MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Heippa!

Täältä taas yksi ilmoittautuisi joukkoon. Alusta asti olen ketjua lukenut, mutta vasta nyt sain aikaiseksi ilmoittautua.

Eli ikää 25v, toista odotellaan, laskettu aika olisi 1.11 ja sairaalana OAS.

Alkuraskauden ultrassa käytiin viime viikolla ja sydän siellä onneksi sykki. Historiaan kun mahtuu kaksi keskenmenoakin..

Oireita löytyy vaihtelevasti pahoinvoinnista kamalaan väsymykseen, tai no väsymys näyttää tulleen jäädäkseen.. Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvola ja siitä muutaman viikon päästä seuraava ultra.

Niitä jännittäessä sitten! Toivotan kaikille oikein paljon tarrasukkia matkaan ja pahoillani olen jo menettäneiden puolesta!

Lukemisiin
Mammeli85 ja SuloSöpöläinen 8+4
 
Ahomansikka, toivottavasti kaikki menee vuodosta huolimatta hyvin ja pikkuinen pysyy kyydissä. :heart:

Kiitos kaikille kannustuksesta! :hug: Kyllä tämä huono mieli jo helpotti. Piti vain saada purkaa mieltä. Ei pitäisi stressata eikä miettiä asioita liikaa, mutta huonolla hetkellä sille ei voi mitään.

Hyvä juttu, että meitä on niinkin monta oireetonta. Nyt ei kenenkään tarvitse tuntea itsensä ulkopuoliseksi tai erilaiseksi. Sitä mä vähän hainkin, että kaikki "oireettomat" ilmoittautuu niin huomataan, että kyllähän meitä on. Huomenna sitten se vihoviimeinen raskaustesti ja tiistaina ultraan, jolloin lopullisesti selviää tämä tilanne. Kiva kun moni muukin on käynyt/käy ultrassa raskausviikolla 6+. Ens viikolla taas tiedossa lisää ultrakuulumisia ainakin mammulilta ja annskulta.
 
Tosi suuret voimahalit kaikille joilla on syystä tai toisesta mieli maassa.. Mä oon nyt oikeen seurannu tätä olotilaa ja aikaisempien raskauksien aamupahoivoinnit ovat pientä tähän kaameaan iltapahoinvointiin.. Sama laulu ollu jo neljä iltaa peräkkäin.. Kellään tietoa\kokemusta mistä vois johtua..??
 
Saas nähdä onko viimeinen kerta ennen lopullista keskenmenoa kun tänne kirjoitan. Mähän olen vuotanut vähän viikosta 5 alkaen ja nyt parina viime päivänä se on voimistunut. Vuotoa on oikeastaan vain aamuisin, joten jännityksessä pitää. Toivoisin nyt että menis kunnolla kesken jos tässä ei enää mitään toivoa ole. Syke on kyllä nähty, mutta sen jälkeen vuoto on selvästi voimistunut.

Ja kaiken tämän huipuksi ne raskausoireet puuttuu. Ei siis ole ollut alunparinkään. Tai no, finnejä on ilmestnyt selkään ja rintaan, tiedä sitten onko ne raskausoire vai ei.

Vetäydyn nyt kumminkin odottelemaan sitä keskenmenoa. Ihan oikeasti todella tympäisevää, kun vuoto ei ala kunnolla mutta vuotaa kumminkin.

Ja vielä halaus kaikille keskenmenon saaneille. Kurja hommahan se on, mutta parempi saada tässä alkuvaiheessa kuin myöhemmin.

Muari (ja viikot olis 7+5 jos olis)
 
uudet tervetuloa :heart:

:hug: kaikille sitä tarvitseville

itsellä väsymys edelleen riivaa, samoin rintojen arkuus... vielä ois muutama päivä odoteltavaa et ultraan pääsee.. hipsu mä varasin ajan ite ultraan ja maksan sen myös ite... meilläkään ei siihen kunnan puolesta pääse.. ainakaan ellei mitään km:n yms taustalla ole. mutta en jaksa odotella kauemmas, eka neuvola vasta 12.4. ja nyt sit ke on varhaisultra oma kustanteisesti siis.

 
Huomenta!

Ompas tullut tekstiä! Ei ole paljon koneella kerennyt käymään, oon ollut niin tiiviisti töissä ja väsymys on aivan järkyttävää...

Mulle tuli kutsu sinne np-ultraan, joka olisi 16.4, jännää :D
Olotila on hieman parantunut, ei kuvota enää niin paljon kuin aikaisemmin, mutta väsymys on jotain aivan käsittämätöntä, ja kuopus nukkuu taas niin levottomasti yönsäkin, huoh.

Jaahs, jos sitä lähtis kauppaan ja ruuan laittoon, jotta pääsee taas iltavuoroon töihin.....

:wave:
 
Mulla on oireita tässä raskaudessa paljon enemmän kuin ekassa, eka kun oli oireeton.
2 edeltävää yötä olin töissä ja eilen tein päiväpuolen hommiakin normaalia enemmän. Mä olen sellainen joka paikan höylä meidän firmassa tällä hetkellä, mutta ihan omasta vapaasta tahdosta kuitenkin. Välillä käyn öisin jakelemassa lehtiä ja sitten teen päivävuoroa Postilla myös ja ongelmana tän raskauden kanssa on syöminen, sillä mahaa ei voi päästää ollenkaan tyhjäksi tai alkaa heti etoa. Viime yönäkin tuli sellainen tunne, että maha on ihan sekaisin ja luulin jo hetken, että pitää etsiä jokin puska ja käydä siellä kykkimässä, mutta sitten otin huikan pillimehua, joka oli mukana ja olo parani heti.
Tosin sama on toisinpäinkin, että jos syö vähänkin enemmän, niin sittenkin alkaa etoa, tosin ei niin paljon kuin tyhjällä mahalla.
Vihlasukipuja on aina ajoittain, mutta toisaalta mä luulen, että jonkin verran syynä noihin on, että mulla on ennestään sektiohaava, kun esikoinen sektiolla syntyi, ja siinä varmaan joitain kiinnikkeitä, arpikudosta ainakin on ihan kivasti, kun haava vähän repsahti toisesta reunasta kun hakaset poistettiin.
Ja en voi sille mitään, että mulla on jo nyt vahva tunne, että tää toinenkin syntyy sektiolla, nythän mulle tehdään synnytystapa-arvio viikolla 37.

Varhaisultraan en aio mennä, en mennyt esikonkaan aikana, ei mulla sellaisia rahoja ole, kun yksityisellä pitäisi käydä, joten jätetään väliin, kyllä mä sinne np-ultraan asti jaksan odottaa.
 
Voi ei Muari :hug: toivotaan että olisi vaaratonta kuitenkin!

Kauheaa lukea kun porukkaa pikkuhiljaa tippuu pois.. :'(

Mä aloin myös vuotamaa taas tiistaina päivällä. Onneksi oli samalle iltapäivälle varattu ultra, ja uskomatonta mutta totta, ultrassa näkyi yli 9mm kokoinen katkaravun näköinen kaveri jonka sydän sykki hulluna :heart: Lääkäri katsoi tarkkaan joka paikasta ja oli sitä mieltä että vuoto tulee edelleen kohdun kaulalta ja on vaaratonta koska alkio on kiinnittynyt kohdun takareunaan. Nyt vuoto on taas tyrhetynyt mutta jatkuva pelko on perseessä että koska se alkaa uudelleen. Viime raskaudessahan vuosin yli 2 viikkoa ennenkuin alkio tuli ulos :( Varasin taas samantien uuden ultran ensi tiistaille.. elän siis viikko kerrallaan. Ja voitte uskoa että aika menee hitaasti :/

Oireita on väsymys, tissien turvotus, nipailut munasarjoissa ja satunnainen etominen + päänsärky.

SW 6+6
 
täällä poksuu ysi viikko ja toivottavasti kaveri on mukana viikoissa :flower:

toivoa on niin kauan kun ultrassa sitä toisin todistetaan joten halaukset kaikille meille ja varsinkin niille joilla on epäusko suurimmillaan :hug:

täällä aamuyöstä otin väkisin suklaata joten nyt tää aamu herääminen ei ollu niin hirveää ja mieskin nous neidin kanssa nii sain rauhassa nousta :p

tänään tlee kourallinen sukulaisia kylään + anoppi joka tietää jo, täytyy siis haistella tilannetta onko asia lipsahtanu (niinku ekassa odotuksessa)

 
Ompa tosiaan tullut paljon tekstiä.. mä ehdin yleensä paremmin seurailemaan päivisin (töissä :LOL: ) ja kotonakin, mutta illat on enemmän tohinaa ja me mennään toooosi aikaisin nukkumaan aina.. Tänä aamuna mies oli ihana ja nousi esikoisen kanssa kuudelta että minä sain nukkua pitkään ja nukuinkin melkein yhdeksään eli sellaiset 11 tunnin yöunet :D

Mä sain pientä mielenrauhaa aamulla kun tein sen viikkonäyttötestin ja tulihan siihen että raskaana 2-3.. ihanaa.. on se raskaushormoni ainakin noussut ja siinä suhteen kaikki kunnossa... Miltäs Katja-75:n raskaustesti näytti? Tuliko toivottu 3+? Mä varmaan tilaan kans vielä ens viikolla yhden tuollaisen testin ja teen sit viikon päästä toivoen tuota 3+-näyttöä..

Mä kans kuulun enemmän näihin oireettomiin tapauksiin.. eilenkään ei ollut oikein mitään.. ne tuntuu tulevan vähän aaltoina kanssa.. ehkä tuo tissikihelmöinti on kaikista pysyvin..

Oltermanni: Kovasti tsemppiä ja peukkuja että kaikki olisi hyvin.. aika sissi kyllä olet kun et tuossa tilanteessa mene yksityiselle..

Mammeli-85 Tervetuloa mukaan! Sun raskaushan on jo hyvällä mallilla :)

Muari :hug: ja toivotaan että kaikki kääntyisi vielä parhainpäin ja raskaus menisi hyvin loppuun asti.. tsemppiä ja jaksuja kovasti!

Ahomansikka Sinullakin jännät paikat! Pidän peukkuja että kaikki menisi kuitenkin hyvin.. Lepäilehän kovasti..

Silent whisper Ihanaa että ainakin tässä vaiheessa uutiset on hyviä.. mulla on yksi kaveri joka on vuotanut lähes jokaisessa raskaudessa, mutta silti kaikki on mennyt hyvin.. Tsemppiä!

Ompas täällä monta epävarmassa tilanteessa olevaa, mutta sitähän se on näillä alkuviikoilla.. kaikkihan meistä on epävarmoja mutta tuollaiset vuodot ja muut vielä lisäävät jännitystä.. koitetaan kestää ja nautitaan jokaisesta uudesta päivästä..

T. Juli ja Nupsukka rv 4+6
 
Täällä poksuu 7+0 :)

Noista oireista, ei mullakaan niin paljoa oireita oo, että edes pakosti huomaisin olevani raskaana jos en tietäis. Vähän on välillä pitänyt yökkäystä pidätellä ja päivisin väsyttää. Mut ei todellakaan mitään kovin merkittävää, joten koen olevani lähes oireeton. Kai sitä pitää yrittää nauttia siitä. :)

Voiko kohtu muuten tuntua?:D Kun oon ainakin kuvitellu tohon alamahalle semmosen kämmenen kokosen öö.. kohoaman? Huomasin vaan, kun mahaa vihloi ja painelin tota mahaa niin se kohta oli ihan kivikova (muulloin ei kyllä tunnu niin selvästi kun sillon kun vihloo). Ja sen voin taata, että mistään vatsalihaksista ei tällä mahalla ole kyse.:D
 
Iso voimahalitus kaikille vuodoista kärsiville :hug: toivon mukaan se ois kaikilla sitä harmiton, niinkuin suurimmalla osalla on.

Ja olihan tänne vielä uusiakin löytäneet, tervetuloa vain!!

Itellä tänään ollut tosi huono aamu, hermo kireellä, väsyttää, kauhia siivo huushollissa yms yms.. Puhelinkin sekos eilen ja nyt kaivoin jonku aatamiaikusen kapulan tuolta kaapista ja laitoin oman kortin sisään niin onhan sitten kaikki numerot siellä puhelimen muistissa :kieh:
voi kauhiaa, jospa päikkärit hiukan piristäis ja sais ittesä paremmalle tuulelle...

Minnäi ja Myry 9+0 *poks*
 
Oireista: Tämä on ensimmäinen raskaus jossa on oireita,aiemmat on olleet oireettomia.. Nyt on sitten niidenkin edestä.Loppu raskauksissa on tietty ollu närästystä jne..mitä nyt yleensäkin on.
Mulla toka raskaus kerkis jo viikoille 20 ennen kuin huomasin olevani raskaana..siitä et ihmettelin et tunnenko potkuja..sit oli testattava.
Elikkäs se ettei ole mitään oireita ei ole merkki mistään..
 
Muari, aiotko vielä käydä uusintaultrassa? Tsemppiä sinne ja toivottavasti vuodot loppuu! :heart:

Silent whisper, kyllä sua nyt koetellaan oikein kunnolla. Toivottavasti kaikki on hyvin ensi viikon uusintaultrassa myös. :hug:

Täällä on kans testattu Clearbluen digitaalisella. Mitään ei tullut näyttöön. Ruutu oli aivan pimeänä alusta loppuun. Taitaa olla viallinen kappale. Arvatkaa ottiko pannuun. :kieh:
Mä olin niin valmistautunut, että nyt sen tuloksen näkee, mutta ei. Täytyy taas mennä apteekkiin ja hakea uusi testi. Meni taas 15 euroa taivaan tuuliin... :kieh:
Mä päätin kyllä heti maanantaina soittaa sinne Clearbluen tuoteneuvontaan ja ainakin valittaa asiasta jos ei muuta. Kyllä tuolla hinnalla pitäisi testien toimia.

Eli jännitys jatkuu. Palailen illalla vielä uudestaan kun olen toisen testin hakenut ja tehnyt.

Tänään poksahtaa raskausviikko 6. =)



 
Viimeksi muokattu:
huomenta :heart: täällä on siivoiltu jo kaikki paikat kuntoon, vaikka olisi väsyttänyt.. jännittää keskiviikko niin paljon onko pienellä murulla kaikki ok. oireita ei ole muuta kuin rinnat kipeät ja illalla pientä kuvotusta. :whistle: odotetaan vaan millon kevät pääsee kunnolla alkuun ensi yönä kellojakin vaihdellaan sitten kesä aikaan B)
tämä raskaus tuntuu niin erilaiselle kuin ensimmäinen, ekassa oksentelin sinne viikoille 17, nyt ei vielä ainakaan ole tullut samoja pahoinvointeja. kerron sitten keskiviikkona omat ultra kuulumiseni.. :heart: :heart:

poks 6+1
 
Katja, ei taida olla varaa uusintaultraan. Tässä on ollut niin hirveästi kuluja ihan lyhyen ajan sisällä.

En oikein neuvolaakaan osaa varata, kun ajattelen että tää menee kumminkin kesken. Ensi viikonhan se on auki, mutta seuraavan kokonaan suljettu. Eli jos en saa ensi viikolla soitettua, niin menee ajan varaaminenkin viikolle 10. Ja minne se aika ja ultra sairaalassa sit karkais, hirmuisen pitkälle. Pitäis varmaan jos tämän vkl yli mennään vaan varata se aika. Nyt tänään ei ole ollut taas kuin pientä vuotoa, mutta saa taas nähdä mihin muuttuu.

Nyt lapsille dvd pyörimään ja itselle karkkia.
 
Elina Mulla tuntuu kans iltasin sellanen möykky samassa paikassa mitä kuvailit. Omalla kohdalla mietin, et johtuuko se sitä mun hyperistä. Mulla munasarjat on/oli niin turvonneet, et ne oli kääntyny kohdun taakse ja ajattelin et jos sen takia kohtu on jotenki koholla tai jotain...

Toivonki, että tää perhanan hyper turvotus laskee pian. En oo viittiny mennä puntarille ku masentuisin ihan turhaan turvotuksen aiheuttamasta painonnoususta... Kai tää tästä laskee.. Onko kellään kokemusta tuosta hyperistä ja turvotuksesta. Laskeeko se millon?

AaVee 4+5
 
Varhaisultrassa käyty ja kuvat saatu mukaan. Sydän pamppaili kuulema voimakkaasti :heart: Laskettuaika olis sit 13.11 Päästäänköhän viettämään jo ekaa isänpäivää, ihanaa :heart: :heart: Olo on kamala; aamulla jo aamupissalla käydessä piti oksentaa sappinesteet. Nyt sit päätä särkenyt kokoaamun ja edelleen olen petissä. Miten mä pystyn huomenna töihin :x En haluais saikkua vielä raskauden varjolla, kun en halua työnantajan tietävän vielä. Onnistuisikohan jos soittais terkkaan et taitaa olla mahatauti, eihän ne sitä voi sen kummemmin tutkia? :p Oon tosi väsynyt, yökin monta kertaa päivässä; oksentamaan asti ehkä 1-2x vrk. Pissalla saa yöllä käydä 2-3krt. Ja tänään tullut tuo päänsärky. Uskaltaako Panadolia miten ottaa alkuraskauden tai raskauden aikana yleensä? Ens viikolla ajattelin varata ajan neuvolaan. Hoidettiin ensin tuolla lapsettomuuspuolella tämä varhaisultra ja nyt sanoivat et kaikki niin kuin pitää niin voit ottaa yhteyttä neuvolaan.
 
Onkohan täällä jo aiheesta juteltu... En oo varma enkä nyt kerkeä lukea mutta saako MITÄÄN nuhasumutetta käyttää kun on raskaana? Toki neuvolasta kysyn jossain välissä mut aamulla aina ku herään niin suu on kun sahara, kun joutuu nukkumaan suu auki... Ärrrrrr.
 

Yhteistyössä