Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Onpa todella kurja kuulla, että vielä tulee huonoja uutisia, pahoittelut Tyydeli! :(

Täälläkin on kyllä ollut hieman epävarma olo raskauden jatkumisesta, sillä maanantaina tuli vähän verta. Loppui onneksi pian, mutta aika pelokkaalla mielellä odottelen perjantain np-ultraa. Olen yrittänyt ottaa hyvin rauhallisesti, töissäkin olen välttänyt kovaa rehkimistä, kun tuosta löytyy niin ristiriitaista tietoa, että voiko lepo auttaa ehkäisemään keskenmenoa. Mitä teille muille on annettu ohjeeksi lääkäristä/neuvolasta niukasta verenvuodosta? Meidän neuvolasta kehoitettiin vain ottamaan rauhallisesti.

Hankintoja emme ole juurikaan vielä uskaltaneet miettiä, vähän olen vain kurkkinut vaunuja yms. netistä. Jos kaikki on np-ultrassa hyvin niin sitten varmaan uskallan jo jotain vaatetta tai muuta pientä ostaa :) Lapsia ei ennestään ole, joten kaikki pitää hankkia ja luultavasti suurimman osan ostamme uutena. Siis ostamme JOS tämä vain pysyy matkassa..tällä hetkellä tuntuu, että kaikkeen pitää lisätä tuo "jos"...

hilpertti & toivo 11+1
 
Mut voi poistaa listoilta. Meille ei marrasvauvaa tule :'( .
Np-ultrassa todettiin massiivinen turvotus sikiön ympärillä ja kasvukin oli alkanut jo jätättämään. Epäilys vakavasta kehityshäiriöstä.

Surettaa ja suututtaa.

Elysa
 
Wc-ankka: kappas oli jääny olennaisin sana pois :D
Eli siis vatsaan kohdistuvia liikkeitä. Lankuttamista oon pikku hiljaa tehnyt mut muitskin vinkkejä vastaanotetaan.

Suuret pahoittelut menetyksen kohdalle! Voimia ja jaksamista arkeenne!

On:
Väsy jatkuu mut olo muuten ok. Illalla nukahdan kuin tukki mut yöllä heräilen ja pyörin ja valvon. Aamulla herään ennen kukon pierasua. Ärsyttävää!
Salilla käynti onneks piristää! :)

Nyt siirryn itkuohjelmani pariin... kadonneen jäljillä :D
Nasu ja muru 13+2
 
Toukokuuta vaan kaikille! Taisin kirjoitella viimeksi varhaisultran jälkeen. Nyt on käyty myös jo nt-ultrassa ja kaikki oli sielläkin hyvin. Eteenpäin siis porskutellaan, ilman kummempia oireita. Töissä kerroin heti nt-ultran jälkeen, koska saman viikon lopulla oli parin päivän koulutusreissu, johon kuului illanvietto. Siellä joku olisi jo alkanut kyselemään jotain. Mahakin on pullahtanut sen verran, että raskaus alkaa näkyä. Eilen kävinkin jo mammavaateostoksilla.

Hiljaiseloa on ollut kirjoittelun ja palstan seurailun suhteen, koska töissä on tullut painettua piiiiiitkää päivää. Töiden jälkeen onkin ollut niin naatti, ettei ole pahemmin jaksanut tehdä. muutakuin olla ja möllöttää.

Hankintoja ei olla vielä tehty. Varmaan rakenneultran jälkeen sitten uskalletaan.

qwertyli 14+2
 
Käyn aina välillä kurkkaamassa mitä tähän ryhmään kuuluu ja lähetän suuret, suuret pahoitteluni menetyksen kohdanneille.

Huomasin, että omaa tippumistani ei ole päivitetty, laitoin sen siis jo kauan aikaa sitten, mutta se on tainnut muun keskustelun lomassa kadota, alussa jutustelu oli niin vilkasta, että se varmaan meni ohi... Mutta olen siis tippunut tuolta 14.11 pois.

Kaikille marrasmasua kasvattaville ihanaa odotusta ja vauvantuhinan odottelua. Täällä on lähdetty jo uuteen nousuun yrityksen suhteen. :)
 
Voimia Coffeegirl, Elysa ja Tyydeli! Toivottavasti pian nappaa uudelleen, ja pääsette uuteen ketjuun :hug:

Mulla oli tänään vihdoin np-ultra, täällä kaikki siis tähän asti hyvin ja yksi kaveri kyydissä. <3
Nyt olisi aika kertoa töissäkin, ensi vikkon konffahmatka ei perinteisesti ole kuivin suin -meinikiä.. ja muutenkin, töissä olisi tiedossa hommia joita ei raskaana voi tehdä. Sama meininki siis aika pitkälle kuin sulla Qwertyli, hyvä kuulla toisesta pitkän päivän painajasta. :)

Lisäysmuoks! Niin meillä on vielä edellisestä kaikki tarvikkeet[\B], vaatteitakin saadaan serkulta takaisin h-hetkeen mennessä eli ei tarvi stressata niitä pahemmin. Tuplarattaat varmaan ja peräkärry pyörään jo nyt kahdelle, meillä tulee siis vajaa kahden vuoden ikäero. Niistä olisi kiva kuulla jos on tietoa!

simpukka 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Elysa ja Coffeegirl, suuret pahoittelut. :hug:

Mä kävin eilen äitiyshousuostoksilla, kun kuminauhapatentti housuissa alkoi ärsyttään. Nappia ei ole tehnyt mieli laittaa kiinni enää hetkeen varsinkaan istuessa. Tukilääkkeet aiheuttaa kauheaa turvotusta, mutta onneksi saan lopettaa ne vähitellen jo viikon päästä. :)

Tänään alkoi 12. raskausviikko! :) Ei enää pitkä aika, niin eka kolmannes on ohi. :)

Hydra 11+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Elysalle ja coffeegirlille halauksia.
Tiedän ettei se paljoa lohduta, mutta jo edes vähän.. ainakin voitte tulla raskaaksi, ja toivottavasti kun olette siihen henkisesti taas valmiita, niin raskaus ei anna odotuttaa itseään :kiss:

Hydrakin pian kivunnut riskiviikkojen yli - ihanaa :)

Mä meen huomenna aamudrinkille sairaalalle ja pisteltäväksi. Sukurasitteen takia pääsee jo nyt. Uudestaan sitten joskus vissiin viikolla 26-> vai mitäköhän se on :)
 
elysa pahoitteluni koko perheelle ja paljon voimia :hug:

coffeegirl täältä kans pahoittelut ja tsemppiä sinne uuteen nousuun ja tärppi onnea :hug:

hydra onnea poksumiseen täältä tullaan ja samoissa :D kohta voi molemmat huokaista ees hiukan helpotuksesta kun eka kolmannes takana ja kaksi edessä :)


ambro tsemppiä sokerirasitukseen ja toivottavasti menee kirkkaasti läpi :D tuuhan sit kertoo millainen se oli. omaa kauhulla odottaen :D

simpukka onnea hyvistä ultra kuulumisista


Kenelläs ne oli tänään uusinta np-ultra tulehan kertomaan sitten mitä siin sanottiin :) vaikka kaikki hyvin varmasti on jos jo eilen oli muuten ok mut turvotusta ei saatu :)

Tänne ei ihmei.. ikkunoita en nyt pessyt sit kun tänne luvattu niin paljon sateita.. sitten seuraavaksi kun on taas kunnon säät tulossa.


moon stars ja tirriäinen 11+0
 
Jaksamisia Elysalle ja tsemppiä Coffeegirlille uuteen nousuun!!

Ja kiitos, Hydra! Mä sain itselleni yhden viikon lisää. :D Mennään samoissa ja mä ihan jotenkin olin jumiutunut siihen, että nyt alkaa rv11. Lueskelin vieläpä toissapäivänä, että mitä tapahtuu tuolla viikolla, mutta nythän siis mullakin alkanut "jo" rv12. Raskausdementian lisäksi musta tuntuu, että mun älykkyysosamääränikin laskee raskaana ollessa.. :stick:

Karole 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Pahoitteluni Elysalle ja Coffeegirlille :hug: :hug:

Mä oon tässä viime aikoina bongannut uuden oireen muiden oireiden hävittyä. HAJUAISTI on ainakin miljoonakertainen ja toisaalta myös makuaisti. Maitoa en pysty juomaan yhtään, se on meinaan pahaa nykyään. Ja voi yök, miltä kaikki ennen ihan normaalikin asia, haisee nykyään. Oltiin miehen kanssa yhtenä päivänä ravintolassa syömässä ja istuttiin aikalähellä raastepöytää... joka kerta kun joku käveli siitä ohi, pöllähti mun nenään niin hirveä oliivin katku että meinas taju lähteä.. mies taas ei haistanut mitään..
Odotan jo "innolla" äitienpäivän pakollisia kahvitteluita anoppilassa ja omalla äidillä.. Minä joka en koskaan ole kahvista kieltäytynyt, en juo sitä enää ollenkaan, yök (sekin). Nyt on sitten pakko lipittää koska en halua vielä paljastua..

