Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Voi miten ihanaa Noora, paljon onnea koko perheelle :heart:
Miten synnytys sujui?

Meillä myös vauva kastetaan. Kuulutaan molemmat miehen kanssa kirkkoon, vaikka ei erikoisen uskovaisia ollakaan.

Tänne on myös iskenyt syysflunssa.. kurkku on pipi ja räkä lentää.. very nice :snotty:

Kävin tänään taas neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänääniä ja noin 5 min kuuntelun aikana extralyöntejä ei tullut enää ollenkaan :heart: Maanantaina vielä kontrolli Naistenklinikalla, mutta hyvältä näyttää ainakin lyhyen kuuntelun perusteella :)

Silent 31+4

HeippatiRallaa!!

Voi että voi pientä ihmismieltä kiristää tällä hetkellä kaikki asiat!
oon ollu aamusta asti niin pinna kireenä et ajoin miehenki aiemmin töihin etten "tapa" sitä ;)
Hormoonien piikkiin se on tääki tunne mylläkkä laitettava, ärsyttävää!

Kävin nyt sit ostamassa vielä yhden sortin lankaa ja testaan saanko siitä sopivaa myssyä vauvalle! Hevillä ku en aatellu kutomista luovuttaa ;)

Ristiäiset, vietetään myös meillä. Esikoinen kastettiin kotona ja niin tehdään pikkusikkonkin kans! Itseasias haluan saman papin joka on meidät vihkiny ja eskoisen kastanu joten varasin ristiäispäiväksi jo 5.12. (joulukuu on muutenkin tosi kiireistä aikaa)
Jos vaavi menee sen 2vkoo yli, ni ristiäisiin ei jää ku vajaa 4vkoa aikaa synnytyksestä mut eiköhän ne sittenkin jotenkin järkkääny, tai pitopalvelu ainaki järkkää ellen ite ole kykenevä/jaksava kaikkea tekemään niinku esikoisen ristiäisiin.

Mä en oo ees miettiny vielä koko sairaalakassin pakkaamista, eikä mul oo vauvalle ees kotiutumisvaatteita valmiina .. Lindexistä kävin ostaas sellaset raitaiset velour potkari ja sinne podyn alle.. ehkä se kotiutuu sit niillä =)

Sitten uusin löytämäni ihanuus: Sitteri !!
Love Bug Cuddle Me Musical sitteri - BumBeez
Meil on ollu esikoisella tosiaan käytössä babybjörn ja mummilakäytössä ihan perus disney sitteri, molemmat olleet toimivia, mut esikoinen oli myös sellaista tyytyväistä sorttia!
Tuo linkin sitteri houkuttelis ulkonäöllisesti ja onhan tuo musiikki/värinä kiva extra!
Mitäs tykkäätte? =)

Täällä myös syysflunssa jatkaa kiusaamistaan, oikee voimia ei oo mihinkään ylimääräiseen mut ei aivan jaksais vaakatasossakaa olla! Karkkia vois syödä, mut onnex sitä ei kaapeista löydy ja autoki edelleen rikki ni sitä ei pääse hakemaankaan ;)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille !!

Moon ja PikkuSikko 34+1

Haven olipa outo terkkari sulla. Ja tosiaan, älä nyt pelkää että mihinkään veritankkaukseen joudut, koska eihän toi hb nyt vielä niin matala ole. Ja ovat todellakin aika nihkeitä antamaan tankkauksia. Just tänään juttelin anelääkärin kanssa ja se oli sitä mieltä ettei mun hb 83 edes vaadi vielä tankkausta. Tosin gyne oli toista mieltä. Mullahan oli maanantaina hb 86 ja eilen se oli jo 83.

Nimiä ollaan mietitty, mitään ei oo päätetty, mutta 3 nimeä tulee kuten esikoisellakin.

Kummeja ei olla päätetty, eikä oikeastaan olla ees mietitty.

Mä oon jotenkin niin vainoharhainen etten meinaa laittaa sairaalakassia valmiiksi, enkä myöskään laittaa vauvalle mitään valmiiksi, yhdet vaatteet pesen jolla päästään kotiin. Tähän raskauteen on mahtunut niin paljon, etten uskalla uskoa että kaikki menis hyvin...

Liirah + Sissi 30+1

Huomenta! Täällä jo heräilty ennen kuutta, vaikka muut talossa nukkuu... Näin painajaista, jossa kiipesin palotikkaita pitkin karhua karkuun:x Vissiin alitajunta työstää nyt pelkoja:whistle:

Haven olipa sulla kurja terkkari! Ei tuon ikäisen lapsen nyt vielä tarvitsekaan olla mikään robotti ja hiljaa nurkassa istua äitiä odottamassa... Unohda mokoma terkka ja toivottavasti ens kerralla on vakio hoitsu jo paikalla!

Ristiäisistä: Meillä lapsi kastetaan ev.lut.kirkkoon kuten me muutkin. Mies ei erikoisen uskonnollinen ole, mutta itse käyn kyllä ihan kirkossa ja muutenkin pidän säännöllisen epäsäännöllisesti yhteyttä yläkertaan:whistle: Esikoisen olen kasvattanut iltarukouksiin ja muihin, mutta ei muuten arjessa kovasti asia ole esillä. Pappi on valittu, pitäis vain muistaa hänelle itselleenkin asia kertoa:LOL: Olemme siis muutenkin ystäviä ja yhteyksissä, joten en usko hänen asiaa vastustavan! Mutta hänet siis haluan ihan ehdottomasti lapsemme kastamaan! Kummit on valittu ja meille tulee peräti 6 kummia! Sisaruksemme siis puolisoineen. Samoin nimi on jo aika varma, kun vaihtoehtoja oli aika rajoitetusti... Meillä me kaikki alamme samoilla kahdella kirjaimella (etunimi siis) ja pitää tällekkin tulokkaalle siis saman sarjan nimi keksiä:D Siksipä vaihtoehdot hivenen rajatut...

Tänään poksuu taas! Rv 33 saavutettu!!!

MoonVaan - on kyllä suloinen sitteri =) voisin itsekin harkita jos ei oltais jo keretty BabyBjörniä hommaamaan!

Meilläkin on kummit jo valittuna. Miehen veli ja hänen avopuoliso sekä mun paras ystävä. Ja lisäksi siviilikummiksi tulee mun lapsuudenystävä joka ei kuulu kirkkoon. Eli kolme virallista + yksi siviilikummi tulee meidän tyttärelle :)

SW 31+5

Ristiäiset Kyllä me ristiäiset pidetään,vaikka jossain vaiheessa mietittiin ettei pidettäisi. Kuitenkin tytöt on kastettu,niin mies oli sit sitä mieltä et kyllä se tulokas pitää myös kastaa.
Kummit on päätetty.Kaksi kummia tulee. Siskoni ja Ystäväni.Siskoni tosin ei pääse ristiäisiin,kun asuu Australiassa.

POKS RV 33:heart:

Onnea Nooralle pikkutypykästä!

Täällä aiotaan kanssa ihan ristiäiset järjestää. Kuulutaan molemmat kirkkoon, tosin aika "tapakristittyjä" ollaan. Nimeä ei olla vielä päätetty, muutama molempia miellyttävä nimi on tiedossa. Luulen että pojan toinen nimi on jo päätetty. Meille siis tulee kaksi nimeä pojalle. Kummit ollaan myös jo päätetty, mutta vasta lapsen syntymän jälkeen aiotaan kandidaateille se kertoa, uskon kyllä että kaikki (3 kpl) tulevat suostumaan.
Onko jollain sellaista ongelmaa, ettei aina oikein tiedä onko kysessä harkkasupistus vai vauvan punkeaminen? Liikkuessa tunnistan kyllä, koska kyseessä supistus, mutta aina levossa ollessa en tiedä onko kysessä supistus vai ei. Vatsa siis kovettuu, mutta kovetus on monesti vaan molemmilla sivuilla, jossa vauva möngertää ja hakee lisää tilaa.
Selkä/pakarasärky on ollut aikamoista tällä viikolla ja kävinkin toissa päivänä ostamassa itselleni tukivyön. Jotenkin tuntuisi, että jonkin verran tästä vyöstä olisi apua.

Terese ja poitsu 32+4

Onnittelut Nooralle pienestä tyttösestä! :flower:

Täällä on tullut niin vähän käytyä, mutta kun raskauteen ei ole tuntunut liittyvän mitään sen erityisempää. Nyt on alkanut jo kropan päälle käymään sen verran että odottelen jo muutaman viikon päästä alkavaa äitiyslomaa, täällä kun ns. raskaan työn tekijät pääsevät lomailemaan jo 2kk ennen laskettua aikaa. Varsinkin ahtaat paikat ja huonot työasennot rasittavat ja muutenkin kun aikataulut on niin tiukat että vähän alkaisi jo helpotusta kaipaamaan vaikka muuten olo aika hyvä onkin.

4d-ultrassa käytiin tuossa maanantaina ja ihan kivoja kuvia saatiin. Sukupuolikin varmistui mutta jätetään se salaisuudeksi. :D Kaikki oli jokatapauksessa hyvin, vauva juuri sopivan kokoinen ja kerrankin lapsivettä normaali määrä. Tuossa pari kuvaa jos linkitys onnistuu.

Mitä ristiäisiin tulee, niin kai sellaiset olisi sitten pakko pitää taas. Meillä vaan ongelmana on se että mitä suurimmalla todennäköisyydellä tänne ei tule ketään sukulaisia ristiäisvieraiksi, tai no jos hyvä säkä käy niin miehen sisko saattaisi tulla. Toisaalta taas pikkuveljen esikoisella on la vain kolme päivää meidän jälkeen, eli tietty voisikin mennä Suomeen ja pitää sitten yhteiset ristiäiset jolloin nuo läheisimmätkin pääsisivät paikalle. Kuitenkin vielä kaikki auki, samoin kuin kummit ja nimikin. :D Kuitenkin isooimpana päänsärkynä tuossa näen tulevan isosiskon pukeutumisen, en varmaan millään löydä juhlamekkoa minkä tuo suostuisi päälleen pukemaan. *huoh*

Vauvalle en ole vieläkään ostanut muuta kuin muutaman vaatteen ruskovillalta ja ne useita viikkoja sitten ostetut bodyt. Villalankaa ostin ja yksi sukka on nyt neulottuna, eli seuraavana tavoitteena saada sille kaveri.

Madicken 28+5

Madicken04 Ihania kuvia vauvasta <3

Nimestä meillä on kaksi nimivaihtoa, joista toinen valitaan jahka ollaan nähty poika :)
Mun ajatuksesta nimeä alettiin keksimään P-kirjaimella alkavaksi, mies on Pasi, lisäksi olen miettinyt niinkin pitkälle, että jos poika haluaa olla joskus isänsä yrityksessä hommissa niin firman nimi koostuu miehen nimikirjaimista :D En tiiä tajusitteko mitä tarkoitan?
Mieshän ei alkuunkaan suostunut edes kuuntelemaan mun keksimiä tyttöjen nimiä, kun hää oli niin varma pojan tulosta, jos meille joskus tyttö suotaisi niin hänen nimensä alkaisi T-kirjaimella :)

Tänään pitäisi käydä kääntymässä anopin luona, kun hän täyttää vuosia, lisäksi miehen veli tahtoisi tulla puolisonsa kanssa käymään meillä, eli tekemistä piisaa tänään :)
Kävin aamulla polkemassa taas parinkympin lenkin, ja se teki niin gutaa että =)
Nyt suihkuun, ja ruuan laittoon. Hyvää viikonloppua kaikille :)

Tanya & herra hukkapätkä 34+1

Hei taas! Mulla ollut koko päivän veto aivan poissa, vaikka nukuin hyvin ja pitkään. Oon myös ollut tosi ärsyyntynyt ja äksyilen ihmisille joille en oo ikinä aiemmin äksyillyt (mm. isälleni). Jotenki ei vaan jaksa! Töitä olisi vielä kaksi viikkoa jäljellä ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa, että jaksaisin olla ihan sinne loppuun asti.

Mulla vauva oleilee koko ajan samalla kyljellä ja maha onkin siksi ihan vino. Pikkunen on tänää liikkunut muutenkin ihan hirveästi. Jotenki antaa varmuutta, että kaikki on hyvin kun pikkunen liikkuu niin paljon. Tuntuu, että nyt loppua kohden on alkanut ekaa kertaa pelottaa, että mitä jos tässä käykin vielä jotain.

Me kastetaan lapsi kirkossa ja pidetään noin 20 hengen kahvitus sitten kotona. Meidät myös todennäköisesti vihitään siinä samalla. Kummeiksi ollaan pyydetty mun veljeä, mun kaveria ja miehen yhtä kaveria. Tämän lisäksi yehstä mun kaverista tulee epävirallinen kummi, kun ei kirkkoon kuulu. Nimiä ollaan pohdittu ja listaa tehty, mutta tuntuu tosi vaikealta. Toivon, että kun pojan näkee niin siinä vaiheessa saa jonkin hyvän idean=).

Joku puhui pyörtyilystä ja heikottaavsta olosta. Mä oon aina ollut helposti pyörtyilevää sorttia ja pariin otteeseen asian takia käynytkin huonosti (mm. tikit saanut kerran otsaan ja kerran hampaat menneet läpi huulesta). Nyt raskauden aikana on tullut entistä helpommin pyörryttävä olo ja kerran meinasin töissä pyörtyä jo istualteenkin kesken työterveystarkastuksen. Siinä olikin asiakkaalle selittämistä :ashamed:. Pyrin välttämään toimenpiteissä avustamista töissä nyt loppuraskaudesta ja pitkään paikallaa seisomista. Syön myös parin tunnin välein ja juon koko ajan, jotta ei siksi ainakaan ala heikottaa. Onneksi itse jo tunnistaa niin hyvin, että millon on tosi kysessä ja kun on töissä yksit. lääkäriasemalla niin apu löytyy aina läheltä :D.

Onnea vielä Nooralle pikkuisesta!

Birre86 ja poika-nyytti 32+5

Onnea Nooralle ja perheelle pikkuisesta.

Ihana se sitteri :heart:

Mä kans mietin eilen ku ajoin autoa et supistaako vai onko se vaan nin et vauva punkee rattia vasten:confused: Ja en kyllä osannut päättää...

Me väännetään nimestä varmaan ihan viimmeseen asti.Mä olisin halunnut tytölle yhden nimen mut mies on niin sitä vastaan et luovutin. Nyt meillä on (ehkä) kaksi vaihtoehtoa.Mies on ehdottanut Annaa ja mä olen tykästynyt nimeen Jade,isosisko ehdotti Aleksandraa joka vois olla toisena nimenä...mut voi olla et hänestä tulee joku ihan muu.Onhan tässä onneksi aikaa.

Kastejuhlaa vietetään lähimmässä seurakuntatalossa.Se on aika kiva ja ihana kun on kaikki valmiina.Juhliin kutsutaan kummit (joista ei ole vielä tietoa) ja lähimmät sukulaiset.Illalla sitten lapset menee hoitoon ja äiti istuu poolikulhon vieressä (kun ei saanut mökiltä herkullista vaalean punaista kuoharii) ja seurustelee :p Juhlaa lykätään ensivuoden puolelle varmaan tammikuun loppuun. Varmaan kuullostaa kamalalta mut meillä on ollut kaveripiirissä ihan tapana et kasteilta on lapsen eka yö hoidossa.Ja muistetaan viettää aikaa myös puolisoina.Toki iltaan varmasti mahdutetaan muutakin ohjelmaa ku alkoholi =)

Niin ja ihania kuvia ultrasta tuolla oli.Mä niin olisin halunnut kans.Oon ihan kade ku mä en sitte päässy ollenkaa.
Onneksi nyt edes keskiviikkona päästään näkemään pikkuinen.On kokoarvio noitten mun sokerien takia.Aloitettiin insuliini siihen nyt tälläviikolla ja sen takia on nyt useampi surantakäynti kättärillä.

Sintsu ja öhkö 33+4

Muari Syvä osanotto pienen rakkaan menetyksestä.

Mulla poksahti tänään 35 viikkoa täyteen ja äiteysloma alkoi virallisesti! Vaikea kuvitella kuinka pitkällä tässä jo ollaan. Tosin tänään jomotti alaselkään niin pirusti, että kyllä se taitaa totta olla. Näin ne vaivat lisääntyy raskauden loppua kohden. Kipu meni onneksi ohi kun otin pari panadolia, mutta nyt se tekee taas paluuta.

Voi Muari, sanat ei riitä kertomaa kuinka pahoillani olen :'( :'(

Syvimmät osanottoni menetyksenne vuoksi ja voimia koko perheelle!

Enkelit valkoiset taivaassa tuolla,
pitäkää pienestä hyvää huolta.

:hug: :hug:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä