Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Molemmat juhlat läheisen sukulaisen luona ja omat juomat, harkitsinkin jo ottavani alkoholittoman punaviinin mukaani, mutta miten saan sen 0% piilotettua kun etikettien repiminen kiinnittäisi ehkä liikaa huomiota :D

Toinen juttu on tupakointi, en tupakoi muuten mutta joskus seurassa lasillisen kanssa voin polttaa, ei varmasti mene läpi että juon "viiniä" mutta en polta yhtäkään
Liimaa jotku toiset etiketit tilalle :p
 
  • Tykkää
Reactions: Juna
Heips.Liitynpä mukaan joukkoon, näillä näkymin laskettuaika 9.11 ja nyt siis 5+1.Muutaman kerran varmistettu raskaustesti kun eka tein pregchek testejä ja niissä ihan hyvät viivat, sitten halusin vielä varmistaa vajaan viikon päästä että edelleen raskaana, tuli rfsu liuskoilla haaleemmat vaikka viikot jo 5+0 sillon, no siitä pelästyneenä uusi pregchek testi ja nyt voi todeta hormonin nousseen.Tämä siis kolmas raskaus ja ikää 31v.
 
Hei kaikille!
Tuun varovaisesti tänne vilkuilemaan. Tänään pärähti ekaa kertaa jotain plussaa muistuttavaa testiin. Tänään kp 43 (!!) ja edellisen testin tein maanantaina ja silloin oli selvä nega. Jännittää ihan hulluna. Esikoinen on 4/2014 syntynyt, toinen lapsi siis tulossa. La näin ollen vielä ihan hakusessa.
 
Tässä nyt tämä marraskuisten mussukoiden oma pino :)

Alkaa olla ne hetket, että plussia pärähtää :love:

Itse olen 34-vuotias, 3. tulossa. Ennestään kaksi tyttöä -04 ja -06. Omien laskujen mukaan LA 8.11 ja nyt siis 4+0, mutta katsotaan mihin suuntaan mahdollisesti muuttuu :)

Aurinkoa kaikkien päivään (y)
-kattamarika ja hiimänni 4+0

Hei!

Tämä Kaksplus on muuttunut taas parin vuoden takaisesta. Mites näihin ketjuihin kirjoitetaan ilman, että ei tarvitse lainata edellistä viestiä? Ilmoittautuisin mukaan odottajiin, laskettu aika olisi 10.11. Vielä vähän epäuskoinen olo, kertoilen myöhemmin lisää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Jospa minäkin tällä kertaa liityn johonkin keskusteluun, kun edellisellä kerralla kaikki olivat jo täynnä.. Eli toista lasta odottelen ja LA olisi kai 1.11.2016 eli viikolla 5+1 mennään :D Ja nyt minulla on siis 1v 4kk vanha poika :)

Oireita on ollut jo ennen plussaa niin paljon, että olin ihan varma, että tärppäsi - ensimmäisellä kerralla kuten viimeksikin. Nyt oireina lähinnä painon tunne alavatsassa, syömisen jälkeen aina kumma maku suussa ja iltaisin turvotus. Aiemmin oli alavatsassa nippailua ja muuta lievää kipuilua.

varhaisultrasta en ole vielä varma, että menenkö, hirmuisesti haluisin, edellisen kohdalla en mennyt. Ajattelin odottaa nyt ensin pari viikkoa ja varata sitten neuvolan, päättää sitten mitä teen ultran kanssa :)

Niin ja onnea kaikille odotukseen! :)
Hei Reona84 :) Ollaan varmaan samoihin aikoihin oltu täällä pyörimässä viimeksi. Mulla on kotona 1v 3kk tyttö :) Olin silloin joulukuisissa aikanaan.
 
Mie oon ihan pihalla, että pittäiskö varata varhaisultraa vai ei :O En tiijä miten täällä toimitaan.

Miulla olo on epätodellinen. Olin eilen pilateksessa ja voi luoja kun närästi ja ne nesteen kipus kurkkua myöten... hyi. Ja mahaa turvotti niin ettei oikee liikkeet onnistunu! Taitaa jäähä se harrastus nyt sivuun. Nytkin kiristää mahaa. Voiko jo tässä vaiheessa tää tuntua näin hyvin!??! Turvotuksena? Tunnen se vaan että tuolla alamahalla on jotain, kuin ilmapallo joka työntää eestänsä läskiä pois :D

Eka ei ollu mitään oloja kunnes tuli toissailtana turvotus. Mut nyt tuntuu jo heti aamusta se sama.

Pelkään kohdunulkoista. Jos tää onkin sitä... hartia kipeä, sehän kuulemma säteilee johonkin olkapäähän :O
Minulla oli jo viikko ennen kuukautisten alkua ihan hurjat tuntemukset mahassa. Ensin alavatsa "kupli" tuntui että siellä oli täysi tohina päällä. Sen jälkeen vatsaa turvotti eritavalla mitä ikinä ennen. Ihan kuin yksi osa mahasta olisi irrallinen ja se osa turvoksissa :D usein oli paineen tunne alavatsassa ja repiviä kipuja sivuilla.

Nyt kaikki on oikeastaan rauhoittunut..vieläkin on rinnat hiukan kipeät ja farkut vähän ahdistaa, mutta suurimmaksi osaksi aika normaali olo.Toivottavasti tämä ei nyt enteile mitään huonoa.
Minulla tuli myös pari tippaa kirkasta verta päivä sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa...en kyllä ole huolissani..koska kai sitä olisi tullut enemmän jos joku olisi vialla.....:cautious:
 
Ahhaa. nyt minä hömelö löysin kohdan josta viesti laitetaan lainaamatta toisen viestiä :whistle:. Kylläpä tämä Kaksplussa muuttuu aina vuosien varrella. Olen täällä ollut usein aiemminkin, mutta sitten pitänyt taukoja ja unohtanut aina nimimerkkini tai salasanani. Tämä nyt sentään on lähellä edellistä nikkiäni, mutta salasanan mokoma oli päässyt unohtumaan, vaikka kaksi vuotta sitten täällä viimeksi pyörin. Näyttää että tässä ketjussa olisi jopa yksi tuttu nimimerkki jos nyt oikein muistan, hämmästyttävä yhteensattuma että ollaan samoihin aikoihin (taas) raskaana. Mutta en nyt ole ihan varma. Oletko Anu84 ollut raskaana myös 2005 vuonna? Voi olla että kyseessä on joku toinen joten pahoittelen jo etukäteen:unsure:

Minulla on lapsia ennestään neljä ja nuorin on 1v 3 kk. Täytyy nyt katsoa eteneekö tämä raskaus pidemmälle ja jos, niin ehkä sitten uskallan liittyä sinne Faceryhmään. Edellisestä raskaudesta liityin myös Faceryhmään ja siellä oli oikein mukava jakaa kokemuksia ja iloa vauvojen syntymistä:love:
 
Voi elämä, osaisiko joku neuvoa miten saisin säädettyä asetukset niin että kaikista viesteistä jotka tähän ketjuun kirjoitetaan ei tulisi sähköposti-ilmoitusta? Jonkun pukin tuolta viestiasetuksista jo poistin eikä auttanut, plingpling sanoo puhelin ja Lopsiksen pää!

-Lopsis 4+4
 
Voi elämä, osaisiko joku neuvoa miten saisin säädettyä asetukset niin että kaikista viesteistä jotka tähän ketjuun kirjoitetaan ei tulisi sähköposti-ilmoitusta? Jonkun pukin tuolta viestiasetuksista jo poistin eikä auttanut, plingpling sanoo puhelin ja Lopsiksen pää!

-Lopsis 4+4
Käyttäjätili (eli oman nimimerkin kohdalta, oikea yläreuna) -> Ilmoitukset-> sivustoasetukset
 
  • Tykkää
Reactions: Lopsis
Tervetuloa uusille miunkin puolesta :)
Miulla ollut rinnat nyt melko arat ja välillä kuvottavaa oloa ja sit suurin osa ajasta ei mitään tuntemuksia, kuten ei ekastakaan. Maanantaina olisi ultra, alkaa jo vähän jänskättää näkyykö siellä sykkivä sydän.
Viikot ehkä 6+1.
 
Tervetuloa uusille miunkin puolesta :)
Miulla ollut rinnat nyt melko arat ja välillä kuvottavaa oloa ja sit suurin osa ajasta ei mitään tuntemuksia, kuten ei ekastakaan. Maananttestiolisi ultra, alkaa jo vähän jänskättää näkyykö siellä sykkivä sydän.
Viikot ehkä 6+1.
Täällä myös rintojen arkuutta,alkoi aikalailla plussan aikaan ja sitten muutaman kerran tullut kuvotus fiilis,eilen aamulla tuli pikku ykä (kahvit ulos) mutta pääsääntöisesti ei mitään tuntemuksia.Vatsa on ollu tosi pallo testistä asti,mites muilla? Tsemppiä ultraan,mä joudun jännäilee sinne nt ultraan asti...
 
Ai että ku pistää väsyttään ja jouduin viime yönä oikein nouseen käymään pissallaki, ekaa kertaa ikuisuuteen :LOL: Alavatsassa on sellainen täysinäinen ja pallomainen olo :p Mtn muita oloja ei ole vielä.
Tupakka on onneks ruvennu maistuun pahalle niin eiköhän niiden kanssa pääse lopetteleen tämän viimesen askin jälkeen.

Ohhoh, pitäisi löytää vaatekaappi tai lipasto tulevaan vauvanhuoneeseen, vanha ku meni polttopuuksi kun ei pystyssä meinannu pysyä, jotta saan nuo eilen miehelle lahjaksi ostamani minivaatteet laitettua sinne kaappiin :LOL:
 
Tein nyt taas aamulla uuden testin ja samanlainen haalea viiva tuli kuin eilen. Miehen mukaan siinä ei millään ole kahta viivaa ja en voi olla raskaana, koska en oksenna o_O no, en esikoisestakaan oksentanut. Käyn kuitenkin tänään vielä digitestin hakemassa ja jos se on myös plussa, niin sitten voisin facebook-ryhmään haluta mukaan.

Miun tietoihin voi päivittää, että ikä 28v ja sairaala PS :)
 
Täällä väsymystä, etenkin iltaisin olen tosi uupunut. Tosin olen ollut koko alkuvuoden väsynyt joten raskausoireiksi ei nyt ihan suoriksi voi väittää...?
Konkreettisin juttu on viiltely ja nipistely alavatsalla, alkoi viikonloppuna tuntumaan viiltely vasemmalla munasarjojen (?) Kohdalla, viikon puolivälillä keskellä ja eilen enemmän oikealla :D Rinnat myös pari päivää ehkä olleet vähän (?) aremmat kuin normaalisti..

Tilasin pari digitestiä ja viikonloppuna taidan tarkistaa tilanteen. Eilen huvikseni testasin ovistestiä ja minuutissa (8 min reaktioaika) tuli paljon vanhempi viiva kuin kontrolliviiva :)

Varhaisultrapohdinta täälläkin.. mieli tekisi, mutta suoraan sanoen ei kyllä innostaisi yhtään maksaa huikeita summia, pitää varmaan tiedustella hintahaarukoita...
Neuvolaan koitan soitella ensi viikon aikana.

Juna 4+1
 
Täällä kanssa mahassa mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia, krapulaoloa ja tällä hetkellä kurjimpana mielialanvaihtelut. Varsinkin pinna palaa ihan liian pienestä ja kovaa, toivottavasti se helpottaisi alkuvaiheen jälkeen. Ihan juuri nyt tuli itku silmään kun Janne Kataja puhui Novan aamuradiossa niin kauniisti syntymästä ja synnytyksestä...hormonit <3

Lopsis 4+5
 
Ainiin, mulla on laskettu aika 10.11 ja nyt kai rv 5+2. Viime raskaudessa kävin yksityisellä varhaisultrassa koska olin niin epäuskoinen raskaudesta, mulla siis PCO ja oli oltu 4 vuotta ilman ehkäisyä. Olisin aloittanut pian hoidot sitten- No tämä on myös luomuylläri vaikka imetän vielä taaperoa. Nuorena sain lapset clomifenhoidoilla kun kierto oli miten sattuu ja lääkäri epäili, että ovulaatio ei itsestään tapahdu.

Oon kyllä kieltämättä aika väsynyt kun töihin pitäis lähteä ens kuussa uudemman kerran ja taapero on alkanut öisinkin vaatimaan tissiä usemman kerran. Jotenkin nyt tuntuu ettei se maito heru niin helpolla kun on raskaana. En kyllä henno vielä vieroittaakaan kun tissi on toiselle niin tärkeä:cry: Mutta yöimetykset pitäis saada loppumaan.
 
Mä myös varovaisesti tuun kurkkimaan tätä ryhmää. Eilen siis ylläritesti ja siitä vahva positiivinen, tänään aamulla tehty digi joka sanoi raskaana 2-3. Esikoinen 5,5kk ja osittaisimetän, esikoinen ovulaatioinduktiohoidoilla alkuun, joten tämä on todellinen ylläri, toki onnellinen semmoinen. Jos kaikki menee hyvin, lapsille tulee ikäeroa noin 1v 2kk!

Faceryhmään oon halukas liittymään sitten vähän varmemmilla viikoilla. Laitan nyt alkuun tuon la:n digin mukaan ja tarkennetaan sitten myöhemmin

la 13.11.16 Flowergirl 34v/ 2.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Nää miun oireet on kyllä voimakkaat. Tää turvotus... ei hemmetti. Ja tää rasvasuus, tupla hemmeti :D tukka rasvottuu silmissä.
Ja nännit on kuin tulessa! Tissit muutenkin arat. Paineen tunne mahassa ja jomotusta munasarjoissa. Pahoinvointia ei oo suuremmin, hajut käy vaan vähän enempi nenään.

Eilen ostin mammahousut ja urheilurintsikat, niitä varmaan alettava kohta pitämään kun kaikki muu tuntuu painavan inhottavasti. Ja saatoin ostaa ekan vauva vaatteenkin.. <3

Poltin tupakkaa 10 vuotta... jossa on 10v liikaa. Ja enää en ikinä sitä alota!! Tammikuussa lopetin ennen jo kun tuli se hailakka plussa. Ei vaan tehnyt mieli enää. Olis jo eka ultra <3
 
Tein nyt taas aamulla uuden testin ja samanlainen haalea viiva tuli kuin eilen. Miehen mukaan siinä ei millään ole kahta viivaa ja en voi olla raskaana, koska en oksenna o_O no, en esikoisestakaan oksentanut. Käyn kuitenkin tänään vielä digitestin hakemassa ja jos se on myös plussa, niin sitten voisin facebook-ryhmään haluta mukaan.

Miun tietoihin voi päivittää, että ikä 28v ja sairaala PS :)
Millä testillä olet testannut? Huomasin aikamoisia eroja niissä.Pc antoi heti kun menkat päivän myöhässä niin tosi selkeät viivat, rfsu tosi paljon haaleempaa ja jopa apteekun herkkä näytti haaleempaa, sit vielä yks pkt pc testejä ja viiva räikyvän punainen heti.
 
Ainiin. 40 vuotta ja 4 lasta ennestään, nyt viidettä odotan. Laskettu aika 10.11. Synnytyssairaala todennäköisesti Kätilöopisto jos toiminnassa, en sitten tiedä mitä niille lakkautuspuheille kuuluu(n)
Ei kai ne Kättäriä voi sulkea ennen kuin Naistenklinikan remontti on valmis :) Ja kun Porvoossa on kesällä sulku ja synnytykset loppuu tän vuoden jälkeen, niin en oikein usko, että Naikkarin ja Jorvin kapasiteetti riittää vielä hoitamaan kaikkia pk-seudun ja Itä-Uudenmaan synnytyksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Täällä väsymystä, etenkin iltaisin olen tosi uupunut. Tosin olen ollut koko alkuvuoden väsynyt joten raskausoireiksi ei nyt ihan suoriksi voi väittää...?
Konkreettisin juttu on viiltely ja nipistely alavatsalla, alkoi viikonloppuna tuntumaan viiltely vasemmalla munasarjojen (?) Kohdalla, viikon puolivälillä keskellä ja eilen enemmän oikealla :D Rinnat myös pari päivää ehkä olleet vähän (?) aremmat kuin normaalisti..

Tilasin pari digitestiä ja viikonloppuna taidan tarkistaa tilanteen. Eilen huvikseni testasin ovistestiä ja minuutissa (8 min reaktioaika) tuli paljon vanhempi viiva kuin kontrolliviiva :)

Varhaisultrapohdinta täälläkin.. mieli tekisi, mutta suoraan sanoen ei kyllä innostaisi yhtään maksaa huikeita summia, pitää varmaan tiedustella hintahaarukoita...
Neuvolaan koitan soitella ensi viikon aikana.

Juna 4+1
oireista vielä; Minulla on muutenkin todella hyvä hajuaisti joten en tiedä voiko tätä laittaa raskauden piikkiin, mutta kotona haistan koko ajan pahoja hajuja :/ ja töissä haissut muutaman päivän Hesburgerin ketsuppi?! :O :D
 

Yhteistyössä