Tsemppiä sokerirasituksiin. Ei kyllä tee mieli mennä sinne istuskelemaan.. mitenkäs teillä muuten on? saatteko makoilla ne väliajat jossain vai pitääkö istuskella siellä muiden joukossa aulassa? Meillä on toi aulassa istuminen.. onneks ei oo kummalakaan ed kerralla tullut huonoa oloa tm..

Ymmi 14+6
 
Heippa

Joskos minäkin uskaltautuisin liittymään joukkoon... Ajoittain olen palstaa jo lueskellut ja sitten tuolla 40+-ketjussa pyörinyt, siellä on tosi mukavaa sakkia, mutta aika hiljaista keskustelua, joten tänne sitten nyt kun jo uskaltaa. Eli np-ultra takana, siellä kaikki hyvin, tosin riskiluvut vasta tulossa. Peukut on pystyssä, että on ok luvut.

Meillä on siis 2. lapsi tulossa, laskettu aika 14.11. ja ikää on 40 vuotta. Ihana esikoinen syntyi vähän yli vuosi sitten, joten hulinaa tiedossa ;). Oma oloni on ollut erinomainen koko tähänastisen raskauden, ei mitään pahoinvointeja tai kipuja. Ainaostaan väsyttää enemmän kun yleensä ja yöllä herätessä on vaikea saada uudestaan unenpäästä kiinni. Oireettomuus ehti alkuaikoina aika lailla stressatakin, mutta nyt kun on p-ultra takana, olen ajatellut vähän jo relata asian suhteen. Kätilökin sanoi, että olisi jo korkea aika alkaa iloitsemaan siitä, ettei ole mitään vaivoja :).

Suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille ja paljon tärppionnea jatkoon! Keskenmenot on hurjia ja kurjia, tiedän kokemuksesta. Mutta se on jo paljon jos on onnistunut raskautumaan, eli ei mitään syytä, etteikö ensi kerralla kaikki menisi hyvin.

Kysynpä muuten uteliaisuudesta niiltä, joilla np-ultra on jo ollut, että katsottiinko näkyykö sikiön nenäluuta? Mulla ei katsottu ja jäi vähän vaivaamaan...

Mulla on myös äitiyshousuhankinnat kohta ajankohtaisia. Maha on jo jokseenkin pömppö ja pari tuttua on jo arvannutkin raskauden. Olen vielä kotona esikoisen kanssa, joten onneksi voi viettää paljon aikaa verkkareissa :)

Tuuliannaliina ja pienoinen 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Elysa :( Tuo on niin suurta vääryyttä että joutuu tässä vaiheessa raskautta kokemaan tuollaisen surun :'(

Kiva kuulla Coffeegirl että siellä ollaan jo positiivisin mielin kohti uutta yritystä, tsemppiä kovasti!

Simpukka: mulla on tuohon pyöräkärryasiaan semmoiset vinkit, että mielummin tumma väri, jossa ei näy lika niin hyvin. Meillä on keltainen ja kaikki kura on siihen jämähtänyt. Sitten jos talvisäilytystä miettii niin kannattaa katsoa mitat mahtuuko varastoon jos haluais siellä säilyttää. Meillä ei mahtunut ovesta ja ite sitä harmittelin.
 
Moikka!

Mie voisin kanssa liittyä ryhmään. Ajoittain olen käynyt lueskelemassa muiden kokemuksia/kuulumisia, mutta itse haluan liittyä vasta nyt, kun raskaus on hieman pidemmällä. 1.lapsi on tulossa/laskettu aika 15.11/ ikä 27
Fb en ole aikeissa liittyä.
Teps :miulla kanssa oli sama juttu tuossa nt-ultrassa ja uudestaan yritettiin, jolloin saatiin vähän luotettavampi mittaus, mutta hankalaa oli.

Piiu87 ja 12+5
 
Kiitti moonstar :) Ei mua nyt hirveesti jännitä.. ei se litku, eikä ne arvotkaan vaikka kai pitäis :D?

Ymmi mulle ainakin tarjottiin viime raskaudessa vaihtoehdoks makuulle menoa. Kaipa se menee vähän tilanteen mukaan että onko vuodepaikkoja tms vapaana :)

NP-ultrasta muistan ekasta raskaudesta että katsotiin toi nenäluu, ja se että miten sydän pumppas verta, aivolohkot jne jne. Tästä ultrasta muistan vaan sen että kätilö sanoi kaiken olevan kunnossa ja sen, että pieni vastas viikkoja.
Mä keskityin itse niin toisiin asioiohin tällä kerralla mitä ekalla kerralla. Esim se että miten kohtu on ja missä istukka on ja mites ne viikot ja entä ne veriarvot. Sit sen ajan kun en kysellyt näitä niin ihmettelin vaan sitä että pien vastas viikkoja oli siinä naaman edessä :)
 
Voi, Coffeegirl :hug: Myös sinulle tsempit uuteen yritykseen!

Tervetuloa Piiu ja Tuuliannaliina, mukavaa että vielä löytyy tulijoita :)

Nenäluu on meilläkin ultrassa katsottu.

Töissä tietää jo kaikki. Mun maha turpoaa päivää myöten valtavaksi palloksi, joten ei jää epäilyksen sijaa. Toisaalta hyvä näin, kunhan nyt ei kukaan ajattele etten pysty tekemään omaa osaani..!
Mulla ei mahdu numeroa isommat farkut enää mukavasti kiinni, joten siirryin poksumisen kunniaksi äitiyshousuihin. Ostin tosin niitäkin numeroa liian pienet, joten takaisin shoppailemaan käy tieni - ois se pitänyt osata jo painonnoususta päätellä, että on turha kuvitella mahtuvansa vielä entiseen kokoon.

Sirpa75 muuten, mulla ei ollut sun laskettua aikaa - haluatko sen listalle?

Ankka & Bebe 14+0
 
Voimia kovasti surun kohdanneille :hug:

Ja tervetuloa uusille :)

Simpukka Onnea hyvistä ultra uutisista :)

Moonstars: Mullahan se uusinta oli tänään ja seulat oli negatiivisia ja luvutkin tais olla aikas suuria että kaikki on ok :)

Ensimmäinen hankinta tehty, Ainun marimekko räsymatto tuttipullo,ihana<3 Oli pakko ostaa kun näin :D

Nyt sitte tiukka rutistus viel koulussa pari viikkoo ja sit ois neuvola 30.5 ja rakenneultra ois 30.6 :)

Teps&vaavi 13+0 pokspoks
 
Viimeksi muokattu:
Piiu ja Tuuliannaliina ja muut uudet, lämpimästi tervetuloa! :)

Jos kiinnostaa, niin masukuvaketjussa on 12. raskausviikon alkamisen kunniaksi kuva mun iltaturvotuksesta. :D Kun tuota kuvaa katsoo, niin en enää ihmettele, vaikka vanhat housut puristaa. :LOL: Mammahousut jalassa siis tuossa kuvassa.
 
  • Tykkää
Reactions: moon stars
Tuuliannaliina: Esikoisesta kysyin silloin, että näkyykö nenäluuta ja kätilö vastasi ettei tässä ole tarkoitus tutkia nenäluuta kun tässä katsotaan vaan se turvotus. Tokasta en muista ja nyt tästä kolmosesta kätilö sanoi heti ekaksi että nenäluu näkyy todella hyvin.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Nenäluusta: sen pitäisi näkyä jo ekassa ultrassa ja jos ei näy, saattaa viitata esim. downin syndroomaan. En tiedä voiko mahdollisesti viitata joihinkin muihinkin syndroomiin. Käsittääkseni sitä joissain muissa maissa syynätään aika tarkastikin ekassa ultrassa ja Suomessakin olen kuullut sanottavan, että sen katsominen on tärkeää. Ilmeisesti ei kuitenkaan automaattisesti katsota. Mua harmittaa, etten muistanut kysyä asiasta np-ultrassa. Jotain valkoista siinä kotiin saadussa ultrakuvassa näkyy, mutta en kyllä osaa varmaksi sanoa onko nenäluu. Luuthan yleensä kyllä näkyy kyllä valkoisena...
 

Yhteistyössä