MARRASKUUN MURUSET 2010

kaksosista mulla on kaksosveljet ja mun serkulla on kaksostytöt.

Mulla on kotidoppleri, viimeksi kuului sydänäänet sillä viikolla 9+ jotain, että kohta pääsee testailemaan :D

Meillä oli levoton yö, korvatulehdus taitaa taas kerran olla molemmilla neideillä, huoh. Onneksi sain lääkäriajan ennen viikonloppua, meillä kun ei täällä ole viikonloppuisin lääkäriä.

Mukavaa viikonlopun odotusta :wave:
 
Ensimmäistä kerttaa oli pahoinvointia koko yön, omena mut pelasti :whistle:
Vessassa sai rampata myös mikä on mulle aivan uutta :ashamed:

Nää aamut on aika kaiheita, meinasin laittaa pääni pönttöön mutta stemppasin ja vedin kaksi apelsiinia (vieläki krapula).

Sanelma, en tiedä onko normaalia mutta koita vaikka soittaa ja kysyä tai turvata googlettaa?
 
Voi ei.. näyttää siltä että lähes jokaiseen on iskenyt pieni-pahoinvointi-piru.. Mä taidan olla ainoa jolle ruoka maittaa ja olo on muutenkin oikeastaan ihan loistava =) Jeejee, mä luotan, että tää hyvä olo jatkuu seuraavat 9 kuukautta :LOL:

alex ja öittiäinen/(-set) 5+ jottain
 
huomenta hei!
Mulla ei pelkoa et kaks tulis, suvussa ei oo yms. Joten koskaa ei oo tullut ajateltua et kaksoset tulisi. Olishan se aika shokki sitten yhtäkkiseltää kuulla et kaks tuliskin, mut niillä mennää mitä ollaan saatu sitten :)
Eilen soittelin neukkaa varaillakseen aikaa, mut eipä sieltä vastattu. Pitänee kokeilla tänään sitten uudestaan.

Mulla kans syöminen helpottaa aamulla oloon.Aika väkipakolla saa usein vedettyy jugun et saa jotain alle, sitten hetken päästä meneekin leipä. Saas nähä ens viikolla töihin meno et miten sitten ku aamusta herään ja syön sitten vasta yleensä töissä eka tauolla, et pitäneekö muuttaa taktiikkaa. Ja saa nähä saako puuroa sitten alas..

Sanelma, jaksamisia. Seuraile tilannetta ja ainahan voi soitella neukkaa, helpottaa sekin sitten jo mieltä kun saa jutella asiasta. Toivottavasti on ihan harmitonta. Itsellänikää ei koskaan ole ollut mitää vuotoja joten sais se minutkin säikähtämään. Mut usein täälläkin saa lukea et monella tulee alkuraskaudesta vuotoja jotka on harmittomia!

Minnäi ja Myry 6+6
 
Moikka täällä on kyllä ollut ihan loistava olo paitsi tiistai aamuna en tiedä mikä se oli...väsymys toki painaa mutta muuten olo loistava :) olis jo ultra odotan sitä niin paljon...enää reilu viikko :) ja sitten olisi muuttoa sun muuta :) ja ehkä sais soittaa ajan neuvolaankin :)

Onkos teille tullut mitään himoja???mä voisin syödä vaikka joka päivä riisiä ja kanaa!en tajua mikä himo siihen on kun harvemmin riisiä syödään..miehen mielestä se ei oo ruokaa kun siitä ei tuu täyteen :D pitää olla perunaa..no toki ymmärrän sitä kyllä että se syö ma-to joka päivä ravintolassa pihviä tai sit pitsaa kun on reissutyössä niin kotona ei paljoa mitään roskaruokaa tee mieli vaan pitää olla kotiruokaa.:D

RP+skorppari 6+3

 
Oli pakko tulla fiilistelemään kun huomasin ketjun, tänä vuonna taidan jättää väliin mutta teille kaikille:

Paljon onnea matkaan ja ihanaa lopputulosta marraskuussa 2010!


Terveisin äiti Marraskuisista 2008 ja 2009 :p
 
Moi!

Täälläkään ei ole pahoinvointi vallannut elämää... ihan silloin tällöin tulee pieni huono olo, mutta en voi sitä kyllä pahoinvoinniksi kutsua.. :) esikoisestakaan en voinut ollenkaan pahoin, joten toivon siltä säästyväni nytkin. Esikoisen aikana kahvia ei vain tehnyt mieli ehkä rv14 saakka, mutta nyt ainakin vielä maistuu ihan normaalisti.. tosin en kyllä muista koska mielihalut kahvia kohtaan viimeksi loppui.

Mutta oireet on täällä siis aina vaan yhtä vähäiset.. ja rintojen arkuuskin alkaa pikkuhiljaa katoamaan... tuolta kohdun kohdilta juilii vähän väliä, siinäpä se...

Ultraan pääsyä joudun odottelemaan jonnekin rv8-10... kyllä jännittää, että onko siellä edes mitään... ja kyllä sekin vähän jännittää, että onko siellä enemmän kuin yksi... vaikka kaksosia ei meidänkään suvuissa ole.

Himoista, mulle on tullut hirvee himo syödä ihan kaikkea! Ja varsinkin roskaruokaa... ihan hirveesti tekis iltasin mieli bbq-lohkoperunoita... :p onneksi oon tähän saakka pystynyt pidättelemään :)

Pitäis tehdä viikkosiivous.. en jaksa. Ja ennen pääsiäistä pitäisi tehdä isompi siivous.. en jaksa :)

Vitamiineista, ostin Multitabsin raskaus-vitamiinia. Sitä käytin koko viime raskaudenkin.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

suhveli ja pääpä rv5+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja thor:
Oli pakko tulla fiilistelemään kun huomasin ketjun, tänä vuonna taidan jättää väliin mutta teille kaikille:

Paljon onnea matkaan ja ihanaa lopputulosta marraskuussa 2010!


Terveisin äiti Marraskuisista 2008 ja 2009 :p
:wave: Mä toivon pääseväni tähän pinoon tänävuonna :D .. tai sit toivottavasti edes joulukuisiin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja thor:
Oli pakko tulla fiilistelemään kun huomasin ketjun, tänä vuonna taidan jättää väliin mutta teille kaikille:

Paljon onnea matkaan ja ihanaa lopputulosta marraskuussa 2010!


Terveisin äiti Marraskuisista 2008 ja 2009 :p
:wave: Mä toivon pääseväni tähän pinoon tänävuonna :D .. tai sit toivottavasti edes joulukuisiin :D
Toivottavasti pääset samaan pinoon, koska testaat?
 
soittiko sanelma neuvolaan? voi ois mullakin kyllä huoli vaikka tietääkin että niitä vuotoja voi tulla (ja tuleekin tosi monella) vaikka kaikki ois hyvin.. toivottavasti kaikki on hyvin ja näinhän me uskotaan! :hug:

himoista..mulla on nyt haluttanu hulluna kaikkea suolasta! tosin se varmaan vaan johtuu siitä ku en oo nyt syöny mitään hirveen suolasta verenpaineen takia. ei oikeastaan muuta himoa oo vielä ainakaan. ei mulla ollu kyllä esikoisen aikanakaan mitään erityisiä ruokahimoja.
minä en oo mitenkää kyllä ajatellu että tulisko kaksoset.. toivottavasti ei!! tottakai jos ois tullakseen ni rakkaudella ja avosylin otettais vastaan. mulla vaan kyllä alkais heti pelottaan raskauden eteneminen ja kaikki mahdolliset riskit, mahdollinen keskosuus jne. ja tietenkin vielä miten vauva-ajan jaksais ku esikoinen täyttää heinäkuun lopulla vasta vuoden. onneksi se on niin pieni prosenttiosuus nuo kaksosraskaudet :)

viikkosiivous menossa ja ehkä täytyisi nyt jatkaa!! =) oikein mukavaa viikonloppua kaikille!! :)
 
Tänään tuli sitten oksennus ja pahaolo jatkuu, jaksoin vähän siivota mutta lähinnä säälittää toi esikoinen kun voin niin huonosti ja hän ei saa sitä 100% huomiota :'(

Onneksi mies lupas tuoda herkkuja kaupasta jolla saa sokeri arvot taas normaaliksi, pelottaa oikeasti tuleeko seuraavat 20 viikkoa olemaan samanlaista/pahempaa niinkuin ekassa.

Tää on varmaan sitten kans tyttö kun sanotaan että pahoinvoinnin (pahan) kokeneet saa tyttöjä :D

Pidetään poikaolo silti :heart:

Himoista vielä, MEHU!!! NAM NAM ja ruissari ei enään kelpaa mutta nyt kehiin on tullut katkaravut ja tulinen kebab liha :p

onnea plussanneille ja tsemppiä niile jotka kärsii vuodoista tai pahoinvoinneista

:flower: :flower:
 
no niin, sain sitten varattua neuvolan, 12.4 ja silloin sitten rv 9 menossa... :)

mulla oli ekaa kertaa tänään muutama tunti kuvottavaa oloa, mutta hyvin pärjää, ei oikein voi kunnon pahoinvoinniksi sanoa... eikä oo mielitekoja tullu vielä, hajut kyllä tuntuvat voimakkaammilta mielestäni... ehkä jotkut ällöttääkin?

minkäs ammattikunnan edustajia täältä pinosta muuten löytyy? itse olen sairaanhoitaja...
 
Ihana päivä kun aurinko paistaa :)
Tänään on vapaapäivä ja oon saanu nukkuu :p
Inhottavaa kun tekis niin mieli tilata se alkuraskauden ultra, mut sit taas jollain tavalla tuntuu, että hukkaan se menee kuitenki se raha :LOL: kun aattelee, että ei siitä saa tietää kun sen, että onko sykettä ja kohdunsisällä...mut sit toisaalta taas olis se niin kivaa :LOL: Mut mielummin pistän ne rahat tosissaan ensi viikon hammaslääkäriin, kun sekään ei mitään ilmaista ole...varsinkaan jos löytyy jotain paikattavaa
Ja terveydenhoitajaopiskelija olen minä :flower:
Edelleenkin täällä ihmeellisen vähän on oireita...väsymys ja vatsan turvotus, mutta en kuitenkaan huoli sitä pahoinvointia tänne :wave:
Mutta nyt lenkkeilemään!Adios!

Riikka & öttiäisvauva 4+5 :heart:
 
No voi kökkö! Soitin äsken neuvolaan ja tietty unohin sit kysyä ne kaikki tärkeimmät.. Kertokaaha työ mitä mieltä ootte. Kannattaako nyt varata aikaa gynelle, kun en oikeesti oo varmaan viiteen(!) vuoteen käyny tutkituttaas paikkoja. Ei ole ollut tarvetta silleen. Takana lukioajalta esim. menkkojen poisjääminen puoleksi vuodeksi, johon terkka ei nähnyt tarvetta puuttua, kun palasivat sitten kuitenkin.. Stressiä ja syömishäiriötä.. :(
 
Tirlittan1968
Avelia mulla perustutkimus tehdään samalla kun käyn ekassa ultrassa sairaalassa. Ottavat papan ym labrat silloin samalla.
Olen rekisteröitynyt jo kaikille mahdollisille vauvan tarvike sivuille :LOL: Olen jo libero & muumikerhoissa , olen nyt niin malttamaton....ja tuo mahassa oleva sintti on vasta niin pieni ja odottavan aika on niin pitkä:)
 
Jospas sitä minäkin tänne :D Eilen plussasin ja fiilikset on ihan mielettömät. Yritystä takana lähes 1,5 vuotta ja viimein tärppäsi! La osuu 18.11. Neljäs on tulossa meille, aiemmat lapsukaiset on tyttö -00, poika -03 ja tyttö -08, joten eikös se olisi pojan vuoro taas :D Itse olen 33-vuotias ja synnäriksi luultavasti valitaan Jorvi tällä kertaa. Ihan vaan sen takia, kun on nyt lähin. Aiemmat olen synnyttänyt Kättärillä. Ennenaikainen tulee tästäkin vaavista hyvin todennäköisesti. Nuo muut on syntyneet 35+2, 36+6 ja 36+6. Siinä mielessä lupaan olla valittamatta, jos joudunkin käynnistykseen yliajalla =)
 
Heippa! Minä edelleen olen hyvävointinen. Ainoastaan voimakas väsymys haittaa normaalia elämää. Eilen oli migreenin oireita mutta ne hävisivät eikä kohtausta sitten tullut onneksi.
Huomenna lähden laivalle niin sen jälkeen päivittelen kuulumisia todennäköisesti vasta maanantaina, sillon mulla on se varhaisultra.

Eilen ja tänään huomasin että mun valkkari on rusehtavaa mutta en verenä sitä pitäsi silti. Ei mulla kipujakaan ole niin tuo ei varmaan mitään tarkoita.

Ella ja Kirppu 6+4 (menkoista 7+0)
 
Moikka! Tervetuloa uudet!! :flower:

Mulla olis nyt varhaisultrakuulumisia!! Sieltä löytyi noin 6+3-4 (ei kuulemma osannut ihan sanoa), mutta tärkeintä on se, että syke löytyi!! :heart: Aivan mahtava fiilis! :)

Pidetään laskettuaika vielä tuossa samana ja muutellaan mahdollisesti myöhemmin.
Kauhea väsy ja kuvotus edelleen, mutta ei haittaa tänään, kun sain niin hyviä uutisia. :)

Mukavaa viikonloppua!! Mä lähden saunaan! :wave:
 
Ihanaa Bigwish! :heart:

Mullakin ollut jo parisen päivää lievää kuvotusta. Edellinen raskaus oli jotain ihan järkkyä pahoinvoinnin suhteen |O Oksensin kolmesti itseni tiputukseen, paino tippui alkuun 7kg... Jotain rv 33+ oksensin viimeisen kerran :eek: Odotin tuossa raskaudessa alunperin kaksosia, joten siinä syy hurjaan oksenteluun. Mulla kun nuo yksösraskaudetkin on aiheuttaneet pahaa oksentelua. Toinen pienistä ei kuitenkaan jaksanut alkua pitemmälle, mutta onneksi edes toinen jaksoi. On niin ihana taapero nyt :heart:

Kävin tänään ostamassa Sea-band rannekkeet torjumaan pahoinvointia. Onko kellään kokemusta niistä?? Toivottavasti auttaa edes vähän.

Ammatista, minä olen ravintola-alan ihmisiä. Tällä hetkellä töissä koulun keittiössä :D Siinäpä sitä onkin hajuja kerrakseen kestettäväksi, varsinkin kalapäivinä... :x
 
Tirlittan1968
miimii10 kävin kopioimassa ohjeen tuolta 40+ puolelta. Mene ensin ko.lilypy sivustolle
Ohje:
Kun olet saanut s-postiin sen linkin, klikkaa siitä ja pääset takaisin lilypien sivulle ja omaan lilypieesi. Siellä valitset Get ticker code ja sieltä alas tulee Forum signatures-valikko, josta klikkaat sen PseudoHTML-linkin (3. rivi ylhäältä ) ja siirrät tänne. Klikkaat hiiren vasemmalla näppäimellä alle ilmaantunutta looraa, ett alue muuttuu siniseksi ja siitä hiiren oikealla näppäimellä ja valitset sitten 'kopioi'. Palaat tälle sivulle ja liität napsauttamalla hiirtä kenttään kerran ja siitä taas oikeanpuoleisella painikkeella ja 'liitä'.
 

Yhteistyössä