Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

Tsemppiä täältäki vielä kärvistelijöille!! Tiän kuinka kamalaa on vaan ootella...

Täällä pikkusen kans menny hyvin. Nukkuu vieläki paljon, semmosia kolmen tunnin pätkiä. Välistä saattaa olla hereillä pari tuntia, mut päivässä ei tuu kyl hereillä oloa ko ehkä 6h. Tosi rauhallinen on hereillä ollessaki, paljon köllöttelee vaan sohvalla ja kattelee leluja. Imetys lähteny kans hyvin rullaan ja painoki oli noussu jo 300g yli syntymäpainon, joten senki puolesta kaikki hyvin. Toivotaan nyt et ensviikkoon mennessä kaikki sais vauvansa syliin <3

Ja sit tervetuloa kirjotteleen tuonne lapsi kasvaa ja vauvat 0-12kk, täs ois vielä linkkiä sinne:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2426114-marraskuun-mussukat-2014-a/

Toivotaan et sieltä ei kaikki katoais facebookin puolelle...

peikko ja 2vk vanha peikontyär
 
No nytpä minulla on aikaa. Supistelut alkoi tosiaan tiistaina juuri ennen vaihtumista keskiviikoksi limatulpan irtoamisella. Supistelin kotona 14 tuntia, kunnes soitin synnärille ja käskivät tarkistukseen. Supisti silloon 5-6min välein. Olin auki 1,5cm, joten lähdimme vielä "lenkille" ja palasimme 3h kuluttua takaisin. Tuolloin 4cm auki ja kipeämpiä supistuksia. Pulahdin ammeen kautta ja menimme saliin. Ssin epiduraalin joka oli kyllä tarpeen. 24h supistusten alusta sain vielä uuden epiduraalisatsin. Tämä lisäannos sai aikaan supistusten hellittämisen ja niitä tuettiin oksitosiinilla. Todettiin myös, että vauva on päänsä osalta väärässä tarjonnassa, eli pää ei ole vielä täysin kääntynyt tulemaan. Tokihan olisi syntynyt siitäkin asennosta, mutta vaatisi enemmän aikaa. Vauvan sydänäänet alkoivat laskea eikä minulla ollut ponnistuspakkoa, joten loppujen lopuksi "pakkoponnistin" imukuppi ja episiotomia-avusteisesti tyytön maailmaan 27h supistusten alusta. Tyttö oli hyvin jäntevä heti synnytyään joten huoli hävisi samoin tein. Tunnin verran ompelivat ja pääsimme ensi-imuille. Kotiuduimme eilen lippujen liehuessa.

Tsemppiä kaikille vielä haikaran vierailua odottaville!

MrsRock
 
  • Tykkää
Reactions: nasumasunen
Onnea hydrangea ja mr rocks :) Meillä kans meni 41+1 viikoille ja alko kyl loppua kohden ketuttaa aika tolkulla :D

Ja muutkin vauvautuneet :)

Nyt kun poitsu nukkuu niin voin synnytyskertomusta tänne vähän rustailla elikkä

Torstaina 20.11 aamulla lähti limatulppa vessareissulla. Sitten sinä päivänä tuli supistuksia tunnin ja puolen tunnin välein, ei kipeitä mutta huomas et polttaa alaselkää.. Siinä sitten kävin kirpparilla ja kaverillakin vielä illalla kylässä ja olin ihan varma että ei tää nyt vielä tänä yönä synny. No joskus seiskan aikaa illalla kotiuduin kaverilta ja mentiin sitten saunaan ja katteltiin telkkua vähän aikaa. Mentiin nukkumaan noin klo 21(onneks,et sai edes vähän sinä yönä unta).

No sitten perjantain 21.11 puolella klo 00.15 tuli vedet sänkyyn ja meinasin viel ruveta köllöttämään ja oottamaan hetken ennenkun lähetään mutta täyty samantien ponkasta ylös sängystä kun supistus teki niin kipeetä. Sitten siinä klo 00.30 rupesin äkkiä haaliin tavaroita kasaan ja itteeni valmiiks sillä supistukset alko heti tuleen 5 minuutin välein vesien menon jälkeen... No klo 00.45 sitten päästiin lähteen sairaalalle ja supistukset alko tuleen jo 3 minuutin välein. Sairaalalla oltiin noin 01.15 ja supistuksia tuli jo 2 min välein kun käyrille pääsin. Kätilö siinä tutki ja totes et on jo 2 sormelle auki ja siitä sitten käyrillä olon jälkeen suoraan synnytyssaliin

Ajantaju multa hukku siin vaiheessa kun synnytyssaliin päästiin ja rupesin ottaan ilokaasua,mutta tosi nopeesti aukesin 5 cm ja siitä nopeesti 7cm.. Kätilökin ihmetteli et tosi nopeesti aukee ja viel ensisynnyttäjä. Sit oliki hujahtanu jo 9cm ja kun kätilö tunnusteli siel oli joku kalvoreuna tai kalvorakko ,niimpä ne päätti puhkasta sen ja loputkin vedet meni(kai ,jotain sielt rupes lorisee hirveesti viel).

Ilokaasulla mentiin siis avautumisvaihe ja se autto,en tarvinnukkaa muuta. Avautumisvaihe kesti paperien mukaan 3tuntia ja 55min.

Sitte ruvettii harjotusponnisteleen ja kysyin kätilöltä et saanko jotain puudutetta nii vastaus oli vaan että ei tähän vaiheeseen enää puudutteita laitella/ne ei auta että ei se satu.. No eipä sattunu joo!!!!!! Sattu niin pirusti ja toivo loppu kesken. Kysyin yhes vaiheessa et joko se on tulossa sieltä niin oltiinki vasta ponnistettu 20 minuuttia ja mitään ei ollu näkyvissä, huoh... Sitten rupes sattuun niin pirusti kylkeen joka mulla on leikkauksien takia vähä vaurioitunu ja sit loppujen lopuks ne pääty siihen että otetaan imukupilla ulos. ENsimmäinen imukuppi irtos ja laitettiin toinen. En tiedä kuinka kauan siinä vaiheessa oli kestäny, mutta paperien mukaan ponnistusvaihe kesti 55min. Elikkä klo 5.00 synty meidän poitsu mitoin 3930g ja 52cm.:)

Mitään hätää ei kaverilla siis ollu mutta mulla loppu voimat kesken. Ja vauva oli ilmeisesti viistotarjonnassa tulossa sieltä. Ja sen jälkeen kun ne vauvan oli saanu ulos nii eipä se kidutus siihen loppunu. Sitten tuli jälkeiset 10 minuutissa .

Sen jälkeen vielä paineltiin kohtua ja ommeltiin. Tuli toisen asteen repeämät...Tuntu että se ei lopu ikinä se kipu..

Mulla istuminen on alkanu sujuun vasta joskus viime viikon puolesta välistä ja pitkien matkojen käveleminen on viel hankalaa. Synnytyksestä ens perjantaina 3 viikkoa

Mutta muuten kaikki hyvin ja poitsu on niin ihana, että kylhän sen kaiken vaivan näki ton takia <3

Teps ja E 2 vkoa 3vrk
 
Neljättä odottava
Mulla on meinannu kans tuo käveleminen olla hankalaa... huomenna tulee 3 viikkoa synnytyksestä. Sellaset liitoskivut ja 'kankeus'. Varsinki kävelemään lähtö on vaikeaa, ku ei meinaa jalat totella alkuun. Vissiin toisessa jalassa issiaski vaivaa.. Onko teillä muilla tämmöstä!? En siis ite revenny yhtään, mut mietin et onko tuo hankala raskaus vai ison (vajaa 5kilosen) lapsen ulos ponnistaminen saanu jotenki nuo paikat (ainaki väliaikaisesti) pois paikoiltaan/pilalle tms...!? Vai onkohan tää ihan normaalia..

Hankala vaan ku välillä tuo 3v on mitä eriskummallisissa pinteissä huutamassa apua (mm. Pää edellä puusta putoamassa) ja mä en pääse kovin nopeasti auttamaan, kun ei jalat toimi.. :mad:

En muuten pääse tonne syntyneiden palstalle, ku en oo rekisteröityny ja puhelimella ei näköjään toimi tuo rekisteröityminen...
 
Neljännen saanut ;), mulla ainakin on ollut just noita oireita; häpyliitoksen kipua, kankeutta , iskiasta, jne. Toki mulla oli se repeämä, mutta luulen että just nämä vaivat eivät liity siihen vaan synnytykseen yleensä. Nyt alkaa jo helpottaa (3 viikkoa +1 päivä takana), vielä otan 500mg-1g Panadolia vuorokaudessa, mutta se on enemmän just siks, että pystyis tuon 3-vuotiaan vauhdissa.
 
Meille syntyi tumma tukkainen tyttö 12.12.2014 klo 16.34 pituus 51,5cm paino 3850g ja pipo 35cm <3


synnytys käynnistettiin ensin ballongilla osastolla 11.12 mutta siit ei ollut apua kuin lievii supistuksia.1930 se irtosi ja samoin hävi supistukset.yön nukuin osastolla ja aamulla lääkäri totesi et saliin ja kalvot puhki. olin tuolloin kolme senttii auki mut kanavaa 1,5cm jäljellä. salissa kalvot puhki ja pinni tytölle päähän.. pari tuntia odotettiin supistuksia ja kun ei oikein tullut pistettiin tippa käteen ja keinopoltot. se oli helvettii, en saanut kroppaa rennoksi kokeilin palloa, akuneuloja ja jotain suun kautta otettavia kipulääkkei ei apua.. lopulta sain ebin ja taivas aukeni.. ja aukesin nopeasti sen ansiosta, kun oisin lisää ebiä halunnut olin 9 cm auki ja todettiin etten saa enää. siinä kohtaa päätin et tulee ulos tän aikana minkä vaikuttaa. Puolen tunnin kylki ponnistuksella tyttö lopulta tuli. <3 synnytys kesti vesistä laskettuna 6h säännöllisistä supistuksista 4h minulle tuli pieniä repemiä joita sitten kävin leikkaussalissa tikattavana ja 800g verta menetin.. hemppa tippu jopa 81 alimmillaan ja muutaman kerran sitten osastolla meinaskin taju lähtee.. Mutta kaikki hyvin. tyttö on perus tyytyväinen ja tissi maistuu yöllä tykkäis hereillä olla ja mä en osaa päiväl nukkua :D nännit on extra arat mut pulloa tuo eii huoli olen jopa eri malleja kokeillut et sais rinnat kevätty välillä ja tutti kelpaa hetkellisesti jos sen laittaa joku muu kuin minä :)

keinopolttojen aikana totesin et tänne en ikinä enää tuu ja ponnistus vaihees et ehkä voin viel joskus tulla :D Kätilö meinas saada potkui päähän kun ponnistin ja meinas jalka lähteä mut mä en sitä tiennyt eik hoitaja hoksannut.. tukihenkilö ja mies vaan totes. Ja otti mies kulema videokin kun sössötin ilokaasus.. omast mielest puhuin hyvinkin selvästi :D


moon stars ja tirppa 9vrk
 
  • Tykkää
Reactions: "MY"
Onnea MoonStars!

Ilokaasu saa minut voimaan pahoin pelkästä ajatuksesta. Kokeilin sitä synnytyksessä ehkä neljän supistuksen aikana ja joka kerta kaivettiin kaarimaljaa lähemmäksi. Ei ollenkaan minun juttuni. Epiduraalin sain myös ja tehostuksenkin loppuajasta, joka heikensi supistuksia todella paljon. Imukuppi ja eppari olivat sitten tarpeen että saatiin vauva ulos nopsaan käyrän heikennyttyä... Nyt jälkikäteen ajatellen olisin ehkä jättänyt sen epiduraalin lisätehostuksen pois. Oksitosiinitippa meni nimittäin aika kovalla.
 

Yhteistyössä