MARRASKUUN MURUSET 2010

pimpula ihanaa ja onnea paljon!! =)

mulla on melkoinen itkuherkkyys päällä.. en mitenkää on raivariolotilassa mutta mulla vaan koko ajan itkettää. mieskin vähän jos sanoo vastaan ni samantien on tippa linssissä ja loukkaantunu sun muuta. nytki täällä ilman syytä tuherran menemään!! siis loppuis tämmönen... esikoisen kans oisin voinu olla vaikka huomaamatta koko raskautta rv20 asti.. nyt näköjään vähän erilailla.. illalla oli lisäksi vähän etova olo eikä haluttanu syödä. pari tuntia yöunia ja heräsin tosi pahaan oloon, tuntu etä huimasi ja eto entistä enemmän. kävin vähän syömässä väkisin ni helpotti sitte. mies muka mielissään ku on niin täysin erilaiset raskausoireet ku ensimmäisessä että ois nyt vuorostaan tyttö tulossa. :D

ei pitäs ehkä tehä nuita testejä enää mutta ku nuita liuskatestejä on tuolla kaapissa...tein tänä aamuna semmosen ja siinä oli himmeämpi viiva ku sunnuntaina.. :( en tiijä sitte...käskin miestä ostamaan pari ihan apteekin raskaustestiä jos noihin liuskoihin ei oo niin luottoa.. toisaalta pitäs kyllä olla kokonaan enää testaamatta ja sitte jos oikeasti tulee verta tms ni sitte panikoitua.. no joka tapauksessa huomenna testaan kyllä varmana vielä apteekin testillä.

äitiyspakkauksesta en vielä ihan varma. tavaraa tietysti ois vaikka ei ottaiskaa ku esikoinen on tällä hetkellä vasta 7kk ni kaikki on tallessa. toisaalta luulen että otetaan ku on ihana penkoa. ja sitte taas toisaalta vois sen rahan sijottaa johonki hyödylliseenki.. kuitenkin sisarusrattaiden osto edessä jos sinne asti päästään.

tasse 4+2

tasse kannattaa käydä apteekista hakemassa testi kertoo varvemmin,itse huomasin nyt että liuskoissa viivat ei tule edes yhtä vahvaksi läheskään..suosittelen apteekin omaa testiä:)

Uusille paljon onnea ja tervetuloa!!!

RP+katkis 6+0

Juu, mä kans suosittelisin ihan niitä apteekin kunnollisia testejä, liuskatestit voi näyttää vähän mitä sattuu.. :)

Täällä todellakin on ne pahoinvoinnit alkaneet, viime yönäkin valvoin 4.30 eteenpäin ku oli niin hemmetin huono olo.. tuli sellaisina aaltomaisina aina ne "kohtaukset". Tiheään pitää näköjään syödä ja ihan kunnon määriä, eli esim. yhdestä hedelmästä ei tuu miksikään vaan tarttee esim. kaks leipää syödä kerralla.

Soittelinpa tänään ihan tuonne teratologiselle laitokselle ja varmistelin sieltä mitä saa tarvittaessa syödä nyt alkuraskauden pahoinvointia lievittääkseen. Eilen apteekissa olivat sitä mieltä että sitä B6-vitamiinia ei saiskaan syödä.. mut tuolta teratologian laitokselta vakuutettiin että saa syödä - ja nehän jos ketkä nämä asiat tietää! :) eli tänään uus yritys ja ostamaan ko. vitamiinia josko se auttais.. niin ja matkapahoinvointilääke Postafenia sanoi myös et voi kokeilla :) Ja sain muuten aivan ihanan ystävällistä palvelua ku soittelin tuonne joten suosittelen, kannattaa soittaa sinne jos jokin lääkäaine askarruttaa! :wave:

Ekaa odottaessani nämä pahoinvoinnit iski hiukan myöhemmin ja ne ei olleet näin pahoja heti alussa, joten ihan senkin takia etsin niihin helpotusta.. jää muutoin tuo neiti liian vähälle huomiolle kun äiti makoilee naama valkoisena vaan sohvalla :(

Ja tervetuloa jälleen uusille, meitä alkaa ollakin jo ihan kiva joukkio täällä.. niin ja niitä tarrasukkia masuasukeille!!

Pirtsi ja Kirppunen 6+jotain..

Voi hitsiläinen, kun noi teidän viikot tuntuu jo niin "isoilta", teillä, jotka ootte jo 6+ viikoilla... *kateellinen* :)

Voi päästäistäpä kaikki jo sinne 12+ viikoille!! en malta odottaa, että raskaus etenee, ja että uskaltaisi vähän hengähtää näiden pelkojen kanssa..

tasse joo liika testailu ei varmaan kyllä ole hyvästä... taitaa olla vähän sama juttu kuin liian aikaisin testailussa... itsehän sorruin testailemaan aikaisin.. :ashamed:

Ihana ilma taas, ja me ei päästä pihalle, kun poika kipeänä :(

Tirlittan1968
Minulla on mennyt ruokahalu kokonaan- kaikki haistuu tai näyttää epämiellyttävältä.
Kävin ostamassa mustaherukkamehua ja vichyä mikään muu ei oikein maistu. Aamulla
sain puuron onneksi syötyä.
Kannattaa sijoittaa kunnon apteekin testeihin niin saa varman vastauksen. Mä testasin cb:n digillä ekaks lauantai päivällä jolloin tuli nega ja sitten maanantai aamuna tuli plussa.
Ihana ilma ulkona- jos menis parveketta vähän jo raivaamaan.
T. Tirlittana 5s viikko kait menoillaan.

Tännehän tulee ihanan paljon uusia odottajia koko ajan :D Tervetuloa :heart:

Mulle tulee huono-olo aina hetkittäin.Eilen päivällä oli ihan hirvee olo.Tallillekkaan en päässy ku menin muka hetkeks makaa ku oksetti ja nukahdin siihen sitte :kieh:
Tänään oli taas tulossa huono-olo niin lähin äkkii ulos ni se meni ohi =) Tuolla muuten on niin ihana ilma.

Tänään tässä mietin et ku tämä vielä syliin asti saatais niin meidän perhe taitaa olla koossa :heart:
Tuntuu et ei varmaan oo taloudellisestikkaan enempään mahdollisuuksia.Mä meinaan varailin lapsille uimakouluja nyt kevääksi.Ja taas tulee 245e laskuu |O Miks kaiken pitää olla niin kallista :headwall:

Aurinkoista odotusta kaikille :D

Sintsu ja unelma 5+6

RP:tässä päivitys minun tietoihini tuonne listaan:

alexsandria...............34v..................esikoinen............ LPSHP

Suffailin tuossa netissä äskön katselmassa vauvanvaunuja :) Voi että ne on söpöjä :)

alex + öttiäinen/(-set) 5+jotain

Heippa kaikille ja tervetuloa uusille!! :)

Aika monella on alkanu pahoinvointi, niin myös täälläkin. Ainakin tämä päivä on ollut tuskaa. Oon joutunut koko päivän makaan kotona. Tulee sellaisia "yökkäys"-kohtauksia ja sit tulee kiire vessaan. Yritän kyllä viimeiseen asti olla oksentamatta.

Sit mieli vaihtelee laidasta laitaan. Onko kellään muulla tällaista? Mä esim. oon ensin tosi onnellinen vauvasta ja toisena hetkenä murehdin, miten kaikki menee siis raskaudessa ja myös myöhemmin vauvan kanssa. Tänään varsinkin.. ehkä johtuu siitä, kun ei ole pystyny mitään tekemään. :ashamed:

Tämmöiset fiilikset tänään. Tsemppiä kaikille alkuraskauteen!! :wave:

Tirlittan1968
Bigwish mua piinaa enemmän toi väsymys ja kuvotus. Onneksi ei ole vielä oksettanut. On ihan normaalia että mielialat vaihtelee kovasti ja tulee murehdittua miten kaikki menee.
Mä yritän olla mahdollisimman vähän huolehtimatta, nautin tästä hetkestä ja uskon että kaikki menee hyvin meillä kaikilla.
Ei ole ihmekkään että mielialat vaihtelee ollaanhan tässä sellaisessa hormoonien pyörityksessä että heikompaakin heikottaisi.

nyt sitten kerroin ja ei tuntunu hänellä missään ku tää olis 10 lapsenlapsi, päästi mut lepäämään ja onnitteli :D

saas nähdä miten tää kuvotus jatkuu ollu koko päivän päällä ja väsyttää sairaasi |O

no nautitaan nautitaan :saint:

miimii rv 6+3 viuhti :heart:

Täällä on nukuttanut vaikka kuinka paljon ja huomenna tentti... :ashamed: no täytyy vähän tsempata!
Mulla on niin vähän viikkoja, et tuntuu ihan mälsältä...haluisi vaan nähdä ultrassa, että kaikki ookoo ja sit kun vielä pysyis ok =)

Riikka & öittiäisvauva 4+2 :heart:

Mä olen säästynyt kuvotukselta Ainostaan pari kertaa haju on alkanut yököttämään (kaupan kalatiski ja töissä pissanäytteen käsittely). Väsymys on isoin oire, sitten pissahätä ja rintojen aristus. Mielen herkistymistä on myös ajoittain. Töissä kävi myyntiedustaja ja sillä oli niin paljon näytteitä jaettavana, että sainpa omaksi raskausvitamiinipurkin, pieniä työsuhde-etuja :D

Ella ja Kirppu 6+1

Moikka!

Täällä kans kuvottaa enemmän hajut esim juustoa en voi haistaa ollenkaan :x tämä nainen on ollut aika itkuherkässä tänään katselin tuossa juuri 2009 vuoden äitiyspakkauksen kuvia mitä ne vielä jakaa niin tulihan siinä tippa linssiin =) sama juttu tuli aamusta neloselta meille tulee vauva ohjelma niin olin ihan mukaan synnytyksessä ja itku tuli kun lapsi syntyi :D taitaa hormonit vähän tehdä tälle rouvalle taas tepposia :D

RP+katkis 6+0

Moikkelista vain..
Täällä kans toi aamupahoinvointi on vissii tullut jäädäkseen. Nyt aamuisin ihan kaameetä etomista ja vellomista. Pakosta koitan juokasta mehua ja syödä jugun sekä leipää, sitten pikku hiljaa alkaa hiukan helpottaa. Mutta lähes koko aamupäivä menee löysällä fiiliksellä. Myöskin ajoittain ennen ruokailuja etovaa olo pukkaa.
Itsekin mietin et käyn taas ostamassa noita vitamiineja, tänään kävin jo kauppareissulla "oman"apteekin edustalla, mutta siellä oli niin tuhottomasti väkeä et jätin välistä. Muuten aamusin menee gefilusmaitohappoja sekä d-vitamiinia.

Mulla ei kauhiasti itkuherkkyyttä ole mut äkänen olen kuin mikä, väsymys ja heikko olo saa turhautumaa helpolla varsinkin kun asiat/hommat ei mene just niikuin olen suunnitellut ja sillä aikataululla. Meillä meinaa kauhiaa härdelliä olla muutto ja remppasysteemien saralla.

Minnäi 30v ja oys (puuttui tuolta etusivulta) ja poika olo taitaa olla mullakin. KOlme on jo ennestään niin eiköhän se oo tämänkin ;) sekä Myry 6+3 (taikkavaikka 6+0)

Moi!

Mun "piina" vaan jatkuu...Multa otettiin torstaina se hcg verestä ja arvo oli 1020. Eilen otettiin toinen ja arvo oli vain 2030, mutta lääkäri sanoi arvojen olevan ok?!? Matalat kylläkin, mutta sopii viitearvoihin. Olen kyllä lukenut, että NORMAALISSA raskaudessa arvot tuplaantuisi noin 36h välein ja huonolta näyttää kyllä mun silmiin. Tätä ihmettelin hälle ja sanoi, että näin alussa arvojen ei tarvitse noudattaa tuota sääntöä, että vasta kun lukemat on isompia, tuplaantuminen lähtee kunnolla liikkeelle. Enpä ole moista ikinä ennen kuullut!!!???

