Meidän pienet kaksostytöt syntyi viime perjantaina 14.11. hyvin rivakalla vauhdilla
heräsin klo 5 aamulla ihan hirvittävään kipuun kohdunsuulla ja se oli niin kovaa etten pystynyt suorassa seisomaan tai kävelemään ja itkua väänsin heti. Ensin ei tullut mieleenkään, että kyseessä on supistus, mutta kun muutaman hetken katsoin tilannetta ja totesin, että se lähtee sieltä kohdunsuulta, leviää alavatsalle ja siitä hirveenä poltteena selkään (niitä tuli jatkuvasti), tulin siihen tulokseen että nyt on menoa. Soitin naistenklinikalle ja siellä todettiin että voin lähteä menemään sinne. Taksilla menin ja naikkarilla oli klo 7.. Taksikuskilla oli muuten pikkasen kiire
Taksista en meinannut ensin päästä kunnolla ulos ja taksikuski joutu hakemaan rullatuolin. Kun sai vietyä mut sisälle niin ties kuinka monta kätilöä joutu auttaa mua riisumisessa ja sen jälkeen sisätutkimus ja hupsis olin jo 9cm auki :O
Sen jälkeen asiat meni ihan nappiin, ensin vetelin ilokaasua joka ei nyt täysin auttanut mutta vähän kuitenkin. Sitten sain pudendaalin. Ja ensin peloteltiin etten tule saamaan epiduraalia tai spinaalia koska olin niin paljon auki (oli siinä ja siinä myös sen pudendaalin kanssa), mutta lääkärit joutu menemään yllättäen sektioon joten odoteltiin rauhassa ja siinä kohti mulle sitten laitettiin spinaalia, mikä helpotus niiden h..vetillisten tuskin jälkeen
Lääkärit tuli sektiosta, mies kerkesi just sopivasti paikalle ja rupesin ponnistamaan joskus 9.20. A tyttö syntyi 9.41 ja B tyttö 9.44 yhdellä ponnistuksella. Mitat A: 2675g, 47cm, pipa 33cm B: 2365g, 45cm, pipa 32cm. Mulle oli sanottu, että spinaali vaikuttaa 45min-1,5h mutta mun onneksi se vaikutti vielä ponnistusvaiheessa..
Harmikseni tytöt vietiin heti multa pois kun A:lta piti ultrata vatsalaukku, mutta sitten ne haluskin röntgenin molemmilta ja ne oli mun luota pois melkein 2h.. Pulloruokinnalla mentiin se perjantai ja koska B:n sokerit heitteli liikaa, b joutui perjantai-iltana eri kerrokseen valvontaosastolle :'( onneksi siellä sai käydä katsomassa pientä. Tänään saatiin tyttö takaisin meidän luo.
Voi olla että B joutuu vielä valohoitoon keltaisuuden vuoksi ja huomenna käydään lastenklinikan puolella ultraamassa siltä (ehkä molemmilta) pää ja vatsalaukku. Lastenlääkäri sanoi, ettei epäile mitään mutta haluaa vain varmistuksen ja tehdään se nyt tässä sairaalassaoloaikana.
A:n kanssa on päästy jo pullosta ja voidaan keskittyä imetykseen (maito nousi kunnolla vihdoin eilen), mutta b:n kanssa joutuu tekemään vielä vähän työtä varsinkin kun näyttää tyttö olevan vähän väsynyt keltaisuuden vuoksi.
Tytöt on aivan ihania ja olen niiiiiiiiiiiin rakastunut :heart: