. Walter, täällä siis kohtalotoveri. Minulle soitettiin kyllä sairaalasta samana päivänä ja jo ultraa seuraavana päivänä kävin verikokeissa.

Lellu ja nyytti
 
Moikka marrasmasut!
Ajattelinpa myös minä ilmottautua mukaan virallisesti. Juttujanne olen seurannut jo alusta asti mutta nyt rupeaa vasta omat pelot hälvenemään niin uskallan liittyä joukkoon.

Pinkki81/ la 21.11./ 2. Lapsi/ PS / 33v.

Kyseessä on siis toinen oma lapsi joka masussa kasvaa mutta kokonaismäärään neljäs :) Kohta ei mahduta enään tavalliseen autoon :) Aika hurjaa.
Ultra oli viime viikolla ja siellä oli kaikki hyvin. Hankalaksi kuvattavaksi vaan ilmottautui tämä pikkuinen kun koko ajan vaan selkää halusi näyttää. No saatiin kuitenkin tarvittavat tarkistukset tehtyä.
Kotona on dopplerilla kuunneltu nyt sydänääniä vanhempien sisarusten kanssa. Tykkäävät hekin niitä ääniä kuunnella ja konkretisoituu näille 5 ja 6 vuotiaille tämä odotus paremmin. On siitä muutaman kerran saanut itsekkin hyvin mielenrauhan. Nyt vaan liikkeitä odottelen malttamattomana. Katselin tuossa vanhaa odotuspäiväkirjaa niin edellisessä raskaudessa rupesin tuntemaan jo jotain viikolla 15. Siihen ei olisi enään pitkä aika :) Onko joku jo tuntenut jotain?

Walter ja lelluk: NO ei tullut kivoja uutisia. Nuo on niin inhottavia asioita kuulla. Sit saa olla sydän syrjällään niin kauan että jotain selviää. Ekan raskauden kakkos ultrassa viikolla 20 löytyi meidän pojalta merkkejä joiden takia myös lähdimme tarkempiin tutkimuksiin. Lapsivesinäyte silloin otettiin mutta onneksi tulokset olivat tässä tapauksessa hyvät. Mutta olihan pitkä viikko odottaa tuloksia ja hyvä että uskalsin sinne soittaa niitä kysyäkseni.
Voimia teille. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :heart:
Facebook ryhmäänkin saattaisin ehkä liittyä :)

Hyviä vointeja!

Pinkki81 ja Hipsu rv 12+6
 
Hei. Minäkin voisin liittyä marraskuisiin ja Facebookin ryhmään..
olen lueskellut teitä melkeinpä alusta asti, mutta en ole uskaltanut liittyä mukaan edellisen keskenmenon kokeneena.
ultrassa on käyty ja siellä Se pikkuinen heilu menemään :) viikkoja tällä hetkellä 13+4 ja laskettu aika 19.11. Ensimmäinen lapsi kyseessä.
 
Kääk, en tajunnut äsken kirjoittaa että me saimme testeistä hyviä uutisia. Meillä riskiluku oli 1:46 mutta tulossa tosiaan terve lapsi. 2viikkoa sanoivat että menee verikokeen tuloksissa mutta soittivat jo viikon päästä! Oli kyllä äärettömän pitkä viikko!

Lellu ja Nyytti
 
Lelluk, ihania uutisia sait! Soittivat tosiaan heti ultran perään, mutta viikonloppuhan,tähän väliin ehtii joten menee väkisin ens viikolle. Tässä ollaan oltu ihan rauhallisin mielin, katsotaan nyt ensin ja itketään sitte kun on faktat selvillä. Kakkosen raskaudessa oli kans rv15 pientä häikkää mikä osoittautui onneks vääräks hälyks. Sillo meni viikko sumussa ja itkien, nyt päätin etten itke ja murehdi ennen kuin tiedän mitä murehtia.

Mutta ensi viikot voipi olla pitkät....

Ai niin riskiluku oli joko 160, 116 tai 106, meni puhelussa hieman ohi....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä