Kyllä tuolla kelan sivuilla on musta aika selkeä esimerkki siitä, että jos on esim. kaksi kuukautta ennen äippälomaa työttömänä, skipataan tuo kaksi kuukautta ja lasketaan äipparaha niiden kuuden kuukauden tulojen mukaan, kun ollut ollut töissä. Tässä linkki: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/300307125754HL?OpenDocumentAlkuperäinen kirjoittaja Katja-75:Liirah,
Äippärahasta kommentoisin vielä. Mulla oli aikoinaan esikoisesta määräaikainen työ, joka loppui myös elokuun viimeinen päivä. Sen jälkeen olin pari kuukautta "työttömänä" nollatuloilla, kunnes aloitin äippäloman varhennettuna. Mulla äippäraha laskettiin sen 6kk tulojen mukaan. Ne kaksi kuukautta kun mulla oli nollatulot laskettiin mukaan tuohon 6kk tuloihin, koska ne edelsivät sitä äippälomaa. Eli kyllä mulla ne Kelassa laskivat tasan tarkkaan niin, että äippälomasta taaksepäin huomioitiin 6 kuukauden tulot. Mulla ne kaksi tulotonta kuukautta laski mun äippärahaa melkoisesti. Ihmettelen, että miten Kelassa voi olla näin kaksi täysin eri käytäntöä laskea tuota äippärahaa. Jos Terese saa päätöksen tuon mukaan, ettei sitä "tulotonta kuukautta" oteta mukaan laskuihin, niin silloin mäkin kyllä valitan tuosta mun päätöksestä. Kiva vain, että olen sitten kahden lapsen ajan saaanut tuota pienempää tuloa, jos näin on. :kieh:
Terese ja poitsu 23+5