No anyway, käski varata ultran ensi viikolle, siellä selviää raskauden kesto ja aion kyllä keskustella Suomalaisen lääkärin kanssa vielä tästä hCG jutusta kun tuli kyllä ihan uutta infoa. Eli Toiveen epätietoisuus jatkuu, arvot siis nousee vaikkakin hitaasti, oireita ei ole tullut, vatsakipuilu ajoittaista, ei vuotoja. Vaistoon luotan kyllä edelleen, eli en usko mulle onnellista loppua. Kerron lisää kun on jotain kerrottavaa. :ashamed:

Toive ja mukamas 5+5

Tervetuloa uusille! Meitä alkaakin olemaan täällä jo aika paljon, ja luultavasti lisää on vielä tulossa.

Toive81 :hug:

Meinas tänään nousta ylös töissä, kun eräs työntekijä söi tonnikalaa. Yök. Onneksi olin jo lopettamassa omaa ateriaani ja pääsin lähtemään pois.

Mä en osaa herkkyydestä sanoa, koska olen muutenkin todella herkkä.

Nallu ja Hattivatti 6+4

Tein raskaustestin 28.2. haalealla viivalla,,, Olin kyllä kuullut, että haaleakin viiva on +. Mutta tein vielä viisi testiä parin päivän sisään, ja viivoja niissä on! :LOL:
Itse laskettu LA ois 7.11. ja nyt olis 6+0 (tosin yhden lähteen mukaan vasta 5+2),, No, eka neuvola on jo 17.3. joten saa ammatti-ihminen sitten päättää kumpi on mun RV =) Viimeisten menkkojen eka päivä oli 27.1. Hedelmöittyminen on kuitenkin tapahtunut vasta 14.2. tai sen jälkeen,,

Vielä en oikein osaa uskoa, että raskaana olisin. Että niinku heti,,
Mutta muutaman päivän ennen luultuja menkkoja alkoi menkkakivut ja ne on olemassa edelleenkin, samoin kuin kosketusarat rinnat. Sittemmin myös pienet huimaukset, vilutukset, yölliset valvomiset vessakäyntien jälkeen, jatkuvat nälän tunteet, hermojen menetykset vähän väliä ja hajuherkkyys ovat iloisesti kuvaan tulleet myös. Melko alusta asti mulla ollut semmonen ongelma, kuin sekainen vatsa ja paineen tunne peräaukolla siten, kun koko ajan pitäisi ulostamaan mennä,, Onko kellään muulla tälläistä??? Yleensä ilmeisesti ummetusta loppuraskaudessa on, joten päälaellaan on mun oloni. Epämukavaa tämäkin!

Tää palsta on kyllä ihana; vielä kun ei kellekään voi kertoo (kun ei ees usko koko raskautta todeksi!!!) niin täällä pääsee vertailemaan muiden tuntemuksia ja ajatuksia :)

Odotan ensimmäistäni, olen lähes 30v., ja todennäköisimmin mahdollinen synnytys olisi Naistenklinikalla,,, Saa lisätä listaan,, :p

Tervetuloa uusille munkin puolesta :wave:

Kävin tänään verikokeessa ja hCG oli 230 (pp13) eli kai se on uskottava että tässä raskaana vihdoin ollaan :)

Mä melkeen odottelen että saisin jotain kunnonn oireita, niin tuntuisikin enemmän raskaana olevalta. Nyt oireina lähinnä jano, tissit kipeät ja arat ja satunnainen vatsan nippailu/vihlonta.

tervetuloa uusille ja tasavertaisesti onnea kyytiin meille kaikki :flower:
pipsa80 jos hyvin käy ollaan samaan aikaan puskemassa, mullaku on 1.11 la mut varmaan menee yli :wave:

pahoinvointi loppu (toistaiseksi) :D
Anoppi teki hedelmäsalaattia vaavin kunniaksi, NAM :p

Eka neuvola takana. Neuvolan mukaan menossa rv 7+1. Aikamoista infopläjäystä oli tarjolla, sitten punnittiin, otettiin hemoglobiini ja verenpaine. Lasketuksi ajaksi merkattiin 24.10. mutta niin kun olen jo aiemmin todennut, niin toi ei ole lähelläkään oikeata. Ens viikolla menen gynelle varhaisultraan ja toivotaan että raskausviikot täsmentyy silloin ja kuulisi jo sydänäänet. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Yhteistyössä