*POKS* rv39+0! :xmas:
Tänään oli (toivottavasti viimeinen) neuvolakäynti.
Mun oma neuvolatäti on ollut yli kuukauden sairaslomalla ja nyt se oli vihdoinkin päässyt takas töihin. Ei mua muuten oo haitannut vaikka oon joutunut hyppäämään paikasta toiseen ja on ollut sijaisia jne., mutta ois kiva et mittaukset tekis aina sama henkilö niin pysyis vähän paremmin kärryillä. Ja muutenkin sijaiset on ollut vähän asenteella "en mä ois töihin tullut mutkun oli pakko" niin tuntuu et ei kaikkea oo kovin tarkoin seurattu..
Terveydenhoitaja katteli ensin tota mun äitiyskorttia, että on vähän mennyt sf-mitta käyrän yläpuolella ja ehdotti jo, että otettais vielä yks lääkärikäynti, jos lääkärin arvion pohjalta ne suostuis tyksissä käynnistämään sit aikasemmin jos on tarvetta. Mut sit kun se ite mittas niin sf-mitta olikin vähän käyrän alapuolella ja arvioi vauvan kooksi 3500-3600g, joten ei enää nähnytkään mitään syytä lähettää mua lääkärille enää. Ja kyllä mä luotan enemmän ton vakituisen sanomisiin ja mittauksiin kun niihin sijaisiin. On se kuitenkin tuolla ollut töissä varmaan ties kuinka kauan. Sain nyt mielenrauhan siitä, ettei tuolta varmaan nyt mitään jättiläistä ole tulossa.
Mäkin voisin kerrankin laittaa tarkemmat tiedot neuvolakäynnistä, jos tämä vaikka olis nyt jäänyt viimeseks.
Rv 39+0
Paino: 81,8 (-525g, yhteensä tullut nyt neuvolakortin mukaan +5kg, oikeasti ehkä 1-2kg enemmän..)
Turvotus: +
RR: 123/82 (yleensä ollut keskimäärin 115/70 tai lähelle eli vähän on mun mittapuulla "kohonnut")
Pissa puhdas
Hb: 120
Sf-mitta: 33
Tarjonta: Rt (ollut jo viikosta 26 lähtien )
Syke: D128
Mites muuten toi syke..? Kortissa aikasemmat lukemat on ollut melkeen kaikki päälle 145, mutta nyt tosiaan syke oli hidastunut.:/ Pitäskö tosta olla huolissaan vai laskeeko se näin lopussa muutenkin tai jotain? Ei se neuvolassa ainakaan mitään tuosta sanonut..
Anteeksi, tuli taas täysin omaa napaa.. En mä nykyään puhu muutenkaan mistään muusta kun omista vaivoista, miehelläkin menee varmaan kohta hermo..
Mut jotenkin vaan nyt kun tulee omaa oloa niin tarkoin seurattua niin ei osaa oikeen muuta ajatellakkaan.
Elina ja vauva 39+0 :heart: