Heipparallaa pitkästä aikaa! Mä en ole täällä tän uudistuksen jälkeen kirjotellut kun tää on jotenkin niin tuskastuttavan sekava...tai sit mä vaan olen sekaisin... Olen kyllä hiukan teidän kuulumisia käynyt lueskelemassa, joten hiukan kärryillä...
Täällä on ollut puhetta tosta alapään öljyämisestä...esikoisen kohdalla sitä tein, en kyllä ihan karmean huolellisesti ja säännöllisesti, mutta vaikka vielä leikattiinkin välilihaa niin silti repesin niin pahasti että oli milleistä kiinni ettei peräaukon sulkijalihas revenny siinä samalla... eli ainakaan mulla öljyt ei paljoa auttanut, mutta esikko olikin väärässä asennossa ja tuli otsa edellä, eikä takaraivo, niinkuin pitäisi. ja sen takia vielä jouduttiin käyttämään imukuppia kun se ei virheasennon takia ollut kovin helppo synnytys ja imukupilla noita repeämiä tulee helpommin vielä...
eilen kävin ton esikon synnytyksen takia vielä ekstraultrassa ja synnytystapa-arviossa ja alatiesynnytystä ne mulle silti suositteli... sanoivat että jos sieltä on 3, 7 kilonen mahtunut väärässä asennossa niin mahtuu vaikka isompikin oiken päin
Koko arvio oli nyt 3,3 kiloa ja kauniisti lääkäri etsi mulle selkeät merkit pojasta, kun pyysin, niin nyt ihan oikeasti uskon että poika sieltä ihan oikeasti meille tulee
ja hyvä niin kun mä jo olen sitä puhutellut vaikka kuinka kauan pojan nimellä, ni ei jää sitten traumoja meidän pikkumiehelle
Viikkoja on nyt 37+5 ja viimeiset kaks viikkoa on ollut helpompia ja olen jaksanut ja pystynyt jotain tekemäänkin, siihen asti koko raskaus on ollut todella raskas... eilen oli kohdunsuu 1 cm auki ja kaulaa jälellä 2 cm, eli ei tässä nyt ihan just mitään kait tapahdu, vaikka mulla on jotenkin sellanen fiilis ettei tarvi laskettuun aikaan asti odottaa... mies lähtee pe yön yli kestävälle reissulle, niin toivotaan ettei tää tyyppi just sillon tule...
Hei ja joku puheli luomista! Mulle tuli esikon aikana ja nytkin joku 20 luomea lisää raskausaikana ja ainakin viimeksi ne katosivatkin itsestään, kaikkea se raskaus voi teettäää!
Onnea kaikille jo käärönsä saaneille ja muille tsemppiä viime metreille! yhtäkkiä on meidän kuu, ihanaa <3
vaahtokarkkiunelma ja rumpali-pupu 37+5