Iloista
äitienpäivää mammoille! :flower:
Ja tervetuloa uusille!
Täällä on päivä mennyt tosi kivasti, käytiin koko perhe puistossa esikoisen kanssa ja syötiin hyvä lounas, iltapäivällä tulee mun äiti kylään ja syödään päivällinen yhdessä Parsaa ja kalaa ja hyviä juustoja, nam. Mies oli hankkinut ihania lahjoja koko pussillisen, levyjä ja suklaata ja vielä toivomani lahjakortti johonkin itsevalitsemaani hemmotteluhoitolaan kaiken päälle :heart:
Kerrottiin miehen vanhemmille tänään puhelimessa. Mies soitti skypellä hyvät äitienpäivät ja sanoi, että kyllähän tässä samalla voi isoäitiysdestäkin onnitella, onhan lapsenlapsia sentään jo kahdeksan. Miehen äiti siihen, että ei kun niitä on kyllä seitsemän ja hänen miehensä nyökytteli siinä vieressä. Mä sitten että ei, kyllä niitä on kahdeksan, just laskettiin miehen kanssa. Ja sitten miehen vanhempien piti tietysti alkaa luettelemaan kaikki nimeltä ja seitsemänhän niitä nimiä oli mutta sanottiin että mutta sitten on se pienin vielä, joka unohtui laskuista. Ja miehen äiti hölmistyneenä että mikä pikkuinen. ja minä, että no se joka on mun mahassa
. Olivat ihan ällikällä lyötyjä ja tosi iloisia ja onnellisia.
Peg peregon rattaista: meillä on ne matkarattaina, Si Completo -merkkiset. Ne toiset Peg Peregon rattaat, mitkä ne nyt onkaan nimeltään, on aika paljon painavammat ja kömpelömmät, haluttiin kevyet ja helpot kuljettaa. Olen ollut tosi tyytyväinen niihin, nätit ja ketterät ja ennen kaikkea haluttiin vaunut, jotka menee täysin makuuasentoon, kun esikoinen nukkuu ihan kaikki päikyt ulkona vaunuissa. Niissä on myös hyvä ja suojaava kuomu. Pakko kyllä sanoa, että kuomusta on yksi niistä kaarista mennyt poikki jossain, mutta menee takuun piikkiin, eikä olla vielä edes korjautettu kun ei se haittaa käytännössä. Niissä on myös pidempi takuu kuin useimmissa muissa matkarattaissa. Eli suosittelen lämpimästi, ei vaihdettais tän vähän alle vuoden käytön perusteella toisiin. Niissä saa myös etupyörät lukittua, mikä on hyvä jos pitää juosta vaunujen kanssa (ja mä juoksen niiden kanssa alvariinsa bussiin, olen aina myöhässä
). Toinen nyvä on kasausmekanismi, menee tosi helposti pieneen pakettiin ja se että ne seisoo itsekseen pystyssä on mahtava ominaisuus, kun ei vie tilaa eikä pölyynny. Ja jalkapeitto on hyvä ja lämmin. Myös sadesuoja tulee, mutta se on kyllä aika kehno, ollaan käytetty tavallista brion suojaa.
Meillä on siis tää malli (ei tosin hobby hallista):
https://www.hobbyhall.fi/web/store/lapset/vaunut-ja-rattaat/lastenrattaat/peg-perego-si-completto-matkarattaat-punainen
Huonosta omatunnosta: mä olen huomannut myös että tulee hermostuttua esikoiseen enemmän kuin aiemmin ja välillä korotan ääntä turhan helposti. Meillä poika alkaa ilmaista yhän enemmän omaa tahtoa, usein raivoamisen kautta, ja jos paiskoo vaikka ruokaa lattialle kiukkuisena mulla menee usein hermot. Ja on myös keksinyt raivostuttavan tavan purra minua, ei mielenosoitusmielessä vaan hänen mielestään se on tosi hauska juttu. No, ei kyllä ole, sattuu ihan helkkaristi kun toinen niillä pikku etuhampailla puraisee vaikka leuasta äkkiä. En nyt mitään karju tietenkään, mutta korotan kyllä ääntä ja kiellän tiukasti. Voisi sitä kieltää korottamattakin...:ashamed: Ja miehelle ärähdän myös helpommin ja usein aika pienestä. Mutta minkäs teet, reaktio tulee useimmiten ennen kuin ehtii yksikään ajatus väliin. Ja aika usein pyytelen sitten vuoronperään anteeksi kummaltakin.
Nyt päiväunille! Ihanaa äitienpäivää vielä kaikille!
Tuulis ja pikkuinen 13+1