Marraskuun muruset *lokakuussa*<3

Huomenta,
kivut jäivät yön aikana pois. Sain nukuttua ja vain kerran heräsin kovaan kipuun, mutta sitä kesti alle ½ tuntia ja lisäksi vain kerran heräsin kovaan kipeään supistukseen. Nyt on koko aamu mennyt kivuitta, onneksi! Ehkä tosiaan on ihan normaalia kohdun venymiskipua tms. mutta kauheaa se oli joka tapauksessa! Nyt pysyvät toivottavasti pois loppuajan eikä niitä supistelujakaan vähään aikaan tarttis tulla.

MoonVaan: normaalisti sykkeet olleet siinä 140-150. Eile pari kertaa kuuntelin vielä kotidoplerilla ja oli 140-170 eli ajoittain vieläkin korkeita. Josko meillekin on tulossa kuumakalle ;)

Huomenta !

Mirtsu, meille lääkäri sanoi sykkeistä, Että sykkeessä pitääkin olla hyvät vaihtelut ja silloin kun vauva hereillä/liikkuu sykkeen täytyykin nousta. Huolestuttavaa on jos sykkeessä isoja laskuja tai se ei lyö tasaisesti! Minusta nuo sykkeet kuulostaa ennemminkin ihan normaaleilta, Uskon siis vauvallasi olevan kaikki hyvin :heart:

Vauva valvotti mua puolelle yöhän vaiks olin jo ennen kymmentä sängys.. Muklas massussa ja pissalleki piti nousta 3kertaa tuossa ajassa, kun päällään jotenkin ärsytti pissarakkoa ;(
Nyt onki aamun ollu ihan hiljainen, yhtä hikka sessiota lukuunottamatta..

Me otetaa esikoisen kans päikkärit kotona ja lähdetää sitte ajelee Forssaa Kummitytön luokse yökylään. Huomenna mennä HeviSauruksen keikalle, joka tuntuu olevan tuon neidin idoli, niinkö Kokoiitit (krokotiilit) yleensäkin =) Mistä lie moinen viehätys? =)

Ihanaa viikonloppua kaikille ja josko ens viikolla saatais jo seuraavia vauva uutisia tänne :heart:

Moon ja Pikkunen 37+1

Ei ole tullut paljoa kirjoiteltua, kun ei oikein ole ollut mitään asiaakaan, ei ole vaivoja, eikä oikein ole mitänä tapahtunutkaan. Eräs kaveri kysyi yhtenä päivänä, että mites maha, niin vastasin, että tuossahan se mukana kulkee :)

Ensi viikolla olisi taas neuvola ja samana päivänä lastenvalvojan tapaaminen, jossa sovitaan exän kanssa elarit tuosta esikoisesta ja seuraavalla viikolla olisikin se synnytystapa-arvio, sitä minä tässä nyt odottelen.

Tämä viikko on ollut oikea vauvaviikko, kun ainakin 3 mun tuttua ovat saaneet vauvansa. Yhdellä oli raskausajan diabetes ja sille koko ajan ennustettiin yli 5-kiloista lasta ja kun se lapsi nyt sitten syntyi, niin painoa oli hurjat 3300g, että aika kaukana oli siitä viidestä kilosta :) Voi mennä lääkärienkin arviot pieleen.

Pakko todeta, että kun h-hetki alkaa lähestymään, niin alkaa vähän pelottamaan mitä tuleva tuo tullessaan. En minä niinkään sitä synnytystä pelkää, mutta se kotiutuminen sitten, että miten tuo esikoinen reagoi ja miten minä jaksan 2 pienen kanssa yksin. Vaikka onhan mulla vahva tukiverkosto ympärillä, niin pitäähän sitä kuitenkin arkea aika yksin pyörittää suurimmaksi osaksi ja etenkin jos joudutaan taas sektioon, jota vahvasti itse taas epäilen, että näin käy, niin siitä alkuajasta tulee entistäkin raskaampi. Tuo esikoinenkin kun on aikamoinen sylipoika, että miten se sitten ymmärtää, että äiti ei ihan oikeasti voi nostaa alussa syliin.

shihtzu + poitsu 35+1

tän aamuisia neukkakuulumisia:

SF: 34 cm (viikolla 34+5)
Vauvan syke: 125 (nukkuessa)
RR: 98/62
hB: 127
paino: ei muutosta 2 vk takaiseen (alusta lähtien +15kg)
U-prot/gluk/leuk: --/--/--
Tarjonta: rt, pää tuntui kuulemma aika alhaalla jo.

Eli lukemissa ei oikeastaan mitään ihmeempää, RR mm. on ollut tasaisesti koko ajan tota luokkaa, samoin hB.. th sano ett kuulun näköjään siihen harvinaisempaan ryhmään joka ei lisärautaa tarvii loppuraskaudessakaan, toi oli ainaki itelle ylläri, oon kuvitellut että tavallisempaa kuitenkin ois mennä ilman lisärautaa.

mieskin oli mukana ja toista tuntia kesti neuvolakeikka kun puhuttiin sitten myös synnytyksestä, imetyksestä, vauvan hoidosta, parisuhteesta, jatkosta yms, oli kyl mukavaa ja tuo th on niin kiva. ens viikolla onkin sitten 2 kertaa synnytysvalmennusta ja vielä seuraavalla viikolla kerran.

Rauhallista ja mukavaa viikonloppua itse kullekin,
toivottelee

Josefiina-84 & tyttönen 34+5

P.S.
tuli mieleen että kun jotkut puhu niistä d-vitamiini/maitohappobaku-yhdistelmävalmisteista (siis vauvalle!), niin tosiaan D-vitamiinihan on ainoo lisä mitä tarttee, ei tuota maitohappobakua mitenkään "varmuuden vuoksi" tai huvikseen tartte antaa (kuten ei itsekään syödä vaan esim. AB_kuurin, matkan tms muutoksen yhteydessä), joten sitä voi hyvin ostaa vasta sitten tarvittaessa (jos vauvalla mahavaivoja, äipällä AB-kuuri tms...)

Te kirjoittelette niin paljon et mä aina kerkeen unohtaa mitä piti kommentoida ja kellekki.. :)

Joten päädynpä toivottelemaan kaikille vaan hyvää alkavaa viikoloppua! Enää olis meikäläisellä ma ja ti töitä ja sit se loma!

AaVee ja pikku L 32+3

olipas tullu tekstiä muutamas pvässä paljon =)

moon vaan.. ja muita kenellä menkkamaista kipuilua.. mä heräsin viime yönä kolmelta menkkamaiseen kipuun, joka kesti noin 10min kerrallaan, kahdesti oli, välissä noin 10 min tauko.. täysin samanlaista kun menkkojen aikaan... nyt ei sitten ole ollu mitään sen jälkeen.. hieman tuskahikikin iski jo päälle.. mulla ollu vatsa myös kohtuu löysällä pari-kolme pvää.. saa nähdä.. tuntuu et lähtö voi tulla koska vaan mutta uskon kuitenkin et yli menee.. :rolleyes:

ke iltasella oltiin miehen kanssa ensimmäisessä valmennuksessa.. oli aika yhtä tyhjän kanssa mut tulipahan käytyä, ens vkolla toinen jonka aihe on sitten vauvan hoito ja kotona vauvan kanssa..ekassa käytiin läpi siis synnytystä ennakoivia merkkejä, synnytykseen lähtöä, synnytystä ja jälkimaininkeja. Mutta ihan mukava oli nähdä samassa vaiheessa olevia muitakin.. mies totesi jälkeen et oli hassua nähdä jokaisella naisella "pallomaha"... :D

saana & 35+0 pooookksss :heart:

tyksistä kotiuduttu ja hyvä mieli jäi tästä käynnistä. oli aivan ihana lääkäri kellä kävin, kovin sympaattinen, iloinen ja humoristinen ihminen..tuli juteltua hänen kans pitkä tovi siellä ja se vastaili ihan asiallisesti, uskomatonta että tuollaisiakin lääkäreitä löytyy tuolt tyksistä.

pääsin jopa käyrille ;) kaikki oli hienosti vauvalla enkä uutta aikaakaan enää saanut sinne.
siro vauva kuulemma edelleen masussa ja kasvaa aikast samois mitoissa kuin esikoispoika eli tulis sellainen kolmekilon tietämille h-hetkellä.
pään mitta vastas edelleen usean viikon edelläkäytiä mutta lääkäri sanoi että siihen vaikuttaa pään muoto tosi paljon että onko soikea vaiko ympyrä, joten siitä ei tarvi murehtia.
painoarvioksi heitti jotain 2,5-2,6kg
alapääs oli muutoksia tapahtunut ( 3 vkoa sitten paikat pehmeet, kanavaa 2cm ja paikat kiinni ) ja nyt paikat pehmeet, kanavaa jäljel jotain 1,5cm ja paikat auki jotain 1,5cm

perhehuonetta voi toivoa sitten kun tulee synnyttämään, kivunlievityksistä oli puhetta siellä myös niin voipi olla etten otakkaan tuota epiduraalia lainkaan kun lääkäri sanoi että se oli viimeksikin aika turha koska sen laitosta ei mennyt kuin ehkä vartti kun tuli ponnistamisen tarve että mulle riittäis varmasti kohdunkaulanpuudute tai spinaali, sanoi lääkärille että sain kammon aikoinani tosta kohdunaulanpuudutteesta koska se sattui ihan sairaasti ja meinasin motata sitä kätilöä silloin niin sanoi ettei sen pitäisi sattua laisinkaan mut ehkäpä mä jompa kumpaa sit kokeilen.. mut tosi positiivinen käynti oli kaikin puolin =)

mut nyt meen syömään!

kurpitsa ja "A" rv35+3

mikähän mahtaa olla "normaali" tai yleisin kohdunkaulan kanavan(?) mitta?
Mulla on alussa ollut neuv.lääkärillä 3cm, sitten toisella käynnillä joskus pari kk sitten 2cm, pehmeä ja kiinni.

Onko sillä pituudella merkitystä siihen, kuinka nopeasti alkuvaihe etenee kun synnytys lähtee käyntiin?
näkyy olevan monen mittasta kun netissä surffailee, silti kuitenkin näyttäis ihmisillä paikat alkavan aukeavan siinä puolentoistasentin tietämillä?

nää on näitä pienen ihmisen kummia kysymyksiä taas.. :rolleyes:

Väsyttää vaan, vähän kiukuttaakin kun päätäkin särkee, täytyy siis yrittää lepäillä nyt päivällä |O
Heräsin aamulla seitsemän aikaan miehen puhelimeen, että muuten oisin nukkunut varmasti pitkään.
Alaselkä kipuja, menkkajomotusta ja vihlovaa alapää kipua oli eilen, jotka onneksi loppuivat illalla niin sain nukutuksi. Nyt tänään ei ole moisia jomotuksia ollut muutamaa supparia lukuunottamatta :)
Hb:stä Mä olin ihan yllättynyt, että mulla oli eilen hb 140 vaikken mitään lisärautojakaan ole kuukauteen syönyt =)
Nyt voisin kammeta itseni tästä koneelta sohvalle makaamaan, toivoen nukumatilta unihiekotusta silmiin :D

Tanya & herra hukkapätkä POKS 37+0 :heart:

Moi!
Piti tulla kommentoimaan, mitä mulle terkka sanoi viimeksi Hb:stä.
Elimistö kuulemma alkaa loppuraskaudesta tuottaa enemmän punasoluja tms., että hemoglobiini kuulemma itsekseen nousee loppuraskaudesta.

Sitten vielä noista liitoskivuista, jotka tuntuvat vievän hengen. Oletteko keksineet mitään helpostusta/apua? Meinaan en kohta voi enää kävellä, kun alakerta huutaa hoosiannaa :) Kyllä tää odottajan elämä on sitten niiiiin....no, lopussa kiitos seisoo :D

lonkkis mulla ainoa apu tohon vaivaan on ollut tukivyö vaikkei se kipuja kokonaan pois viekään, mutta keskittää ne ainakin pienemmälle alueelle. Eron huomaa nyt hyvin, kun päivällä käyttää tukivyötä, niin ei satu kun vähän, mutta illalla kotona kun otan sen pois, alkaa sohvalta ylös nouseminen olla helvetillistä.. Eli suosittelen oikein napakkaa tukivyötä tai jos ei halua rahaa enää näillä viikoilla laittaa siihen, niin kuulema oivan avun saa siitäkin, että sitoo pitkän huivin tiukkaan tuon lantion ympärille puristamaan häpy- ja ristiliitoksia toisiaan vasten (sillä tavoin, että huivi kulkee ihan ihan alavatsalta selän puolelle tosi tiukasti). Itse hankin jo elokuulla tuon Anitan babybeltin ja olen ollut ihan kohtuullisen tyytyväinen, vaikka kallishan se oli. Mutta antaa kuulema paremman tuen kun monet halpisversiot. Ehkä en itse ainakaan tässä vaiheessa enää lähtisi sitä ostamaan, kun kuulema 37 viikon jälkeen sitä ei suositella enää pidettäväksi säännöllisesti, vaan lähinnä satunnaisesti vaikka ulkoilun yhteydessä.

Kysymys Carriwell Comfort -imetysliivit tilanneille Valitsitko koon ihan noiden verkkokauppojen ilmoittaman kokotaulukon mukaan? Itse katsoin sitä kokotaulukkoa, ja kaiken logiikan mukaan koon M pitäisi olla mulle just sopiva, ja olisi venymisen varaa sitten maidonnousua ajatellenkin.. mutta eilen tulivat liivit, kokeilin, mutta toi M-koko vaikuttaa epäilyttävän pieneltä... tuntuu siltä, että jos rinnat kasvaa, niin se venyy sitten ihan hassusti, kun nyt jo tuntuu aika napakalta tissien ympärillä, ja ne tuntuvat täyttävän sen liiviosan kyllä aika kokonaan. Oon nyt ihan sekaisin, että pitäisikö mun vielä vaihtaa ne kokoon L, vai uskallanko pitää nuo. Onko M ja L koon välillä iso kokoero, tietääkö kukaan? Etten sitten kuitenkaan liian isoon vaihda. Löystyvätkö nuo käytössä, vai pitäiskö luottaa vain epäilykseen..?

Hämmennyin tästä liivihommasta ihan totaalisesti, kun mun rintsikkakoko ennen raskautta on ollut 70C ja raskauden aikana kuppikoko on kasvanut D:hen, eli käytän nyt 70D kokoa. Nyt menin sit mittaamaan rinnanympäryksen, ja mittanauha näyttää, että ois ympärys vähän kasvanut. Silti toi rintsikoiden ympärys tuntuu ihan hyvältä ja sopivalta, ei kiristele liikoja, kait. Oon nyt sit aika sekaisin, että mikä se mun oikea "tissikoko" on, kun ympärysmitta vaikuttaa tietty sit siihen kuppikokoonkin yms.

Auttakee, oon näissä imetysliivijutuissa NIIN pihalla. Olin nääs ajatellut tilata myöhemmin myös ne Carriwellin Drop Cup Brat, mutta nyt en tiedä sit mitä tehdä, kun toi kokoasia ei mennyt näitten toisten kanssa ollenkaan nappiin.. Myydäänkö näitä muualla kun verkkokaupoissa? Mulla ei oikein oisi rahaa laittaa mihinkään Bravadoihin tai Anitoihin, kun ovat mun käsityksen mukaan useamman kympin liivejä kuitenkin.. Saako noita Triumpheja, joita toiset on kehuneet, alta kolmenkympin mistään?

Siilinlapsi ja öttis 33+1

Viimeksi muokattu:
Ihan kaikkiin en jaksanu alkaa vastaileen..

Virtsatietulehdus mää oon pelänny melkein jokasessa neuvolassa ett olis joku tulehdus. Aamusta niin kipeää ja vauva tuntuu painavan. Vielä ei kuitenkaan ole mitään ilmenny.

Vauvan muuttunut asento? Mua on alkanu ahistaan ihan tajuttomasti..siis hengitystä. Hengästyn tosi helposti ja tuntuu ett vauva painaa vähän väliä ikävästi johonkin. Mulla ei maha oo kuitenkaan kovin iso ja aika alhaallakin vielä on. Tullu kauheasti ulospäin maha kans, että olisikohan laskeutunu jo jonku verran.

Veronpalautukset Mulle itsellä pitäis olla todella pieni veroprosentti ja joskus mennyt vahingossa reilusti ylikin tuon 20%. (36%) Syytä en tiedä ja sanoivat että tulisi veronpalautuksina takaisin. No ei se kyllä takaisin ole tullut läheskään! Ja sen oon oppinut ettei siihen voi luottakaan. Johonki ne vetäsee rahaa välistä...

Heippa!

En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa pitkään aikaan, mutta olen käynyt lukemassa teidän juttuja. Ihana huomata, että painitaan samojen vaivojen kanssa =)
Joku taisi olla jo synnyttänyt, eli paljon onnea :flower: Ja voimia kaikille ongelmia kohdanneille.

Itsellä oli tänään synnytystapa-arvio, eikä se mennyt niin kuin toivoin. Paino-arvio oli jo 3,5 kg (rv 36+5), ja minulla kun on raskausdiabetes, niin näyttää siltä, että synnytys käynnistetään rv 38 (eli reilun vkon päästä jo...). Eka synnytys itsellä oli käynnistetty, ja oli suhteellisen rankka kokemus. Tämän takia olen vähän kauhuissani siitä mitä tuleman pitää... Käyrillä tuli supistuksia tasaisesti 10 minuutin välein, eli voihan olla, ettei tarvitse odottaa tuota käynnistystä vaan vauva päättää tulla jo ennen sitä.
Sukupuoli varmistui myös, eli toista poikaa odotellaan (kuten äidin vaisto jo kertoikin) :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! Jännittäviä aikoja eletään =)

t. Milli + poju (36+5)

H3idi, kyselit kohdeunkaulan mitasta. Mulla se on jokseenkin pitkä. Ultralla mitattiin, niin 4,7cm oli alkuun. Nyt jäljellä noin 3cm. Onhan siinä sulattelemista, mutta kyllä se aika äkkiä loppupeleissä on sit aina hävinny, kun hommat pääsee käyntiin.

siilinlapsi, mulla on sama ongelma imetysliivien kans. Olen muutamia tilannu ellokselta sun muusta firmasta ja yksiäkään en ole kotiin jättäny :( Niissä joko ympärys tai kuppikoko ei vastaa sitten nimeksikään ilmoitettua ja noi, missä on kirjain koot, jätän suosiolla rauhaan. En uskalla tilata. Mulla on yhdet Anitat tytön ajoilta ja niillä meinaan pärjätä sairaalassa. Pitää varmaan raaskia vaan sijottaa toisiinki, mutta kyllä se kirpasee useempi kymppi liiveihin laittaa. Vaikka onhan se niinkin, että sijoittaa hyvin pariin kolmiin ennemmin, kun muutama euro sellasiin, jokka on sit huonot päällä. Mutta silti, mun tili ainakaan kultakaivos ole, joten mieluusti sitä ettis jotain vähän edullisempaa, joka ajais saman asian. Tänään meinaan uskaltaa vielä jotain verkkokauppoja asian tiimoilta kierrellä. Tuolla Keskisen mäellä käväsin kattoos imetusliivejä ja pitipä todeta, että ne oli kyllä nättejä pitseineen päivineen, mutta eihän mun kokoselle mene joku 75B, vaikka miten ajattelin. Tosi pieniä kokoja. Suurimmat tais olla 80c, joka on mulle auttamattomasti pieni. Myyjäkin vaan pyöritteli silmiään, että mimmoset liivit sitte pitäs olla, jotta noiha on jo ihan mahottomat!! Myyjä oli varmaan itte 65AA kokoa, joten voihan tietty 90-95 D/E kyselijä tuntua vähän epänormaalilta:stick:

Mut yleisesti ottaen olen ottanu imetysliiveiksi yhden kuppikoon isommat, kuin mitä normisti pitäis. ekat viikot ne tissit on semmoset kokoavaihtavat melonit, jokka välillä turpoo ja sit taas kutistuu. Muutaman viikon päästä tämäki tasottuu ja mulle ainakin menee jo joistain malleista ihan oma koko, vaikka maitoo tuliski. Mistä lie sitten johtuuki.

Neuvolassa käyty. rv32+4,
paino +500g/viikko,
rr 102/70,
turvotus +,
hb 130, pissa -/-/-,
sf 38,
tarjonta rt,
syke 145-160,
liikkeet ++.

Tällä kertaa ei napistu painosta, kuulemma hyvä että nyt on +1kg lähtöpainoon tullut lisää. Terkalla oli onneks joku rauhallinen päivä ja oli ihan asiallinen. Oli lähinnä huolissaan täs...tä mun ihottumasta, joka alkaa riehua, kun ei voi mitään allergialääkkeitä käyttää. Tää on jokasyksyinen riesa ja talvet menee rasvaillessa. Noh, pahempikin joskus ollu. Väsyttää vaan ihan hirveesti *haukotus*

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 32+4 (vielä 52 päivää)

Moi,

vauva on nyt pari päivää ollut tosi hiljanen mahassa. Välillä tuntuu sellasta möyrintää ja potkuja mutta tosi harvoin. Eilen aamulla jäi aamujumpat ja iltajumpat välistä ja samoin tänä aamuna tosi hiljanen kun yleensä herää siinä 6 mais ku käyn vessassa mutta tänään ei millään saanut liikettä. Nyt kuitenkin vähäsen enemmän liikkuu mutta mietin että milloin kannattaa käydä näytillä jos tää hiljaiselo jatkuu :confused:

Linna, aika herkästi saa mennä näytille. Vauvan uniajat on noin 20-40min kerralla. Tunnin aikana pitäisi tuntua 10 liikettä ainaskin. Hikkaa ei lasketa. Tuossa ohjeessa sanotaan, että pitäis mennä maate vasemmalle kyljelle mielellään kovalle alustalle ja laskea liikkeitä tunnin ajan. Jos tänä aikana ei tunnu tarpeeksi liikkeitä, niin sitten vielä toinen tunti. Jos liikkeet vähäisiä, näytille. Voihan olla, että vauva potkii jonnekkin sisuskaluihin, niin että ei herkästi kaikkee tunne, mulle käyny ainaki näin monta kertaa, kun edellisessä raskaudessa laukkasin käyrillä, kun liikkeitä ei tuntunu. Mutta sulla ollu jo pari päivää hiljaiseloa, niin menisin kyllä itte jo näytille vaikka ei muuten, niin oman mielenrauhan takia ja tarkistuttaan, että kaikki on ok.

Voi pee. Eilen sain tuolla synnytystapa arvios toksemia epäilyn verenpaineen ja päänsäryn takia vaikka ei pissassa oo mitää. No sain kuitenkin pissatikut kotiin ja eikö heti tänään näyttäny proteiinit yhtä plussaa. Toivottavasti ei nouse kahtee plussaan.

Eilen illalla supisteli sellasii ei kipeitä eikä kivuttomia supistuksia 10 min välein. Häiritsevää. Tänään jatkunu supistelut ja nyt menkkakipuja. Menis nyt tää aika nopsaa pliiiis!!

Eveny ja poju 36+2

Linnna sinuna menisin kyllä käymään näytillä.

Liiveistä: Mulla on parit imetysliivit omaa kokoa (ostin jo joskus ennen raskautta yhet kun ei oman kokosia liivejä löytyny kun äippäliiveistä) ja sit yhet kokoa isommat. Mut oikein kunnollisia ei oo. Anita liivejä myydään täällä yhessä liikkeessä ja sit lastentarvike liikkees on jotain. En oikein tiedä millaset pitäis hankkia näiden halppisten lisäksi?

Kylläpäs joillakin tosiaan alkaa olemaan lähellä synnytykset!
Itse kauhulla ajattelen, että menee sen kaks viikkoa yliaikaiseksi ja syntyy vasta joulukuussa! Ja sinne on niiiiin pitkä aika!!

Mulla noiden imetyslivien kans vähän ongelmia, kun en tiedä yhtään mitä kokoa pitäis hommata?! summan mutikassa mennään kuten esikoisenkin aikaan.. Mutta ehdottomasti hommaan kaarituettomia, koska ne painoi mua ainakin ihan hirveästi ja kaikkista piti repiä ne pois..

Huoh.. meil tytöllä vissiin kurkunpääntulehdus. Voi kun vois jotenkin auttaa! Toivottavasti menis ittekseen ohi!

puhnalle 33+1

HeippaTiRallaa !!
Nyt se esikoinen vetelee sitte kolmatta tuntii päikkäreitä ku meidän pitäs lähtee Forssaan ajamaan..
Noh, mikä tässä kiire valmiissa maailmassa! Haaveilen vaan jo huoltsikan kahvista ja mustikkamunkista, slurps =)

Linnna, munkin vauvalla on selkeästi sellaisia päiviä että liikkuu vähemmän. (esikoinen oli samanlainen) mm. tänään juuri sellainen. Aamu ja päivä hikka tuntunut hyvin mut kunnon muljautukset/potkut jääneet vähemmälle..
Yksikään äp soittokerta ei oo turha, eikä sinne meno. Jos asia sinua huolestuttaa, mene ihmeessä käyrille niin saat selvyyden asiaan ja tiedät että vauvalla on kaikki hyvin.
Minusta tuntuu että nämä päivät ku vauva liikkuu huonommin oon iteki jotenkin pahan tuulinen, huolissanikin =( Esikoisesta ravasin loppuviikkoina 3 kertaa käyrillä just siitä syystä kun vauva ei liiku.. Käys hakee karkkipussi ja mee makoilee, töki hiukan vauvaa laita musa soimaan ni kyl sieltä pitäis alkaa heräilemaan =)

Siilinlapsi, mulla on ollu esikoiselta carriwellin liivit ja ostin sellaiset nytteki. En nyt muista mikä tyyppi, mut se ihan perus. Otin ihan kokoa vastaavat (mitä taulukossa sanotaan) ja ne on olleet hyvät. Ne antaa aika hyvin periksi ja käytön mukana venyy. Itsellä koko L ja sovitin myös kokoa XL joka oli ihan liian iso ..
Triumhin liivit maksaa vähä reilu kolmekymppii ja ne on kyl tosi hyvät kans.
Mut pärjäät noilla taatusti alkuun ja sitte ku tietää vähän mimmosiksi tissit muokkautuu ni käyt ostamassa uudet. Lindexin valikoimaa katoin kans ja vaikuttivat hyviltä!

Nyt meen herättää esikoisen et päästää lähtee....

Hyvät vloput !!

heidi: mulla käsikopelolla mitta sen 3cm ja viimeks kun käsikopelolla oli mitta sen 2cm niin ultrates saatiin mitaks 3,2cm

siilis: mä katselin noita thriumpin imetysliivejä viimeks prismasta ja ne maksoi muistaakseni jotain 25-27euroo mut mä päädyin ostaan sit jotkut halppikset hintaan 14euroo mut ne riittänee mulle kun ei tuo imetys kuitenkaan tuu onnistumaan mut jos sellainen ihme kävis niin sit käyn ostamas nuo paremmat

yritin tos nukkua hetken mut tunnin jälkeen heräsin puhelimen soittoon ja myyjähän se siellä mut innostuin sit liittymään yhteen käsityokerhoon mis myydään näitä virkkaus, neulonta, ristipistotöitä yms. saa kerholaisena halvemmalla ja ilman postituskuluja niin mikäs siinä..

maanantaina olis mulla sit seuraava lääkärineuvola käynti joten sitä odotellessa ja sunnuntaina päästään taas miehen kans kahden viettään laatuaikaa muutamaks tunniksi kun lapsenvahti tulee kaitseen noita kahta riiviötä, ans kattoo mitä suunnitelmia tuolle sunnuntaille mies on keksinyt..

Soitin vähän aikasemmi äitiyspolille ja käskivät sieltä seurailemaan vielä liikkeitä ja laskemaan, että saanko 10 liikettä tunnissa. Kyl niitä liikkeitä välillä tuntuu pari potkua tai möyrintää ja äsken söin jäätelön tässä samalla kun kirjoittelin niin rupes sitten liikkumaan enemmän ja on tässä nyt 20 min sisään tullut yli 10 liikettä.
Rupee vaan huolestuttaa kun yleensä illalla nukkumaan mennessä hän pitää kunnon jumpat siellä ja eilen ei tuntunut mitään. Sama juttu oli aamulla, ei tuntunut liikehdintää. Yritin siinä sitten 6 mais herätellä vähäsen niin vastasi siihen sitten kevyellä potkulla mutta ajattelin vielä seurailla tätä et jos liikkeet on vieläkin vähäisiä niin vois käydä polilla näytillä niin sais ainakin mielenrauhan. : /

Onko täällä muita, joilla on kissoja? Kaipaisin vinkkejä, miten pitää kissat poissa pinnasängystä. Sillon kun vauva siellä nukkuu niin ovi on kyllä kiinni. Mutta entäs sitten muuten?

Kohdunsuun mitta En tiedä mikä se yleisesti on, mutta mulla oli alku- ja keskiraskauden lääkärikäynneillä molemmissa 3cm.. Nyt loppuraskaudessa sitä ei olla edes suostuttu mittaamaan..

Nallu ja Hattivatti 37+6

Yhteistyössä