Onnea
Shihtzulle ja
OP:lle :flower:
On se vaan hurjaa miten joka kerta kun tuon etusivun avaa niin syntyneiden määrä on vaan lisääntynyt! Ja sit kun se lakkaa lisääntymästä niin tietää että
vaimo on synnärillä
petite, lapsivesi on yleensä melko hajutonta tai tuoksuu vähän semmoiselle makealle, kirpeä haju kuulostaa enemmän vetiseltä valkkarilta. Mut jos tuntuu että vois olla vettä niin kannattaa varmasti pyrkiä neuvolaan/äitipolille tarkistamaan asia niillä liuskoilla, jos vettä tihkuu niin on infektioriski ja vaatii seurantaa, tulehdusarvojen kontrollointia ja mahd antibioottittippaa ja/tai käynnistelyä. Eli kovin monta päivää ei kannata itsekseen katsella jos epäily on vahva.
Täällä poksahtaa rv 38+0 ja piinaviikot virallisesti käynnissä, mun mielestä siis se +/- 2 viikkoa lasketusta ajasta tarkoittaa että nyt mulla on lupa alkaa odottaa synnytystä hetkellä millä hyvänsä =) vaikka tällä hetkellä odotankin sitä vähän kuin lottovoittoa, eli jos nyt käynnistyisi niin olisin yhtä ällistynyt kuin onnellinenkin. Mutta tapahtuuhan ihmeitäkin välillä, sellaista odotellessa siis =)
Ja kun kaikki tässä vaiheessa sanoo että nyt kannattais unohtaa odottelu ja vaan levätä, rentoutua jne, niin täytyy sanoa että kun tuo just 3v täyttänyt neiti on jäänyt kokonaan hoidosta pois (aiemmin suunniteltu 2pv/vko hoito ei järjestynytkään) niin mun arkipäivistä on lepo kaukana, tyttö on aika vilkas tapaus ja jättänyt päiväunetkin joten oma vapaa-aika keskittyy lähinnä iltaan tytön nukahdettua. Vähän kyllä huolestuttaa mitä tästä tulee vauvan synnyttyä, kun olen aikonut jättää alussa perhekerhot ym vähemmälle säästääkseni pientä taudeilta, mutta taitaa tuo isompi hyppiä seinille kun on ehtinyt hoidossa tottua ikäistensä seuraan. Ulkoilusäätkin on täällä etelässä mitä on, kateellisena olen lukenut monien juttuja lumesta, täällä tuli ehkä puoli senttiä yhtenä iltana ja suli samana yönä vesisateeseen, grrr : /
Ok, tää taitaa mennä valittamiseksi, hieman hormonien vaikutustakin havaittavissa
joten lienee aika lopettaa, viikonloppuja ja hyviä synnytyksiä kaikille onnellisille jotka tositoimiin pääsee :wave: