Rinjalle onnittelut pienestä pojasta! :flower:
Liirah, hyvä kun toinen munuainen edes jotenkin toimii. Toivottavasti munuaiset eivät siitä enää suuurene ja tilanne pysyy samana synnytykseen asti.
Tanya, sulla taitaa poika olla jo kovaa vauhtia sieltä tulossa. Hyvä tietysti olisi jos rv 37 kerkeisi vielä poksumaan niin olisi täysiaikainen, vaikka hyvät on viikot nytkin jo.
Lumi-Marja, mustakin tuo sinun kertomuksesi oli tosi koskettava ja kannustava. Kaikkea hyvää siskollesi ja siskon pojallesi!
JanJade, kirjoitteli tyttärensä viemisestä neurologille. Meillä esikoispoika kävi kans tässä jokin aika sitten neurologilla ja nyt on osastojakso hälle sovittuna Jorvissa. Eli meidän tapauksessa tässä on tarkoitus tutkia, että onko hänellä kehitysviivettä. Jos on niin minkälaajuisena ja millaisena sekä mistä se johtuu. Poika on Jorvissa 4 päivää tutkittavana ja toivottavasti asia nyt viimein sitten selviää. Meidän esikoispoika on myös hyvin ujo ja arka uusissa tilanteissa sekä uusien ihmisten kanssa.
Yritän muistaa mistä täällä oli puhetta ollut kun en moneen päivään ole käynnyt täällä lukemassa.
Nukkumisasento mulla on joko kyljellään tai selällään. Aloitan nukkumisen aina kyljelläni, mutta saatan herätä myös selälläni. Mulle ei yhtään tee huonoa olla selällään. Ei nyt eikä aiemmissa raskauksissakaan. (Hyvä juttu kun sektiossa joutuu selällään makaamaan niin ei tule huonoa oloa).
Muistiongelmia on välillä mullakin. Onneksi ne ovat kuitenkin sellaisia pieniä, etteivät pahemmin haittaa elämää.
Kokoarvio ja kohdunsuun tilanteen kartoitus mulla tapahtuu Jorvissa synnytystapa-arvioinnin yhteydessä. Mulla se on rv 36+2 (22.10). Mulla jää kolmas lääkärineuvola kokonaan pois tämän vuoksi. En usko mulla minkään tuolla alakerrassa muuttuneen, koska harjoitussupistuksia kummempia ei ole tullut. Samalla lailla on tämäkin raskaus edennyt kuin edellisetkin.
Nyt nämä viimeiset viikot vain tuntuvat matelevan eteenpäin. Hyvän nukkumisasennon löytäminen ja kyljen kääntäminen on täälläkin aikamoinen operaatio. Mulla sattuu nivusiin ja kohdun kannattimiin välillä niin kovaa, että joudun valuttamaan itseni sängystä pois kun ei pysty asentoa kivun vuoksi vaihtamaan. (Onneksi meillä on jenkkisänky niin ei ole laitoja estämässä). Vessassa ravaan vähintään sen 3 kertaa yössä ja joka kerralla on niin kova hätä, että tuntuu kuin rakko halkeaisi siihen paikkaan. Hyvä kun vessan pöntölle kerkeää istumaan kun pissa jo tulee. Onneksi ei sentään vielä ole housuihin tullut.
Mä en jaksa nyt loppuraskaudessa kovin pitkiä matkoja kävellä yhtä soittoa tai seisoa kovin pitkiä aikoja, vaan välillä on käytävä istumaan ja levättävä hetki. Tämä on tuttua jo aiemmista raskauksista. On hassua ajatella, että ennen sitä meni vaikka 4 tuntia Sellossa kävellen yhtä soittoa kun nyt 1 tunti on maksimi kun pitää jo päästä lepäämään.
Mulla on myös selkä alkanut vihoittelemaan kun olen paljon jalkeilla. Eilenkin siivosin aamusta iltaan ja selkä oli aivan p**kana illalla. Yöllä kun menin vessaan niin tuntui, että pääsekö tästä ollenkaan kävelemään kun niin paljon selkään sattui. Aamulla selkä oli onneksi taas normaali. Tuota selkäsärkyä ei ole muuten kuin silloin kun olen joutunut pitkiä aikoja seisomaan ja/tai kävelemään.
Istuminenkin on välillä tosi hankalaa tai lähinnä kävelemään lähtö sen jälkeen. Mulla sattuu tuonne häpyluihin ja niveliin tosi kovaa kun lähden kävelemään pitkän istumisen jälkeen. En hetkeen pysty kunnolla kävelemään vaan se on sellaista vaappumista eteenpäin. Tilanne yleensä korjaantuu aika nopeasti kun kävelen vain ja hetken päästä pääsen jo normaalisti eteenpäin.
Tyttö voi hyvin, hikkailee useasti päivässä ja potkii, joten se on pääasia. Nämä kivut ja vaivat loppuvat sitten kun tyttö syntyy. (Tosin sitten on taas omat vaivansa, mutta eiköhän se ole sen väärti).
Katja-75 ja PikkuNeiti rv 33+6 (huomenna poksuu taas!)