Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Tässä nyt tämä marraskuisten mussukoiden oma pino :)

Alkaa olla ne hetket, että plussia pärähtää :love:

Itse olen 34-vuotias, 3. tulossa. Ennestään kaksi tyttöä -04 ja -06. Omien laskujen mukaan LA 8.11 ja nyt siis 4+0, mutta katsotaan mihin suuntaan mahdollisesti muuttuu :)

Aurinkoa kaikkien päivään (y)
-kattamarika ja hiimänni 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: Oinas86
Mukavastihan plussanneita alkaa kertyä :)
Minkäslaisia alkuajan oireita teillä muilla on ollut? Itselläni sen verran pitkä edellisestä raskaudesta, että aivan on jo ehtinyt unohtua nää kaikki :LOL: Täällä on ollut tissit ihan kuin tulessa oviksesta lähtien, ajoittaiset äklötykset ja painon tunne alavatsalla. Edellisissä raskauksissa mulla ei ollut pahoinvointia ollenkaan. Nytkään ei ole tarvinnut ainakaan vielä laatoittaa, mutta olo menee muuten huonoksi välillä. Varsinkin iltaisin turvottaa myös aikalailla. Jännityksellä odotan masun kasvua, kuinka pitkään pysyy muilta salassa :ROFLMAO:
 
Täällä ei juuri oireita ole ollut eikä ole ollut ikinä aiemminkaan. Pientä kuvotusta, nippailua alavatsassa ja tissit hieman arat. Juu itse myös miettinyt kauan pysyy salassa kun turvotus älytöntä iltaisin
 
Kuvotusta ilmassa täälläkin ja vatsa on kuin ilmapallo iltaisin. :) Niin ja jatkuva palelu! Villasukat jalassa yötä päivää. ;)
Kuinka moni meinaa käydä alkuraskauden ultrassa? Itsellä vielä harkinnassa..
 
Heeei, minäkin liityn joukkoon. Plussannut viime viikolla ja nyt kaiketi viikolla 5(+0). Laskettu aika 3.11.

Ensimmäinen ultra tiedossa 21.3. :) Jännittää.

Tämä on siis meidän ensimmäinen lapsi. Raskausoireina kipeät ja turvonneet rinnat, kosketusarat nännit ja ajoittainen ällötysolo. Vatsa on turvoksissa ja täytyy käyttää mielikuvitusta töihin pukeutuessa, ettei ihan vielä tartteis kertoa :D
 
  • Tykkää
Reactions: kattamarika
Jospa minäkin tällä kertaa liityn johonkin keskusteluun, kun edellisellä kerralla kaikki olivat jo täynnä.. Eli toista lasta odottelen ja LA olisi kai 1.11.2016 eli viikolla 5+1 mennään :D Ja nyt minulla on siis 1v 4kk vanha poika :)

Oireita on ollut jo ennen plussaa niin paljon, että olin ihan varma, että tärppäsi - ensimmäisellä kerralla kuten viimeksikin. Nyt oireina lähinnä painon tunne alavatsassa, syömisen jälkeen aina kumma maku suussa ja iltaisin turvotus. Aiemmin oli alavatsassa nippailua ja muuta lievää kipuilua.

varhaisultrasta en ole vielä varma, että menenkö, hirmuisesti haluisin, edellisen kohdalla en mennyt. Ajattelin odottaa nyt ensin pari viikkoa ja varata sitten neuvolan, päättää sitten mitä teen ultran kanssa :)

Niin ja onnea kaikille odotukseen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: marsu16 ja Oinas86
Itse tulin ehkä vähän katumapäälle, että varasin yksityiselle tuon ultran. Eka neuvola on kuitenkin jo ensikuun alussa. En tiedä jos peruisi ajan. Pitäisi vaan yrittää olla stressaamatta ja nauttia tästä tilanteesta, josta kauan on haaveillut. Jos vaan koittaisi luottaa siihen, että kaikki sujuu hyvin.
 
Täällä odotetaan nyt toista lasta, la 1.11, esikoinen on 2v8kk. Tällä kertaa tuli jotenkin tunne, että haluan mennä varhaisultraan ja se onkin jo viikon päästä =) Ihmettelen vaan kun ei ole mitään oireita, rinnat vähän arat mutta esikoisesta alkoi heti oksentaminen ja ällötys.
 
  • Tykkää
Reactions: Oinas86
Täällä on alkanut aaltoileva pahoinvointi joka kestää koko päivän. Tissit aristelee ja vihloo välillä. Muita oireita ei sitten olekaan. Itse en varaa varhaisultraan aikaa koska paikkakuntani neuvolassa on oma ultra jolla tsekataan onko kaikki kunnossa ekalla käynti kerralla n. viikolla 8+
 
  • Tykkää
Reactions: kattamarika
Hellou! Olen 28v yhden lapsen äiti. Eilen tein plussan ja la laskurin mukaan la olis 12.11 :) todenäkösesti la vaihtuu sillä kierto ollu vähän sekava nää pari kk

Aikasempi raskaus päättyi keskenmenoon joulukuussa (rv 6+) . Aika yllättynyt ja iloinen olen että toisessa kierrosssa jo tärppäsi. Nyt tietysti pelkojakin liittyy että meneekö kaikki hyvin,oon kuitenkin koittanu rauhotella mieltäni sillä että kaikki menee hyvin tällä kertaa ja yritän olla ressaamatta liikaa...

Oon voinu hyvin muuten ainoot oireet kipuilu munasarjassa,kylmyys ja nyt parina iltana kauhee ilta väsymys iskenyt ja aikasin mennyt nukkuun. Tänään heräsin ennen neljää ja oon siitä asti ollu ylhäällä...:confused: ei vaan uni enään tullut.
 
  • Tykkää
Reactions: kattamarika
Mä soitinkin sitten jo neuvolaan yhdestä toisesta asiasta ja sain lääkärille ajan viikonpäähän, että ehkä silloin jo jotain näkee, kun kuitenkin viikkoja pitäisi olla 6+..3? Kertoo lääkäri sitten :)

Mulla ollut nyt aamuisin vatsa ihan outo ja lievää pahoinvointi, tai johtuu varmaan tuosta vatsasta, mutta epäilen, että tuo vatsan sekaisuus(?) johtuu raskaudesta.

Itse en käynyt muuten ekan kohdalla varhaisultrassa, silloin kun kävi töissä, meni aikakin nopeammin, nyt jotenkin tuntuu, että se matelee, kun olen kotona...
 
Mä soitinkin sitten jo neuvolaan yhdestä toisesta asiasta ja sain lääkärille ajan viikonpäähän, että ehkä silloin jo jotain näkee, kun kuitenkin viikkoja pitäisi olla 6+..3? Kertoo lääkäri sitten :)

Mulla ollut nyt aamuisin vatsa ihan outo ja lievää pahoinvointi, tai johtuu varmaan tuosta vatsasta, mutta epäilen, että tuo vatsan sekaisuus(?) johtuu raskaudesta.

Itse en käynyt muuten ekan kohdalla varhaisultrassa, silloin kun kävi töissä, meni aikakin nopeammin, nyt jotenkin tuntuu, että se matelee, kun olen kotona...
Mulla on kans vatsa ollut pari päivää sekaisin ja lievää pahoinvointia. Nyt laskureiden mukaan 5+2.
 
Mä ainakin mutustelen melkein koko ajan jotain... Pähkinöitä tai siemenleipää tai välillä vähän suklaatakin ;) Ei ala heikottaa!
Mulla ei vointi vielä niin pahaksi ole mennyt, tosin viimeraskaudessa tein tuota, kun tuli niin huono olo.. ja sehän mulla on tylsintä, niin mitä tahansa syönkin, niin heti kun ruoka on kadonnut suusta, tulee tilalle tunkkainen tai vaan tyhjä maku, siis ei sellainen normaali yhtään! Ei edes suklaa auta :/ viimeksi oli myös tämä oire ja lähti vasta synnytyssalissa.
 
Varovasti liityn myös tänne.. Viime kierrossa tais olla kemiallinen raskaus, eli meni kesken tosi alussa. Sen takia nyt on koko ajan tosi varovainen olo ja en oo ihan varma tästäkään raskaudesta. Oireita ei oo yhtään.. Nyt pitäis olla viikkoja 4+3 omien laskujen mukaan. Maanantaista asti oon tehnyt joka päivä testin kokeillakseni vahvistuuko viiva.. Tossa kuvia niin onhan tuo ihan kunnon plussa eikä mikään haamu? Miksei oo oireita? Ekasta lapsesta oli jo ennen tissit kipeät ja kaikkee :(
Itse olen 21 v ja tyttö 1v löytyy kotoa. :)
 

Attachments

Tuo ei jostain syystä nyt aukea, herjaa jostain ongelmasta. Mutta jos se selvästi näkyy, niin uskon, että on ok. Itse tein pari testiä, jotka kummatkin oli haaleampia kuin testiviiva, mutta mun mielestä kuitenkin selkeitä, sellaisia kun edellisessäkin raskaudessa. Ja ei kaikille varmastikaan tule oireita, ainakaan niin vahvana ja lisäksi myös oireet samalla henkilöllä eri raskauksissa vaihtelee, että en usko että tarvitsee huolestua :) Muutama mun kaveri sanonut, että raskauden alkuaikana niillä olo oli loistava, ei mitään oireita ja hyvin niillä meni. Itse en ihan niin onnekas ollut ja en ole näemmä tälläkään kertaa, mutta eipä paljoa haittaa :D
 

Yhteistyössä