Tervehdys, kyllä tämä kun ei ehdi viikkoon lukea niin on keskusteluakin ehtinyt tulla
ihan mukava!
Tervetuloa
Terhuska! Päivitin tiedot
en huomannut sinulta mainintaa onko sukupuolta arvailtu tai oletteko kysyneetkään?
Itselläkin yöunet edelleen pätkittäisiä, mutta aika hauskaa kun aamulla herätessä ei tosiaan juuri väsytä
Mulla on taas ens viikolla jo neuvola. Mulla ei oo ollut kyllä mitään puhetta mistään lääkärineuvolasta tässä loppuraskaudessa...kävin sillon joskus 28-30 viikolla, mutta ei oo siis koko raskausaikana Muuten ollut. Ja nyt mulla on varattu neuvolatkin jo laskettuun aikaan asti.
Mun
liikunta on kyllä jäänyt ihan pois kun jäin noiden liitoskipujen takia kotiin pari viikkoa sitten...vaikea liikkua kun kävelykin sattuu...mutta yritän kyllä liikkeellä pysyä, liitoskipu ei äiy ihan niin pahaksi, liitoskipuksetvaatiikset vaatii sopivasti liikettä niin no paras. ja turvotukset pysyy kurissa.
Mulla ei oo tää äippäloma ollut kyllä yhtään nyt lomaa eikä ole tarvinnut pyöritellä peukaloita. Oon vähän järkkäillyt viimeisiä juttuja ja lapset on vuoronperään sairastellut. Löytyy korvatulehdusta, silmätulehdusta, yskää ja kuumetta. Onneksi jakautunut kuitenkin kolmelle lapselle, ettei yhden tarvi kaikista noista kärsiä. Nyt pitääkin alkaa etsiä silmätippoja kun nuorimmainen kuskas ne eilen johonkin eikä löydetty niitä ...murr.
Mun ystävä piti mulle eilen
babyshowerit ihan sellaiset mun näköiset, ihanasti kahden kesken illanviettoa. Istuttiin, rupateltiin, se teki mulle käsihoidon ja syötiin hyvin. Mulla on ekasta tehrynä mahakipsi, ja sanoin heti nyt että ei sit mitään kipsailuja
lasten annoin kyllä päivällä maalata mahaan vauvalle terveiset, oli muuten värikäs maha
Eilen meille tuli myös
auto, vw caddy max. Seitsemän paikkaa ja punainen, eikös siinä ole olennaisimmat tiedot
Onko teille tullut mahaan
hormooniviivaa? Mulla on kaikista muista ollut, nyt ei ole
mietinkin liittyykö sukupuoleen...mun oma olo on poika, niin on sanonut myös meedio, ja kaks vyöhyketerapeuttia ja raskaus ollut tosi eri kuin tytöistä. Ultrassa kuitenkin huonolla näkyvyydellä veikattiin tyttöä, joten vaaleanpunaiseen olen nyt varustautunut...saa nähdä
Kastepisarainen ja elviira 35+3.
Hei ja anteeks myöhäinen vastaus
ennen toista ultraa jossa selvisi kumpi on mahdollisesti tulossa, nii tuli arvailtua, mut tuli kysyttyä ja kertoi, että
poika on tulossa että esikoinen saa pikkuveljen
ihanaa mun mielestä, ku on tyttö lapsi tullu, nii sitten poika vuorostaan, itelle ei sukupuolella oo väliä, mut kivaa vaihtelua
. Ikävä kuulla, että kovasti siellä sairasteltu... täällä on neidin kaa n. kuukaus sitten kova nuha ja neidillä on nyt taas vuorostaan... ite oon säästyny nyt nuhalta ja flunssalta onneks... itellä on välillä myös ollu liitos kohdat aika kipeät, ku tää pikkuinen potkinut välillä aika kovaa tuonne alas päin...
ku on vähän jo laskenutkin alaspäin ja siten ehk vähän hengittäminen helpottunu... itellä oli toinen neuvolalääkäri 2 viikkoo sitten... jos raskaus on mennyt hyvin nii on vaa 2 neuvolalääkäri käyntiä... muistaakseni toinen on n. 1kk ennen laskettua aikaa.
Aika jännä... kukaan ei oo mulle kyseisiä babyshoweria pitäny esikoistakaan odotellessa...
en tiiä pidetäänkö ne yllättäen vai sovitusti? Mut en oo mieltäni pahoittanu, ihmetelly vaa ku lukenu jostain toisestakin raskauteen ja ym. vastaavaan liittyen foorumissa/keskustelupalstalla, et on pidetty babyshowerit.
Joo... ite en nyt toisen raskauden aikana oo ainakaa huomannu kyseistä hormooniviivaa... oisko esikoisen kohdalla ennen ja tai jälkeen synnytyksen navasta alaspäin oli semmoinen tumman ruskea pysty "viiva"
en tiiä oliko se se kyseinen hormooniviiva
... ja ite en koe tätä äitiyslomaa lomana, ku oon ollu 9kk työttömänä ja oon kotona neitiä hoitanutkin aina syntymästä lähtien, äitini oli hoitanut/katsonut neitiä, ku töissä kävin, et ei tarvinnut onneksi päivähoitoon laittaa... et pidän melkeinpä tätä kotiäidin hommaa työnä vaikkei palkaksi saa muuta ku rakkautta ja hyvän mielen.
Mut joo... ja onnea uuden auton saamisesta
harmi ite en omista ajokorttia enkä tietenkää autoa, mut onneks poikaystäväni autoon mahutaan kaikki neljä ja viisi siihen mahtuukin. Mut haaveena tulevaisuudessa olis ajokortti ja auto... mut ei oo kiirettä niillä onneksi, et kaikki aikanaan...
Täällä viimeisiä n. 3 viikkoa jännittäen
saa nähä milloin syntyy...
Itelläkin on liikunta jääny aika vähiin vaikkei oo tullu sairasteltua, mut ulkona, pihalla on tullu ulkoiltua neidin kaa jonkun verran ja äitini on käyny lähes päivittäin ja n. kerran viikossa neiti on äitini luona yötä, että saa vähän omaa aikaakin. Yö unet itelläkin välillä on tosi pätkittäisiä... välillä tulee herättyä pelkän hikoilun takia, mut onneks välillä saa paremminkin nukuttua mikä onkin tärkeää varsinkin nyt ku la. lähestyy kovaa vauhtia
Muuten hyvillä mielillä synnytystä odottaen vaikka arkuuteni ja herkkyyteni, nyt raskauden aikana vielä herkempi nii vähän pelottaa ku uusikin sairaala minne meen synnyttää, ku kätilöopisto on suljettu ja päättänytkin hyvinkäälle mennä synnyttää, ku on puol tuntii lyhyempi matka, et on nopeammin siellä ellei oo täyttä, jota toivonki, ettei olis täyttä, et pääsis sinne synnyttää eikä tarvitsis kauemmas mennä synnyttää... mut sille ei sit mahda mitään...
Et positiivisena ja rauhallisena yritän olla.
Niih... 37+1 rv oon nyt nii joo...
Tsemppiä ja onnea synnytykseen muillekin, jotka eivät oo vielä synnyttäneet