MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Tervetuloa uusille! ja onnittelut kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille :)
Täällä mennään edelleenkin aika oireettomana, iltasin oon kyllä aika väsyny (ja kärttyinen :D ) ja pieniä menkkajomotuksia tulee silloin tällöin.

Sellanen kysymys tuli mieleeni.. että onko teillä kokemusta allergialääkkeistä / silmätipoista raskausaikana?
Itsellä oli viime kesänä todella sitkeä luomitulehdus (ilmeisesti allergiasta äitynyt), ja sain siihen jos jonkinmoista silmätippaa ja voidetta. Sanottiin että se on krooninen luomitulehdus (blefariitti?). Syksyllä vaiva alkoi viimein olla hallinnassa, enkä ole sen jälkeen siihen mitään tippoja käyttänyt, mutta nyt näyttää siltä että tuo toinen luomi on taas aavistuksen kuivakan oloinen. Enteilee pahasti samaa vaivaa.. :/
Lääkäriinhän se on marssittava jos tuo tuosta vielä enemmän ärsyyntyy, mutta kun ahistaa vaan käyttää yhtään mitään lääkkeitä näin raskausaikana..

katjuska 5+6?
 
Mahtuisikohan mukaan vielä yksi :D Viikkoja olen teidän juttuja seuraillut, mutten ole uskaltautunut mukaan koska itsellä on keskenmenoja takana. Nyt alkaa kuitenkin tuntua,että pikkuinen pysyy mukana :heart:
Neljättä lasta odotan ja itse olen 26-v.
Alkuraskaus on sujunut ihan hyvin, mitä nyt pientä yökötystä ja väsymystä ei oteta huomioon. Verensokereita olen saanut mitata jo parisen viikkoa, kun meinaa olla vähän alhaiset. Jokaisen raskauden aikana olen verensokereita seuraillut, koska suvussamme on niin paljon diabetesta. Onneksi sentään eivät kovin korkeita ollut edellisissä raskauksissa. Tämä oli uutta tässä raskaudessa,että sokerit ovat liian matalalla :/
 
Katjuska, juu ehottomasti kannattaa kysyä lääkäriltä ensin. Mun mielestä paikallislääkkeet esim just silmätipat ja nokkasumutteet on sallittuja ja tarpeenvaatiessä kyl allergialääkkeetkin, mutta ne muistaakseni vasta eka kolmanneksen jälkeen. Mä nimittäis jouduin syömään allergialääkettä edellisen raskauden aikana niin kesällä. Astma vaati veronsa ja oma lääkitys ei riittäny, ihan järetöntä piiputtamista (muuten astma tosi hyvässä hallinnassa, talvisin ei yleensä lääkettä ei edes mene). Mutta lääkärin kautta noi kannattaa ehottomasti hoitaan. Itekkin kevättä ja kesää hiukan jännittyneenä odotan taas. Varsinki nyt kun muutto tulee omakotitaloon ja pihaa on sitten enemmän ja pakko hoitaan :$
 
Niin sitä taas päivä vaihtui perjantaihin ja viikonloppu edessä. Huomenna olis tiedossa kasvohoito... vähän mä nautin.. viimeksi jo meinasin nukahtaa siihen pöydälle :D

Jiinas: Kuten muut ovatkin jos sanoneet ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon.. ehkä huomasitkin että tuossa odotusajan keskusteluissa on oma otsikko samasta aiheesta ja monella siellä on vastaavia kokemuksia, mutta loppu on kuitenkin onnellinen eli terve vauva syntynyt..

Katjuska: Joo, kannattaa lääkäriltä kyllä kysyä asiasta. Yllättävän paljon lääkkeissä on kieltoja käyttää raskausaika.. just aamulla meinasin ottaa kurkkukipuun strepsilsin (jota kuvittelin ihan miedoksi lääkkeeksi) niin pakkauksessa lukikin että ei ilman lääkärin kanssa keskustelua..

Kultapossu: Aika hauskoja nuo sun yölliset puuhat.. minä kans välillä harrastan samanmoista

Minda: Tervetuloa joukkoon mukaan! Mulla kans on noita keskenmenoja takana niin tiedän miltä tuntuu tämä kokoaikainen pelko.. Mutta hyvillä viikollahan sä jo olet eli tosiaan hyvät mahdollisuudet onnistua :)

Aavee: Tervetuloa myöskin ja onnea plussasta!! Meissähän onkin paljon samaa.. eli raskausviikot päivälleen samat, ikä on sama ja sekin että hoidoilla vauva sai alkunsa.. tosin meillähän riitti pelkät lääkitykset metformiini+clomifen+pregnyl. Tsemppiä odotukseen ja vauvaliima rutkasti!

Oma napa: Eilen oli oireita vähän enemmän, aina kun tulee jotain oiretta tulee entistä luottavaisempi mieli että jos tämä raskaus vaikka onnistuisi.. Eilen illalla tuli sitten esikoisen odotusajoilta niin tuttu närästys takaisin.. tosin esikoisen aikana se oli vasta loppupuolella raskautta.. repäisykipuja on edelleen ja tissit kihelmöi/kutiaa.. tekis mieli koko ajan raapia ja kouria :D Tänään saan postista sen clearbluen viikkonäyttötestin ja ehkäpä en malta enää huomista pidemmällle odottaa sen tekemistä.. kunpa siinä nyt vaan lukisi sitten se 2-3 (viikkoa hedelmöittymisestä )

T. Juli ja Nupsukka rv 4+5
 
Huh, ehdin jo aamulla pelästyä kun ei ollut pahaolo että mihin se on kadonnut, niin eiköhän se puolentunnin odottelun jälkeen tullu taas :whistle:

nyt näytti melkeen 12 tunnin unet riittävän niin, etten saanut aamulla enää unta vaan nousin 10 aikoihin ylös. jospa se tästä..

edelleen kaipailen vinkkejä onko niistä vitamiineista tai rautatableteista apu väsymykseen tms. vai kannattaako niistä keskustella ensin neuvolatädin kanssa?
 
Juuh, nyt se väsymys iski tännekin |O Ei ollu kyllä ikävä tätä oloa, onneksi ei vielä ihan älytön oo mutta tekee kyllä tiukkaa tehä koneella hommia..
Yöllä oli jo sellanen olo että näinkö tässä pitää lähteä oksulle mutta sain sen ajatuksen voimalla siirrettyä muualle...tosin en oo kyllä varma että onko se SITÄ itteään vaiko oksutautia sillä kuopus alko aamunsa yrjöllä :x

Tervetuloa uudet mukaan! Meitä alkaa olemaan oikein mukava läjä!

Noista lääkkeistä...mullehan se iski taas hiivan päälle ja tietty survoin tuonne alakertaan noita canestenia ku mulle lekuri on joskus sanonu että sellasta voi käyttää raskausaikana..noh eilen ku toisen kapselin olin just sisuksiini törkänny niin lukasin sitte käyttöohjeita ja siinä kans luki että ensimmäisen kolmanneksen aikana käytöstä juteltava eka lekurin kans... :eek: voi surku sentään, rakaski jo säikähti että voiko se aiheuttaa vauvalle jotain...mutta kait se nyt käy jos lekuri on mulle noin sanonu?? En tykkää tällasesta!!

Kultapossulla ihana yö takana :D

Jospa sitä yrittäs taas töitä tehä välillä..


 
Kiitos kaikille jo nopeista kommenteista liittyen tuohon allergia/silmätulehdus kysymykseen :) Toivotaan nyt ettei tulis sitä samaa tulehduskierrettä.. mut eihän se auta kun mennä lääkäriin jos menee pahemmaksi.

H3idi: oon itse syönyt koko ajan Multitabs raskaus vitamiineja, päivisin olen kyllä ollut ihan suht virkeä, mutta illalla meinaa silti väsymys ottaa vallan. Nukkumatti kutsuu yleensä viim. yheksän aikoihin ja nukun kun tukki koko yön..
Kyllä mulle neuvolantäti edellissä, keskenmenneessä, raskaudessa suositteli noita vitamiineja, varsinkin talvikuukausina. Ja raitista ilmaa, olis hyvä edes korttelin ympäri kävellä päivittäin vaikka kuinka olis uupelo ;)
 
Neuvolaterkkuja! :wave:

Eka neuvola siis takana, ja olipa kiva käydä! Vaikkei edellisestä olekaan kuin pari vuotta. Konkretisoitui taas enemmän, kun sai neuvolakortin ja kaikkea. Esikoinen siellä hääräsi ja piti huolen, että en ehtinyt koko aikaa istua rauhassa vastaanottotuolissa, mutta hyvin meni kuitenkin. Pissa oli puhdas, verenpaineet ja hb:t kohillaan. Seuraavan ajan sain 4 viikon päähän. Siinä välissä kuitenkin vielä tarkistusultra.

jiinas :hug: ja voimia seuraavan ultran odotteluun!

H3idi mun mielestä kannattaa mennä jo ostamaan vitamiinit vaikkei ne väsymykseen auttaisikaan. Esim. multitabsin raskausvitamiinia suositellaan jo jopa raskautta yrittäville. Ja todennäköisesti myös neuvolassa suosittelevat sitä tai vaihtoehtoista merkkiä. Itse syön myös noita multitabseja ja kyllä se väsymys silti vaivaa.

Aurinkoista loppuviikkoa!

suhveli ja kipinä 7+2
 
Tänään alkoikin kovasti odotettu viikonloppu. :heart: se on jännä miten minua ei väsytä eikä okseta aamuisin, mutta illalla kaikki oireet iskee :$
odotan ensikeskiviikkoa jo todella kovasti onko masussa kaikki kunnossa ja montako pientä sieltä löytyypi :whistle: itse en vielä aloita mitään vitamiinien popsimista ennen kuin olen käynyt eka neuvolassa 19.4,jotenkin sieltä saa tietoa eri vaihtoehdoista ja mikä on turvallista ja mikä ei :snotty: sunnuntaina mennään kahtelemaan 6.vuotiaan tyttäreni kanssa risto räppääjä ja polkupyörä varas, hän odottaa sitä kovasti..

kurnuttaja 6+0 :heart: :heart:
 
Jos muuten joku (varsinkin esikoisten odottajista :)) haluaisi meseen jutteluseuraa niin multa voi pyytää mesen, lähetän sen sit yv:llä... En viiti ihan kaikkien nähtäville laittaa vielä ettei kukaan tuttu vielä tunnista ;)
 
Mä pääsen tarkastaan raskauden keston ultralla sen takia, ku mulla se keskenmeno ollut.
Kyllä esikoistakin odottaessa rv8 katsottiin ultralla. Oikeastaan taidettiin katsoa komella vai neljällä eka käynnillä.. Yleensä neuvolatäti kysyi, että haluanko, että katsotaan. No tokihan sitä aina halusi pientä vilkasta


:)
 
pahoittelut huonoista uutisista :hug:

tervetuloa ja onnea uusille :flower: :flower:

minä tulin vain pikaisesti poksumaan =)



niin joo ja varasin tänään neuvolan, halus mut ens viikon ke jo sinne, vaik ite aattelin ettei keskenmenojen takia ois hoppuiltu.. neuvolan täti oli kyllä kans sitä mieltä et ehkä pikkunen on tullu jäädäkseen ku tekee mun olon niin kurjaksi =)
 
moikka kaikki UUDET JA VANHAT :D
tulin nyt kertomaan uutiset eli maanantaina kävin ultrassa ja näky vaan sikiöpussi ja ruskuaispussi mutta ei sikiötä :snotty: no tänään sitten kävin tarkastus ultrassa ja :heart: poppotteli vahvasti katkiksella :D la pysyy samana eli 14.11. eli valtakunnassa kaikki hyvin lukuun ottamatta 24/7 öklötystä :whistle:
onnea myös kaikille hyviäuutisia saaneille :flower: =)
koitetaan mammat nauttia tästä raskaudesta.....vaikka se välillä niin vaikeeta onkin :wave:
pimpula ja tirri 6+5
 
:heart: Ihanaa pimpula-76- :heart:

Mulla on tänään mahassa ollut pientä kiertävää tunnetta ja miettinyt josko sitä kohta pitää lähteä pyttyä halaileen, mutta ei onneksi ole vielä tarvinu. Huomenna ois tarkotus vähän lähteä reissussa käymään, toivottavasti ei tule pahoinvointia siellä.

puhnalle rv5+1
 
Kylläpäs on taas jänniä paikkoja ultrien kanssa ihmisillä, onneksi hyviäkin kuulumisia on!

Itse varasin tänään ekan neuvola-ajan reilun kolmen viikon päähän, vaikka jännittää, että kestetäänkö varmasti sinne asti öttiäisen kanssa :) Onneksi neuvolan täti kuulosti puhelimessa tosi mukavalta ja luottamusta herättävältä.

Eipä muuten ole eläissäni olleet tissit niin kipeät kuin tänään, jokainen mahdollinen puoli on ihan pinkeenä ja kipeenä :| Odotan jo kauhulla että milloin alkaa se pahoinvointi..

Siilinlapsi ja öttis 4+5
 
Lista päivitetty :wave:

Aamulla tuli siellä neuvolassa käytyä, eihän siellä ollut oikein kun verta otettiin ja jaariteltiin niitä näitä ja sain myös luettavaa kotiin :)
Laskettuaika siirtyi parilla päivällä, eipähän tarvitse niin kauaa odottaa ekaa ultraa :heart:
Koksissa ainakin np-ultra tehdään ennen rv 12
Eli odotellaan ensi viikolla kutsua ultraan, kolmisen viikkoa suunnilleen, niin pääsen näkemään Chillin :heart:

Eipä tällä erää muuta :)

 
No niin, huomenna on siis ultra 6+3, mutta kun en jaksanut pidempään odotella... Onpas ollut Pimpulalla jännät paikat odotella uusintaultraa; onneksi kaikki oli hyvin!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille, lähdenpä tästä leipomahommiin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri83:
Melkein joka päivä on nyt marraskuusta täytetty, mutta 27 päivä ei ole kenellekään kelvannut.
Varmasti siihen saadaan vielä joku.
Samaa mäkin katselin :D
Pikku hiljaa porukkaa tulee lisää ja sit kun noita la:ta siirrellään, niin eiköhän me siihenkin joku saada ;)
 

Yhteistyössä